Covid-19
26.4.2020
Upam, da pogovor o drevesih ni na mojo objavo.nasmeh
27.4.2020
velik nasmeh
14 dni, 140 dni, 14 let. Ni razlike...Na srečo so s številnimi umirjajočimi komentarji situacijo umirili. Brez izrazov vojna ipd. Zdaj dejansko vidimo, da bomo morali s to stvarjo živeti malo dlje od 14 dni. nasmeh
29.4.2020
Sedaj je jasno, da je splošni medicinski konsenz natanko to, kar sem vedno pisal tudi sam. Namreč obeta se nam dolgo obdobje prilagojenega delovanja. To je socialno distanciranje (omenjenih 1,5 m), umivanje in razkuževanje rok ter raba ustreznih mask v zaprtih javnih prostorih.
Če se primerjamo z Italijo, pa je kmalu jasno, da smo bolj disciplinirani. Osebno se sicer nisem niti za trenutek odpovedal gibanju, skorajšnji konec občinskih omejitev bom pričakal 4 kilograme lažji in s kakih 3% več mišic. Pozna se 550 km, prehojenih/pretečenih z vozičkom in še dodatne samostojne ture/teki. Sem pa že od januarja 2020, ko je bilo jasno, da prihaja "kitajska" okužba resno investiral v zaščitna sredstva (kakovostne maske, razkužila in zaščitne rokavice) približno 700 EUR in sem tako zelo dobro založen. Tiste prtiček maske, ki jih talajo so bolj šala kot kaj drugega. Nismo pa nikoli kršili omejitev gibanja izven občin, dojenčice npr. tako ni videl v živo še nihče od starih staršev, kar bomo odpravili prvi dan konca omejitev, upam, da še ta vikend. Generalno lahko ugotovim, da mi je karantena osebno zdravstveno koristila.
Ker smo z lažjimi planinskimi aktivnostmi (namenjeni vzdrževanju kilometrine) na snegu zaključevali konec marca, začeli pa spet sredi aprila tudi ni bila prekinitev preveč dolga. Sicer sem bil zato občasno tarča kritik, a kot se zdaj lahko gleda nazaj na situacijo so bile neupravičene. Seveda pa so bili na delu tudi povzročevalci (nepotrebne) panike. Osebno se bo verjetno poznal največ padec plezalne forme, kjer pa se mi nikoli ne da delati namenskih vaj "na suhem". Če je kdo opazil članek o mobilnosti Slovencev, ki jo ugotavljajo preko podatkov o lokacijah telefonov, je ugotovitev ta, da se mobilnost ni bistveno zmanjšala, kar pomeni, da so ljudje v tem času v povprečju "osvojili" pravila delovanja v novih razmerah. Tako dejansko ni več nobene potrebe po omejitvah gibanja znotraj občin, v tem zelo pozdravljam napoved Hojsa o ukinitvi te omejitve v nekaj dneh. Tako se nam bodo lahko v gorah pridružili tudi tisti, ki nimajo gora v svojih občinah. Prepričan sem, da to ne bo povzročilo bistvenega porasta okužb, bo pa bistveno prispevalo k zadovoljstvu planincev po Sloveniji. Tako držim pesti, da se omejitve gibanja res sprostijo v nekaj dneh in se spet srečamo na nam vseh ljubih gorskih poteh.
lino
29.4.2020
Svoboda je že na obzorju. Primož, iz tvojih ust v božja ušesa! Naj se ti usta pozlatijo! Itd. Spet bodo lajki poleteli v nebo. nasmeh
djimuzl
nasmeh
Covid-191
29.4.2020
Sklenila je, da se že z jutrišnjem dnem odpravlja splošna omejitev gibanja na občinenasmeh
Sliši se kot dan osvoboditvenasmeh. Jaz bi kar zaplesalavelik nasmeh
29.4.2020
...da se ti utrne solza.nasmehnasmehnasmeh
Res je... Upam, da bomo res že vsi skupaj dovolj strenirani za nova pravila izo(gibanja). nasmeh In da strožjih ukrepov ne bo treba ponavljati.
Avstrija se odpira...
Ni res. Avstrija se do konca meseca maja NE odpira. Vsaj za tujce ne:
VanSims
1.5.2020
Nikjer sicer ne piše, da se odpira za tujce... zmeden

Vsekakor pa vidim, da Avstrijci namesto, da apriori odsvetujejo 'tvegane' dejavnosti tako kot pzs ( https://www.pzs.si/mediji.php?pid=598# ), raje podajo podrobnejša navodila za njihovo izvajanje brez kakršnekoli omembe zdravstvenega sistema ali gorsko reševalne službe. Že od vzgoje otrok dalje je znano, da je bolje, da jih o nečem detaljno poučiš, kot pa jim tisto odsvetuješ ali celo prepoveš. Prepovedani sadež je potem najslajši, otrok pa nepoučen!

Iz zadnjegaa stavka je tudi razvidno, da Avstrijci bolj dajejo poudarek najprej na samozaščiti potem pa zaščiti drugih. Pri nas so rekli: "Obnašajte se kot, da ste sami okuženi!", tam pa, predvidevam, bolj velja: "Obnašajte se kot, da so drugi okuženi!"
1.5.2020
Odpirajo se športni objekti in počitniške kapacitete. Kar pomeni, da bo kmalu sproščeno.
Ostalo imaš pa čisto prav. Samo PZS je pa prva sprostila športe.
1.5.2020
V Avstriji se odpira samo za domačine. Kar se sosednjih državi tiče je še vse "v zraku", saj se želijo glede odpiranja meja dogovoriti na ravni Evropske Unije in ne z vsako od sosednjih držav posebej. Torej je poletna sezona v Avstriji za tujce še pod vprašajem. V Bachu v dolini Lechtal, kjer sem lani poleti preživel imenitne počitnice, imam že od lanskega novembra rezerviran apartma. Z lastnico sem pogosto v kontaktu in pred nekaj dnevi mi je povedala, da konec maja dobi prve goste. Domače, seveda, glede tujih ne upa ugibati. Želje in upanja so na žalost drugačna od dejanskega stanja. Vsaj ta trenutek...
Karletto
2.5.2020
od ponedeljka naprej lahko kofetkamo na terasah... Kaj to pomeni, da bodo koče odprle svoja vrata?
Verjetno. Za zunanjo strežbo.
lepenatka
2.5.2020
Danes smo se že šli "Take away".
Obiskovalci disciplinirani.
3.5.2020
Še moja napoved jutrišnje objave rezultatov testov protiteles, to je stopnje prekuženosti. Ocenjujem, da bo rezultat med 0,5 in 1%. Recimo 0.7%. Vse drugo bi me presenetilo.nasmeh
17.7.2020
Da malo osvežim tole precej nepopularno temo. Zgodba okrog Covida še zdaleč ni končana. Tale raziskava v Sloveniji je dala najprej nekaj % prekuženost, nato pa so ponovno preučili rezultate in ocenili, da je bila ta 0.8%, zelo blizu moje napovedi. Seveda so do tega prišli po vključitvi beta napake, ki je bistveno večja, kot je izhajala iz podatkov proizvajalca testa. Vsekakor se bo treba s tem virusom naučiti živeti, kot sem sam poudarjal od samega začetka. Zdaj se gre v tej smeri, drugi, tretji in tako naprej val pa bo le opozorilo, če se bomo preveč sprostili. Dejstvo pa je, da je treba na nek način zaščititi starejšo populacijo in mlajše kronične bolnike. Za zdravega je virus zgolj prehlad. Opažam pa podobno, kot v času karantene, da je pretiran ali premajhen odziv na tole dogajanje zgolj posledica dejstva, da smo edina živalska vrsta, kjer ni neke učinkovite naravne selekcije idiotov, ki pri živalih gredo s poti po naravni poti.