Marmolada
stankoju
13.9.2018
V sredo 12.9.2018 na Marmoladi po poti čez ledenik, ki je bil v spodnjem delu precej trd in ledenvelik nasmeh.Še en super sončen dan v Dolomitih ostalo pa v slikah.
Marmolada1
14.9.2018
Čudovito. Imate zs.
11.8.2019
Letos zgleda ,da nas ni bilo veliko na vrhu Marmolade na Punta Penii.Že kako leto sem gledal , če bo kako društvo vodilo tja. Pa sem le dočakal. Včeraj sem šel z PD Tržič.Iz Tržiča smo štartali ob treh zjutraj in bi bili skoraj za povratek z žičnico dol z Marmolade prepozni , ker ob petih popoldne zadnjič peljejo dol.Zapeljali smo prek tunela Karavanke in nato prek Avstrije v Cortino.Cortina je baza za mnogo vrhov Dolomitov. Nato pa po cesti na naše izhodišče-Passo Fedaia-2.057m.Tu je ogromno ujete vode v velikem vodnem zbiralniku-Lado di Fedia Lake.Na samo Marmolado pelje žičnica-2626m-Imenuje se to območje Pian dei Fiacconi. Dva zaprejo skupaj v nekakšno košaro .Povratna karta stane 15.evrov.Gor vodi tudi lepa pot-nekako eno uro se rabi ,da prideš gor na Marmolado.Zaradi časovnice pa je bolje iti z žičnico. Na sam vrh Marmolade Punta Penie smo šli po ferati-imenuje se Ferrata Cresta Overs. Gre se prek par snežišč.Le pred vstopom v ferato(tu se nekakšno sedlo z imenom Forcella Marmolada)- je led in je treba uporabiti dereza .Na začetku ferate si nadenemo plezalno opremo in začne se kar zahtevna in dolga plezarija -nekako tri ure rabiš za ferato. Seveda ,če je kolona in kaka skupina pred tabo pa še več.Ferata gre v glavnem strmo navzgor ob jeklenicah in neštetih stopah. Klinov skoraj ni.Po toliko stopah pa se še nikoli nisem vzpenjal.Nato po ferati nas čaka še grušč do vrha , ki je kar nekako odveč.Na vrhu je tisti veliki križ in bivak. Gasilska seveda ni izostala.Z vrha Marmolde je prečudovit pogled na bližnje vrhove-na desno polek Marmolade gledano iz doline je Piccolo Vernal-3.098,polek je Gran Vernel-3210m,od njeha malo nižje pa Roda de Mulon-2882m.Z leve pa Punta Rocca -3310m.Edino na ta vrh gremo lahko pol ledeniku gor.Dol pa smo šli po ledeniku,kar je predstavljalo svojevrsten izziv. Že takoj pri spustu si je treba nadeti dereze , ker je led. Pred spustom po jeklenicah na ledenik pa je treba dereze sneti in jih spet namestiti, ko splezaš po precej zahtevnem plezalnem delu sicer dobro varovanem. Greš prek dveh zahtevnih polkaminov, kjer se je treba prav v polkaminu prepenjati in prestopati na drugo stran polkamina in uporabiti tudi spust po gladki skali dol.Roke so kar malo bolele.Nato pa smo se na vstopu v sam ledenik navezali po trije v navezo in se previdno spuščali po sicer v glavnem mehkem snegu, ampak je precej strmo,vmes pa so tudi ledeni deli.Na žičnico smo prispeli pravočasno .Več od pol skupine pa je šla na lažjo pot. Oni so videli kup gorskih rož od planik do murk. Mi pa v tem skalovju in snegu skoraj nič.
Marmolada Prispeli na izhodišče pod Marmolado-Passo Fedaia-2057m.1
Marmolada Takoj smo šli na vožjo z žičnico s temi košarami.2
Marmolada Pogled z žičnice na drugo stran, koder je hodila lažja skupina planincev.3
Marmolada4
Marmolada Tako ta košara zgleda.Z njo se lahko peljeta samo dva in hitra morata biti pri vstopu in tudi pri izsotpu.5
Marmolada VTh žičnice -2626m-območje nad njo se imenuje Pian dei Fiacconi.6
Marmolada Takoj smo šli na pot  po ferati na Punto Penio.7
Marmolada Prečili smo kar par snežišč.Dereze smo rabili tik pod vstopom v ferato.8
Marmolada Snežišča so obsežna, polna spomladanskega  mehkega snega .9
Marmolada Zagledali smo vstop v ferato-škrbina -Forcella Marmolada.10
Marmolada Slap v bližini.11
Marmolada Pred vstopom v feraato pa prek tega strmega ledu-prvič damo dereze gor.12
Marmolada Začetek ferate-Cresta Ovest . Zgleda , da sem malo namočil aparat v ta mokri sneg in tega sprva sploh nisem opazil.13
Marmolada Strmo.14
Marmolada Zanimov skalni rogelj ob ferati.15
Marmolada Samo naprej ob jeklenici.16
Marmolada Gre kar strmo ob gladkih dokaj navpičnih skalah.17
Marmolada Sosednji vrha-spredaj je Piccolo Vernel-3.098m , zadaj desno pa Gran Vernel-3.210m.18
Marmolada Ni še konec triurne ferate.19
Marmolada Malo pred vrhom.20
Marmolada Sedaj pa do vrha pourni šoder.21
Marmolada Končno zagledamo vrh z velikim križem.23
Marmolada Spredaj je malo čuden bivak.24
Marmolada25
Marmolada Gasilska nas feratarjev.Skoraj sami pobi-višina 3343m-najvišji vrh Dolomitov.26
Marmolada Dol pa po ledeniku.27
Marmolada Tu pe se začne  kratki, vendar zahtevni plezalni del spusta.28
Marmolada Zahteven strm spust na ledenik.29
Marmolada Tako zgleda celoten ledenik. Ni nevarnosti, da bi se kaj speljalo dol.30
Marmolada Po ledeniku gremo v navezi po trije skupaj.31
Marmolada32
Marmolada Že pred žičnico. Na koncu ledenika sledi nakašno polurno brezpotje po skrotju , grušču, skalah, gladkih ploščah.33
Marmolada Za izjemo sem jaz postal kralj Marmolade.34
Marmolada Tudi gorski kolesarji so tukaj.35
Marmolada Tudi sledi I. sv.vojne so tukaj.36
ŠpRo29
13.8.2019
@velkavrh, sva te prehitela za en dan velik nasmeh
Namen je bil v soboto, pa sva zaradi vremena šla en dan prej, a vidim, da niste imeli nič slabše.
Lepo je tam, v ferati sicer gužva, a smo se lepo porazdelili. Lepo varovano, brez posebnosti. Tudi ˝košara˝ svojevrstno zanimiva, paše malo skrajšati pot, a lahko bi jo kaj zgodneje zagnali nasmeh
Marmolada1
Marmolada24
haridautovic
20.8.2019
mežikanjeV soboto 17.8. sva jo obiskala,po ferati gor in v smeri ledenika dol,,Pustila sva se zapeljati z žičnico-košaro v dolino samo zarad atrakcije-.Kako je že rekel moj Vzornik Igor.Z.Marmolada je gora katero nikakor ni za podcenjevati,(kako prav je imel)Kot ponavadi štartava dokaj zgodi da se izogneva gneči v ferrati,in tako je tudi bilo.Sredi ferate dohitiva par Italijanov ki se počasi vzpenjajo po jeklenicah.Prehitiva in nadaljujeva naprej ,Za to ferato je potrebno veliko moči v rokah ker poteka večinoma po strmih skalah ki so ob enem zelo gladke,Iz ferate se odpirajo čudoviti skoraj nestvarni (za naš planet)razgledi. Čudime ob vsej tej lepoti da iščejo pogoje življenja na luni ali marsu,Prispela sva na vrh prelita z ogromno lepih vtisov občutkov ki ti jih le ta vzpon lahko ponudi,ostala sva ujeta v sanje in ostala skoraj brez besed,nežen objem je povedal to za kar ni bilo besed.Dolgo sva sedela na vrhu v zavetju Bivaka-koče,,in uživala v razgledih.Ko se je vrh začel polniti kolonam ki so prihajale po ledeniku sva se odločila za sestop ravno po ledeniku.Po njem naj bi potekala lažja pot,meni se ni zdela nič lažja ker poteka po zelo strmem ledeniku z veliko ledeniških razpok in nekatere dobesedno moraš preskočiti.Da bi še bolj popestrila spust se pustiva v dolino zapeljati z žičnico-v košarah samo kot atrakcija.Slike upam bodo vsaj približno povedale več kot 2019 besed,Uživajte MI2 še vedno...