Hribi.net
Hribi.net
Prijava
Prijava
Uporabniško ime:
Geslo:
Prijava
Še niste registrirani? Registracija.
Ste pozabili geslo?
Anketa
Ali se s Krima (1107 m), vidi morje?
Glasuj

Češka koča

Natisni
Sorok13. 07. 2015 19:44:57
Aha, sedaj sem šele opazil @zokica; česa ne poveš?!zavijanje z očmi A da se na ferate ne hodi s 5 L vode?! OK, torej bom naslednjič poskusil z 10-timivelik nasmehvelik nasmeh Če bi imel namen iti direktno na ferato prav gotovo nebi tovoril s sabo uteži. Najbrž bi šel tudi brez ruzaka - sicer pa sem to v svojem prvem postu omenil kot napako. Čisto dobro sem se zavedal tega in pač poskusil. In odletelcool Kar se pa samote tiče: ob ferati je ljudi kot dopoldne na trgunasmeh
(+4)všeč
Trobec13. 07. 2015 20:38:15
@Sorok, čestitke za izpoved. Mislim, da je zelo malo ljudi, ki so svoj "neuspeh" pripravljeni na tak način deliti z ostalimi. No, če je že neosvojitev ferate neuspeh, pa je bila vse skupaj verjetno kar koristna šola.

Se pa strinjam, kar ste nekateri že pisali, da je pri tovrstnih športnih feratah smiselno, da je najtežji del na začetku. Dober primer je (sicer morda ne čisto prava ferata) Gradiška. Tam je najtežja stvar vstop v steno na začetku, kjer namenoma manjka kakšen meter ali 2 zajle ter tako morda odvrne koga nepripravljenega.
(+1)všeč
redbull13. 07. 2015 20:57:19
lepo napisano, vendar 5 l vode , ki jo lahko natankaš pri koči je pa nepotrebno. Tukaj gre za težo

srečno
všeč
Sorok13. 07. 2015 21:06:15
redbull se čisto strinjam. No odgovor sem dal že dva posta višje. To je bil zaveden rizik, kar je, seveda, zaletavojezen. Ravno zaradi tega pa sem o tem pisal, da nebi še kdo počel takih traparij - dosti nas je čudakovvelik nasmeh
Hvala vsem, ki ste moj "članek" sprejeli kot pozitivennasmeh Pa tudi tistim ki niste. To je debata pri kateri lahko mimogrede izveš koristne informacijenasmeh. Menim, da bi sedaj bilo dovolj o tem in da to temo pustimo svojemu namenu.
(+7)všeč
grdksmrt13. 07. 2015 21:12:30
Lepo je, če človek prizna svoj neuspeh in mu le ta ne predstavlja ovire temveč izziv. Malce sklec vsako jutro in bo tudi tale ferata mačji kašelj.
Si pa spoznal razliko med zavarovano planinsko potjo in ferato. Slednje poti so pri nas bolj nova reč in razlika je več kot očitna. Moči v rokah se po mojih izkušnjah pri zavarovanih planinskih poteh skoraj ne potrebuje pri feratah pa je zadeva taka, da kdor se z obema rokama ne more dvigniti skupaj z nahrbtnikom in kdor se z eno roko ne more zadržati vsaj par sekund v mirovanju ne bo užival na poti temveč bo bolj ali manj trpel. Prav tako pa je pomembna tudi dobra obutev z dobro gumo kajti namen ferat je (vsaj po moje) tudi plezanje in ne le zgolj vlačenje po jeklenici.
(+6)všeč
jax13. 07. 2015 21:25:08
Trobec
13.7.2015 @Sorok, čestitke za izpoved. Mislim, da je zelo malo ljudi, ki so svoj "neuspeh" pripravljeni na tak način deliti z ostalimi. No, če je že neosvojitev ferate neuspeh, pa je bila vse skupaj verjetno kar koristna šola.

Se pa strinjam, kar ste nekateri že pisali, da je pri tovrstnih športnih feratah smiselno, da je najtežji del na začetku. Dober primer je (sicer morda ne čisto prava ferata) Gradiška. Tam je najtežja stvar vstop v steno na začetku, kjer namenoma manjka kakšen meter ali 2 zajle ter tako morda odvrne koga nepripravljenega.


Seveda pa tudi v tujini ni čisto povsod tako. Tako že v Železni Kapli tri četrt ferate plezaš z rahlim cmokom v grlu pred tistim previsom. Fajn je že, da je tako, ampak nekaj vpliva ima tudi konfiguracija terena.
(+4)všeč
Branee13. 07. 2015 22:15:10
Vcas je bla redkost da se nekdo nebi dvignil z mesta z rokami, no danes nekaj desetletji naprej je nacin zivljenja in hrana pripeljala tako dalec da je razlika med fit osebo ta da zmore dvigniti tezo telesa z rokama.. ne mislim nic slabega sorok. Niso vsi za vse, vsak svojo sreco najde drugje. Bom pa tko reku tisti ki plezajo te sportne ferate ki so se razred nad cesko so sposobni tudi plezanja v skali oz imajo dolocene predispozicije in s treningi se znebis okovja in uzivas bistveno bolj kot na feratkah. Tko da ne zastopim najbolj zakaj je sploh potrebno da obstajajo. Toj lunapark no sej sam se jih tudi posluzujem (ce so ze tu) velik nasmeh konec koncev kdo pa ne mara v lunapark zmeden in zej sem sam seb odgovoru na vprasanje zakaj? Torej sem zrel za spanec nasmeh
(+4)všeč
gorski svizec13. 07. 2015 23:09:27
Četrtega julija sem šel preizkusit tole ferato. Zanimiva popestritev za Češko kočo. Ferata je zahtevna, brez moči v rokah ne gre, še najbolj me je motila razmeroma blatna in vlažna skala v spodnjem delu, kar mi je jemalo sigurnost pod nogami, zato je potrebno razmišljati kako se boš obdržal z rokama za jeklenico, če ti spodrsne in se rešil. Na rokah sem dobil nekaj žuljev za spomin. Ker sem se ukvarjal tudi s športnim plezanjem, lahko rečem, da tukaj ne gre za plezanje ampak za vlečenje po zajli. Kot sem rekel, zanimiva popestritev za Jezersko, da se človek malo zadiha. Je pa dobro, da te že začetni del sooči z realnostjo. LP
(+2)všeč
KUKI7714. 07. 2015 11:09:45
Glede težavnosti: detajl maksimalno D/E, prej D+. C/D Peca pa je tudi lažja od te, tako da mislim, da je najbolj realna ocena D+ ,kar je lahko tudi malo težje v primeru slabe (napačne) variante, tehnike oz. kratkih nog. E je bistveno težja, je pa konfiguracija terena (in težavnost) k sreči takšna, da omogoča prekinitev oz. vrnitev, kar je lahko pri E ...
všeč
velkavrh8. 08. 2015 19:45:48
Danes preplezal to ferato. Seveda brez izkušenega alpinista, ki te dodatno varuje in ti pomaga ne bi šlo. Zoprno mesto je že kmalu na začetku, kjer kar prehitro zmanjka moči v rokah in potrebuješ pomoč.Nekje na sredini poti je zoprn skok , ki ga težko preplezati.Problem je tudi blatna skala.Danes sem se soočil z realnostjo, da mi tako zahtevnih ferat ni možno plezati.Enostavno sem prešibek v rokah.Je bila pa to nepozabna izkušnja , ki jo zlepa ne bom pozabil.
Proti ferati.1
Po teh skalah levo gre varovana pot z jeklenicami.Niti slutiš ne kaj te čaka.2
Kmalu zagledamo plezalce v skali.Kar dren je.3
Že od spodaj se vidi prvo ključno mesto.4
Roke žal že bolijo.5
Najhuje je skoraj mimo.Čaka edino še zelo zoprn skok.6
Pomoč je potrebna . Aparat je bil do sem v nahrbtniku.Tu imamo malo počitka .Nato pa se spet začne.7
Do vrha jeklenic je bil aparat v nahrbtniku. Tu je vrh . Koča je tik za koncem ferate.8
Nato pa na umik Žrela dol .9
(+6)všeč
Sorok8. 08. 2015 23:21:33
Bravo!nasmeh
(+1)všeč
velkavrh9. 08. 2015 01:59:28
Sorok ,hvala! Tako zgodaj sem pokonci, ker me čaka Avstrija in morda moj prvi tritisočak-srčno upam.
(+1)všeč
Keko9. 08. 2015 11:18:29
Včeraj sva se z ženo po treh letih ponovno podala v ferato. Izbrala sva zadnje čase zelo popularno ferato na Češko kočo.
Ko se znajdeš na izhodišču same ferate, ta ne izgleda preveč adrenalinsko, saj je obdana z zelenjem in tudi zemlja na sami skali je kar normalen pojav.
Prav ta dokaj krotek izgled najbrž zavede kar nekaj pohodnikov, ki se podajo na to ferato in kar hitro ugotovijo, da ji ne bodo kos. Tudi najtežji del ferate ne izgleda nič kaj posebnega, vendar zahteva dva giba, kjer je večina teže telesa na rokah. Prav ta detajl je vzrok največ neuspelih poskusov. Je kar veliko pohodnikov, ki imajo dovolj kondicije, zelo utrjene noge in na žalost slabo razvite roke, ki niso sposobne narediti dveh močnih potegov, ki sta potrebna v tem detajlu. Kdor je že prelezel najtežje poti v naših gorah, vključno s Kopiščarjevo na Prisank, še zdaleč ni garant, da bo uspešen tudi tukaj. Ferate so namreč povsem drug svet.
Kdor nekaj malega poskrbi tudi za kondicijo rok, na tej ferati ne bo imel posebnih težav.
Ferata namreč ponudi dva težja detajla, ki sta zelo kratka, plezalci bi temu rekli bolderska. Glede na oceno ki jo nosi bi rekel da je dokaj lahka. Do sedaj sem zlezel štiri ferate, ki imajo v svoji oceni črko E in lahko rečem, da je ta najlažja. Manjkajo ji namreč daljši težji odseki, ki te res začnejo ožemati kot mokro cunjo. Takšna je recimo ferata v Visokih turah, ki sva jo z ženo lezla pred tremi leti: http://www.hribi.net/trenutnerazmere.asp?aut=1&gorovjeid=57&id=4782&stran=1
Tudi ferata Gonžarjeva peč in Železna Kapla sta težji od te, saj imata daljše težje odseke.
Kljub temu ferate na Češko kočo ni za podcenjevati saj gre za pravo ferato. Ferata ti za noge ponuja samo naravne stope, ki jih v najtežjih delih ni ravno v izobilju in še ti so zlizani in zamazani z zemljo. Pri pomanjkanju tehničnega znanja, ki ti premagovanje takšnih ferat zelo olajša, te lahko rešujejo samo močne roke.
Če vsaj ene od teh dveh lastnosti nimamo, so takšne ferate lahko zelo neprijetna izkušnja.

Začetek ferate, ki je tudi najbolj strm1
žena začne suvereno2
prvi detajl, ki je zaradi zemlje na stopih neprijeten3
lažji del pred najtežjim detajlom ferate4
pred detajlom ferate5
žena z nasmeškom čez najtežji del6
drugi, lažji  del ferate, katerega začetek začini previsen skok7
z dovolj moči v rokah ne predstavlja težav8
lahkotno nadaljevanje do vrha, kjer ni več posebnih težav9
pred nami Češka koča10
povratek po lepo nadelani poti11
poigravanje sončnih žarkov12
je že zelo utrujen13
skupina v drugem, lažjem delu ferate14
(+4)všeč
jani5831. 08. 2015 19:38:08
Midva z ženo pa ne po ferati,ampak čez Štularjevo planino do Češke koče.Nazaj pa mimo tovorne žičnice.nasmeh
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
(+3)všeč
skymark21. 09. 2015 12:45:14
Češka koča,Vratca;20.9.2015
1
2
3
4
5
6
všeč
frajer16. 05. 2016 14:15:42
Kakšne so razmere na ferati oz do Češke koče?
všeč
mgrego2216. 05. 2016 19:24:00
Tudi mene zanima, če je pot od spodnje postaje tovorne gondole kopna.
(+1)všeč
skala12326. 05. 2016 13:55:18
Danes zjutraj po Slovenski poti proti Ledinam in potem še do Češke koče.Pri izstopu iz Slovenske poti je še eno kratko zoprno snežišče(cepin).Na poti proti Češki koči od Ledin sta še dva snežišča v grapah(potrebna dodatna previdnost,posebno zaradi kamenja,ki leti dol).Vreme prekrasno,lepi razgledi.Koča je med vikendom oskrbovana.Lep pozdrav
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
(+6)všeč
zico1018. 07. 2016 20:32:19
Je bil kdo zadnje dni na ceski koci po ferati? Kaksno je kaj stanje poti? Hvala
(+1)všeč
Gorska planika19. 07. 2016 15:23:02
Pozdravljen!
Danes sem preplezala ferato do Češke koče in nadaljevala na Mlinarsko sedlo do Grintovca. Plezalna pot je v odličnem stanju, zelo zanimiva in lepo sledljiva. Snega ni. Edino, malo me je ovirala mokra zemlja na skalah, drugače pa je šlo brez problema. Upam, da si izvedel, kar te je zanimalo nasmeh
(+1)všeč
Stran:123...567891011
Za objavo komentarja se morate prijaviti:
Uporabniško ime:
Geslo:
Prijava
V kolikor še nimate uporabniškega imena se morate najprej registrirati.
     
Copyright © 2006-2024 Hribi.net, Pogoji uporabe, Zasebnost in piškotki