Hribi.net
Hribi.net
Prijava
Prijava
Uporabniško ime:
Geslo:
Prijava
Še niste registrirani? Registracija.
Ste pozabili geslo?
Anketa
Ali ste že šli po Kremžarjevi poti na Grintovec?
Glasuj

Grossglockner

Natisni
Janez Seliškar19. 11. 2015 21:13:52
"urarr", ne se sedaj posipat s pepelom in obljubljat nekega všečnega in predelanega posnetka.
Ob napačnem času ste bili na napačnem mestu. Vse kar si posnel in sedaj tudi komentiraš, prikazuje le beg iz nemogočih razmer. Verjetno se za turo niste odločili zato, da se boste borili za lastno preživetje.
Vso srečo pri naslednjih turah!!
(+11)všeč
urarrr19. 11. 2015 21:28:40
@JanezSeliškar

Z vsem dolžnim spoštovanjem

Malo nas je res presenetil tako močan veter, saj je večina ljudi z Stüdlhütte zimske sobe odšla v dolino ko so se zbudili. No mi smo imeli pavzo kako uro in šli dalje....

pihanje je bilo napovedano 50kmh ampak je bil kr mal bl pester... je pa res da smo vsi tega vajeni saj smo na nanosu doma, zato je padla odločitev da gremo dalje...

Drugače pa, kdo pa omenja borbo za preživetje, je bilo pa še zelo, zelo daleč od tam...

Toda to ne pomeni da moram ležat in čakat temo in še bolj mrzlo. Saj enodnevni vzpon zahteva mal več miganja....



lpM

všeč
tilenko19. 11. 2015 21:42:53
Jaz sicer nikoli ne komentiram tukaj, ker mi je glede na vse prebrano izpod časti se prerekat, samo bom vseeno napisal. Razmere so bile daleč od kritičnih, tudi sreča ni imela nič zraven. Matej je sposoben suvereno tole odplezat ker je bil že večkrat gori. Način komunikacije pa lahko imata dva prijatelja kakršnega koli hočeta. Njuna stvar. Res da ni bilo vse po predpisih ampak je to njuna stvar in ni potrebna linčanja. Šola za naslednje podvige, ki jih bo sigurno še precej. jezik
všeč
SamoK19. 11. 2015 21:56:57
tilenko, Matej gre lahko zaradi mene plezat z rokami, zavezanimi na hrbtu, ko pa to objavi tule, je na žalost lahko slab zgled tisti množici, ki si je ravnokar kupila (po pomembnosti) uro, čelado in štrik, in jemlje video sposobnega Mateja kot merodajen. Le v tem je problem. Nihče ni rekel, naj ne hodi, kakor hoče, in nadira svojega prijatelja, če sta se pač tako dogovorila.
(+8)všeč
Busterman19. 11. 2015 22:36:07
To, da se ljudje učijo plezalne tehnike iz naključnih videov in slik, ki jih najdejo na internetu je pomoje bolj mit. Če je to res, bodo pa imeli ti ljudje itak še mnogo drugih veliko večjih težav pri vzponu, kot pa slabo zihranje.
(+2)všeč
carniolus20. 11. 2015 07:48:00
Meni kot popolnemu plezalnemu laiku se po zdravi pameti zdi nenavadno, kako je lahko navezava dveh alpinistov brez fiksne vmesne vponke na takem terenu varna? Kako bi tisti ki varuje preprečil zdrs obeh, v primeru da eden izmed njih pade?
(+12)všeč
lino20. 11. 2015 14:36:41
Matej, z odstranitvijo tona iz videa si nekatere prikrajšal za glodanje velike kosti. Dober tek prikrajšanim!
všeč
redbull20. 11. 2015 15:34:38
Zakaj se mi zdi ali pa se motim, da gre pri Linotu za kakšnega otročkanasmeh
Se opravičujem če se motim

srečno
(+2)všeč
redbull20. 11. 2015 15:34:39
Zakaj se mi zdi ali pa se motim, da gre pri Linotu za kakšnega otročkanasmeh
Se opravičujem če se motim

srečno
(+4)všeč
jax20. 11. 2015 15:56:49

carniolus
20.11.2015 Meni kot popolnemu plezalnemu laiku se po zdravi pameti zdi nenavadno, kako je lahko navezava dveh alpinistov brez fiksne vmesne vponke na takem terenu varna? Kako bi tisti ki varuje preprečil zdrs obeh, v primeru da eden izmed njih pade?

Khm, saj tudi jaz nisem strokovnjak, ampak bom vseeno nekaj napisal. Naveza brez varovališča je nekakšna alpinistična javna tajna. V AŠ se je ne uči, v nobeni literaturi ni omenjena (razen ledeniške), obenem pa se ne moreš pogovarjat z alpinistom, ne da bi ti povedal, da je že plezal tako. O tem, zakaj je tako, bo več povedal kdo z več izkušnjami, ampak v osnovi je stvar precej preprosta in zadeva ravno dolge lažje smeri v visokih gorah (kakršen je Stüdlgrat). To so smeri, kjer varovanje ves čas niti ni potrebno. In če bi hotel tako smer plezati čisto po reglcih, bi se v resnici moral neprestano navezovati in razvezovati, s čimer pa izgubiš ogromno časa, še več pa živcev. Za to se v takih smereh pač mnoge naveze odločijo, da se bodo gibale navezane tudi brez varovanja, s polnim zavedanjem, da to na lažjem terenu pomeni veliko tveganje in terja še toliko večjo previdnost.
(+7)všeč
Kolar20. 11. 2015 16:01:19
@redbull, se popolnoma strinjam in to je bila tudi moja prva misel, odkar je pred kratkim začel komentirat tule
(+1)všeč
dprapr20. 11. 2015 16:52:24
@jax, si zadel bistvo.
Seveda to velja samo za izurjene naveze, ki bijejo bitko s časom. Čeprav bi bilo v večini primerov boljše in seveda bolj varno, da bi se naveza razvezala, če se že ne varuje. Še posebej, če je to daljši odsek v smeri.
V takšnih razmerah (skala, led, sneg, strmi, izpostavljeni odstavki), pa to še bolj velja.
Še posebej, če se z golimi rokami(rokavicami) prijemaš za strme snežne stopnice, za tabo pa istočasno pleza soplezalec v navezi.zmeden

Ne moremo pa niti slučajno s tem primerjati "podobno" vodniško varovanje na takšnih grebenih, čeprav včasih zgleda nevarno.
(+4)všeč
palček plezalček20. 11. 2015 19:56:24
@jax... Če plezaš po 'reglcih' večraztežajno smer, se v bistvu ne navezuješ in razvezuješ. Na vrv se oba plezalca navežeta ob vstopu v smer (ponavadi, seveda lahko del smeri plezata tudi nenavezana) in se razvežeta, ko je vzpon končan, če pa je sestop nevaren, lahko del časa tudi sestopata navezana.

@carniolus... pri klasičnem varovanju v smeri nimaš nikoli fiksnih vmesnih vponk. Prvi plezalec pleza in vpenja komplete (sistem dveh povezanih vponk) v kline, ki že tičijo v steni ali pa jih 'zabije'. Vpenja lahko tudi metulje/friende, zatiče/čokce, ali okoli rogljev, mostičev in drugih razčlemb obesi prusika (vrvica, ki je ponavadi zvezana v zanko s podaljševalnim vozlom), nanj vpne vponko in vanjo vrv. Ko pride do sidrišča/varovališča naredi 'štant', ki naj bi bil vedno, vsaj na dveh dobrih klinih, prevleče preostanek vrvi in ponavadi na polbičev vozel preko varovališča varuje drugega v navezi. Če je naveza enakovrednih plezalcev, bo drugi, ko pride na 'štant' nadaljeval v vodstvu naslednji raztežaj. Med raztežajem pa ni nikjer fiksnih vponk, karkoli si že s tem mislil. Pri štajercu se v bistvu varuješ s tem da prvi vpenja kline, friende..., drugi pa jih izpenja in pobira. Če bi padel npr. drugi v navezi, bi seveda iz ravnotežja potegnil tudi prvega plezalca, vendar naj bi oba zadržala vmesna varovala. Ker je to bistveno bolj nevarno kot plezanje cug-cug, tj, raztežaj za raztežajem z vmesnimi sidrišči, se ga seveda v šolah AO ne uči. Btw, štajerc je izredno koristen, ker je včasih dolžina smeri in s tem potreben čas zanjo lahko bistveno bolj izčrpljujoč in nevaren kot štajerc.
(+1)všeč
andrej7820. 06. 2016 06:54:56
Pozdravljeni...je hodil te dni kdo na Grossglockner čez Pasterze?Zanima me,če je koča že odprta in predvsem razmere na ledeniku...
všeč
UROS120. 06. 2016 07:22:30
Tudi mene zanimajo razmere, bi ga moral v kratkem narediti. Je kdo hodil iz Kalsa ? Je zgornja koča že odprta ?
všeč
Janez Seliškar20. 06. 2016 07:53:06
Glede na to, da gre za ledeniško turo, je spraševanje o razmerah nepotrebno. Potrebno je imeti vso opremo za gibanje v takem svetu, spremljati vremensko napoved in se odpraviti na turo.

Kočo so odprli 18.06.
*
http://www.erzherzog-johann-huette.at/index.htm
(+5)všeč
UROS120. 06. 2016 18:48:10
Zelo dobra povezava. Super, da so kočo že odprli.
Janez najlepša hvala za tako koristen info. Nisem vedel za to spletno mesto in to spletno kamero.
Super !!!
všeč
pikpok20. 06. 2016 20:18:39
Bolj bi bilo zanimivo, ce ima kdo to informazcijo, ce je studlgrat ze kopen- oziroma v laksnih razmerah je....?
všeč
UROS120. 06. 2016 20:50:52
Se strinjam. Ampak glede na to kaj sem videl po spletni kameri je še ogromno snega tam gori, se bojim, da še ne bo šlo, da je še prehitro oz. prenevarno. Počakajmo do četrtka popoldne, pa bomo videli koliko snega bo pobrala ta vročina, ki se sedaj obeta do petka. Napovedi za vikend pa niso dobre, vsaj današnja napoved - kaže da bo celi vikend deževalo, vmes pa bodo tudi nevihte....
všeč
UROS121. 06. 2016 07:57:48
Če dobro pogledate to zelo koristno povezavo spletne kamere, ki nam jo je kolega Janez Seliškar poslal ( še enkrat hvala Janezu ) se lepo vidi kako so se vpenjali alpinisti na zasnežen vrh po ledeniku in začetni del malega Grossglocknerja, danes sta bili dve navezi. Glej uro med 6.30 in 7.20. Klikni na sliko kamere ob določeni uri in če boš pozorno opazoval boš videl dve navezivelik nasmeh
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
všeč
Stran:123...678910111213
Za objavo komentarja se morate prijaviti:
Uporabniško ime:
Geslo:
Prijava
V kolikor še nimate uporabniškega imena se morate najprej registrirati.
     
Copyright © 2006-2024 Hribi.net, Pogoji uporabe, Zasebnost in piškotki