Hribi.net
Hribi.net
Prijava
Prijava
Uporabniško ime:
Geslo:
Prijava
Še niste registrirani? Registracija.
Ste pozabili geslo?
      
Anketa
Ali se od Koče na planini Razor, vidi Bohinjsko jezero?
Glasuj

Katera rožca je to?

Natisni
otiv24. 07. 2017 20:41:09
Dober večer!

@kati1909, na sliki 16 ni rušnata zvončica, mislim da bo scheuchzerjeva zvončica.

Na sliki 26 je pritlikava jerebika
Na sliki 27 je navadna nokota

všeč
Apolonija25. 07. 2017 07:41:17
kati1909,

polepšala si nam deževni dan.
2, 3: kot vidim, ima rastlina ozke liste, ki niso znsčilni za avstrijskega divjakovca, ampak za primožka
Ja, lan bo kar pravi.
18- na sliki ni videti listov in tudi čašni se dobro ne vidijo......ti že veš, če so bili sinjinasmeh
Z otivom se strinjam glede neznank. Lep pozdrav
všeč
zlatica25. 07. 2017 08:29:18
kati, da še jaz pristavim svoj lonček; lepo pot si naredila in nam pisane rožce podelila; kamnokreča bi se dotaknila; ja, strinjam se, je sinjezeleni, listne rožice so privzdignjene z blazinice, so dobro vidne, razločne, precej bolj kompaktno in drugače pa je pri nasršenemu.
Glede škržolice se strinjam z Apolonijo, na osnovi fotografije je ni moč določiti. (listi! in cvet! od spodaj so pomembni) lpnasmeh
všeč
kati190925. 07. 2017 12:57:50
Ja, lepa hvala vsem za "korekture"; znanja Vam ne manjka in vesela sem, da "vas imam".
Pa se še "vidim" (preko rožic), kajne!!!
všeč
otiv27. 07. 2017 19:21:48
Dober večer! nasmeh

Zopet sem v dilemi ali je na posnetkih klobčasta zvončica. Srečal sem jo danes na poti na Polhograjsko Grmado.
1
2
3
4
všeč
jprim27. 07. 2017 19:46:05
Te rubrike sem vedno vesela, čeprav sem moje raziskovanje o rožcah pred več časa opustila, se učim iz te rubrike. Še tako naprej, dragi poznavalci rožic.
Lp!
všeč
zlatica27. 07. 2017 19:48:33
In zakaj dvomiš, Otiv? A te spominja na koprivasto? Ne, ni, ker ima le-ta bolj narezane liste, kot tvoja..; meni se zdi ta prava klobčasta, je pa res malo bolj blede barve, pa naj še kakšen strokovnjak pove, morda se motimvelik nasmehmežikanje
(+1)všeč
Apolonija27. 07. 2017 23:14:49
Jaz sem pa malo bolj pozne sorte, ko vas večina že spi.
Otiv, a zdaj bojo delale težave še te večje zvončicezadrega? Že s "ta malimi" je dovolj dilem. Pa saj klobčasta ni taka, da bi nam nagajala.
Samo pogledaš, ali imajo cvetovi peclje ali so sedeči. Pri klobčasti sedijo.nasmeh Najbolj se vidi pri popkih na steblu na tretjem posnetku.
Edina zamenjava je možna s srhkodlakavo. A že ime pove, da ima kar dobre "šćetine" na steblu. Torej: si slikal klobčasto ali ne?nasmeh
(+2)všeč
otiv28. 07. 2017 05:09:03
Dobro jutro!

Hvala, Zlatica in Apolonija. nasmeh

Kakor je Zlatica napisala, me je barva zavajala, za klobčasto imam vedno v mislih vijolično plave cvetove, ta pa je tako nežne barve. velik nasmeh

Malo sem pobrskal tudi po naši rubriki cvetje in prišel do spoznanja, da bi morali večino cvetja dopolniti s posnetki zelenega dela oziroma listov za lažjo prepoznavo.

Za spodnjo zvončico tudi nisem čisto prepričan, katera je... velik nasmeh
Mi je kar žal, da ni kdaj z menoj kdo, ki bolj obvlada cvetje in bi že na kraju določila ime. Kasnejše ugotavljanje je prava muka. velik nasmeh
Pri fotografiji sem začel uporabljati stativ in priznam, da se močno pozna pri kvaliteti posnetkov, še posebno ob slabih pogojih svetlobe.
1
2
3
4
všeč
Apolonija28. 07. 2017 07:48:23
Dobro jutro! Če bi potipal steblo, bi laže ugotovil dlakavost kot po slikah. Vseeno bi se prej odločila za srkhodlakavo.velik nasmeh
(+1)všeč
roženkravt28. 07. 2017 14:33:17
Dober dan vsem !

Te zadnje razprave so mi zelo všeč in izjemno koristne.
Odlično je, če se namreč napiše tipične lastnosti neke vrste in katera je možna najbližja zamenjava. Menim, da to ni kompliciranje, pač pa primeren nivo, če želimo rož´ce poznati na pravi botanični ravni.Le zakaj ne ?
Hvala vsem, ki ste se potrudili.nasmeh
(+1)všeč
zlatica28. 07. 2017 20:15:23
@roženkraut, dobro si to povedal in veseli me, da nas je več takih.
Če nimam priložnosti it kam bolj daleč od doma in že čutim silno željo it ven v naravo, se zapeljem pod Kamniški vrh in si grem ogledat, kaj spet tam trenutno cvete. Tako je bilo tudi danes... lp nasmehmežikanje
navadno korenje1
navadni vratič2
navadni lučnik3
navadno korenje4
navadni glavinec5
poljski grintavci, bilo jih je polno, cel travnik; kar malo sem morala ugotavljat, ali so grabljišča ali grintavci...6
gredljasti luk7
lepi luk8
škrlatna detelja9
že odcvetela škrlatna detelja, pa tudi lepa 10
srhkodlakavi oman11
porovolistna škržolica12
temnordeča močvirnica že semeni ali plodi ???13
Fritschev glavinec- teh je obilo na strmih travnikih 14
Fritschev glavinec15
travniška kozja brada16
travniška kozja brada17
klobčasta zvončica18
veliki zali kobulček 19
veliki zali kobulček20
gredljasti luk21
lepi luk22
všeč
otiv29. 07. 2017 14:56:49
Zlatica, včeraj sem bil na tvojem "dvorišču" in našel spodnjo rožico. Ti boš sigurno vedela za njeno ime. velik nasmeh

Uganka rešena... nasmeh nasmeh
Navadna pijavčnica1
Navadna pijavčnica2
Navadna pijavčnica3
Navadna pijavčnica4
Navadna pijavčnica5
všeč
Apolonija29. 07. 2017 20:47:05
Otiv, kako je lepa. Sem hotela slikati zate pikasto pijavčnico, pa je že odcvetela. Saj bo še kakšnanasmeh
všeč
zlatica29. 07. 2017 20:48:01
Otiv, hvala za poslano in hkrati že rešeno uganko - sem videla šele zdaj zvečer, ko sem se vrnila s planinarjenja...
Na dvorišču pa nisem našla nobenih tvojih sledi, čeprav sem jih iskala tudi z mikroskopom...velik nasmehvelik nasmehvelik nasmeh
všeč
otiv29. 07. 2017 21:04:13
Hvala, pa drugič Apolonija. velik nasmeh


Z vnukoma sva bila na Štefanji Gori... velik nasmeh

Štorklje sem našel tudi blizu tebe, tako da bo kmalu... velik nasmeh velik nasmeh
1
2
všeč
zlatica30. 07. 2017 11:30:39
Nekaj utrinkov rastja na Smrekovškem pogorju od včeraj..... Tu se poleti rožice skrijejo, očara pa te lahko vse drugo, od prostranstev trav do smrekovih gozdov, mahu, zelene barve vse naokrog in še kaj lpnasmehmežikanje
zelo lep mah; cvetič (Mnium)1
kapljalo in curljalo je z vseh trav in zvončic, saj je ponoči padalo2
Znano mi je to, le ne morem se spomniti, katera rastlina je...ah, seveda pljučnik3
teh trav ni bilo konca, prekrasne so... in spet sem iskala in ugibala, katera je... nekje sem zasledila, da je na Smrekovcu doma trava -volk ali Nurdus stricta, le ne vem, če je to ta..4
ponavadi jih je vse polno, le letos ne, bila je ena od redkih, saj je pomladi vse pomrznilo5
jesenske vrese pa je bilo že kar precej6
domačin naju je opozoril na to posebno drevo v množici smrek; cemprin (Pinus cembra), visokogorski bor, iz katerega so Korošci baje delali pipe7
prav izstopal je med samimi smrekami8
in celo nekaj roži podobnega - osamljena brkata zvončica9
in planinska zlata rozga na Komnu10
ter za konec že precej okusne brusnice..11
(+1)všeč
otiv30. 07. 2017 14:29:39
Čisto pravilno si ugotovila glede trave, Zlatica. Jaz sem jo našel med obiskom Tromeje in sicer samo nekaj m2.
V zlatih časih borovnic na Smrekovcu je bil to res užitek nabirati ta gozdni sadež. Govorili so da je bila svoje čase kriva Šoštanjska termoelektrarna, da je prišlo do takega slabega stanja z borovnicami. Tudi v gozdu se vidijo posledice kislega dežja.
Na splošno pa ni veliko cvetja na Smrekovškem pogorju.
všeč
zlatica30. 07. 2017 14:39:28
Hvala, Otiv za pojasnilo. Ja, na rožice tu gor razen par posebnosti konec maja in v juniju res ni za računat, je pa užitek hoditi po mehkih travah in se nagledati zelene barve vseh odtenkov. A pisani listi pod 3 pa ti niso znani? lep dan velik nasmeh
všeč
Apolonija30. 07. 2017 14:49:04
Meni so zelooo znani, Zlatica in tudi tebi so. Samo od štajerskega imajo malo drugačno risbo, so bolj pikasti. Na Krasu so pa po obliki drugačni, bolj ozki in tudi cvetovi so druge barve.velik nasmeh Rastlina se začne s črko "P" in je kar dobra za čaj pri pljučnih boleznih.nasmeh
1
(+1)všeč
Stran:123...253254255256257...452453454
Za objavo komentarja se morate prijaviti:
Uporabniško ime:
Geslo:
Prijava
V kolikor še nimate uporabniškega imena se morate najprej registrirati.
         
Copyright © 2006-2026 Hribi.net, Pogoji uporabe, Zasebnost in piškotki