|
| Majstro15. 08. 2018 22:16:41 |
Nabiranje herbarija, večna študentska preglavica, kaj? No, se je treba znajti. 1. po moje Biscutella laevigata 2. meni zgleda kot materina dušica 5. izgleda kot Parnassia palustris Ostalo se strinjam z Velkavrhom.
| (+1) |  | |
|
|
|
|
| Apolonija15. 08. 2018 23:00:13 |
Vid, strinjam se z Majstrom. 1. navadna šparnica ima te značilne luščke, ki se jih ne da zgrešiti- kot očala. Spada med križnice. 2. materina dušica 5. močvirska samoperka, značilni listi in čašni lističi Brane, jaz sem že prišla do tega, da se včasih prehitro odločimo za kakšno rastlino, in da je bolje ostati kar pri rodu, če res nismo sto procentni. Saj je že to veliko.
|
|
|
|
| Sitback16. 08. 2018 11:22:54 |
Pozdrav! Aobstaja kakšna priročna knjigica s slikami in opisi planinski rož, primerna da bi jo vzel s seboj na potepanja?
|
|
|
|
| zlatica16. 08. 2018 12:31:50 |
Sitback, več knjig je, odvisno, kaj se ta trenutek dobi v knjigarnah. V vsaki je nekaj, kar v drugi ni, vsekakor je pa fajn, da človek z eno začne, potem pa zna želje po ustrezni literaturi bolj strukturirat. Naj ti za začetek naštejem tri, ki se ukvarjajo bolj z alpskimi rožami in so ustreznega formata: Wolfgang Lippert Alpsko cvetje (Cankarjeva založba) - verjetno ni več v prodaji Hoppe: Alpske cvetlice (založba Narava) dr. Helga Hofmann: Alspke cvetlice (MK - Narava na dlani) Je še nekaj knjig o cvetlicah, ki se ukvarjajo bolj z nižinskimi rožami, ostale so pa večjega formata za uporabo doma. Dober študij rožic ti želim. lp P.S.Pogledala sem ti še na Emko in videla, da se dobita zadnji dve knjigi: https://www.emka.si/rezultati-iskanja?iskanje=alpske+cvetlice
| (+1) |  | |
|
|
|
|
| Zvonček16. 08. 2018 14:45:16 |
Zlatica, hvala. Sem pomislila, da bi bila lahko nedotika, ampak s tako velikimi cvetovi!? Nedotiko sem do sedaj poznala le iz fotografij. Če bi to vedela, bi populila vse. LP
|
|
|
|
| zlatica16. 08. 2018 14:51:52 |
Ja, res je, Zvonček, saj cvet ima zanimiv, ni kaj, ampak občutki zraven, ko veš, da gre za invazivko, pa niso najboljši..
|
|
|
|
| velkavrh17. 08. 2018 12:18:40 |
slikce od Vida za slikco št. 1 se ne morem strinjati, da je to navadna šparnica.Pregledal sem slikce listov od večih avtorjev in nesporno ugotovil, da so listi ravni-niso nazobčani, kot na posnetku. za št.2-res nisem ugotovil za št. 5 pa sem res usekal mimo. Se pa nisem nikoli še lotil določanja gorskih ali ostalih rož že posušenih.
|
|
|
|
| Zvonček17. 08. 2018 18:24:16 |
Čisto slučajno sem naletela na članek iz Planinskega vestnika, november 2014, o nedotikah. So štiri in samo ena, kot je rekla Apolonija, je naša, avtohtona, to je navadna nedotika. Ostale tri so velike invazivke, ki pa so k nam prišle zaradi lepih cvetov kot okrasne rastline in se nehote razširile izven naših vrtov.To so žlezava nedotika, drobnocvetna in Balfourova nedotika. Gosti sestoji žlezove nedotike preprečijo rast navadni konjski grivi, osatom, metam in drugim domorodnim vrstam. Ima pa naša nedotika res lepe, živorumene cvetove. Malo bolj poetično ime imajo v angleščini: Touch-me-not. No, pa vemo vse o nedotikah. LP vsem ljubiteljem rož!
| (+1) |  | |
|
|
|
|
| zlatica17. 08. 2018 19:05:07 |
Zvonček, danes sem preizkusila, ali deluje, da seme odnese, kot bi ga izstrelil, ko se dotakneš nedotike in res je, tako odleti, da se kar ustrašiš. lp
|
|
|
|
| otiv18. 08. 2018 18:52:05 |
Tudi jaz sem bil ob "jezeru", a so kravice popile vso vodo in ostalo je ločje in med tem sem našel rastlino enostavni ježek...
|
|
|
|
| zlatica18. 08. 2018 20:13:57 |
Ja, lep in zanimiv je ta ježek. Vem zanj, ampak ga v živo še nisem videla. Še dobro, da so bile krave na delu, kajne Otiv? 
|
|
|
|
| trma55520. 08. 2018 01:26:02 |
Ne najdem imena tele lepe zlatice. Mi lahko pomagate?
1
|
|
|
|
| miri20. 08. 2018 07:19:55 |
|
|
|
|
| zlatica20. 08. 2018 09:04:47 |
Meni pa bolj zgleda popon.
|
|
|
|
| Apolonija20. 08. 2018 13:48:42 |
zlatica ima prav. Na sliki je popon. Alpski mak ima drugačne lističe, kot peteršilj, in sivkaste. zvonček, tvoja preobjeda ne bo ozkolistna, ta ima tudi bolj "peteršiljčkove" liste in drugačne cvetove. Mislim, da je latasta. Poznaš pa že veliko rožic.
|
|
|
|
| Zvonček20. 08. 2018 17:44:20 |
Apolonija, hvala. Preobjeda je res latasta. Pod Olševo pa sem našla tursko (ali repično - ju ne bi ločila) preobjedo. Sem se podučila, da rasteta samo v KSA. LP
1
|
|
|
Za objavo komentarja se morate prijaviti:
V kolikor še nimate uporabniškega imena se morate najprej
registrirati.