seznam forumov / Slovenija / Julijske Alpe / Prelaz Vršič
 Prelaz Vršič
julya
3.6.2020
na tej spletni strani najdeš marsikaj, samo pogledati jo je trebamežikanje
RXY
Spoštovani/a julyja,

omenjeno kamero seveda poznam, njena lega pa mi ne poda odgovora, ki ga želim dobiti.

Hvala vseeno za vaš trud in dobro voljo pomagati mežikanje
julya
3.6.2020
Sicer je bila juzna pot na Malo Mojstrovko ze prejsnji teden popolnoma kopna, na Veliko pa ne, ce sprasujes to. Lp, Julija
Climber91
Te zanimajo plezalne na MM? 1 teden nazaj naj bi bil še sneg sredi stene (Pstuh, Pocarska).
RXY
4.6.2020
Climber 91 hvala. Verjetno samo na gredini, tam zmeraj ostane nekaj časa.
1.10.2020
Letos je eno čudno leto. Najprej mi dobre ture prepove država, v sredini leta pa zdravnik. No, končno se ta malo omehča in dovoli krajše ture. Sem kar pohitela, da to izkoristim, preden se premislinasmeh.

Včeraj je bil izbran prav lep izlet. Tak, ki ga lahko ponoviš kadarkoli, a privlačnost barv je bila prav včeraj izredna. Od zelene, rumene do bele in mešanice vseh. Ja, tale sneg je prav popestril poglede, in lahko smo mu hvaležninasmeh.
Torej, začela sva pri Tonkini koči in se usmerila po stari vojaški poti proti Vršiču. Stopila prav na vrh le tega, se spustila mimo Poštarskega doma, ki se je včeraj bele snežne beline branil še s senčniki in se povzpela na Sovno glavo, kjer so se prav izvrstno odpirali pogledi na vse strani. Prisojnik v ospredju, Mojstrovke, Pelci, Krn, Bavški Grintavec so samo velikani v svojih grebenih.
Nato pa preko prelaza še po zanimivi lovski poti mimo lovskega doma do izhodišča.

Kavo sva pa srebala v bližini sotočja Pišnic, ki se vsaka s svojo zgodbo združita pri jezeru Jasna.

Prelaz Vršič takole je sonce zjutraj pokukalo izza Goličice1
Prelaz Vršič pri jezeru28
zokipoki
1.10.2020
Lepo si izkoristila čas, ki ti je bil dan ločanka! nasmeh
Res je hecno leto! mežikanje
j.
12.10.2020
Danes (ponedeljek, 12. oktober) iz Vršiča na Slemenovo špico in nazaj, potem pa s smučmi po stari cesti od Tonkine koče do Poštarskega doma in nazaj.

Vreme je bilo napovedano tako-tako, a ko sem zgodaj popoldan parkiral na praznem Vršiču sem videl, da sem večino lepega že zamudil. Pa nič hudega. Gaz na oko dveh ali treh predhodnikov je bila narejena v smeri Vratic, upal sem, da tudi naprej. In je bila. Če je že na južni strani Vratic novozapadli sneg naredil izjemno kuliso, so bili okrog Slemenove špice zasneženi zlato rumeni macesni nezemeljsko lepi. Na zgaženi poti ni bilo težav, razen kolikor sem zijal sem ter tja in poskušal ujeti še kakšen posebno lep pogled v fotoaparat pa mi je to kradlo čas. Ko sem prispel na Špico, je bila večina vrhov že zavita v temne oblake, zato mi je pozornost za trenutek ukradel pogled na Kotovo sedlo. Zasneženo z osvetljenim ozadjem je izgledalo izjemno simetrično. Tega do sedaj še nisem opazil. Jezerc za kultno zrcalno fotografiranje Jalovca seveda ni bilo, pa tudi če bi bila, ni bilo Jalovcazmeden.

Vrnil sem se do avta, od vrha do parkirišča je dobra ura. Pri Tonkini koči nižje doli sem ugledal manjši splužen parkirni prostor. Čeprav je bilo že čez pet popoldan, mi je bilo škoda dneva. Ustavil sem, si nadel turne čevlje in smuči in se vzpel še po Stari vršiški cesti do Poštarskega doma, kjer me je ujela tema. Odsmučal sem po isti poti nazaj. Smuka sama ni bila kdove kaj, ampak v svetlobni stožec baterije so se iskreče lovili kristalčki snega, ki je padalo z drevja. Bilo je čarobno. In moj prvi turni smuk bodoče zime. Dvanajsti oktober 2020 si bo najbrž treba zapomniti.

Snega pri Tonki je okrog 20 cm. Na Vršiču ga je kakšnih 5 cm več, na Slemenu pa nekje med 30 in 40 centimetri. V prisojnih legah je pretežno moker, v osojnih pa skoraj suh. Srečal sem le eno dekle (vračala se je iz Slemenove špice). Se mi pa zdi, da na novi cesti vsaj dve uri nisem videl ali slišal nobenega avtomobila. Je sicer splužena do kopnega, če se prav spomnim, pa je bilo zjutraj po radiu javljeno, da je zaprta. V poletni sezoni nespodobno in nabito obljuden gorski prelaz je danes popoldan tako vsaj za nekaj časa postal cesarstvo, v katerem je sta imeli glavno besedo le čudovita narava in tišina.

Prelaz Vršič Malo pred Vratci.1
Prelaz Vršič Prisojnik se je, tako kot večina drugih vrhov, sramežljivo skrival.2
Prelaz Vršič Kraljestvo macesnov.3
Prelaz Vršič Pogled proti Poncam.11
Prelaz Vršič Mojstrovka si je za trenutek odgrnila tančico.12
Prelaz Vršič Sonce se je držalo samo še Lepega špičja.13
Prelaz Vršič Za trenutek je zažarela tudi Prednja glava (špičasta), desno od nje Goličica.14
Prelaz Vršič S smučmi na Stari vršiški cesti.15
Prelaz Vršič Tema me je ujela pri Poštarskem domu.16
Prelaz Vršič V temi z lučko po sveže zasneženi pokrajini. Nekaj najlepšega!17
Kairos Alpino
13.10.2020
Zelo lepo. Ob gledanju slik me je imelo, da bi kar zdaj šel v avto in na Vršič. No, ob prvi priložnosti pa grem pogledat tole noro kombinacijo jeseni in zime...sredina oktobra vedno pričara najlepše barve, upajmo še na malo več sončnih dni...
j.
Kairos, hvala! Želim ti, da bi lahko šel čim večkrat!