|
| velkavrh7. 09. 2018 04:53:04 |
Grinti pa spadajo v rod nebinovk-Asteraceae.Za mene je najlepši abraščevolistni, ki je dokaj pogost in nas razveseljuje z svojo močno rumeno do svetlo oranžno barvo.V Karavankah se najde kranjski grint-jaz ga še nisem našel.Gozdni(gozdni naj vi bil po Flori Alpini samo mejni) in fuchsov grint sta si zelo podobna in ju zamenjujemo-vsaj fuchsov je pogost .Raznozobega ne poznam.Cevastocetnega ne moremo pomešati,ker zgleda , da je že odcvetel.Lep je divjakovški grint.Šentjakobov(ali šmarni križ) in skalni sta si podobna in ju zamenjujemo.Navadni grint pa vidimo po dolinah. Manj poznani so predalpski,raznozobi,razkrečeni,vodni,rukvični,lepljivi.Nedokazani so alpski(je tudi mejni) , nemški(nastopa v dveh podvrstah in sta tudi mejna);mejni pa so visoki,močvirski,Senecio fontanicola,Senecio vernalis,nedokazan mejni je še podvrsta divjakovškega-gerardijev(imenovan tudi sivi grint).Zanimivo, da Hoppe navaja steljniški grint(Senecio tenuifolia), ki ga Flora Alpina ne -Hoppe navaja da raste samo v Vzhodnih Alpah.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
|
|
|
|
| velkavrh7. 09. 2018 05:49:23 |
Radičevke so tudi jajčarji ali otavčiči.Že na domačem travniku imam navadnega jajčarja.Pri nas imamo še visokogorskega, švicarskega,jesenskega,sivega,berinijevega.imamo še nepotrjenega kodravolistnega .Pa še nekaj mejnih-Leontodon croceus,podvrsto visokogorskega ,podvrsto sivega in še golostebelnega.
|
|
|
|
| zlatica9. 09. 2018 11:38:25 |
Lepe rožce si nabral, Branko. Zelo zanimiv mi je srebrn trpotec, nisem ga še videla in tudi opazila, saj se pravzaprav vse do danes nisem zavedala, da obstaja. In kateri grint (domnevam, da je grint) je na sliki 22? Slika 25 - trave, zelo lepa, pa so alpski lisičji rep in kolikor poznam to sliko, izvorno ni tvoja, ampak od AM, ki jo je objavila letos na Foto-naravi. Imam prav? Kaj pa ostale fotografije so tvoje?  lp
| (+1) |  | |
|
|
|
|
| velkavrh9. 09. 2018 11:59:13 |
Samo zadnje štiri so mi bile poslane -ostale so vse moje v glavne slikane še z Canonom, katerega imam trenutno v okvari. Z Niconom nisem zadovoljen.Z vsako slikco točno vem kje in kdaj je bila posneta.
|
|
|
|
| zlatica9. 09. 2018 15:07:23 |
Branko, kaj pa grint? Slika 22. A morda veš vrsto? lp
|
|
|
|
| velkavrh9. 09. 2018 17:06:55 |
Gre za divjakovški grint-Senecio doronicum.Imam še kup posnetkov tega grinta z različnih nahajališč.
|
|
|
|
| zlatica9. 09. 2018 20:34:48 |
Ja, hvala, res mi je lep in zanimiv. 
|
|
|
|
| Apolonija9. 09. 2018 20:50:24 |
oj, Zlatica, gotovo si srebrni trpotec že videla. Tudi na Slavniku raste. Mogoče ni tako cvetel. Branko, res si me navdušil s temi rožami.
|
|
|
|
| zlatica11. 09. 2018 15:02:06 |
Nekaj utrinkov z obiska arboretuma...lp
| (+2) |  | |
|
|
|
|
| otiv18. 09. 2018 20:46:21 |
Pomladni pozdrav...
| (+2) |  | |
|
|
|
|
| zlatica19. 09. 2018 17:52:36 |
Otiv, kar pogrešala sem že tvoje fotke... Branko, ti si občudoval lepote Bolgarije in seveda tudi rožice..Sem si jih pogledala in malo jih bom pokomentirala: 1,2 gotovo iz rodu glavinca, 6 res se zdi krvomočnica, lepnice držijo, 13 je glog, 14 ima cvet kot kakšna nedotika, 15 zgleda kot objed ali pa izjevkav (razlike med njima so zelo majhne),17 zgleda kot gosji petoprstnik, 18 sedum?, 19, 26 zgleda čisto kot poljski grintavec-albin, 22, podoben mu je J. čistec, 25 vrsta lučnika.... Zdaj pa še nekaj mojih rožic od včeraj s planine iznad Kamnika . lp
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| (+2) |  | |
|
|
|
|
| Apolonija19. 09. 2018 19:58:36 |
Pozdravljeni. Sem na dopustu in imam s seboj tako majhen racunalnik, da komaj kaj vidim. Brane, obudil si mi spomine na kamniti gozd. To so skozi stoletja okamenela drevesna debla. Res je nekaj posebnega. Rastline bi bilo treba prouciti. Preden sem sploh videla tvoje razmisljanje, Zlatica, sem tudi sama ugotavljala podobno. Samo 6 ni krvomocnica, ampak capljevec, 14 madronscica, 15 kot bleda obloglavka, 12, 18, 21 homulica, 22 kraski setraj (Satureja alpina), na zadnji crn trn.
| (+1) |  | |
|
|
|
|
| zlatica20. 09. 2018 07:05:40 |
Polona,tudi meni je bila v mislih bleda obloglavka ali trentarski grintavec, pa nisem bila prepričana, da ji katera od teh belih ustreza. Prav ta razvejanost cvetov pri 15 me je najbolj spominjala na objed ali izjevko, obloglavke pa ne poznam v živo. lp
|
|
|
|
| Apolonija20. 09. 2018 11:32:05 |
Ja, obloglavke rastejo v Bolgariji. Verjetno ni ravno bleda Cephalaria leucantha), bolj verjetno je Cephalaria uralensis.
|
|
|
|
| Zvonček27. 09. 2018 22:06:11 |
Ja, prihaja čas, ko se bomo razveselili vsake rožice, preden jih ne pobere slana ali prekrije sneg. Tale pa se je danes sončil na vrhu Jelenkamna.
1
| (+1) |  | |
|
|
|
|
| zlatica28. 09. 2018 08:42:27 |
Lep, mu godi na soncu in v objemu listov krvomočnic, če prav vidim... 
|
|
|
Za objavo komentarja se morate prijaviti:
V kolikor še nimate uporabniškega imena se morate najprej
registrirati.