seznam forumov / Avstrija / Ostala gorovja - Avstrija / Stubaiske Alpe / Sulzkogel 3016 m
 Stubaiske Alpe / Sulzkogel 3016 m
31.7.2018 - primoza
Po enem dnevu odmora, ko smo se šli turiste in obiskali najdaljše poletno sankaško progo pri Imstu, je bil čas za naslednjo turo. To pot smo si izbrali za cilj nezahtevni Sulzkogel 3016 m. Izhodišče je na 2000 m, smučarsko središče Kühtai. Od tam se gre na vrh po levi strani velikega pregradnega jezera. Pot je dobro markirana in tehnično nezahtevna. Je pa vrh odlično razgledišče in zelo priporočljiv cilj.
Stubaiske Alpe / Sulzkogel 3016 m Pričetek ture na Kühtaju1
Stubaiske Alpe / Sulzkogel 3016 m Ogromno vrhov15
Stubaiske Alpe / Sulzkogel 3016 m Pogled na pot vzpona16
Stubaiske Alpe / Sulzkogel 3016 m Odličen planinski dan17
Stubaiske Alpe / Sulzkogel 3016 m Za konec pa še kopanje v toplem Piburškem jezeru pri Oeztu18
m3pisnik
27.8.2019
Čas hoje in izhodisce?

Hvala, lepe slike
pg
8.7.2020
5.7.2020: Sulzkogel (3016 m), Kraspesspitze (2954 m), (Finstertal) Schartenkopf (2855 m)

Tokrat sem se povzpel na svojega prvega tritisočaka v Stubajskih Alpah oz. v okolici Innsbrucka, lahko in hitro dostopni Sulzkogel. Izhodišče za pristop je visoko ležeče turistično naselje Kühtai (2020 m), od kjer imamo do vrha le tisočaka razmeroma lagodnega vzpona. Pot nikjer ni zahtevna ali izpostavljena, tako da je vrh imenitna izbira za prvi vzpon nad 3000 m: zaradi zimskošportne namembnosti je cesta do Kühtaia brezhibna, udobna, in z Innsbrucka porabiš manj kot uro vožnje; pot je tehnično lahka - v kopnih razmerah strm sprehod, dolžina le kake 3h30m, je pa vrh posledično zelo obiskan. Kolikor se torej znajdete v teh koncih, ponuja Sulzkogel lagodno perspektivo za prvega 3-tisočaka, po mojem mnenju udobnejšo od znanih lahkih tritisočakov v Visokih Turah (Säuleck, Ankogel idr.)
Tokrat so bile razmere še večidel pomladanske in večina vzpona od razpotja pri koncu prečenje ob robu akumulacijskega jezera Finstertal, ki je trenutno v kaj mizernem stanju - dasi vode v različnih agregatnih stanjih na pričujoči poti nikakor ne manjkalo! - je potekala po precej globokem snegu. Kljub temu zimske opreme, ki sem jo za vsak slučaj nosil s sabo, nisem uporabil, tako kot ne legije drugih pohodnikov, ki so mestoma v kolonah stopali proti razglednemu vrhu v zares čudovitem vremenu. Zadnji del vzpona poteka po širokem grebenu, ki je bil za razliko od preostanka poti kopen, vrh pa je dovolj prostran, da si je kljub številnim obiskovalcem moč najti nekaj prostora zase; dokaj izpostavljena lega obljublja bogat razgled na vse strani.
Do razpotja na višini cca. 2400 m sem bil kot bi mignil po za dričanje imenitnem snegu, in ker gosposki tritisočak vsekakor ni bil dovolj, sem se odpravil še proti Finstertaler Scharte in skoraj-tritisočaku Kraspesspitze. V dolinici pod prevalom so se odprla lepa, večinoma še povsem zasnežena prostranstva, vladar pa je mir (v celotnem popoldnevu sem od vrnitve z obleganega Sulzkogla srečal le štiri pohodnike), četudi je bila pot dobro shojena - zato tudi nisem potreboval zimske opreme. Zasnežen prehod pred prevalom je delno zahteven, s prevala pa se odpre lep pogled proti Kraspesspitze in mestoma ostremu grebenu, ki vodi nanj - obetom navkljub se markirana pot grebenu večinoma izogne po njegovi južni strani, je pa nekaj prehodov čez sneg zahtevalo precej zbranosti in premisleka. V dobre pol ure od prevala sem stal na Kraspesspitze, kjer so vladali mir, tišina in čudoviti razgledi proti velikanom Ötztalskih Alp, Sellrainskim goram in proti Kühtaiu. Po vrnitvi na preval sem še hitro in razmeroma netežavno poplezal na grebenu na bližnji Schartenkopf (I+, če si zelo izbirčen in ne slediš oznakam, tudi z le malenkostim poplezavanjem).

Sprva kratek vzpon se je tako podaljšal v celodnevno snežno turo, vreme je bilo kljub popoldanski oblačnosti skoraj optimalno. Zelo priporočena tura za vsakogar, ki se želi razmeroma gosposko povzpeti višje od Triglava.
Stubaiske Alpe / Sulzkogel 3016 m Izhodišče pri kapeli v Kühtaiu (brezplačno parkiranje)1
Stubaiske Alpe / Sulzkogel 3016 m Všečna okolica Kühtaia ponuja številne večinoma netežavne vzpone na vrhove blizu ali nad 3000 m2
Stubaiske Alpe / Sulzkogel 3016 m Pot proti Finstertaler Stausee poteka preko številnih potokov, zato so nepremočljivi čevlji dobra izbira3
Stubaiske Alpe / Sulzkogel 3016 m Akumulacijsko jezerce je trenutno v mizernem stanju in se razkriva kot veliko, nepriljudno gradbišče. Lagodna pot položno preči nad vdolbino jezera4
Stubaiske Alpe / Sulzkogel 3016 m Pogled proti Finstertaler Schartkopfu, poslednjemu cilju dneva5
Stubaiske Alpe / Sulzkogel 3016 m Vzpon na Sulzkogel poteka po mikavni pokrajini, kjer prečkanje potokov kmalu zamenja prečenje po snegu6
Stubaiske Alpe / Sulzkogel 3016 m Pot na Sulzkogel I.7
Stubaiske Alpe / Sulzkogel 3016 m Pot na Sulzkogel II.8
Stubaiske Alpe / Sulzkogel 3016 m Pot na Sulzkogel III. Za vrnitev ugodnejši sestop po snegu9
Stubaiske Alpe / Sulzkogel 3016 m Pot na Sulzkogel IV.10
Stubaiske Alpe / Sulzkogel 3016 m Sestop z vrha I.18
Stubaiske Alpe / Sulzkogel 3016 m Sestop z vrha II.19
Stubaiske Alpe / Sulzkogel 3016 m Sestop z vrha III. (pogled nazaj)20
Stubaiske Alpe / Sulzkogel 3016 m Sestop z vrha IV. Sulzkogel je vrh na desni (pogled nazaj)21
Stubaiske Alpe / Sulzkogel 3016 m Malo nad akumulacijskim jezerom I.22
Stubaiske Alpe / Sulzkogel 3016 m Malo nad akumulacijskim jezerom II.23
Stubaiske Alpe / Sulzkogel 3016 m Pogled nazaj na smer vzpona proti Sulzkoglu24
Stubaiske Alpe / Sulzkogel 3016 m V dolinici pod Finstertaler Schartom. Kraspesspitze je vrh v ospredju25
Stubaiske Alpe / Sulzkogel 3016 m Pogled nazaj na Sulzkogel (levo) in Zwölferkogel26
Stubaiske Alpe / Sulzkogel 3016 m Pot proti Finstertaler Scharte I.27
Stubaiske Alpe / Sulzkogel 3016 m Pot proti Finstertaler Scharte II.28
Stubaiske Alpe / Sulzkogel 3016 m Pot proti Finstertaler Scharte III. Pogled nazaj proti Kraspesspitze in njenemu zahodnemu grebenu29
Stubaiske Alpe / Sulzkogel 3016 m Pot proti Finstertaler Scharte IV.30
Stubaiske Alpe / Sulzkogel 3016 m Strm vzpon na preval31
Stubaiske Alpe / Sulzkogel 3016 m Finstertaler Scharte (2777 m). Pogled proti Kraspesspitze32
Stubaiske Alpe / Sulzkogel 3016 m Finstertaler Scharte: pogled proti poti vzpona33
Stubaiske Alpe / Sulzkogel 3016 m Vzpon na Kraspesspitze I.34
Stubaiske Alpe / Sulzkogel 3016 m Vzpon na Kraspesspitze II.35
Stubaiske Alpe / Sulzkogel 3016 m Vzpon na Kraspesspitze III.36
Stubaiske Alpe / Sulzkogel 3016 m Vzpon na Kraspesspitze IV.37
Stubaiske Alpe / Sulzkogel 3016 m Vzpon na Kraspesspitze: pogled na Sulzkogel in akumulacijsko jezero z grebena38
Stubaiske Alpe / Sulzkogel 3016 m Vzpon na Kraspesspitze: zadnji vzpon proti vrhu39
Stubaiske Alpe / Sulzkogel 3016 m Kraspesspitze (2954 m) I.: razgled z vrha40
Stubaiske Alpe / Sulzkogel 3016 m Kraspesspitze (2954 m) II.41
Stubaiske Alpe / Sulzkogel 3016 m Kraspesspitze (2954 m) III.42
Stubaiske Alpe / Sulzkogel 3016 m Kraspesspitze (2954 m) IV.43
Stubaiske Alpe / Sulzkogel 3016 m Vrnitev z vrha I.44
Stubaiske Alpe / Sulzkogel 3016 m Vrnitev z vrha II.: pogled nazaj na Kraspesspitze. Ob sestopu sem nekoliko prej zavil na greben in se uživaško sprehodil čezenj45
Stubaiske Alpe / Sulzkogel 3016 m Finstertaler Scharte: pogled proti Schartenkopfu46
Stubaiske Alpe / Sulzkogel 3016 m Vzpon na Schartenkopf: pogled nazaj proti prevalu47
Stubaiske Alpe / Sulzkogel 3016 m Vzpon na Schartenkopf: zadnji metri pod vrhom48
Stubaiske Alpe / Sulzkogel 3016 m Finstertaler Schartenkopf (2855 m) I.: pogled proti Sulzkoglu49
Stubaiske Alpe / Sulzkogel 3016 m Finstertaler Schartenkopf (2855 m) II.: pogled proti Kühtaiu in Finstertaler Stausee50
Stubaiske Alpe / Sulzkogel 3016 m Finstertaler Schartenkopf (2855 m) III.51
Stubaiske Alpe / Sulzkogel 3016 m Malo nad Finstertaler Scharte52
Stubaiske Alpe / Sulzkogel 3016 m Sestop proti akumulacijskemu jezeru I.53
Stubaiske Alpe / Sulzkogel 3016 m Sestop proti akumulacijskemu jezeru II. (pogled nazaj)54
Stubaiske Alpe / Sulzkogel 3016 m Sestop proti akumulacijskemu jezeru III.55
Stubaiske Alpe / Sulzkogel 3016 m Sestop proti akumulacijskemu jezeru IV.: pogled proti Sulzkoglu in Zwölferkoglu56
Stubaiske Alpe / Sulzkogel 3016 m Klavrno stanje jezera in čvrsta ograda jeza57
Stubaiske Alpe / Sulzkogel 3016 m Sestop v Kühtai I.: pogled proti Zwölferkoglu in Sulzkoglu58
Stubaiske Alpe / Sulzkogel 3016 m Sestop v Kühtai II.: pogled nazaj proti Schartenkopfu59