Kranjska reber (Kašni vrh) - Kašna planina

navrhu3. 11. 2007 09:14:38
KRANJSKA REBER, 1435 metrov

VOŽNJA Z AVTOM:
Dne 02.11.2007 sem odšel na Kranjsko reber in sicer iz smeri Kamnika. Peljal sem se po obvoznici mimo Kamnika in pred koncem Kamnika je odcep iz glavne ceste v levo in sicer je tam tabla za smeri KAMNIŠKA BISTRICA, VELIKA PLANINA. Nato se peljete 600 metrov in pridete do krožišča, kjer krenete desno za smer KAMNIŠKA BISTRICA, VELIKA PLANINA, GORNJI GRAD. Po tej cesti se nato peljete 15 kilometrov in pridete na prelaz ČRNIVEC, kjer boste na desni strani videli veliko in lepo urejeno zgradbo gostišča ter tudi makadamsko parkirišče.

POT OD IZHODIŠČA:
Od parkirišča na prelazu ČRNIVEC pojdite preko ceste in v gozd, kjer boste videli dve planinski smerni tabli. Ne eni piše Veliki Rogac, Lepenatka, Vrh Kašne planine (moj cilj) in na drugi Pl. Ravni, Pl. Travnik, Dom na Menini planini. Tu pojdite levo v hrib. Videli boste planinske markacije na drevesu takoj za tablo in tako tudi naprej v hrib le sledite markacijam, katerih je zelo veliko in se do vrha nikakor ne morete izgubiti. V knjigi Kamniško-Savinjske Alpe, avtorja Andreja Stritarja sicer piše, da je pot slabo markirana, vendar to ob mojem obisku ni bilo več veljavno.

Po poti navzgor boste trikrat prečkali makadamsko gozdno cesto. Jaz sem jo prvič prečkal po 15 minutah hoje, med prvim in drugim prečkanjem sem hodil 10 minut in med drugim in tretjim prečkanjem gozdne ceste sem hodil dobrih 5 minut. Od tretjega prečkanja gozdne ceste do vrha sem nato potreboval 35 minut.

Pot poteka največji del skozi smrekov gozd in je zelo lepa ter ni strma, pred vrhom pa srečate najprej gorski bukov gozd in na koncu še travnik. Od izhodišča na Črnivcu sem tako jaz hodil nepretrgoma in za pot potreboval 1 uro in 5 minut. Na vrhu me je zelo prijetno presenetilo majhno jezerce, kakršne sem precej večje videl na Pohorju. Takšnih jezerc pa je možno videti še nekaj ob spustu iz vrha proti pastirski koči. Poleg tega pa lahko iz Kranjske rebri vidite vse najvišje vrhove Kamniško-Savinjskih Alp. Na SV vidite Rogatec in Lepenatko, na SZ pa Veliko planino, Grintovec, Skuta, Planjava, Ojstrica...

Izlet je tako zelo primeren za celotno družino, izvedete pa ga lahko tudi poleti (velik del poti vas bo pred pripeko varoval gozd) ter tudi pozimi.

Glede na to, da sem eno pot že spoznali, sem se odločil spustiti nazaj na izhodišče po poti mimo pastirske koče na Kašni planini (mimogrede, Kranjska reber je vrh, Kašna planina pa izgleda da je planjava neposredno pod vrhom), kot je predlagano v prej omenjeni knjigi, katero sem na tem izletu uporabljal. Iz vrha Kranjske rebri sem šel tako proti severu in prišel po 10 minutah do pastirske koče. Kot prej zapisano, sem na tej poti videl še nekaj manjših jezerc vode, ki znajo zelo lepo presenetiti oko. Pred kočo je klopca, kjer bi lahko z družino tudi kaj pojedli, pastirja pa ni bilo nikjer (tudi krav nisem videl; očitno je čas paše že kar precej dni mimo).

Od tu sem se ozrl malo okoli in v smeri juga (cca 20 metrov od koče) zagledal gozdno cesto in bil prepričan, da je to gozdna cesta, katero predlaga avtor knjige Kamniško-Savinjske Alpe. Po njej sem hodil proti jugu približno 5 minut, nakar se je le ta končala in prišel sem do žičnate ograje, ki loči travnik od gozda. Od tu naprej je bila pred menoj vidna ozka potka (za širino enega planinca) in po njej sem nadaljeval pot proti jugu in rahlo navzdol. Dlje kot sem hodil, bolj mi je bilo jasno, da nisem na pravi poti. A brez panike, je rekel dobri vojak Švejk. Odločil sem se, da bom pot nadaljeval in sicer tako, da se bom ves čas rahlo spuščal navzdol in ves čas hodil proti jugu. Tako sem doživel zelo lepo izkušnjo hoje po stezah, katere uporabljajo gozdne živali ter po brezpotju. Ta avantura je trajala dobrih 30 minut, nakar sem prispel do makadamske gozdne ceste, ki mi je dala vedeti, da sem na pravi poti proti civilizaciji. Še približno 15 minut sem hodil po tej cesti in prispel do mesta, kjer sem na poti navzgor prečkal to isto makadamsko gozdno cesto ter tako »zavezal klobaso«. Od tu sem se nato po isti poti, po kateri sem šel prej v hrib, spustil proti izhodišču. Za pot od pastirske koče do izhodišča na Črnivcu sem tako potreboval 1 uro in 10 minut.

Pot po kateri sem jaz sestopil torej odsvetujem otrokom ter tistim, ki se ne počutijo dobro ob negotovosti, da so se morda izgubili. Če pa želite tudi vi doživeti avanturo hoje po neoznačenem terenu, pa le pogumno, saj se ne morete izgubiti, če hodite po pravilu, da greste ob vznožju hriba ves čas proti jugu in se ves čas hoje spuščate.

Na prelazu Črnivec lahko vidite tudi spomenik, ki govori o temu, da so na tem mestu 16.6.1942 borci Kamniškega bataljona uničili eno izmed prvih okupatorjevih postojank na Gorenjskem in na Štajerskem, v tej borbi pa je padel tudi partizan Pirš Rudi.

Srečno.

Moj čas efektivne hoje: 2 uri in 15 minut
Nadmorska višina izhodišča: 902 metrov
Nadmorska višina Kamniški vrh: 1435 metrov
Uporabljena literatura: knjiga Kamniško-Savinjske Alpe, avtor Andrej Stritar, založba Sidarta
Priporočena je tudi uporaba karte Kamniško-Savinjske Alpe 1 : 50.000, vendar jaz je nisem imel s seboj, saj je bila knjiga popolnoma dovolj. (če pozabimo, da sem se prijetno izgubil na poti nazaj)
Kranjska reber (Kašni vrh) - Kašna planina Planinski smerokaz na izhodišču, na prelazu Črnivec1
Kranjska reber (Kašni vrh) - Kašna planina Fotografirano med potjo; pot vodi čečji del skozi smrekov gozd2
Kranjska reber (Kašni vrh) - Kašna planina Še en detajl v smrekovem gozdu; mravljišče in zadaj zelena trava3
Kranjska reber (Kašni vrh) - Kašna planina Napisi na kamnu ki dajejo informacijo, da je PD Gornji Grad popravljal markacije leta 20014
Kranjska reber (Kašni vrh) - Kašna planina Na poti navzgor je zelo veliko markacij, kar pomaga vsakemu pohodniku.5
Kranjska reber (Kašni vrh) - Kašna planina Pot vodi določen del tudi po gozdnih cestah.6
Kranjska reber (Kašni vrh) - Kašna planina Prvo gozdno jezerce, na katerega sem naletel.7
Kranjska reber (Kašni vrh) - Kašna planina Mušnica.8
Kranjska reber (Kašni vrh) - Kašna planina Fotografirano na prehodu iz gozda na pašnik, 10 minut pred vrhom.9
Kranjska reber (Kašni vrh) - Kašna planina Klopca za počitek tik pod vrhom10
Kranjska reber (Kašni vrh) - Kašna planina Še eno jezerce, ki je tik pod vrhom.11
Kranjska reber (Kašni vrh) - Kašna planina Pogled na Rogatec (levo) in Lepenatko (desno)12
Kranjska reber (Kašni vrh) - Kašna planina Panoramska fotografija gora na severo-zahodu. Levo Grintovec, naprej pa jih ne poznam.13
Kranjska reber (Kašni vrh) - Kašna planina Krajši izsek panoramskega posnetka; lepo Grintovec, potem pa ...14
Kranjska reber (Kašni vrh) - Kašna planina Desni izsek panoramskega posnetka.15
Kranjska reber (Kašni vrh) - Kašna planina Najvišja točka na Kranjski rebri (v škatli ni bilo štampiljke, le leseno držalo štampiljke) 16
Kranjska reber (Kašni vrh) - Kašna planina Grintovec; solo.17
Kranjska reber (Kašni vrh) - Kašna planina 18
Kranjska reber (Kašni vrh) - Kašna planina 19
Kranjska reber (Kašni vrh) - Kašna planina 20
Kranjska reber (Kašni vrh) - Kašna planina Pogled iz vrha proti severu, v smeri proti pastirski koči, kamor sem se jaz spuščal na odhodu.21
Kranjska reber (Kašni vrh) - Kašna planina Planinski smerokaz na pastirski koči.22
Kranjska reber (Kašni vrh) - Kašna planina Pastirska koča.23
Kranjska reber (Kašni vrh) - Kašna planina Eden od mnogih potočkov, katere srečamo na poti.24
Kranjska reber (Kašni vrh) - Kašna planina Spomenik v spomin na uničenje nemške postojanke s strani partizanov.25
Lj29. 04. 2008 21:57:36
Tule sem našla lep opis izleta, primernega za otroke: http://www.foto-olki.com/2008/04/29/kasna-planina/
Sem že bila tam in je res lep cilj, primeren za družine z otroci.
boške2. 05. 2008 21:52:03
velik nasmeh
sonia13. 02. 2009 18:18:13
zanima me,če je pot na Kranjsko reber iz Črnivca že prehodna-prej zaradi podrtega drevja ni bila?
bojann14. 02. 2009 18:04:47
Če misliš zaradi tistega avgustovskega neurja, je popolnoma normalno prehodno.
Jaz sem bil gor 23.1.2009 Od Črnivca
sem šel slabe pol ure po tisti gozdni cesti,potem je pa lepo viden odcep na markirano pot (puščica je tudi).V zgornjem delu itak ni videt posledic neurja.Hvala bogu je tak lep gozd kot prej.Spodaj pri Črnivcu je pa grozno.Bil sem popolnoma šokiran. Zgleda čisto drugače.Namreč prvič po tistem neurju sem bil.
Zdaj ne vem kako je sneg shojen,kar se tiče dreves pa ni problemov...Srečno!
sonia15. 02. 2009 11:29:46
hvala za pojasnilo. tudi jaz sem bila šokirana, ko semm po dobrem tednu po neurju videla posledice divjanja narave ter kako se je vse spremenilo.lp
viktor.zemljic15. 02. 2009 12:07:34
Včeraj,14.2.2009 sma šla s sinom na vrh po cesti, ki vodi na Kašno planino iz Volovljeka.Pot sicer ni bila posebej shojena, vendar je bil sneg dovolj trd za normalno hojo, smučina nama pa je služila za zanesljivo orjentacijo vse do vrha Kašne planine.Za vspon sma potrebovala cca 2 uri,za sestop do parkirišča,ki sva ga opravila kar malo po svoje pa le dobre pol ure.Na vrhu je sicer občasno kar lepo pihalo,vendar ne tako da nebi ob toplem čaju navdušeno fotografirala okoliških razgledov in nato tudi še malo vadila drsenje in utasvljanje na poledeneli zasneženi strmini.
Žal na vrhu kljub dobri skrinjici več ni vpiswne knjige in žiga, mogoče pa sedaj to komu služi kot dokaz za njev pogumen planinski podvig.Pred zadnjim slikanjem na prkirišču sma ugotovila,da sma na vrhu na skalo odložila majnše trokrako stojalce za fotoaparat in ga seveda tudi tam pustila. V primeru da ga slučajno gdo najde bom vesel informacije na moj e-viktor.zemljic@gmaeil.com
kristalna preproga na vrhu1
Pogled na pobočje Male planine2
Pogled proti mogočni Raduhi3
Ta samotni Menih še pa kar čaka na lepše dni4
Premog v zraku5
Stražar na belem vrhu6
V dolini pa polje zeleni7
Rajty27. 02. 2009 00:08:14
Zanima me,kašna je pot na Kranjsko reber iz Črnivca. Je narejena gaz do vrha.
Hvala za informacije.
lp Iztok
sonia27. 02. 2009 18:22:20
potje shojena-tako po cesti, kot po prvotni poti, le da se gre med podrtim drevjem( veliko je že počiščeno).lp in veliko užitkov na lepem izletu
zamet8. 10. 2009 22:57:55
Danes zjutraj se odpravim na Kašno pl.v lepo jasnem jutru in bol se približujem Črnivcu bol megleno izleda prav na območju mojega cilja.
Megla je bila čisto do vrha Kašne pl.ampak na oni strani proti pastirski koči je bilo pa lepo sončno ter krasen pogled proti Menini kako jo oblivajo megle.
Sem že mislil obrnit1
rozka26. 12. 2009 18:38:58
Danes dopoldan pa sprehod na Kašno planino ali Kranjsko reber(Baje je to isto, naj me kdo popravi, če sem mim pihnilazadrega-hvala). Tura je čisto nezahtevna, res sprehod, z vrha se vidi sosednja Lepenatka in Rogatec, KSA in V.Planina...dan je bil lepnasmeh
s poti...v ozadju Gornji grad še v megli1
KSA2
pogled z vrha3
pogled z vrha4
klavdipo26. 12. 2009 20:17:49
Domačini vrh še vedno imenujemo Kašni vrh (Kašna planina je malo pod vrhom).
LP
sh7. 05. 2010 11:32:29
Na Kranjsko reber bi se radi letos povspeli iz Podvolovljeka. Mi mogoče lahko prosim kdo opiše pot, saj nikjer ne najdem opisa s te smeri.
iztok9. 05. 2010 07:40:57
Oglej si jo med "GPS sledi". Ne moereš zgrešit.nasmeh
potepinka9. 05. 2010 10:42:52
Opis poti iz prevala Volovjek je napisan tukaj

Iz Podovolovjeka pa tudi v vodniku Kamniško Savinjske Alpe ni napisana direktna pot. Se pa da iz Podvolovjeka do sedla Kal (za kmetijo Rihter se zavije z glavne ceste, oznake za Rogatec (teh se je treba držat)in slap Cuc), kjer na kažipotu piše še 2h30 uri do Kašne planine. Tako, da bi ta pot potekala Podvolovjek - Kal - Lepenatka - Kašna planina - Kranjska reber (vrh Kašne planine).

Upam, da je kaj v pomoč... če ne pa vodnik v rokenasmeh
pohodnica5329. 12. 2010 17:26:26
Ker je treba izkoristiti tole lepo vremenasmeh, sem jo danes "mahnila" na Kranjsko reber, njen vrh Kašne planine; start pri Černivcu, kjer sem pustila avto; krasen sprehod, v začetku malo zmede sicer, nazaj grede pa ugotovljeno, da je prav lepo markirano; spet lepi razgledi na naše prelepe KSAvelik nasmeh; trenutne razmere ugodne za hojo, svoje povedo slike; žal pa ne vem, kateri vrh je na moji zadnji sliki oz. me pogled iz te smeri malo bega, zato prosim za pomoč, če mi kdo pomaga; hvala in lp
ob startu1
markantna gora, samo katera?19
Saten29. 12. 2010 17:56:13
Pohodnica53:
Mislim, da je na tvoji zadnji sliki Veliki vrh, ki se ga vidi tudi na osmi sliki skrajno desno. Bodo drugi potrdili ali popravili.nasmeh
udy8129. 12. 2010 18:14:56
Veliki vrh (Veža)(2110m) Velika Zelenica (2114m)

mislim da je veliki vrh, velika zelenica je za njim in se ne vidinasmeh
pohodnica5329. 12. 2010 18:21:12
Ja hvala hvala vsem, tudi na ZS, vsi ste enotni za Veliki vrh; ja tudi na osmi sliki je prav lepo viden; kar markanten izgleda, bo treba gor, kajne da si ga bom zapomnila; hvala in lpnasmeh lp
rozka3. 01. 2011 18:45:46
Danes iz Črnivca do Vrha Kašne planine, nazaj sem se vračala čez Plešivec in kljub nemarkirani poti ni težav. Vreme sončno, le na vrhu me je osvežilmežikanje mrzel veter, vidljivost danes odličnanasmeh
začetek poti1
na mladih svet stoji :)))10
goli utrinek11
potepinka9. 02. 2011 09:25:49
Je kar težko verjeti kako hitro pobira sneg. Pot iz Črnivca do Kranjske rebri je popolnoma kopna in snega ob njej je le toliko, da ne pozabimo, da je na koledarju še zima. Včeraj je bila namesto obvezne zimske opreme (dereze, gamaše, …), že priporočljiva pomladna (kratki rokavi, sončna krema in klobuk).nasmeh

Sicer je pa tole ena luštna turca, nenaporna, ki na koncu razvaja z razgledi vse naokrog, meni najlepši so beli vrhovi najvišjih v Kamniško Savinjskih Alpah. Čeprav tudi pogled na Lepenatko in Mrtvega meniha vedno obudita spomine na korake tam gor…

Kolesarski ljubitelji klancev so začeli sezono vzponov na Črnivec , kar nekaj jih je včeraj osvajalo njegove strmine in zavoje. Je bil pa spust najbrž precej hladen. Jaz bom prej raje še malo pešačila… tudi po snegu, če bo le priložnost.nasmeh

fotoaparat je ostal doma, za spomin je ena s telefonom… najlepše »fotke« so pa shranjene v duši:)1