Ali ste že šli po Kremžarjevi poti na Grintovec?

Viš

urbancek5. 08. 2012 14:15:38
Ne vem sicer kaj ima zgodovina s tem, da je to planinska pot in da je leta 2012 oz. danes odprta za širšo javnost... Za ljudi, ki hodijo v gore, bo najbrž to, poleg razmer na njej primarna informacija in šele nato se lahko ljubiteljsko pozanimajo o njeni zgodovini. Saj v gore ne hodi zgodovina temveč človek tukaj in zdaj in po poti, katere stanje je pomembno danes in ne pred 100 leti...zavijanje z očmi
IgorZlodej5. 08. 2012 17:32:24
Ker je opis poti predhodnika precej pomankljiv oz. o ključnih težavah sploh ničesar ne pove, mi dovolite, da opišem trenutne razmere na tej poti. Do Žabniške krnice seveda ni nobenih težav. Ko se usmerim pod Mali Viš opazim visoko zgoraj na snežišču človeka, ja na vstopu je še snežišče in tudi led, pa nekaj krajne poči, ki jo je možno zaobiti. Očitno je zašel previsoko, usmerim ga nazaj dol. Tu in tam mu nekoliko zdrsne, odleti kak kamen s katerim je delno pokrito snežišče, vendar najde prečko in se usmeri na stezico v steni. Jaz spodaj poiščem rdečo piko, že v spodnjem delu prečim snežišče in led pokrit z gruščem in kar ob rdeči piki zaplezam naravnost navzgor, slaba II. Višje pridem na označeno stezico in po njej naokoli, zatem pa po kaminu v katerem je še nekaj lesenih klad gor skozi. Kmalu dohitim fanta pred mano. Pove, da je Filip iz Beljaka, skupaj se vzpenjava. Kmalu višje v grapi naletiva na pravo podrtijo, očitno je šlo za svež podor, v grapi so velike skale, grušč, prah. Na nekem mestu je večja skala zaprla star prehod tako, da je treba mesto obplezati po desni po zglajenih kamnih. Kakih 30 metrov višje je nekoč najtežje mesto, ki pa je sedaj lepo zavarovano in ne povzroča nobenih težav, kot tudi ni težav v nadaljevanju. Kmalu sva na Božjih policah, delček greva po njih v desno, zatem pa ob obledelih oznakah naprej. Sledi še nekaj lažjega plezanja, potem pa nekoliko enoličen vzpon po pobočju proti vrhu. Sestopil sem po normalki na južno stran, se spodaj odcepil v levo na pot A. Goitan, za Malo špico sem šel po severni strani in dol na Trbiško škrbino. Ker je stari prehod proti Mrzli vodi že nekaj let zaprt, sem se spustil še nekoliko nižje, potem pa po novem obvozu, ki je lepo zavarovan na vrh in dol na razdrapana melišča, spodaj ujel pot na Žabniško škrbino in preko nje do koče Pellarini in v dolino. Nekoč nadelana in zavarovana ter označena pot Gola Nord-Est je že dolga leta opuščena. Pred leti so vodniki sicer namestili nekaj klinov in jeklenico na težavnem prehodu v osrednjem delu grape, prav tako so na več mestih namestili svedrovce z rinkami, ki služijo za varovanje in morebitne spuste ob vrvi. Pot kot taka na karti Tabacco 019 ni oštevilčena, je pa vrisana in poleg je narisan alpinist, kar pomeni, da gre za alpinistični vzpon. V Italiji je na desetine takih poti, nekatere so za izkušene gornike pravi biseri, zato je vsak komentar o slabem vzdrževanju oz. celo zanemarjenosti povsem odveč.
vedno fascinanten pogled na gore nad Žabniško krnico1
za Žabniške škrbine je lep pogled na Mangrt in Jalovec11
ker me v povsod poznajo hitro najdem družbo12
jax5. 08. 2012 18:10:25
Kar se tiče alpinista na kartah Tabacco, kolikor se spomnim, je alpinist narisan na pri čisto vsaki plezalni poti, vzdrževani ali ne. Ne vem pa, kaj piše o tem v legendi. Žal nimam nobene te karte doma, se bom spomnu pogledat, ko grem naslednjič v knjižnico.
Drugo kar je bilo zgoraj omenjeno, pa je, da v resnici niti ne gre samo za Golo NE. V zgornjih postih je bilo omenjenih še kar nekaj drugih poti, ki pa so oštevilčene in v mreži poti CAI, pa se kljub temu bodisi opuščajo bodisi le zelo slabo vzdržujejo (naj dodam še eno - Rio degli uccelli v Karnijcih - ta je zdaj menda odprta, ampak za njeno obnovo so rabili kar kakih 10 let). Tako da - nobenega ne dajem v nič, ampak da je vzdrževanje poti na italijanski strani tako super organizirano in učinkovito, pa preprosto ni res.
urbancek5. 08. 2012 18:39:03
Igor, hvala za dopolnilo mojega prispevka in čestitke za vzpon in lepo turo.nasmeh Prav kaj dosti se pa prerekali več ne bomo kajne...mežikanje No vsaj upam, da bo tako, kajti kot je bilo že nekje rečeno, gorniki oz. planinci v bistvu nismo takšni ljudje... Spoštujmo drug drugega pa bo!
Lp!
zippo5. 08. 2012 19:51:35
naši markacisti bi to dilemo rešili bolj elegantno in nedvoumno. Na začetek poti se pač obesi tabla da je pot neprehodna, vsak ki se vanjo podaja tako ve s čim mora računati. Ne pa neko predhodno študiranje zgodovine in spraševanje lokalcev. Vsi pač nimajo prilike posedati z njimi ob pivu in debatirati o posebnostih vsake njihove potke.
klm5. 08. 2012 19:57:20
Na nek način je res čudno, da so tako npr. CAI 649 ter GOLA NE še vedno vrisane kot označene oziroma vzdrževane,čeprav sta tako rekoč že nekaj let opuščeni, a še vedno prehodni (no prehod pod Piparji bolj ali manj ne več - na vseh izhodiščih so tudi table, ki opozarjajo na to), medtem ko npr. CAI 619, 655, 651, ki prav tako že več kot desetletje niso vzdrževane, pa zato tudi niso označene na nobenem od Tabaccovih zemljevidov.
plezalec označen ob poti pomeni, da gre za zelo zahtevno označeno pot s plezalnimi odseki - torej poti kot so Norina, Via Amalia, Anita Goitan itd...
jax5. 08. 2012 20:49:53
klm, torej ti imaš tudi kake "uradne" informacije s strani katere od sekcij CAI da je 649 dejansko opuščena in se je ne bo več obnavljalo? Ker jaz vsaj online ne dobim nobenega odgovora o tem, ali in kdaj naj bi se je lotili.
Ker to pot sem sicer omenil že kar nekaj kolegom v stilu "tam čez je ena interesantna zadeva, tja bi blo ziher za it, samo počakajmo, da jo končno zrihtajo". A torej imaš ti kako informacijo, da je tako čakanje zaman in se zadeva sploh ne bo več obnavljala? Za kakršenkoli odgovor se zahvaljujem.
aja, če karkoli o tem ve tudi Igor, se priporočam tudi za njegov odgovor mežikanje
IgorZlodej5. 08. 2012 21:08:01
Mogoče bo pa Alessio, ki je prvi markacist na Trbižu podal kakšno novo informacijo. Je pa treba vedeti, da planinske poti ne urejajo podjetja, temveč prostovoljci, no v Italiji so za namestitev varoval zadolženi izključno gorski vodniki. Glede na številne poškodbe pač nekatera pot pride prej na vrsto, druga pozneje, kakšna pa tudi nikoli, ker je več ni smotrno vzdrževati, zaradi stalnih podorov.
klm5. 08. 2012 21:10:05
Ena od virov informacij je spletna stran www.sentiericai-fvg.it
potem so tu še spletne strani sekcij CAI, ki skrbijo za posamezne poti. Zaradi službenih dejavnosti moram biti kar na tekočem s tovrstnimi novostmi.
Kot je razvidno, CAI 649 ni več na tem spisku, sicer pa na vseh izhodiščih piše "sentieri 649 inagibile" torej "neuporabna"
rant26. 08. 2012 13:38:14
Smer iz koča Pellarini (1499m).
Slika za orientacijo. Rdeča aktualna zavarovana pot smeri. Modro označena pot v zelo slabem stanju, narejenja v času ko je bil ledenik cca nekaj deset metrov višji.
Rdeča aktualna zavarovana pot smeri. Modro označena pot v zelo slabem stanju, narejenja v času ko je bil ledenik cca nekaj deset metrov višji. 1
janez.novak9. 09. 2012 23:26:50
V soboto smo šli na Viš po poti Anita Goitan od Corsija. Na poti popolnoma brezhibna varovala - tako kot so nameščena na vseh italijanskih poteh (ohlapna jeklenica, velika razdalja med klini). Nekaj mest (žlebov oziroma kaminov) je kar zahtevnih, zlasti, ker so na spustih. Razgledi čudoviti in hkrati divji - res enkratno. Razgled z vrha je bi enkraten. Na vrhu velika večina Slovencev.
PFranci6. 07. 2013 21:35:53
S Koštrunovih špic smo danes nadaljevali še na Viš.Z Mojzesove škrbine smo se po poti Anita Goitan povzpeli proti vrhu.Na poti je eno snežišče.ki pa se ga da obiti po polici nad snegom.Danes na vrhu malo obiska,saj je bil pred nami samo eden.Ker je vreme kar držalo,smo se pri spustu odločili,da pot podaljšamo po poti Anite Goitan še proti Trbiški škrbini.Ni nam bilo žal,saj je speljana med divjimi policami in stolpi.
Sledil je še spust do koče Corsi,naprej do Viške planine in malo mukotrpna cesta v dolino.Bil je še en lep dan.Lp
Laško je zakon...21
klavdy611. 07. 2013 09:50:06
Zanima me kakšne so trenutne razmere (sneg) na zahtevni poti od koče Corsi naprej. Hvala za odgovor nasmeh
PFranci11. 07. 2013 13:18:07
Na moji 19.sliki se vidijo razmere.Se še najdejo snežišča,ki pa se jih da obiti.
ksena18. 08. 2013 16:13:25
S parkirišča št.2 v Zajzeri sva se po poti 616 ogrevala do koče Pellarini, potem pa proti Nabojsovi škrbini in pri oznaki Gola NE zavila levo do vstopa na poličko Malega Viša. Ta pripelje do ozkega in strmega kamina, ki je opremljen z jeklenicami, v pomoč pri vzponu pa so tudi zagozdene lesene klade.Po razčlenjenem terenu sva se povzpela na hrbet Malega Viša, kje se začne deber.Ta je na ključnih mestih opremljena z varovali, tam kjer jih ni, pa je potrebno obvladanje gibanja v skalah , poplezavanja do II. Po izstopu iz žleba sva sledila polički, imenovani Božje police.Po dobrih 50 metrih sva jih zapustila in nadaljevala po skrotastemu delu poti, ki pripelje pod običajno pot na Viš. Priključila sva se ji in v par minutah stala na vrhu. Sestopila sva po proti koči Corsi, mimo Viške planine v Jezersko dolino.
jutro v Zajzeri1
pred Viško planino20
Viška planina z Višem21
serznoz28. 10. 2013 13:19:06
Kdor je v soboto ostal v dolini, je veliko zamudil, ker v letu ni veliko priložnosti za izjemne razglede, ki so se ponujali ta dan. Sobota preko Viške planine in koče Corsi je bila tudi vroča, od glave je teklo bolj kot marsikdaj poleti. Na vrhu so letali metulji. Pot po serpentinah nezanimiva, je pa razgled že od planine naprej impresiven. Višje sicer brez posebnosti, proti vrhu nekaj snega, ki ni delal problemov. So pa nekateri od številnih križišč pomanjkljivo označeni, nejasni, zbledeli napisi na skalah in se je bilo treba precej ukvarjati z logičnim sklepanjem in iskanjem rdečih pik.
Pohodnikov ni bilo veliko. Razgledi so poplačali vse. V koči Corsi kraljuje slovensko pivo. Meja megle je bila na okrog 1800 metrov, lepo je bilo zaznati, do kod je segel vpliv Jadrana. Dolomiti kot na dlani, 120 km stran, kompletne Visoke in Nizke Ture, na vzhodu čiste domače gore, na jug na našem koncu in v Italiji pa belo morje.
Fotke sledijo.
Grosses Wiesbachhorn13
Rabeljsko: jezero in špice16
jedriličar28. 10. 2013 13:40:52
A je rif. Corsi še odprt ?
serznoz28. 10. 2013 13:42:43
Ta vikend je bila koča odprta. Slovensko ne razumejo, imajo pa naše pivo in Radler.
pepč28. 10. 2013 15:43:25
Do 4. nov
čeček76. 07. 2014 15:35:15
V soboto 5.7 na Višu. Vreme je bilo lepo, razgledi čudoviti! Pot je odlično markirana, varavola so v odličnem stanju. Sabo sva imela dereze in cepin vendar tega nisva potrebovala, ker je snežišč zelo malo in se jih da lepo obhoditi. Za nazaj se ustaviva na zasluženo pivo v koči Corsi, ki je odprta. Zame ena lepših turc nasmeh

Kratek video iz prelepih koncev pa na spodnji povezavi nasmeh LP,Blaž