seznam forumov / Slovenija / Karavanke / Begunjščica
 Begunjščica
felix
Imam nekaj vprašanj:
- glede na to, da je mejni prehod Ljubelj zaprt, je možno parkirati na Ljubelju?
- je pot z Ljubelja skozi Bornove tunele do Prevale normalno prehodna?
- je pot z Zelenice do Robleka kopna, ali je kje problem s snegom?

Hvala in lep pozdrav!
24.5.2020
Parkiranje možno. Ostalo ne vem.
cotro4
Mejni prehod je odprt med 7 in 21 uro , parkira se normalno saj ni zaprta ploščat in okolica , folka gor kar ga hočeš .Pot do Prevale je kopna že lep cajt ..
mihac
24.5.2020
Parkiranje na Ljubelju bp pot skozi Bornove tunele do Prevale tudi bp,na poti iz Zelenice do Robleka pa zna biti še kje kaj snega.
bongo
Na Ljubelju je možno parkirat, del parkirišča je plačljivega (3 eur na dan).
Pot skozi tunele je kopna in normalno prehodna.
Pot s Prevale do Robleka in na vrh je kopna (enako čez Kalvarijo), nekaj snega je le pod vrhom Begunjščice (proti Kalvariji) - ni na poti in za kepanje bo.
cotro4
24.5.2020
Pa saj ti je Bogi objavil 10.5.2020 slike iz Begunjščice eno stran nazaj ...
felix
Hvala vsem za odgovore, cotro4, preberi si še enkrat moja vprašanja, pa boš videl, da mi objava od Bogija ravno ne koristi. Zanima me še pot: Zelenica - Roblekov dom.
lep pozdrav!
Kompot
25.5.2020
Pot iz Zelenice na Roblek oz. Begunjščico je kopna in brez posebnosti.
Perosu1
24.6.2020
Včeraj, 23.6 pod vrhom najdena očala - so v Kompasu na Ljubelju
Klemen24
28.6.2020
KROG OKOLI BEGUNJŠČICE

Ker se je obetal lep dan sem ga želel čimbolj izkoristiti. Na Begunjščici sem bil že večkrat vendar vedno iz Ljubelja, zato se po zelo kratki noči odpeljem do Doma v Dragi (689 m). Ob 5.30 začnem s hojo proti planini Prevala(1311 m). Ta del poti sem prehodil prvič. Po mojem mnenju ga nekaj zajl, šestkratno prečkanje potoka in lesena lestev naredijo zelo zanimivega. Všeč mi je tudi samota, saj šele pri koči na planini Prevala srečam prve ljudi. Sedaj se začne pravi klanec. Žal je Kalvarija še vedno isto strma. Na tak lep dan se na Begunjščici, ki velja za lažje dostopni dvatisočak, zbere veliko ljudi, zato se odločim, da bo danes moj glavni cilj Begunjska vrtača (1994 m). Po lepo preživeti uri v samoti in opazovanju lepih razgledov, se odpravim proti glavnem vrhu Begunjščice, Velikem vrhu (2060 m). Ker je bil vrh že dodobra "okupiran" se ne ustavljam in pot nadaljujem v smeri Robleka. Na višini 1790 m se pot odcepi proti Zelenici, kamor tudi zavijem. Ta odsek poti je označen kot zahtevna pot, zato pazljivo na posameznih odsekih. V jutranji rosi je potrebno paziti na vlažne skale, ki so precej spolzke. Prečka se tudi nekaj melišč. Pri domu na Zelenici (1536 m) je pokalo po šivih. Samo dretje, tako ljudi kot psov, zato jo na široko obvozim in pot nadaljujem proti meni ljubši koči pri izviru Završnice (1425 m). Med potjo do koče srečam starejšega gospoda, ki je z ženo nabiral cvetje. Po prijetnem pogovoru s Kranjčanom, si v koči privoščim slastna jajca z ocvirki (uporaba maske v koči je obvezna). Ko se okrepčam, sledi se spust v smeri Tinčkove koče. Na višini 1260 m se pot odcepi v smeri proti Robleku kamor nadaljujem. Do prihoda na grebrn pod Roblekom je pot precej strma, zato se vzpenja v ključih. Je manj obljudena in med potjo se izmenično oprirajo čudoviti pogledi proti Stolu, Vrtači in dolini Završnice. Pri Robleku (1657 m) sem bil vesel, saj je to pomenilo, da je za danes konec z "veseljem v obliki klancev". Vreme je bilo obiskovalcem Robleka naklonjeno, na Stolu pa so se že zbirali temni oblaki. Po daljši pavzi nadaljujem spust po razmočeni poti do Poljške planine (1180 m) in planine Planinca (1136 m). Pri slednji zavijem malo s poti in si ogledam še bližnjo Lovsko kočo. Pot do Drage je od Planince bolj monotona, saj poteka večinoma po širši kolovozni cesti. Vendar so bila kolena s prijetnim naklonom zelo zadovoljna. Na koncu se je nabralo dobrih 19 km in nekaj več kot 1800 m višinske razlike v 9h urah (od tega 6h30 min hoje). Lepo preživet dan v Karavankah.
Begunjščica2
Begunjščica3
Begunjščica4
Begunjščica5
Begunjščica6
nejcf
1.7.2020
Za proslavo zaključka šolskega leta sva šla prejšnji teden na Begunjščico. Prespala sva v Roblekovem domu in tako podaljšala turo na dva prelepa dneva. Prvi dan sva štartala zgodaj popoldne na Ljubelju in se mimo planine Preval ter po zelo lepi poti čez Rožo povzpela do Robleka. Zvečer in ponoči je bilo precej vetrovno, a se je zjutraj veter na srečo polegel. Po osvojitvi vrha sva se po grebenu vrnila nazaj do odcepa za Zelenico. Sledilo je še prečenje severnih pobočij Begunjščice. Od Zelenice sva se kar po cesti spustila nazaj do avta in zaključila krog.
Begunjščica Začetni del Bornove poti še pred tunelom1
Begunjščica Pred planino Preval je od mojega prejšnjega obiska nastal pravi labirint kolovozov2
Begunjščica Odlična hrana na planini Preval3
Begunjščica Še malo, pa bo krog zaključen16
Ninđa
2.7.2020
@nejcf, ta sladica z milko čokolado se naroči ali...?velik nasmeh
Lp, Nino
UB77
2.7.2020
Nino, to "sladico z milko čokolado" na Prevali dobiš, če naročiš štruklje s čokolado. velik nasmeh Navaden razkuhan poc, ampak jesti štruklje v hribih je pač strašno moderno.... zavijanje z očmi
Enka
No, meni so pa sirovi štruklji na Prevali najboljši daleč naokoli. Jih pa naročam brez čokoladenasmeh
nejcf
2.7.2020
Ne gre se za modernost, kakšen mesec nazaj sem na forumu nekje videl te štruklje in jih želel poskusiti. Je pa res, da ti čokolada na koncu že povsod leze vennasmeh.
jaz
Domači pehtranovi štruklji zakon, ne pa tisti iz cenenih surovin po planinah in kočah, pogreti v mikrovalovkah. Tudi kompot domač. Lp!
Begunjščica Pehtranovi štruklji in slivov kompot1
Enka
2.7.2020
Ne da bi hotela tole temo spremenit v kulinarično, pa vendar ne morem mimo tega posploševanja, ker gre ravno o prevalskih štrukljih v osnovi beseda. Tam jih delajo iz skute, ki jo dobijo iz mleka krav, ki se pasejo na planini. In če nimaš res sreče, da so jih ravno skuhali, jih kar lepo čakaš 20 minut. Tako da niso ne iz cenenih surovin ne pogreti v MW.
Tadej Bolta
14.7.2020
pred šihtni hike and fly