Goličica 2101 m
nenap
12.11.2019

Spet ste uživali jezik lepa velik nasmeh
Janez Seliškar
28.6.2020
Pokimamo Kugyju v slovo in nadaljujemo do mosta čez korita Mlinarice. Najprej pogledamo samotni hiši sredi trentarskih strmali in nadaljujemo po normalno prehodni lovski poti do lovske koče. Tu se pokažejo prvi znaki ogromnega vetroloma, ki pa srečo ni omembe vredno poškodoval poti v nadaljevanju na Kuklo. Od tu naprej je pot do vrha brez posebnosti. Pri sestopu je videti, da je običajna pot s Kukle do korit Mlinarice v zelo slabem stanju; precej podrtih dreves in podorov, ki zahtevajo posebno pozornost.
Goličica 2101 m Čez Mlinarico1
Goličica 2101 m Nad lovsko kočo2
Goličica 2101 m Strmali proti vrhu3
Goličica 2101 m Razgled je bil vremenu primeren4
alyas
2.8.2020
Goličica (2108 m) – majhna gora z velikim razgledom (razmere 1.8.2020)
Izhodišča ni težko najti (ovinek št. 38 vršiške ceste pri opuščeni cestarski hiši), kjer pa lahko nastane problem z razpoložljivostjo števila parkirnih mest (največ za 4 – 5 srednje velikih avtov), a resnici na ljubo, tukaj nikoli ni tako veliko obiska, da bi to bil kak velik problem. In parkiranje je tukaj zaenkrat še dovoljeno in brezplačno. Za razliko od izhodišča, pa je težje najti sam začetek poti - pri koritih oz. čez strugo potoka Mlinarice, a če se ravnate po opisu in slikah iz hribov.net (mimogrede, dober opis), ne boste imeli težav.
Sama pot in dostop na goro ni preveč zahteven, razen občutka za orientacijo, ker pot ni markirana, a je dobro sledljiva. Od poletja naprej zagotovo tudi vselej dobro omožičena, ker tod in po takih poteh v glavnem hodimo ljubitelji gora in tisti planinci, ki imamo radi mir in ne maramo gužve. Malo več pozornosti je morda potreba posvetiti obvozom zaradi podrtih dreves po izstopu nad prvo grapo, povečini po levi strani v ključih gledano navzgor in potem še nad sedlom pod Debelo pečjo(1693m) z debelo skalo (tam, kjer je na skali tista s foruma opisana zelena puščica), ko iščemo pot spet bolj levo na greben gledano v smeri navzgor. Vse tri gruščnate grape, ki se prečijo na njih zgornjem robu, zahtevajo zanesljiv in previden korak, toda v suhem in lepem vremenu teh nekaj m ni problematičnih. Če se na goro podate dovolj zgodaj, boste do prej omenjenega sedla in še malo dlje, hodili po prijetni senci in se tudi sicer izognili poletni vročini in sončni pripeki.
Že omenjeno - zgoraj v naslovu, ta gora ima resnično tako čudovite razglede, da si zasluži več obiska, v lepem vremenu vam časa in poti nikoli ne bo žal, saj se vidi več kot polovica naših najvišjih Julijcev. Seveda so pogledi in želje segali predvsem na nadaljevanje tega grebena proti Kanceljnom in Planji,… a od Germlajta naprej potem ni to več običajen »družinski izlet«.
Goličica 2101 m jutranji pogled proti Goličici (se ne vidi vrh) od cestarske hiše na vršiški cesti1
Goličica 2101 m pri tistem možicu ob gozdni poti (če ni podrt) zavijemo desno navzdol proti Mlinarici2
Goličica 2101 m čez Mlinarico čez tole deblo, ki že leta in leta kljubuje vsem vremenskim (ne)prilikam3
Goličica 2101 m prečenje čez prvo podrto gruščasto grapo je še najzahtevnejši del na vsej poti4
Goličica 2101 m prvi lep razgled s poti - proti Jalovcu5
Goličica 2101 m mimo teh podrtih dreves v spodnjem delu je dober obvoz (omožičen) po levi gledano navzgor6
Goličica 2101 m vse naslednje grape so sicer daljše a lažje za prečit kot prva7
Goličica 2101 m na prvem pomolu (Kukla) z razglediščem na hudourniško strugo Mlinarice8
Goličica 2101 m mimo največjega možica na poti9
Goličica 2101 m na drugem pomolu z razglediščem na Prisank10
Goličica 2101 m v nadaljevanju proti sedlu pod Debelo Pečjo11
Goličica 2101 m na sedlu (pri debeli skali, zelena puščica je že malo obledela ) ko se usmerimo levo navzgor  in tudi v nadaljevanju držimo levo12
Goličica 2101 m sledi malo več strmine, gozd pa se redči in prehajamo v ruševnat svet13
Goličica 2101 m pogled na Čisti vrh in Krn za njim14
Goličica 2101 m pogled na Zadnjiški Ozebnik in Špičje za njim15
Goličica 2101 m pot čez ruševje je lepo prehodna, ... je bilo ponekod obžagano16
Goličica 2101 m pogled s poti na dolino Trente pod nami17
Goličica 2101 m ... prehod na sončno stran poti v zgornji tretjini vzpona18
Goličica 2101 m pogled v Zadnjico in na Kanjavec v sredini19
Goličica 2101 m pogled na zgornji del poti pod vrhom Goličice20
Goličica 2101 m pogled na Germlajt, Kanceljne in naprej na greben proti Planji21
Goličica 2101 m gorskega cvetja... kolikor hočeš22
Goličica 2101 m pogled proti Triglavu, spredaj pa oba Pihavca23
Goličica 2101 m pogled s predvrha Goličice na glavni vrh24
Goličica 2101 m mogočni Prisank iz Goličice25
Goličica 2101 m greben od Ušja, Plešivca, Pelca, Srebrnjaka do Bav.Grintavca (v smeri desno proti levi)26
Goličica 2101 m iz Goličice najbolj fotogenični greben proti Planji in Razorju27
Goličica 2101 m Pogled od Pelcev do Šitne glave in na Zadnjo Trento spodaj28
Goličica 2101 m na vrhu Goličice, tudi naša kuža je zmogla to pot29
Goličica 2101 m na povratku, taki sliki običajno pravimo ... utrinek s poti30
Goličica 2101 m osvežitev v Mlinarici na koncu, za psa Ok, ljudje pa raje tukaj ne poskušajte s kopanjem31
Goličica 2101 m in še zadnje slovo od Goličice, pogled iz ceste ko se vračamo na Vršič32