gorovja / Kamniško Savinjske AlpeVaško / Vodohran Žegnani studenec - Vaško

Vodohran Žegnani studenec - Vaško

Izhodišče: Vodohran Žegnani studenec (638 m)
Cilj: Vaško (1046 m)
Priporočena oprema (zima): dereze, cepin

Gorenjsko avtocesto zapustimo na razcepu Podtabor, nato pa z vožnjo nadaljujemo proti Tržiču, Ljubelju in Celovcu. Pred bencinsko črpalko v Bistrici pri Tržiču zapustimo glavno cesto, nato pa v križiščih sledimo oznakam za Begunje na Gorenjskem. Ko se Bistrica pri Tržiču konča, se kmalu ostro v desno odcepi cesta proti cerkvi sv. Jurija (ob križišču so vidne tudi še oznake za Vilo Bistrica), mi pa po glavni cesti nadaljujemo do bližnjega levega ovinka, kjer pred vodnim zajetjem Žegnani studenec in pred mostičkom zavijemo desno, kjer nato na primernem mestu parkiramo.

Z izhodišča nadaljujemo po kolovozu, ki se prične vzpenjati ob potoku Blajšnica. Kolovoz, po katerem se vzpenjamo ima višje več razpotij, mi pa na vseh nadaljujemo naravnost, kjer nas pot vodi mimo številnih vodnih zajetij. Višje dosežemo makadamsko cesto, ki vodi z Brezij pri Tržiču proti Bistriški planini, mi pa ji sledimo v desno, po njej pa hodimo le kratek čas. Na delu, kjer se cesta razširi in kjer občasno skladiščijo nekaj hlodovine, se s ceste v levo odcepi neoznačena stezica, po kateri nadaljujemo pot. Sledi vzpon skozi gozd, ko pot zavije nekoliko v desno pa gremo še mimo starejšega korita, za katerim prehodno prispemo v manjšo dolinico, kjer gremo mimo zanimivih konglomeratnih skal, nato pa dosežemo stransko makadamsko cesto, kateri sledimo v levo. Cesta se kmalu razcepi v dva širša kolovoza, mi pa nadaljujemo po desnem, ki se prične vzpenjati. Po krajšem vzponu kolovoz zavije desno in se prične prečno vzpenjati. Za ovinkom gremo s širšega kolovoza ostro levo na nekoliko ožji kolovoz, kateremu se nekaj 10 korakov naprej z leve priključi še vlaka, ki se je odcepila s širšega kolovoza na desnem ovinku.
Sledi nekaj minut prečnega vzpona, ko dosežemo jugovzhodni greben Dobrče, pa gremo desno in se po uhojeni stezici v nekaj minutah povzpnemo na Vaško, enega od vrhov Dobrče.
Opis se nanaša na stanje februarja 2018 in maja 2020.

Vodohran Žegnani studenec - vasko1
Vodohran Žegnani studenec - vasko26
Vodohran Žegnani studenec - vasko27
Vodohran Žegnani studenec - vasko28
Diskusija o izletu Vodohran Žegnani studenec - Vaško ()