Boskovec

JTrogar2. 06. 2010 12:00:39
Včeraj res lep dan za hojo. Gor sem šel na Golč, Goličko loko, Medvedjak in Esteje, dol pa prek Konečke planine in mimo Segoničnika. Na vsej poti niti žive duše. Sem imel občutek kot da edini hodim v hribe.
Lp izpod lepe Mozirske planine, Janez.
začetek doma1
Navadni gož21
ljubo doma22
geppo2. 06. 2010 12:19:55
Tudi sam sem bil začuden, ko sem se v predprvomajskih dneh potepal po Golteh. Prečudovito vreme in vsako jutro sem naredil krog Alpski vrt - Boskovec - Mozirska koča. Samo na 1maj sem srečal nekaj pohodnikov na tej relaciji drugače pa ne.
Hotel so pa dodobra zrušili!
Takole je pa izgledal 30.4.20101
geppo19. 06. 2010 21:43:32
Boskovec - malo drugače!
Zjutraj me pokliče kolega: " greš zraven"?
Brez pomisleka potrdim in čez pol ure se že peljava proti Mozirju.
Peljeva se od Kebra naprej in parkirava ob cesti. V gozdno vlako in po malo znani potki se dvigujeva. Ko prideva do skal, se spogledava in brez besed desno v brezpotje. V kamnitem svetu iščeva lažje prehode in na trenutke se prebijava čez gosto smrečje. Med potjo je veliko odcvetelega avriklja.
Plezanje ni pretežko in hitro se dvigujeva. Večkrat se ustavima in uživama v lepem razgledu v dolino.
Prilezeva točno pod lovsko opazovalnico ( lovci bi bili verjetno presenečeni!!)in nadaljujeva po normalni poti.
Med potjo nabirava materino dušico, ki jo je po celih Golteh v izobilju.
Po brezpotju še obiščeva Boskovec in se spustiva po poti mimo Estej. Ogledava si gradbišče novega hotela in zbeživa pred dežnimi oblaki mimo koče do parkiranega avtomobila.
Na poti vseskozi nisva srečala pohodnika. Lep dopoldanski sprehod po "dvorišču" JT!
V kamniti svet Golt1
Pogled v dolino2
Še en skalni skok prelezeva. Desno spodaj se vidi nov asfalt na cesti3
Ne, desno Joži!  levo čez skale bo treba....4
Zgoraj ( nad nahrbtnikom ) se vidi rob strehe lovskega bivaka in konec je plezanja5
Lovska postojanka  - dobro skrita!!6
Dobro skrita konjenica13
Hotel pospešeno gradijo14
JTrogar5. 08. 2010 09:21:26
V ponedeljek na Boskovec prek Goličke loke(Korte) in Istej, nazaj pa prek Javorce, po lovski čez Požganijo in mimo Segoničnika.
Lep pozdrav izpod lepe Mozirske planine, Tadej in Janez.
v Žekovcu1
Konji na Starih stanih13
Gosenica13
JTrogar23. 10. 2010 20:28:03
Zjutraj ob 6h pogledam ven kakšno je vreme. Vse je nekako zabasano zato grem še malo dremat. Ob 7h pa je že skoraj jasno, torej bo treba izkoristit dan. Postorim še nekaj zunaj in ob 8.30h že pozvonim na vrata pri Davidu. Gor sva šla čez Zagradiško pušo, Goličko loko, mimo Alpskega vrta in čez Javorco. Sneg se je začel šele malo nad Mozirsko kočo, vendar ga nikjer ni kaj dosti. Na Boskovcu srečava samo nekega tekača iz Velenja, ki nama pove, da je tu za relaksacijo po včerajšnjem 80km maratonu v Avstriji. Midva nadaljujeva prek Istej, Medvedjaka in hotela naprej proti Ljubnem. Od Bele peči do Tiršeka je pot bolj tako-tako. Potrebna je čiščenja, nekaj največjih ovir sva odstranila s poti midva. Tudi čez pašnik pod Tiršekom je pot precej težko sledljiva, naprej je pa spet vredu. Ture je bilo kar prehitro konec, saj je potepanje po hribih v tem jesensko obarvanem času tako zelo lepo. Ampak saj jeseni še ni konec.
Golička loka1
nad Fužirjem28
Ljubno29
JTrogar27. 10. 2010 18:09:01
Danes na Boskovcu čez Korte, Isteje in za konec, da nebi bil prehitro gor, še po lovski čez Studence na vrh. Pri stolpu dobim družbo za povratek nazaj v dolino. Novega snega ni veliko, do 15cm, tako da je hoja prav prijetna.
Isteje1
Komen, Peca, Krnes, Smrekovec2
V.Raduha, M.Raduha, Lanež, Planina Javorje, M. Travnik3
razgled z Boskovca4
razgled pri lovski opazovalnici5
utrinek6
jesen in zima7
JTrogar12. 11. 2010 22:57:55
Danes sem spet pohajkoval po svojem dvorišču. Gor ob nihalki, mimo Alpskega vrta in prek Javorce na vrh Boskovca. Letos "šele" 20tič. Sneg je samo na samem vrhu pa še tam ga je malo. Vračal sem se v dolgem krogu po lovski poti na Konečko planino, se spustil po poti za Bele vode do Konečnika in se mimo Verbuča vrnil pri Segoničniku na pot z Boskovca. Razmere za hojo so bile presenetljivo dobre, a sem bil po 7h hoje kar pošteno utrujen.
JTrogar23. 11. 2010 20:59:50
Noge so že kar kričale po hoji, vreme pa se je tudi že toliko ustalilo, da sem jo na hitro ucvrl proti Boskovcu. Gor mimo Gostečnika in naprej po lovski poti. Ker so tla namočena, se da hoditi res tiho. Vsled tega sem videl tudi precej divjadi in perjadi. Kako lepo jih je opazovati in ne gledati prek merka na puški.
Ja, Golte so res lepe in vedno mi ponudijo kaj novega.
Lep pozdrav izpod lepih Golt, Janez.

P.s.: razlaga, zakaj ne več "Lep pozdrav izpod lepe Mozirske planine, Janez" ampak " Lep pozdrav izpod lepih Golt, Janez".

Šmihelski bukovnik Lovro Goličnik je napisal spomine v knjigi Moj šmihelski svet, ki je izšla leta 1992. Zanimiv je njegov opis krajine pod Goltmi.
Zapisal je: V zadnjih desetih letih je precej znano poimenovanje planine Golte. Mozirska planina ni pravo ime. Ta planina se od nekdaj imenuje Golte ali Golčka planina, in to po pravici, ker pogolta vso vodo, ki jo narava izliva na te vrhove. Ljudski glas pravi, da je Golte v davni zgodovini zemlje izoblikoval ognjenik Smrekovec, da je temu tako, dokazuje dejstvo, da se Golte od juga proti severu znižujejo proti Zaloki in izviru Ljubije. To pa zato, ker se je krater vulkana porušil v svojo votlino in potegnil za seboj del Golt od juga in del Smrekovca od severa. V tej vdolbini, ki se sedaj imenuje Zaloka, je potem ostalo nekaj milijonov let planinsko jezero. Voda iz jezera je polagoma izdolbla prehod med Goltmi in Brloškim vrhom pod Smrekovcem in še sedaj brusi ter dolbe naprej v globini in na površju.
V Zaloki in okolici je cel labirint naravnih znamenitosti. Vse vode, ki v precej močnih potočkih drvijo iz smrekovškega pogorja, izginjajo okoli Leskovška in Zaloke struge in podzemske rove. Le malokdaj se zgodi, da bi vode nastopile na površinah, saj te podzemski kanali, ostanki ogromnega ognjenika, z lahkoto požrejo. Nekdanji prebivalci Zaloke, kjer je bila nekoč precej velika kmetija, so pripovedovali, kako je ob večjem deževju grmelo in bobnelo pod zemljo, kakor da bi se nekje trgali plazovi kamenja.
Ko je ognjenik, katerega obstoj potrjujejo tudi geologi, na današnjem Smrekovcu ugasnil in nehal delovati, se je porušila stena žrela in se je nekako zamašilo grlo ognjenika. Ostale pa so luknje in votline, ki odvajajo vodo pod zemljo, ta prihaja na dan šele pri izviru Ljubije. Pri tem izviru pride na dan tudi voda, ki izginja pod zemljo na Golteh, na severni strani te planine. Zato na tej strani planine tudi ni nobenega studenca, višje od izvira Ljubije. To dejstvo bi nekako potrjevalo ljudsko mnenje, da je namreč v notranjosti planine jezero, kot nekakšen orjaški zbiralnik ali rezervoar vode.

Zračnik za podzemlje

V globini pod cesto, ki pelje v Zaloko, je zaloga vode še vedno zelo velika. To se je lahko ugotovilo po nekakšnem zemeljskem zračniku, ki pa je sedaj žal zasut z gruščem. Ta zračnik je ob močnejšem deževju precej močno pihal iz globine. Ko pa so vode v podzemskem jezeru upadale, je z isto močjo srkal zrak nazaj v podzemlje. Res škoda, da je ta lep naravni pojav sedaj zasut. V letih po drugi svetovni vojni je namreč požar, enkrat ga je zanetila strela, drugič pa neprevidni
ljudje, uničil več kot 50 ha gozda. Nevihte, ki so sledile, so sedaj požgane goličave odnašale zemljo in gramoz ter spodaj nasule do pet metrov visoko plast grušča ter tako zamašile omenjeni zračnik podzemnega jezera, Pri izviru Ljubije se še sedaj vidi, kako ob deževju bruha voda Iz globine - ob takih prilikah je moral zračnik pridno delati. Izvir Ljubije in omenjeni zračnik sta v približni razdalji 350 m.

Razni izviri

V Zaloki in pri Leskovšku je še več votlin in požiralnikov, ki lahko pogoltnejo vso vodo iz smrekovškega pogorja, kot tudi z Golt, da izgine pod zemljo in se pozneje prikaže pri izviru Ljubije. Po Ljubijskem grabnu so tu in tam majhni izviri, ki največkrat izginejo pod zemljo. Naprej proti šmihelskim kmetijam pa vse izvire koristijo kmetje za svoje vodovode. Precej močan izvir ima potok Potočnik, malo višje je izvir Grohat, svoje potočke imata tudi Zgornji in Spodnji Goltnik. Izvir pri bivši Kavčevi koči sedaj koristi enajst gospodinjstev za svoj vodovod, v Radegundi, južnem delu Golt, je na vzhodnem pobočju najvišji izvir v Planici, ki ga imenujejo Koratnica, potem pa še izvir pri Jugu in dva izvira pri Kebru. Izvir Koratnice koristijo za vodo v hotelu na Golteh.«

Današnje stanje

V času izgradnje vodovoda za Velenje je prišlo do bistvenih sprememb in nerazumljivih posegov v naravne lepote potoka Ljubije in planote Zaloka. Cesta v Zaloko je bila prestavljena, tako sedaj potom nje ni več mogoč ogled izvira Ljubije in lepe soteske ob nekdanji cesti v Zaloko. Graditelji so tudi sicer v dolini Ljubije ravnali v marsičem brezobzirno, Tako so naravne lepote, o katerih tako lepo piše Lovro Goličnik v marsičem le še preteklost. Žal!

otiv23. 11. 2010 21:11:38
Hvala Janez za tako poučno sporočilo.Golte so tudi moj priljubljeni kot nad dolino.LP
Klin24. 11. 2010 10:25:38
Se strinjam z otivom. Zanimiva in poučna razlaga Janezanasmeh
geppo24. 11. 2010 10:38:37
Jaz pa še prilimam omenjeni izvir Ljubije!!
pohodnica5324. 11. 2010 11:41:18
JTrogar krasno in hvala za tvoj trud, da si nam izbrskal podatkenasmeh Tudi mene, spodnjesavinjčanko, rade večkrat poneseta nogi na prelepo "mozirsko" kot jo poimenujemo po domače in sem prav vesela opisa in pojasnila; lp
JTrogar24. 11. 2010 19:52:07
Danes je bilo na Boskovcu precej bolj hladno kot včeraj, vendar sončno. Pod nogami je prav lepo zimsko škripalo, manjka samo še sneg.
Še šekaj slik z današnjega potepanja po Golteh.
Lep pozdrav izpod lepih Golt, Janez.
JTrogar27. 11. 2010 17:16:41
Saj nisem zdržal, da ne bi šel, ko pa je tako lepo pobelilo. Gor mimo Počivalnika, prek Kort in mimo Mozirske koče. Do Kort so se mi delali cokli na čevljih, da je bilo že kar zoprno. Zgoraj pa je bilo precej hladneje, prhek sneg in hoja je postala bolj prijetna. Tudi oblačnost je začela izginjati. Na Boskovcu je bilo precej mrzlo z vetrom. Snega je ~15cm. Vračal sem se nekaj časa po stari poti za Bele vode, nato po lovski proti Šmihelu in nazaj na pot z Mozirske koče na Gostečem.
Doma pa je žena že čakala s kosilom na lačnega Janeza.
GričarA27. 11. 2010 19:14:09
Ti na Boskovec jaz pa na Medvedjak velik nasmeh
Škoda da ni blo sonca.
JTrogar29. 11. 2010 18:18:30
Danes enaka relacija kot v soboto. Na začetku poti sonce, zgoraj megla in sneženje in za zaključek spodaj dež. Gazi še ni bilo nobene, snega pa med turo do 40cm. Sem se res dodobra naužil gaženja po nedotaknjeni snežni odeji, če ne štejem divjadi, ki sem je videl kar lepo število.
kazalo je na solidno vreme1
pod Kortami2
na Korteh3
vreme se slabša4
Mozirska koča 6
otiv29. 11. 2010 20:59:06
Janez mi lahko poveš od kod začneš,da jo tudi jaz enkrat "mahnem" po tej poti.In kako je kaj sprevoznostjo ceste pozimi(do izhodišča).LP
jure197730. 11. 2010 12:02:02
Janez, zdi se mi, da si se pri osmi sliki na vrhu (forogragije čisto na začetku)zmotil. Na sliki sta po mojem Komen in Peca v ozadju (ne Obir).
JTrogar30. 11. 2010 12:18:09
@otiv
Začneš lahko marsikje, a moje izhodišče je kar doma. Doma sem namreč malo pod spodnjo postajo nihalke za na Golte(krogec na sliki). Tudi glede prevoznosti ceste pozimi ni problemov, je vedno splužena. Tudi cesta na Golte prek Šmihela je asfaltirana in plužena, vendar včasih zaradi varnosti od Kebra ali Planinske ravni "zaprta". Poti pa je toliko različnih, da si vedno lahko izberem kako novo varianto. Hodim rad po lovskih in neoznačenih poteh. Tri poti sem opisal na: http://www.hribi.net/gora/boskovec/3/976
bom pa še "kdaj" kakšno dodal.
Lahko pa se tudi oglasiš pri meni(glej za Apartma Neža) in jo skupaj "mahneva" po eni od teh poti na vrh Boskovca.
@jure1977
Sevada ja Peca, je bil v glavi "tiskarsi škrat".