Hribi.net
Hribi.net
Prijava
Prijava
Uporabniško ime:
Geslo:
Prijava
Še niste registrirani? Registracija.
Ste pozabili geslo?
Anketa
Ali ste že šli po Kremžarjevi poti na Grintovec?
Glasuj

Katera rožca je to?

Natisni
zlatica6. 07. 2019 08:10:48
Darinka, vedno lepše šopke nam predtavljaš. Še sreča, da je nekaj pohodnikov, kot si ti, ki jim je omogočen korak tudi višje in do bolj visokogorskih rožic.velik nasmeh
Sicer pa, Branko, malo si bil prehiter in si se zatipkal, pod 2. je naša lepa triglavska roža ali bleščeči petoprstnik!!!
všeč
darinka46. 07. 2019 11:00:28
Hvala, sta si podobni trig. roža in navaden slečnik. Sploh letos ker je bilo dosti snega je rož veliko in lepe so. Pod Črnelsko špico smo opazovali murke. Barvno prekrasne.Če vidiš, marsikdo hiti , preveč hiti. Ravno včeraj smo se spraševali kaj imajo od tega hitenja na čas?Tudi če si počasnejši ravno tako dosežeš vrh, ali pa tudi ne. Saj važna je pot ne cilj.
1
(+2)všeč
zlatica6. 07. 2019 15:54:35
Ja, darinka, se popolnoma strinjam s teboj; mogoče tak pristop k planinarjenju pride šele z leti po mnogih kilometrinah zmedenvelik nasmeh
všeč
turbo6. 07. 2019 21:48:05
Danes pod Palon di Lius-om.
1
všeč
velkavrh7. 07. 2019 04:27:26
turbo, tvoja rožca je pa turška lilija. Kje neki so našli tako ime? Morda po cvetu , ki je nekako podoben turškemu pokrivalu -turbanu.
všeč
turbo7. 07. 2019 09:06:33
Hvala nasmeh Sem ob ogledu drugih rožic sumil, da bi znala biti. Ker pa sem bolj kot ne neuk, kar se cvetja tiče, sem bil raje modro tiho zavijanje z očmi
všeč
KarmenT7. 07. 2019 12:56:17
Včeraj iz Zadnje Trente do zavetišča pod Špičkom. Po prihodu iz gozda polno čudovitega cvetja - rumenega ranjaka, spominčic, alpske nokote, rumene dvocvetne vijolice... Tik pod zavetiščem tudi štiri murke. Še polno drugega cvetja, ki pa ga ne poznam. Slikala sem dve rožici - lepo prosim za pomoč pri poimenovanju. Vnaprej hvala.
1
2
všeč
zlatica7. 07. 2019 13:19:05
Karmen, na prvi je skorjasti kamnokreč pred cvetenjem, na drugi pa odcvetel kosmatinec, verjetno alpski kosmatinec.nasmeh
všeč
zlatica7. 07. 2019 13:33:39
Pa še cvetana s severo-vzhodnega dela Dleskovškove planote... lp
planinski slanozor1
gozdna krvomočnica2
mahovna popkoresa3
jajčasti repuš4
goli lepen5
okroglolistni kamnokreč6
alpska kislica, ni sicer lepa, jo je pa velikio v naravi7
belkasta bekica - trava8
avstrijska črvinka9
avstrijska črvinka malo bolj od blizu10
še en šopek avstrijske črvinke11
lakota, so težko določljive, morda ozkolistna12
živorodna dresen13
zvončice, lakota14
skalna smiljka15
skalna smiljka16
brusnice17
hribska perla18
hribska perla, tokrat kar v velikem šopku, ponavadi so bolj posamične19
Clusijev petoprstnik20
Clusijev petoprstnik21
odcvetela triglavska neboglasnica, kar je bilo moje največje presenečenje.. vidijo se še ostanki modrih cvetkov22
dlakavi sleč je že prcej odcvetel23
planinski pelin24
sklani jetičnik; ta modrina drobne cvetke opozori nase25
skalni jetičnik26
sončece27
bavarski zali kobulček28
siljelistni jelenovec29
rožnordeči dežen, samo eden je bil na vsej poti30
verjetno gozdna škržolica31
verjetno gozdna škržolica - cela rastlina32
glavičasti repuš in nad njo živorodna alpska latovka33
pritlikava jerebika34
cvet golega lepena35
(+1)všeč
KarmenT7. 07. 2019 13:59:06
Zlatica, hvala za tako hiter odgovor. Srečno na poteh.nasmeh
všeč
otiv7. 07. 2019 15:05:34
Zlatica, vidim da tudi tebi, kakor meni ne gredo imena zvončic. velik nasmeh Škoda za neboglasnico... tudi sam je še nisem srečal v KSA. Na sliki 33 je repuš in ne ušivec. mežikanje Lp
všeč
zlatica7. 07. 2019 16:07:33
Ja, Otiv, seveda je repuš. Bog ve, na kaj sem takrat mislila, ko sem to pisala.
Neboglasnico sem pa tudi jaz do zdaj videla le na Mangartu, zato sem še posebej vesela. nasmeh
všeč
velkavrh7. 07. 2019 20:22:05
zlatica vedno me navdušiš.Pa še moje razmišljanje ob tvojih slikcah.

Št. 12 -je ozkolistna lakota-Galium corrudifolium

št. 14-zraven te lakote je vsekakor zvončica .Katera je pa majhno vprašanje .Ker se listov ne vidi so možnosti celo tri-okroglolistna , trebušasta ali scheuchzerjeva.Res pa da okroglolistno nisem še nikoli točno določil.

št. 25-vem da si se samo zatipkala.

št. 29-večkrat vidim siljelistni jelenovec, vendar ga še nikoli nisem točno določil. Ima pa vsekakor take liste , da ga ne moremo zamenjati.Na Kamniškem vrhu(rože) je predstavljen, samo listi niso vidni.

št. 15 in 16 -sem v dilemi.Bolj me spominja na koroško smiljko.Skalna ima ponavadi bolj gručasto rast.

št. 27-sončece.Če smo v skalah višje v gorah ne moremo zgrešiti, ker gre za planinski popon ali predalpski(Helianthemum alpestre) -ima precej majhne cvetove .Nižje pa imamo več možnosti-jajčasti,navadni(H.nummularium)-ima več podvrst, na Črni prsti najdemo celo bleščeči popon (H.n.subsp.glabrum sin.H.nitidum).

št. 1 -po rdečkatih steblih vidim,da si slikala četverozobo lepnico.

št. 5 in 35 -vedno me begajo ti lepeni.Vem odločajo dlačice po steblu.Polek dlakavega in golega imamo še belopolstenega.



všeč
Zvonček7. 07. 2019 21:26:51
Branko, glede Zlatičine zvončice bi dodala, da okroglolistna zagotovo ni. Okroglolistna raste na travnikih, svetlih gozdovih, celo na starih obzidjih, nikakor pa je ne bomo srečali v gorah. Je redka. Cvetni popki so pokončni, pri Scheuchzerjevi zvončici kimasti. Zanesljiv znak za njeno določanje so pritlični listi, ti so dolgopecljati in izrazite okrogle srčaste oblike, ki pa žal kmalu ovenijo.

Zlatica, kako bi ti privoščila videti neboglasnico v polnem cvetenju. Lp
všeč
Apolonija7. 07. 2019 22:29:53
Brane, zakaj te begajo lepeni? V Sloveniji rasteta samo goli in dlakavi. Dlakavi ima dlačice na spodnji strani listov in ne po steblu. In listi so pri njem neenakomerno grobo nazobčani, bolj mehki, zgornji stebelni listi objemajo steblo, ali imajo ušešca, pri golem pa so listi enakomerno nazobčani, spodaj goli, bolj trdi in zgornji stebelni listi so pecljati.
Mene pa bega tvoj podatek, da je razlika med alpsko in četverozobo lepnico v barvi stebla.
Ne vem, tega še nisem zasledila. Se premalo zanimam? Kje si to zvedel, prosim? Potem je določitev čisto enostavna?nasmeh
všeč
velkavrh8. 07. 2019 05:57:51
Če odpreš Silene qudrifida ugotoviš v čem je stvar.Jaz vidim pri obeh enako obliko cveta -srednji višji zobec,stranska nižja zobca,višina nekako enaka,razvejenost same rastline enaka.Če gledam slikce obeh v Flori Alpini vidim enako.

všeč
otiv8. 07. 2019 07:07:03
Ker je med vami nekaj odličnih poznavalcev rož'c, vas prosim za pomoč pri imenovanju spodnje rumenke, ki raste na vrhu Blegoša. Hvala in lp. nasmeh
1
2
3
4
5
všeč
zlatica8. 07. 2019 08:35:46
Hvala vsem, ki ste se odzvali na moje rožce, kajti skozi tako debato se človek marsikaj nauči. Zvonček, naj se mi tvoja želja, da vidim cvetočo neboglasnico, izpolni drugo leto! Branko, če začnem pri koncu:
- pri lepenu, sem pregledala liste in so bili gladki, zato goli lepen, Apolonija je pa zraven napisala še kup lastnosti, ki si jih moram zapisat, da jih ne pozabim, ker so izredno koristni.
- za lakoto hvala, če si enakega mnenja
- zvončica okroglolistna ni, ker sem pogledala liste, pa vseeno si nisem upala napisat, katera je
- repuš sem že popravila
- smiljko mi je potrdila Alenka MIhorič
- za sončeca pa priznam, da si še nikoli nisem vzela dovolj časa; in nikjer nisem zasledila dobro napisane razlike med enim in drugim, glede na višino, na kateri pa se nahaja ta rastlina, si pa ne upam kar reči, katero je; morda bi nam ti lahko enkrat s slikami ponazoril različne popone in malo razlage okoli razlik, kaj praviš?
- glede slanozora sem te pa že pri prejšnji rundi slik spraševala, ker kolikor imam v spominu, se ne moremo zanašati na obliko zobc, da pa bila barva stebla tako jasen kriterij za določitev, pa tudi nisem še nikjer zasledila. Lahko pa imaš prav, bom pa tudi jaz poskusila še malo pobrskati okoli tega.
Ah, pa še to: Otiv, tvoja rumenka je ena od škržolic. Nočna mora botanikov! Spet si preveč slikal cvet namesto listov velik nasmeh Če bi imela venčne liste na spodnji strani rdečkaste, bi glasovala za dolgodlakavo, sicer pa bo najbolj sigurno samo škržolica! lp vsemvelik nasmeh

všeč
kati19098. 07. 2019 12:32:32
Zlatici; prmejd...to ne velja,
da "tuja ženska" tako srečo ima;
nam (tudi Otiv), ki smo si z Dleskovcem na "ti",
se "neboglasnica" čudo zdi..

- pa da si se le lepo imela!
cvetno sožitje na Dolgih tratah1
všeč
velkavrh8. 07. 2019 12:48:46
Alenka mi je že določila kar lepo število meni nepoznanih rožic.Je poznavalka , ki jih takih v Sloveniji ni prav veliko.

Za zvončico pa imamo kolikor jih jaz poznam torej samo dve omenjeni možnosti.

Planiram iti prihajajoči četrtek na Črnoprst in bom skušal čim bolj dobro posneti popone.
všeč
Stran:123...322323324325326...439440441
Za objavo komentarja se morate prijaviti:
Uporabniško ime:
Geslo:
Prijava
V kolikor še nimate uporabniškega imena se morate najprej registrirati.
     
Copyright © 2006-2024 Hribi.net, Pogoji uporabe, Zasebnost in piškotki