Košutica
18.11.2019
Vetrovna Košutica. Zimska oprema je obvezna.
Košutica 1
Košutica 7
Parkeljc
4.1.2020
Po jutranjem cincanju levo-desno, levo-desno (Dolga njiva-Ljubelj)... sva spontano zavila proti Ljubelju. Ob 7ih sta bila na parkirišču le dva osebna avta. Na tistem večjem jih je bilo malo več. Kmalu naju s Cliom prehiti oskrbnik ali nekdo, ki bo odprl kočo na "starem Lojblu".
Pri spomeniku se spustiva na avstrijsko stran in po nekaj minut ubereva markirano pot protri Košutici. Pot je že precej shojena, a se pri prečenju Grunta napihan sneg občasno predre tudi čez kolena. Čeprav sva imela s seboj vso zimsko opremo, je nisva uporabila. Nekoliko siten je spust po kratki grapi kmalu pod vrhom, a ker je bilo to edino mesto, kjer bi si lahko nadela dereze, sva jo ubrala čez krajši skalnat in kopen greben po levi.
V primerjavi z Zelenico, starim Ljubeljem (košutico)... ni bilo prevelikega povpraševanja v teh koncih. Srečala sva le dva pohodnika..
V koči na starem prehodu pa gneča, gneča, gneča.. "Osvežila" (hidrirala) sva šele na parkirišču pri avtu.
Košutica  Jutro na poti proti starem Ljubelju1
Košutica  :-)2
Košutica  na prehodu..3
Košutica  ...4
Košutica  z Grunta, levo Lokovnikov Grintovec, na sredini Košutica, desno Veliki vrh5
Košutica  razgledi s poti, v ozadju Julijci6
Košutica  gor po levi, dol po desni7
Košutica  razgledi z vrha..8
Košutica  Snežnik v daljavi9
Košutica  na desni Košuta10
j.
30.1.2020
Včeraj (sreda, 29.januarja) po lovski poti od zadnjega ovinka pred tunelom najprej na planino pod grebenom Grunt, nato po poti proti planini Korošica in malo pred Korošico na greben in po njem (pot z oznako 651) na vrh. Iz vrha nazaj po grebenu in čez Grunt ter naprej po poti na prelaz Ljubelj ter po stari cesti do tunela in nato nekaj sto metrov po glavni cesti do avta.

Na parkirišču imajo shranjen les, zato sem parkiral kolikor je bilo mogoče ob strani. Lovska pot je zelo lepo sledljiva, razen v območju kolovozov pod razglednikom, kjer je vse razrito in sem se moral kar potruditi, da sem ji sledil. Pod Gruntom je novega snega za okrog 10 do 15 centimetrov, višje gori prav toliko. Pod novim snegom je bilo slutiti staro gaz. Na rušnatem delu poti na pobočju Košutice je občasno zdrsavalo, zato sem si kakih 150m pod vrhom pripel dereze. Pa tudi ni bilo ravno najbolje, pod 10 centimetri novega so bile skale, včasih led. Zoprno, cepin je pomagal le na nekaterih mestih! Na vrhu je vpisna skrinjica (križa ni), so pa kavke. Razgledal sem se malo na okrog in ugotovil, da vpisna skrinjica najbrž sploh ni na vrhu, ampak na nekakšnem predvrhu, saj se je kakšnih 20 metrov naprej košatila še ena, za kakšen meter višja točka. Spustil sem se v izpostavljeno škrbino med njima in... odnehal! Do vrha je bilo le kakih 5 višinskih metrov, od tega dobra polovica skoraj navpične zasnežene in poledenele stopnje z ohlapno jeklenico, ki je nagibala v desno in si z njo nisem mogel pomagati. Pač ni šlo, pa čeprav sem za boljši občutek poskusil celo brez rokavic.

Malo poparjen sem se prvih 150 metrov zelo previdno vrnil nazaj po poti. Kamenje in sem ter tja led pod novozapadlim snegom sta mi bila pri sestopu kljub derezam (ali pa ravno zaradi njih) še bolj zoprna kot pri vzponu. Na izravnavi pred Gruntom sem dereze snel, snega je bilo komaj kaj, a je bilo marsikje zoprno spolzko. Od Grunta naprej so na nekaterih mestih na poti k sreči varovala, na enem mestu celo lestev v stilu dolomitskih ferat eek.

Na prelaz Ljubelj sem prišel tik pred mrakom, ravno prav da sem ujel še zadnji pogled na Košutico in Veliki vrh. Potem pa je najprej dolino, nato pa še vrhove zagrnila tema. Po glavni cesti iz tunela so vozili avtomobili, tistih nekaj sto metrov do parkirišča sem hodil s svetilko nastavljeno na največjo moč in širino.

Za razliko od pogojev zadnjega meseca se mi zdi, da so zlasti v zgornjem delu (nad 1700 metri) razmere zelo zahtevne in nevarne!

Košutica  Začetek poti je dobro označen.1
Košutica  Lepo izpeljana in sledljiva lovska pot.2
Košutica  Kolovozi so pod razglednikom izrinili tudi lovsko pot.3
Košutica  Pogled z razglednika na Vrtačo.4
Košutica  Klopca na razgledniku. 5
Košutica  Planina pod Gruntom. Snega je 10 do 15 centimetrov.6
Košutica  Nezgažena pot proti Korošici.7
Košutica  Zadaj Stol, najvišja je Vrtača, pred njo Palec, desno kopast je Ovčji vrh, desno pred njim Kosmatica.8
Košutica  Košutica z mejnega grebena.9
Košutica  Stara gaz pod novim snegom na pobočju Košutice.10
Košutica  Nedotaknjen sneg.11
Košutica  Vršnji del okovan v led.12
Košutica  Drugi vrh, na njem ni skrinjice.13
Košutica  Zamrznjena skalna zapora z nihajočo jeklenico.14
Košutica  Pogled na desno stran izpostavljene škrbine. Spodaj planina Korošica.15
Košutica  Lepo je lebdela.16
Košutica  Še zadnji večerni pogled na dva osamljena vrhova.25
matic4
2.2.2020
Danes sem šel od cestarske bajte proti pl. Korošici, cesta je precej ledena. Največ snega je med planino in Hajnževim sedlom. Naprej proti Košutici je delno kopno, snega je večinoma zelo malo, razen zadnji skok v škrbino. Očitno ga je v parih dneh veliko pobralo. Lep sončen dan z mrzlim vetrom na vrhu.
Košutica  pl. Korošica, spodaj še v megli1
Košutica  nad Hajnževim sedlom2
Košutica  vršni greben Košutice3
Košutica  škrbina na vrhu4
Košutica  panorama na vrhu5
TilenP
2.6.2020
V soboto 30.5. po poti Ljubelj - Košutica (mimo koče na Ljubelju). Lepa dopoldanska tura. Pa brez kakšnih +/- posebnosti na/ob poti nasmeh
Buha
14.6.2020
Vzpon na Košuticu, ishodišče Ljubelj, mimo koče na Ljubelju do vrha, spust prek Korošice do taborišča malo nižje od Ljubelja.
Zelo lep dan z enkratnimi razgledi.