Ali ste že šli po Kremžarjevi poti na Grintovec?

Višarje in Kamniti lovec

IgorZlodej15. 09. 2012 20:06:34
Pot na sedlo Prašnik je zavarovana samo tik pod vrhom z jeklenico, sicer pa gre za navadno stezo, je pa nad sedlom Prašnik povezovalna prečna pot nazaj na Višarje, pa seveda ona druga preko podrtih grap, ki pripelje na Višarsko planino in je prav tako opisana kakšno stran nazaj z moje strani.
Janezs20. 10. 2012 16:12:07

Danes sva z Romano sla po romarski poti in naprej do kamnitega lovca. V dolini je rahlo pihalo, visje ,ko sva prisla topleje in lepse je postajalo. Dan je bil idealen za planine.Popoldan sva sla se malo na sosednji breg, pripravljat teren za Poludnik in Ojstrnik a na noben omenjen vrh nisva stopila. To bo pocakalo za nasljednjic. Lp.
  Zacela sva ob 7h1
  Na tej visini je ze nekaj razgledov2
  Nova proga3
  Najina smer4
  Na strazi5
   Tik pod vrhom6
  In na vrhu, se vidi veliko vrhov, ki sva jih osvojila po knjigi    vrhovi prijateljstva7
IgorZlodej29. 10. 2012 18:11:01
Po romarski poti iz Žabnic in preko Višarske planine ter na vrh. Snega je od 5 - 40 cm, v zametih tudi kaj več. Je bil pa danes povsem suh, tako, da je bila hoja udobna. Vračal sem se preko Višarij in po smučišču dol.
po romarski poti1
majčica29. 10. 2012 19:53:43
mmmm kaka idila , krasnomežikanje
GITA7. 11. 2012 23:56:34
Kamniti lovec je lepa gora in še lepši razglednik. Zato se rada vračava. Danes po romarski poti iz Žabnic. Pot je pod Višarsko planino precej načela voda, planino pa urejanje nove smučarske proge. Da ti skoraj srce zajoče, tako razdejanje je gor na tej nekdaj mirni in idilični planini. Komaj najdeš kak lep foto utrinek, da ne dobiš v »kader« še delovnih strojev, zaščitnih ograj, raznih obvestilnih tabel in vsega razritega blata. Upava, da se ne zgodi tudi tole: http://www.gore-ljudje.net/novosti/84250/#19700101010000.

Proti Kamnitemu lovcu ni po zadnjem sneženju očitno hodil še nihče (tudi za Igorjem ni nihče vpisan v knjigo na vrhu). Novozapadlega snega je malo, 5-15 cm, povsem suh, tako ga je bilo veselje »mleti«. In svetlikala in bleščala se je nedotaknjena snežna belina tako, da bi človek pomislil, da se je nekomu raztresla polna vreča Swarovski kristalčkov mežikanje. Z vrha naju je zaneslo še na Višarje, ki niso čisto samevale. Pri Adiju sva se pogrela s kuhančkom mežikanje…«uradno« baje odpirajo decembra, če pa so ravno gor, kot danes, in se kdo oglasi, ga pa z veseljem prijazno postrežejo. Potem pa samo še po smučišču navzdol…Dan, kot si ga lahko samo želiš nasmeh.
Jutranji oblaki so se kmalu začeli trgati...in naredil se je prekrasen dan...1
Sestanek na Višarjah? :-)))19
Zvečer je cerkev na Višarjah lepo osvetljena, da je vidna prav iz doline...20
Jovan Cukut11. 12. 2012 13:19:49
Iz Žabnice po Višarski grapi na Sveto Višarje in po novozapadlem snegu naprej na kar lep in razgleden vrh v tem delu Julijskih Alp.

Irina11. 12. 2012 22:50:41
O, GITA,
božajo besede, božajo fotografije. Hvala.
jprim12. 12. 2012 06:46:27
Gita,
prekrasno, kar mi dušico ponese s teboj, ...
Upam, kdaj v prihodnje na ta cilj, vožnja je res dolga, zato se nama ne splača samo za en dan, morda ko se dnevi spet malo pooodaljšajoo.nasmeh
LP!
dprapr12. 12. 2012 10:45:06
Jovan, lepe fotografije, v lepem okolju!
Moram te pohvaliti, če so te že drugi preskočili!
GITA, tudi tvoje fotografije mi "delajo lušta"!
Lj12. 12. 2012 13:54:23
Prosila bi za informacijo, kako se zdaj pride peš na Višarje iz Žabnice glede na omenjeno novo smučišče? Se da ob robu smučišča, je kaj pešakov sedaj, ko je romarska pot v zgornjem delu prekinjena? Pa zanima me glede možnosti zimskega vzpona iz Zajezere ali iz Ovčje vasi oz. ali se pozimi sploh hodi iz teh izhodišč na Višarje?
Lp, Ljubica
IgorZlodej12. 12. 2012 17:39:53
Nič ni prekinjeno, ravno tako se pride, kot se je prej. Od Višarske planine naprej je na novo urejena pot Sentiero Pellegrini za pešake in turaše. Iz Ovčje vesi oz. Zajzere, hm, samo na smučeh oz. krpljah, brez te opreme ni šans, pa še cel dan si v senci.
@Jovan čestitke, tisti "amfiteater" ima pa lepo slovensko ime Krnica v klobuku.
drugače pa je romarska pot takoj po sneženju hitro shojena1
Lj12. 12. 2012 18:52:47
Igor, hvala za informacije iz prve roke. Srečno na vseh poteh in lp!nasmeh
Jovan Cukut12. 12. 2012 19:43:09
Hvala, Igor. Drugič bo Krnica v klobuku.
Lp, Jovan
majčica12. 12. 2012 19:56:25
vedno znova me navdušujejo noro lepe slike te idilične zimske narave...bravo Jovan in Gitanasmeh
2061alessio13. 12. 2012 11:30:50
nasmeh zdravo Igor, hvala ker si dal informacijo ker sem jaz kar cisto pozabilmrk pogled na to ce tudi grem mimo veckrat zaradi delavne službe, firma ker je uredila novo progo je naredila novo traso/pot in namestila table na dolocenih prostorov, sedaj vsi grejo iz planine na Višarje po novi progi ker je boli vidna ampak bilo bi lepo da nekdo odpre to novo traso/pot da se bo uporabljala kadar bo proga odprta samo za smucarje; namestili smo v tem koncu male tablice za ALPE ADRIA TRAIL pred zacetku gradnja nove proge( en del tega trekkinga vodi po Kanakski Dolini in seveda na Višarjah) in bomo morali v 2013 popraviti in namestiti tam kjer je sedaj nova potmežikanje in seveda bo treba tudi markirati na novo ( rdece-belo-rdece) ta del poti št. 613 in razcep št. 617 (obvestil sem že poznanega nacelnika pl. poti PD CAI XXX Ottobre iz Trsta ker imajo tudi oni nekaj to ces ), lp in v priliki bomo enega ruknili na zdravje.
IgorZlodej26. 12. 2012 13:25:39
Na predbožični dan se odpravim iz Žabnice po romarski poti ob Višarskem grabnu na Višarje. Do podrtije ob poti snega ni bilo, tu in tam ledeno (sedaj) verjetno še dosti slabše, od tam naprej pa je šlo lepo na smučeh. Pod Višarsko planino grem po novi poti do XIV. postaje križevega pota, tudi obeležje Luki. Tam zavijem proti Kamnitemu lovcu, stara špura je pohojena od dveh pešakinj (jih pozneje srečam in vsaj ena je moja prijateljica). Vreme veliko pretoplo za ta čas, v bistvu prava katastroda za sneg v gorah. No meni je uspelo lepo obkrožiti Krnico v Klobuku in se po zahodnem grebenu povzpeti na vrh. Tam sem kake pol urice užival v res krasnih razgledih in sestopil do smuči, ter odsmučal po eni mojih varinat do Zajzerske ceste in se po njej povzpel na Višarje, kjer sem obiskal prijatelja Adija, potem pa po smučišču odsmučal v dolino.
vedno lepi razgledi s poti na Lovca1
ker sem imel čas, sem obkrožil Krnico v Klobuku2
tokrat sem šel na vrh z zahodne strani, delno po skalah, delno zgažena pot3
Avstrijec je že sestopal in potem sem bil na vrhu sam...4
od JZ preko Predela so se valile megle5
s ceste pogled na vrh6
kosilo pri Adiju, priporočam7
VanSims2. 07. 2013 19:00:45
Prejšnjo soboto(22.6.) se odpravim na Kamnitega lovca. Parkiram v Mrzlih vodah od koder se za kapelico moj cilj že vidi. Odpravim se po gozdni cesti(zaprta za promet) ob potoku. Že po kake 15-20 min hoje vidim, da ima Igor prav ko pravi, da je to ena najlepših alpskih dolin. Čim bolj se bližam zatrepu tem bolj se začnejo odpirati pogledi na najvišje vrhove italijanskih Julijcev. Tako pridem do križišča(s potjo iz Rablja) in se usmerim naprej proti sedlu Prašnik. In ker pač nisem Igor, da bi poznal bližnjice po gozdu mežikanje moram pač trapati po strmi ovinkasti gozdni cesti. Po odcepu za bivak se strmina malo vnese in po kake pol ure sem že na križišču.

Iz sedla Prašnik se usmerim v smeri Višarij. Od tu dalje vodi lepa gozdna pot. Na naslednjem križišču pa je tudi že označen Kamniti lovec in kljub temu da je na nebu že malo črno se usmerim proti njemu. Od tu pot tudi ni posebno strma, lepo se v ključih vije do manjšega sedlca. Po poti se vse bolj odpirajo pogledi tudi na naše Julijce(Mangrt, Jalovec,...).

No na tem manjšem sedelcu je lepe gozdne potke konec in pot postane malo bolj zoprna. Že ko se bližam meliščem pod Lovcem je treba paziti saj so na nekaterih mestih plazovi pot že praktično čisto odnesli. Tudi na melišču je malo zoprno. No in končno pridem od zavarovanega dela. Vzpon po njem je res krušljiv in zoprn a lepo zavarovan z resda zelo ohlapno jeklenico a vemo kakšen je namen te ohlapnosti: če se s samovarovanjem pripneš na zajlo se da komot lepo prosto plezati.

Ko tako plezam pa že vidim Viš in Montaž v temni črnini in ko se zajle končajo, že začne grmeti. Od tod je do vrha sicer le še par deset korakov in končno pridem do križa. Vem da se moram v primeru nevihte čimprej odstraniti od železja, ki pa je vse okoli mene(križ in zajle na obeh straneh). Hitro se vpišem na hitro malo razgledam naokoli in se začnem spuščati proti Višarijam. Malo me skrbi koliko je tam še snega na poti. Razen v zavarovani grapi ga ne bi smelo več biti veliko. Srečam čeha in reče da ga je kake 20 m v dolžino. Teh 20 m pa je bilo ravno na najbolj neugodnem delu namreč tik za prvo zajlo od zgoraj na delu grape, ki ni zavarovan. Sestop okoli po kršu je bil malo neprijeten pa še kapljati je začelo in tudi močneje grmeti. Potem se še spustim po ostalih zajlah in padati začne ravno ko je konec zajl. Začne se tudi bliskati. Nataknem anorak in skupaj s Čehom in njegovo familijo ki ga je čakala na začetku zajl se zapodimo proti Višarijam. Treba pa je reči, da nevihta le ni bila tako silna. To sem tudi pričakoval saj so se oblaki nabirali cel dan, najhujše nevihte v hribih pa pridejo iznenada, dejansko kot 'strela z jasnega'. velik nasmeh Tako nisem bil pretirano moker, mi je pa na blatu tik pred kapelico na križišču spodrsnilo no pa se tudi nisem preveč zaflekal.

Ko pridem na Višarije se dokončno razjasni. V eni od oštarij se malo očedim, ogrejem s čajem nato si ogledam cerkvico, grem še na razgledno točko nato pa še na pir. Oštirji skoraj vsi govorijo slovensko.

Iz Višarij se spustim direkt v Ovčjo vas(Valbruna). Pot se začne za postajo žičnice in se najprej strmo spusti po smučišču in zavije v levo. Ko pride do neke jase, zavije v gozd(malo iskal nadaljevanje). Od tam naprej je pot sicer še vedno strma a zelo lepa in tudi dobro markirana ker sicer ni vidna oz. posuta z iglicami. Ker je gozd gost jo očitno tudi šibka nevihta ni razmočila. Ven pridem na gozdno cesto, se usmerim v desno in pridem v vas. V Ovčji vasi sem že bil in malo študiram kje sem prišel ven a se takoj orientiram. Levo po kake par sto metrih ceste pridem do trgovine in postaje. Avtobus za Trbiž gre šele čez kako uro in mirno si privoščim še en pir. V Trbižu še obvezen sladoled nato pa peš trapanje po cesti kake 5 km do Mrzlih vod kamor prispem ravno v mraku.
Začetek poti v Mrzlih vodah(Riofreddo), ko je bilo nebo še skoraj popolnoma jasno1
Prvi lepi pogledi2
Križišče s potjo iz Rablja3
Pogled iz sedla na 'sveto trojico' - Viš, Nabojs, Montaž4
Na poti iz sedla na vrh se začnejo odkrivati tudi naši Julijci - spredaj Monte Ré5
Poldašnja špica v nevihti pri spustu z Lovca na Višarije6
Pogled nazaj na Lovca7
The storm is over!8
Pogled z Višarij na naše julijce. Poleg dveh, ki jih vsi poznamo še npr. ponce, če se ne motim izza Mangrta štrli delček Vevnice.9
Proti Mokrinam - tisti 'likalnik' na levi je Veliki koritnik(Trogkofel), desno pa če se ne motim Krniške skale(Gartnerkofel)10
Dobrač11
Ovčja vas - vrh Višarij se skriva zadaj17
Na povratku po cesti iz Trbiža nazaj do Mrzlih vod18
IgorZlodej2. 07. 2013 19:42:37
Lepa pot in lep opis. Da ne bi koga zavedlo, naj dodam, da v zatrep doline Mrzle vode z leve vodi pot preko sedla Luknja (sella delle Cave) iz Rablja (Cave del Predil), ki nima nobene zveze z mejnim prelazom Predel. Prav tako bi si @VanSims nekoliko skrajšal pot, če se bi z Višarij spustil na Višarsko planino, bodisi po lani na novo urejenem smučišču ali po na novo nadelani in označeni planinski poti in z Višarske planine (odcep je takoj desno za spodnjo postajo sedeženice na Florjanko) po stari in označeni poti sestopil direktno v zaselek Mrzla voda. Tako bi mu bilo prihranjeno pešačenje iz Ovčje vesi preko Trbiža v Mrzlo vodo.
VanSims2. 07. 2013 21:32:47
Živjo Igor!

Hvala za nasvete! Vidim, da bo treba drugič res kaj tebe vprašati prej. zadrega nasmeh No, mislil sem da je tole dovolj: http://www.sentiericai-fvg.it/settore_6.htm . Tukaj te poti z Višarske planine v Mrzle vode ni.

Tisti Predel sem tudi popravil v Rabelj.

Sicer pa sem prvotno načrtoval kolo pustiti v Zajzeri in se potem skozi Ovčjo vas in Trbiž odpraviti nazaj v Mrzle vode(narediti torej iz Višarij krožno nazaj na Prašnik in dol v Zajzero). A ker sem potem šel naprej v Avstrijo(poročila od tam sledijo) in samo zaradi tega nisem mislil cel teden po Avstriji prevažati s sabo kolesa sem potem raje pogledal za avtobuse in vlake iz Ovčje vasi v Trbiž(treba bi bilo tudi hoditi iz Zajzere do Ovčje vasi).

No potem sem na Višarijah itak ugotovil da je za varijanto nazaj na Zajzero glede na avtobuse že malo pozno in sem mislil iti vseeno krožno nazaj na Prašnik in potem po isti cesti nazaj v Mrzle vode. Potem pa sem tam kjer sem slikal prdzadnjo sliko(pri zgornji postaji višarske žičnice) opazil smerokaz za Valbruno(čas 2 h če se ne motim) in preračunal da še pridem na zadnji avtobus(19:19, eden je sicer bil še malo pred deseto oz. če se ne motim celo vlak ampak potem bi do avta prišel pozno). Tako sem se odpravil po tej sicer strmi a lepi poti do Valbrune tam na avtobus za Trbiž in potem peš do Mrzlih vod.