gorovja / Pohorje in ostala severovzhodna SlovenijaBrinjeva gora (nad Prevaljami) / Prevalje - Brinjeva gora (nad Prevaljami)

Prevalje - Brinjeva gora (nad Prevaljami) (južna pot)

Izhodišče: Prevalje (409 m)
Cilj: Brinjeva gora (nad Prevaljami) (723 m)
Ime poti: južna pot
Zemljevid: Koroška 1:50.000

Zapeljemo se na Prevalje (do sem iz Mežice, MP Holmec ali Raven na Koroškem), kjer iz krožišča v središču kraja zapeljemo na izvoz v smeri Doma starejših Na Fari ter naselja Na Fari. Ko prispemo do avtobusne postaje pred Gostilno in picerijo Krištan-Sonjak, se prične opisana pot. Ob izhodišču ni primernih parkirnih mest, zato parkiramo na primernem mestu nekje v bližini.

Z izhodišča se sprehodimo do manjšega krožišča, iz katerega nadaljujemo "naravnost". Cesta nas nato vodi skozi podvoz pod železniško progo, nekoliko višje pa prispemo na križišče, kjer nadaljujemo desno v smeri Bara pri Hanni (levo kmetija Pušnik in naselje Rožej). Sledi še nekaj vzpona po asfaltni cesti, nato pa prispemo do naslednjega križišča, kjer nadaljujemo desno (naravnost Bar pri Hanni). Malo naprej se cesta še enkrat razcepi, mi pa tokrat izberemo rahlo levo cesto (rahlo desno domačija Črepnik). Na naslednjem križišču nadaljujemo ostro levo, nato pa gremo po nekaj korakih desno, na rob travnika, kjer se v nadaljevanju vzpenjamo ob robu gozda. Malo naprej se približamo bližnjim hišam, mi pa ne stopimo na cesto, ki vodi do njih, ampak nadaljujemo naravnost v gozd, kjer pot nadaljujemo po kolovozu. Pot naprej nas vodi po kolovozu, ki se zmerno vzpenja proti desni, na razpotjih pa nadaljujemo naravnost (na tem delu je zaradi podrtih dreves, ki so posledice vetroloma, nekoliko težja orientacija). Mimo nekaj kipcev prispemo na travnik, po katerem nadaljujemo ob levem zgornjem robu, ko pa se na levi, v gozdu pojavi uhojena stezica, se usmerimo nanjo, po njej pa nadaljujemo do bližnjega vrha Brinjeve gore.
Opis in slike se nanašajo na stanje leta 2018 (marec).

Prevalje - brinjeva_gora_nad_prevaljami1
Prevalje - brinjeva_gora_nad_prevaljami27
Prevalje - brinjeva_gora_nad_prevaljami28
Prevalje - brinjeva_gora_nad_prevaljami29
Diskusija o izletu Prevalje - Brinjeva gora (nad Prevaljami) (južna pot)