Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ
6.10.2011 - lijaneja
Ker je bilo napovedano, da se poletje vendarle zaključuje, sem si včeraj umislil postavit piko na I letošnji poletni sezoni.
Z Rajkom štartava v Poldovem rovtu oborožena z kar nekaj opisi današnje poti. Do odcepa s poti PP je čas minil kot bi trenil in ravno med razmišljanjem, da razen gamsov ne bova srečala žive duše, se pojavi Andrej, ki ima v planu isti cilj kot midva. Skupaj zagrizemo v s soncem obsijano travnato strmino in se ne ločimo do pira v Dovjem.
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ Spodnji in zgornji travnati razglednik1
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ Tu zavijemo desno pod zgornjim razglednikom2
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ Na srečo gre pot pod njimi desno3
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ Spodnji Kopicin sosed4
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ Kopica5
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ Pogled s spodnjega travnatega razglednika proti smeri pristopa6
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ Sedlo Gulce in Kukova špica s Tičarice7
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ Pogled v smeri Škrnatarice, desno sedlo Gulce8
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ Očak in Stenar9
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ Gornja Kopica,  zadaj desno Škrlatica s križem10
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ Škrlatica, zgoraj desno Vrh Kopic, spredaj zgornji travnati razglednik s slike 111
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ Vrtaško sleme in Kepa12
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ Tičarica s poti proti Škrnatarici13
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ Kukova špica in nad njo Kepa z vrha Škrnatarice14
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ Oltar, Mali Oltar in Velika Martuljška Ponca, spredaj amfiteater Široke peči15
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ Rigljica, Rušica in Kurji vrh. Spredaj severovzhodni del Široke peči16
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ Špik in Frdamane police17
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ Oltar, Mali Oltar in VMP. Spredaj stolpi Široke peči18
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ Razbit greben proti Dovškemu križu. Na vrhu DK pozirata dva gosta.19
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ VMP20
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ Vrh Škrnatarice s poti proti Dovškemu križu in Rajko z mojim ruzakom.21
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ Smer pristopa na Škrnatarico22
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ Kopice23
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ Vrh Široke peči24
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ Velike travnate planjave Škrnatarice s Tičarico25
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ Pogled skozi okno v grebenu proti DK. Tam pozira eden od stolpov ŠP26
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ Široka peč z Dovškega križa27
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ Zadaj Dolkova špica in Škrlatica, spredaj vsi trije Rokavi z Oltarjem28
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ Levo Mala Martuljška Ponca, za njo Velika Rateška Ponca, desno Lipnica, Špik in Frdamane police29
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ Vrh Kopic30
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ Srednji in Visoki rokav ter Škrlatica31
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ Tičarica zadnjič. Takole zgleda z Dovškega križa32
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ Kukova špica in greben proti njej33
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ Smer pristopa s spodnjim travnatim razglednikom34
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ Oltarček in Falus35
keber1
6.10.2011
Pa še lep pozdrav od planinca, ki je, vas gamse, slikal z vrha Kukove špice. Dobro ste ga marširali. mežikanje

Je bil pa res prelep dan, tole vašo turo pa kako drugo leto, ko bo kaj več izkušenj in znanja.
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ Po grebenu do Škrnatarice.1
lynx
6.10.2011
U sem fouš — cel mesec sem imel Tičarico v planu, pa družba ni bla nikoli za. Na srečo gora ne more zbežat. velik nasmeh
Keber1, hvala ti za slikco z lepo kuliso ozadja. Ja, tudi ti si bil opažen pri vzponu na Kukovo špico, vendar ko smo prisopihali na Škrnatarico, te ni bilo nikjer več.
DarjaZaplotnik
6.10.2011
Super tura. Pa dobre fotke!
Pivce potem na Dovjem "pr Kristlnu" pa tudi, a ne? mežikanje
keber1
6.10.2011
lijaneja, sem šel dol ravno ob 11-ih, samo malo se spustiš z vrha Kukove špice, in se vrha Škrnatarice ne vidi več. Koliko ste časovno porabili za vse skupaj
tones
Odlična tura, res. Fotografije prav tako.
Ampak tisto pivce "pri firerju" me pa malo zmoti. A je res mož, ki je toliko naredil za slovensko planinstvo, gorništvo, hribovstvo... vreden nekega posmehljivega vzdevka, ker menda njegova drža v spomeniku pod Dovjem spominja na nacistični pozdrav? Menda, pravim, kakor pač hočeš videti. Jaz Jakoba Aljaža zelo cenim in ne zdi se mi ravno prav, da ga takole mimogrede osmešimo.
Kaj, ko bi mu poskusili vrniti njegovo pošteno ime: najprej s tem, da ga sami imenujemo z njegovim imenom (pri Aljažu), pa še komu drugemu malo "pomoraliziramo". Ker se tam največkrat ustavljamo prav hribovci, bi bil tak odnos do njega zelo na mestu. In morda se bo znebil tistega pritiklna, ki si ga nikakor ni zaslužil.
DarjaZaplotnik
7.10.2011
Glede firerja imaš v bistvu prav. Gre pa pač za eno izmed mnogih poimenovanj tega punkta in nima veze s kakšnimi žalitvami oz. zasmehovanjem. Sicer pa vprašaj lastnico, ti bo naštela še vsaj šest drugih "imen".

lp d
7.10.2011
Hvala, Darja; čeprav je fotič star že 7 let. Žal so posnetki v smeri sonca veliko slabši, tako, da se jih izogibam. Pr¨Kristlu ima Dani ob sredah zaprto, zato smo podaljšali slab km proti Belci in se ustavili v prijetnem lokalu ob cesti, ki mu žal ne vem imena.
Keber1, štartala sva ob 7.15, ob 9h smo bili na Tičarici, ob 10.10 Škrnatarici in ob 12.15 na Dovškem Križu, s tem, da smo se zadržali na na Tičarici cca 20min, na Škrnatarici pa 50.
Lep pozdrav obema.
Boštjan MK
13.10.2011
Kako je pa sedaj s parkiranjem pri Poldovem rovtu? Je dovoljeno ali moram naprej na uradno parkirišče?
Jaz sem letos avgusta in septembra parkiral levo par deset metrov pred rovtom (to je levo v smeri Vrat) brez problemov. Tam je nekaj jasi podobnega, prostora za nekaj avtov. Kako pa je uradno, legalno, pa ne bi dal roke v ogenj.
JusAvgustin
13.10.2011
če ne oviraš prometa in ne škoduješ naravi lahko parkiraš. Zakaj bi hodil nazaj tistih par km-jev? če ni potrebno. Je pa v TR spodobno P nasmeh
Boštjan MK
Hvala, turbo.nasmehJa, tudi jaz pred leti nisem imel težav s parkiranjem, ko se šel na Dovški križ in Oltar.
Morda pa dobim še kakšen uraden odgovor TNP-ja.
13.10.2011
Seveda tudi tebi hvala, Juš.
Jovan Cukut
23.8.2015
Malo drugačen dostop do Škrnatarice čez krnico Med plazmi, Tičarico in Peščenk v slikah in komentarjih na spodnji povezavi.

darinka4
24.8.2015
Čudovite fotografije imaš Jovannasmehnasmeh
mailman
Well done Jovan, 47-ka ima na žalost prekleto resničen komentar!!!
SilvestrO
29.8.2015
Včeraj,...zavijem v krnico Med plazmi do Tičarice, Škrnatarica in nato na Kukovo špico,... ni čisto v skladu z gornjim naslovom, ampak bo že kaku velik nasmeh
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ Iz Poldovega rovta..., po prečni PP poti do...1
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ ...tu, tukaj zavijem navzgor...2
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ ...do skalne glave sredi doline...3
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ ...tukaj desno po polici so jo pobrisali gamsi, verjetno bo tudi zame prava si mislim...4
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ in res, že na široki polici5
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ ...še kdaj..., razmišljam..., take ture so čedalje težje..., leta ?...ne, ne vroč dan je, prepričujem sam sebe...6
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ pogled nazaj, na takih strminah se imam čas pogovarjat s sabo...7
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ ...pogled v smer pristopa,...lepo je tukaj..., ves dan nisem srečal in videl človeške duše...8
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ ...na levi ves čas greben Kopic..., dilema hudiček ali zlodej...9
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ ...zgoraj pa greben Križ- Škrnatarica, do tam skoraj po ravnem, ha,ha...10
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ pogled na sedlo Čez Gulce...11
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ ...na Kukovo špico, ...tudi tja grem,...že dolgo nisem bil gor...12
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ ...še prej pa tamle gor, na Škrnatarico...13
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ lep pogled na znane vrhove, saj jih poznate...14
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ ....še tale skokec, pa bom gor15
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ ...z vrha Škrnatarice pogled v Anfiteater in stolpe Široke peči,...bom kdaj gor?16
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ ...pa znani greben preko Križa in Oltarja v ozadju...17
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ sestopni žleb,...pred leti je bi lažji,...takrat sem imel boljšo polovico pa štrik s sabo...18
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ še na Kukovo špico....19
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ ...čudovit pogled z vrha Kukove...20
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ ...od Oltarja do Riglice-Rušice21
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ in spomin na vidni grebenček, na sredini spodaj, do V. Slemena, kjer poteka PP6.22
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ ...aha, tamle je možen sestop na Gulce...23
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ baje najlepši..., seveda, saj je zraven Frdamanih ...24
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ ...greben od Škrnatarice naprej, v ozadju Škrlatica..., spredaj v sredini sestopni žleb, od tu zgleda kar strm...25
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ ...pa še enkrat Tičarica z druge strani..., pri sestopu, ko se zadovoljni šodrovček, čez dolino Gulce spušča v dolino.26
18.6.2017
Poldov Rovt in do PP poti, po njej do grape in nato navzgor do prehoda po polici. Po strmih travah na Tičarico in na koncu še na Škrnatarico.
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ Poldo Rovt je izhodišče, navzgor proti PP poti in do mesta, kjer se odpre grapa1
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ dooolllllllgggg vzpon je do Tičarice2
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ Triglav3
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ gremo naravnost do previsne stene, nato levo in navzgor4
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ grapa Škrnatarica5
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ Kukova s Škrnatarice6
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ Dovški križ7
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ utrinek8
bagi
25.7.2018
Večerna napoved na nacionalki … končno sledi dan brez vsakršnih padavin. Jupiii, lahko si bomo privoščili celodneven izlet v visokogorje in to celo brez vlačenja dežne opreme s seboj nasmeh. Odločitev je bila jasna, dan bomo izkoristiti do konca. Tokrat v naših gorah.

Zastavili smo krožno varianto prečenja grebena od Škrnatarice do Dovškega križa brez vračanja po prašni cesti. Zato smo parkirali v bližini Poldovega rovta in na primernem mestu nad njim zavili desno na slabo uhojeno stezico. Ta nas je popeljala v spodnji del krnice Med plazmi. Zagnali smo se vanjo in grizli kolena po strmih, večinoma neuhojenih travah vse do prehoda proti Tičarici. Vzpon nanjo in nadaljevanje do Škrnatarice je bilo lagodnejše, z obilico začetnih razgledov.

Škrnatarica je seveda *muss* gora, ki pa ne bo vsakogar spustila na svoje teme. Štrik je v njenem primeru nadvse dobrodošla pomoč. Brez njega si odvisen od svojega znanja, bog ne daj ega in hladnokrvnosti do globine. Mi smo z veseljem uporabili štrik.

Prečenje grebena v nadaljevanju je nadvse zanimivo, razgledno in izpostavljeno. Skala dobro prime, šoder pač ne. Vsega je obilo in z rokami v žepu tam čez ne prideš. Najboljši prehodi ne zahtevajo štrika, a zaradi razgibanosti terena niso čisto samoumevni. Prečenja ni tako malo kot izgleda na začetku, le na koncu ti je žal da greben ni daljši.

Z Dovškega Križa smo sestopili po klasičnem dostopu in se družno odločili še za posladek, vzpon na Oltar. Ta je bil v okviru njegove zahtevnosti, brez vsake dodatne posebnosti. Povratek v dolino je potekal mimo bivaka in sestopni poti po zdrajsanem melišču do izhodišča. Melišče ni niti senca tistega pred leti, vse bolj je podobno vršiškemu.

Zaradi letošnje obilice ostankov snega smo imeli s seboj cepine, ki pa jih nismo nikjer uporabili. Edini sneg, ki smo ga prečili je na spodnji prečni stezici proti krnici Med plazmi. Drugje ga ni več.

Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ Jutro nad Poldovem rovtom1
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ Vhod v krnico Med plazmi2
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ Grizenje kolen dolgo, dolgo ne odjenja. Rahla sapica nas je na srečo rešila vročinskih muk3
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ Na enem od prehodov iz strmine se končno odprejo razgledi na vršni del4
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ Pogled nazaj in navzdol. Vse to je bilo treba predelati5
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ Proti naslednjemu prehodu. Pot je zelo neuhojena in brez poznavalca se hitro narobe odločiš6
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ Še eden od pomembnih prehodov. Prečenje višje gori zahteva več dela7
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ Pogled preko doline8
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ Naš prvi cilj ... Tičarica, tukaj še neizrazit vršiček9
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ Proti vrhu10
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ Zaslužen počitek na Tičarici11
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ Pogled nazaj na pravkar osvojen vrh12
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ Prehodi proti Škrnatarici so lagodni, brez kakšnega poplezavanja13
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ Kukova špica14
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ Zdaj se je začelo zares. Za Škrnatarico je štrik vsekakor priporočljiv15
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ Daleč najbolj izkušeni med nami je potegnil štrik za varovanje 16
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ Potegniti se je potrebno ob razu, bolj izpostavljena varianta je tudi ob levi strani stolpa17
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ Skupna na vrhu18
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ Še spust. Takole izgleda del, s katerim se Škrnatarica brani množičnega obiska19
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ Nadaljevali smo po grebenu v smeri Dovškega križa20
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ Večji del grebenčkanja je pot logična, povsod pač ne21
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ Na vrhu brez imena22
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ Del Amfiteatra s Široko pečjo23
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ Naš vodnik, poznavalec martuljških gora in še marsikaterih drugih24
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ Prečenje je čisti užitek :)25
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ Izpostavljenosti in šodra tudi ne zmanjka26
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ Pazljivost je dobrodošla pri celotnem prečenju, ponekod še malce bolj27
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ Trenutek oddiha, a ne za dolgo28
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ Dovški križ, naš cilj. Do njega je še kar nekaj, greben je daljši od prvega občutka29
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ Modrovanje, kje bi bilo najbolj elegantno obviti stolp pred nami30
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ Pogled nazaj. Dobro izbran prehod okoli stolpa ni zahteval štrika 31
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ A gremo tja gor ???32
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ Ja, kar za mano ....33
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ Okno, tako veliko, da ga je težko v celoti ujeti v objektiv34
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ Cel greben ima značaj gori, doli, naokoli ...35
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ Previden sestop, kateri po vrsti že ????36
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ Dovški križ37
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ Amfiteater in pogled na prehojeno pot38
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ Še tja gor gremo, na Oltar39
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ Za začetek smo se morali krepko spustiti40
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ Prehod za Oltar je ob levi strani zagruščene zajede na sredini fotke41
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ Spusta z Dovškega križa je konec, se že vzpenjamo na Oltar42
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ Pot označujejo možici, veliko njih43
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ Rokavški ozebnik je že bogi s snegom44
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ Monte Tamau45
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ Edino snežišče ne ovira prehodov, je pa tik ob poti trenutno možno dobiti vodo46
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ Pod vrhom47
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ Rokavi48
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ Velika Ponca49
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ Tokratna ekipa na vrhu Oltarja50
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ Sestop51
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ Vršni del Oltarja v sestopu52
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ Nižje je na delu poti melišče, nato spet skalnati del53
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ Ta greben smo prehodili54
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ Bivak II, tokrat niti Slovani niso dopustovali v njem55
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ Gorniku si je težko zamisliti lepši pogled iz spalnice :)56
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ Slovo od novega bivaka. Stari je pred planinskim muzejem v Mojstrani57
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ Sestop po zdrajsanem melišču58
Tičarica, Škrnatarica in Dovški križ GPS sled prehojene poti59
TamaraTP
25.7.2018
bagi, super zapis in lepo opisano dogajanje. Pravi užitek je bilo tole gledati; hvala.