|
| Apolonija5. 05. 2015 21:49:06 |
Brane, hvala za različne rože, ki jih tvoje oko opazi 3, 4- Kaj pa dlakava penuša? (Cardamine hirsuta) Vijolica- belo ostrogo imajo rivinova, hribska, pa pasja... 11- kranjski mleček ima take lastnosti 15, 16 - navadni podraščec(Aristolochia clematitis), ki v resnici žuželke zvabi, da ga oplodijo, vendar jih ne "pohrusta", ampak ga zapustijo. 31, 32, 33- gorska zlatica (Ranunculus montana)? Lp
| (+1) |  | |
|
|
|
|
| velkavrh6. 05. 2015 04:27:14 |
Dlakavo penušo poznam. Gre za visoko rastlino--30cm so visoka stebla, na komcu katerih so nato ti skupki cvetov.Raste pa nekako ob poti kmalu za naseljem v bližini tistih osličkov, ki jih ima nekdo celo čredo, na kupu odloženega peskovnega materiala v senci.
|
|
|
|
| velkavrh7. 05. 2015 04:21:23 |
Dobro jutro zlatica! št. 6-bradavičasti mleček št. 12 -navadni strček št. 17- navadna voščica št. 11-mislim, da bo kar marjetičasta nebina. Ta gorska nebina in navadna marjetica sta si po cvetu čisto podobni. Marjetica ima krajše steblo. Pri 6. do 10 bom pa še preštudiral. Pri teh dimkih,škržolicah, omanih, jajčarjih in grintih sem vedno v dilemi.Teh rumenih cvetic je res obilo.Predusem jajčarji in škržolice so si zelo podobne. Me veseli, da si nam pokazala idrijskega jegliča. Tudi jaz ga želim videti v živo. Buniko sem tudi jaz lani prvič videl v živo. Pri bolj navadnih glavincih sem pa jaz vedno v dilemi.Vem, natančno določimo po listih, po rasti, po razvejanisti rože, po ovojkinih listih.
| (+1) |  | |
|
|
|
|
| Apolonija7. 05. 2015 07:40:06 |
Še jaz dobro jutro! Strinjam se s poimenovanjem, Velkavrh. Pri omembi idrijskega jegliča si se zmotil, ker je na sliki res kranjski. Na idrijskega, ki ima liste kot avrikelj, boš moral še počakati. Pri nas so trije modri glavinci in na sliki je, po mojem, res gorski, ker zgledajo črne resice. Triumfettijev glavinec ima rjave, mehki pa ne raste na tem področju. 8, 9, 10- zgleda kot sinja škržolica Lp
| (+1) |  | |
|
|
|
|
| zlatica7. 05. 2015 08:12:15 |
Oh, hvala obema za tako izčrpne podatke. Za jegliča sem se posvetovala z eno gopso, ki jih hodi gledat vsako leto in tudi na Jelenk idrijske jegliče, ki so seveda v drugih različnih kombinacijah. Buniko sem si tudi prvič ogledala v živo, glede teh rumenih rož, ki so ali škržolice ali kaj drugega, sem pa vedno v temi. pozdrav 
|
|
|
|
| velkavrh7. 05. 2015 15:39:27 |
Tadej, me veseli, da odkrivaš naš gorski svet v barvah. št. 7-pravilno št. 11-jagodasta hrušica št. 12-če je imela po steblu listke je navadna mračica, drugače je dolgostebelna , če ima srčaste liste srčastolistna št. 13-pravi ranjak št. 14-pravilno -črna detelja št. 16-po mojem si slikal vretenčasto kaduljo. št. 17-vrednikov jetičnik št. 18-je travniška kislica, ostale vrste rastejo višje št. 19in 20-obplotna grašica št.22 kukavica št.23-navadna barbica št.25 in 26-navadna česnovka št. 29-velikocvetna orlica št.31-košeničica( lahko je nemška ali barvilna) št. 10 -zgleda kot gojena iglasta plamenka. št.15-zlatico je težko določiti. št. 4-večkrat sem si ga ogledal-menim , da je mandljevolistni mleček. L. P.
| (+1) |  | |
|
|
|
|
| jprim7. 05. 2015 17:10:36 |
Že nekajkrat sem zapisala, če fotka nima zapisa o vrsti rastline oziroma imena, je fotka brez pomena, vsaj v tej rubriki. @Tadej; dopiši pod fotke, kar so ti svetovali "strokovnjaki".  lp Jelica
|
|
|
|
| zlatica7. 05. 2015 21:09:23 |
Dober večer, vidim, da kar poka od lepega cvetja. Tadej, ti imaš čedalje lepše fotografije, te zadnje (npr.9) jih je pravi užitek pogledat, Branetova zbirka domačih rožic pa je vseh barv. Jaz pa sem "nabirala" cvetje včeraj na travnikih nad Ospom pod Tinjanom in predvsem sem se klanjala lepim našim orhidejam, med njimi tudi eni redkejši (čmrljeliko mačje uho), ki je bila še prav v mini izvedbi, tako, da sem jo tudi težko poslikala z mojim fotoaparatom. Pa vendar, nekaj je ratalo in upam, da sem pravilno poimenovala kukavice, sicer pa kot vedno, prosim za vašo pomoč.  
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
|
|
|
|
| Tadej7. 05. 2015 21:11:48 |
Hvala za pomoč, sem dodal imena.
|
|
|
|
| Apolonija7. 05. 2015 21:24:27 |
Tadej, če ne slikaš cele rastline, jo je večkrat težko določiti. Velkavrh je dober poznavalec in se je potrudil. Na 4 in 10, 16 so gotovo omenjene rastline. 1 je najbolj verjetno navadna kalina 3 brogovita Velkavrh, "golota ti ne gre najbolj od rok"  Že lani si vneto ponavljal dolgostebelna mračica, je pa golostebelna. Mislim pa, da itak veš. Lepo ti cveti na vrtu,
1
2
| (+1) |  | |
|
|
|
|
| Tadej7. 05. 2015 22:31:32 |
Mračici in zlatici sem slikal tudi steblo, vendar sliki nista najbolje uspeli.
1
2
|
|
|
|
| velkavrh8. 05. 2015 04:23:56 |
zlatica, mislim, da je pod št.2 kar cvet akacije, cvetje čebel in nato akacijevega medu. Pri nas bo vsak čas začela cveteti robinija, ki je ima podoben cvet. Za kukavico z Buzeta sem popravil ime.
|
|
|
|
| Apolonija8. 05. 2015 08:02:42 |
Zame je škrlatnordeča kukavica ena najlepših. Več sem jih videla na Krasu. Tako na hitro je podobna pikastocvetni in poletni, a res samo na hitro. Skupne so jim rdeče pikice. Drugače (po mojem opažanju) prva bolj raste po gozdnih robovih, drugi dve po travnikih. Škrlatnordeča je višja, socvetje širše in steblo navadno rdečkasto/škrlatno. Srednji list medene ustne je velik in ga zobec na sredini deli na dva dela. Pikastocvetna in poletna imata drugačno medeno ustno, brez zobca, dišita po vaniliji.....
|
|
|
|
| zlatica8. 05. 2015 08:19:05 |
Apolonija, res dobrodošel je ta tvoj opis škrlatnordeče kukavice. Strinjam se, da je neverjetno lepa v živo in ogromna. Najprej sem jo že uvrstila v pikastocvetno, potem pa gledam in gledam te pikice, ki jih je bilo dosti več kot pri pikastocvetni in nekako so po vrhu usten posejane, kot bi jih nanosil kasneje na cvet in potem še opazim tisti zobec, ki ga omenjaš in ki ga pri pikastocvetni naj ne bi bilo in to mi je zadevo pretehtalo v škrlatnordečo. Še dobro, da mi je posnetek od blizu omogočal to primerjavo. Poletne pa še ne poznam. Brane, cvet akacije pod 12 bo pa kar pravi, saj je bilo polno tega kar na malem drevescu. 
|
|
|
|
| Apolonija8. 05. 2015 10:45:50 |
Zlatica, poletna je podvrsta pikastocvetne, ki zraste kar visoko. Razlika je v socvetju, ki je zgoraj zoženo, pri prvi pa zaobljeno. 
|
|
|
|
| otiv8. 05. 2015 18:41:21 |
Bilo je nepozabno.  
| (+1) |  | |
|
|
|
|
| velkavrh9. 05. 2015 09:53:36 |
otiv, verjamem , da je bilo prelepo. Jaz bom šel na Struško čez dve tedna.Tudi tu cvetijo narcise .Lani sem tu našel tudi zoisove vijolice in tudi prvič navadne mastnice, ki so redke.Jutri grem na Lipanco.Preverit grem , če že cvetijo alpski kosmatinci.Tu naj bi po priročniku Toneta Wraberja rastel rumenocvetni kosmatinec(P.alpina apiifolia), vendar rast ni potrjena. Natančno bom preiskal vsak kotiček Lipance.Naslednji vikend grem v Italijo na Brinico.Ker gre za sredogorje in primorsko stran Julijcev cveti že marsikaj. Danes pa na sprehod o bližnjih gozdičkih, travnikih, ob kanjonu reke Kokre, na mojo priljubljena brežino na Ovčanovem pri Kranju, kjer rastejo rožce , ki nekako spadajo bolj v sredogorje.Šel sem tudi v kanjon reke Kokre preverit cvetenje klinolistnega kamnokreča in našel presenetljivo še marjetično nebino. Obrašča strme skale kanjona.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
| (+2) |  | |
|
|
|
Za objavo komentarja se morate prijaviti:
V kolikor še nimate uporabniškega imena se morate najprej
registrirati.