seznam forumov / Slovenija / Karavanke / Begunjščica
 Begunjščica
Lukito
25.11.2019
V nedeljo, 24/11/2019 sem se odpravil proti Begunjsici. Napoved je bila obetavna, ampak... ko sem pripeljal do Doma v Dragi je zacelo dezevati. Parkiral sem malo visje in rekel kar bo pa bo. No, kar hitro je nehalo dezevati, tako da sem na planini Planinica ze upal na najboljse. Nadaljeval sem mimo Tomceve koce na Poljski planini in se ustavil na Robleku. Bilo je kar precej megleno in po krajsem postanku sem se vseeno odpravil proti vrhu.

Sneg se zacne na 1850mnv in ceprav je bila vidljivost priblizno nic se da slediti gazi. Zadnjih 100 visinskih metrov je kar zahtevnih. Sneg je tezak in moker, vendar pa zaradi vetra tudi malo pomrznjen. Tako dobimo kar zahtevno pot kjer se vcasih malo predre (sploh pri sestopu), vcasih pa malo zdrsi. Sam sem pristopil brez uporabe zimske opreme, sestopil pa s cepinom.
Begunjščica Planina Planinica.1
Begunjščica Proti vrhu7
Begunjščica Na vrhu (fantasticni razgledi)8
29.11.2019
Mimo Robleka in na vrh, sneg za dereze se začne zadnjih cca 100 m.
Begunjščica2
Begunjščica3
Begunjščica4
Begunjščica5
Begunjščica6
Begunjščica7
mizakaši
6.12.2019
Včeraj sva z mojo srčno damo parkirala avto pri domu v Dragi in veselo odkorakala navkreber proti soncu.Ta je iz megle pogledal na planini Planinca.Nadaljevala sva mimo Tomčeve koče proti Robleku.Pot je bila mestoma pomrznjena , proti vrhu tudi poledenela.Po cesti pa mislim ,da bi se včeraj do Tomčeve koče dalo priti z vsakim normalnim avtom.
Od koče na Robleku nadaljujeva naprej proti Begunjščici.Malo zasneženo in malo poledenelo stezo se da z malo previdnosti kar v redu premagovati.Dereze natakneva zadnjih dvesto metrov.Zaraadi inverzije se je sneg na zadnjih 100 metrih kar precej prediral in je bila potrebna kar precejšnja previdnost , posebno pri sestopu.Na vrhu sva se v čudovitem vremenu nad morjem oblakov zadržala kar nekaj časa.Razgledi enkratni.Tudi obiskovalcev je bilo nekaj , predvsem pa do koče na Robleku.
V dolini še pred nočjo , zadovoljna z dnevom , ki je počasi ugašal.
V dolini
nejc_a
15.12.2019
Kakšna aktualna info o grapah (centralna, y, kakšna tretja...)?
Rutil
27.12.2019
iz Ljubelja mimo zelenice do vrha in po bornovi nazaj. do zelenice ni panike.
od zelenice do stičišča s potjo na roblek napihan sneg (občasno do pasu v snegu, na redni bazi do kolen), dereze fix, cepin po želji. od stičišča s potjo na roblek pa do vrha bi se dalo pomoje tudi brez derez. od vrha do Planine Prevala dereze pomoje obvezne (nekaj jih je šlo brez, ampak je na nekaj delih prav smipatično poledenelo, kasneje pa res južen sneg, tak za drsat). od planine do izhodišča po pričakovanjih blatno.
pokukal v grape in so bile vse obiskane, stopinje v njih pa zaradi napihanega snega globoko vtisnjene (taka luštna kondicijska turica mora bit preden zgrizeš do vrha grape).
skala123
1.1.2020
Ali kdo ve kake so razmere proti Begunjščici od Prevale čez Kalvarijo proti vrhu.
2.1.2020
Smo šli danes sami preverit omenjeno pot.Pot je trenutno normalno prehodna z zimsko opremo.Lep gorniški pozdrav.
Begunjščica začetni del poti1
Michel
12.1.2020
Pozdravljeni,

s kolegi smo nameravali plezat Y grapo od Vrtače, ko že hodimo proti njej, se odločimo, da gremo zaradi manjka snega rajši po "plezat" po grebenu od Begunjšice. Preden začnemo plezat, vidim da mi manjka cepin na nahrbtniku. Če ga kdo najde naj me prosim obvesti 030 458 300.

Srečno,
Michel
j.
7.2.2020
Danes na Begunjščico po Šentanskem plazu in nazaj.

Cesta pod nekdanjo žičnico je spodaj ponekod poledenela in rahlo zasnežena, a je dovolj prostora in se da ledu izogibati. Od koče Vrtača sem nadaljeval po planinski poti čez melišče (plaz), kjer je sneg trd, uhojen in brez problemov. Šentanski plaz je spodaj komaj zasnežen, sto ali dvesto metrov višje pa je snega že dovolj za dereze. Več stopinj vodi v glavnem navzdol, a vseeno kar olajšajo vzpon. Zadnjih 100 metrov je sneg precej trd oziroma mestoma poledenel, a so tudi tu sicer bolj plitve sledi, ki niso odveč. Z izjemo spodnjih nekaj sto metrov je Šentanc pravzaprav tak, kot da bi bilo veliko snega.

Razgledi na vrhu so bili prekrasni. Pa tudi z grebena, kjer sem za trenutek vrgel pogled tudi na Parkeljca s soplezalko, ki sta sestopala po Centralni grapi nasmeh.

Vrnil sem se po isti poti do konca Šentanca, kjer sem dvanajsterke zamenjal za mikro špičke. Servisna cesta, po kateri sem sestopil, je bila splužena in zvožena z ratrakom.

Begunjščica Spodaj skoraj kopen Šentanski plaz.1
Begunjščica Zadnji metri pred izhodom na greben so precej trdi.2
Begunjščica Vrh Begunjščice v soncu.3
Begunjščica Soseščina: Stol, Svačica, zadaj Ovčji vrh, Vrtača, Zelenjak, Palec.4
Begunjščica Julijci pod nebom brez oblačka.5
Begunjščica Levo Košutica, desno Veliki vrh, spredaj desno Begunjska Vrtača.6
Begunjščica Parkeljc s soplezalko sestopata po Centralni grapi.7
Begunjščica Sijajni stolpi grebena Na Možeh.8
Begunjščica Za slovo: Vrtača.9
j.
13.2.2020
Danes po Centralni grapi na Begunjščico in po Šentanskem plazu nazaj.

Od parkirišča je prvih sto metrov popolnoma kopno, je pa zato servisna cesta na debelo poledenela in k sreči prekrita z nekaj milimetrov snega, da se lahko vsaj za silo hodi. Na melišču se spodaj vidijo kamni, desno ob ruševju je kakih 20 metrov širok pas strnjenega snega, po katerem gre z derezami ali brez. Višje gori sta zimska oprema in izkušnje seveda obvezna. Pred mano so bile le ene, dokaj sveže stopinje a sem se jih zaradi dolgega koraka pretežno izogibal. Ugrezalo se je za prvih šest zob derez, včasih malo manj, sem ter tja za kakšen meter ali dva pa tudi malo več. Ledenih plošč, ki bi zahtevalo hojo sprednjih dveh zobeh derez praktično ni bilo. Tudi gazi oziroma od hoje narejenih "stopnic" ni bilo, vse je zbrusil ali pa zasul veter. Meni so takšne razmere pravzaprav všeč.

Na vrhu je sijalo sonce, a je zoprno pihalo z jugo-zahoda. Seveda ne tako močno kot prejšnji teden, ko me je premetavalo na Črni prsti. Šentanski plaz, po katerem sem sestopil je zgoraj manj trd, kot pred šestimi dnevi, v celoti pa se mi zdi za en odtenek bolj pomrznjen kot Centralna grapa. Po servisni cesti sem veselo odkolovratil kar z dvanajsterkami, z malo truda pa bi šlo tudi kako drugače.

Kakor koli že, veter bo ponoči opravil svoje in zjutraj bo spet vse pripravljeno za nove obiskovalce - skrtačeno, zlikano in brez sledi. Skoraj tako, kot je bilo danes.

Begunjščica Na Možeh - čudoviti stebri.1
Begunjščica Igra narave na vršnem grebenu.10
Begunjščica Kombiniran spodnji del šentanskega plazu.11
14.2.2020
Ljubelj in že pod kočo Vrtačo si nataknil dereze, je zelo leden. Gor po centralni grapi k je zalita in trda. Na vrhu je pihalo samo na grebenu, malo pod grebenom na južni strani brez vetra. Sestopil po Bornovi poti.
Begunjščica2
Begunjščica12
parenzo
16.2.2020
Po Y preko levega kraka in spust po Centralni. Trenutne razmere v levem kraku so zgoraj zahtevne. V zgornjem delu sem jo mahnil naravnost, preko na pol golega manjšega travnatega skokca in na koncu preko manjše opasti. Desni izstop je na oko precej lažji.