Seznam forumov / Španija / Ostala gorovja - Španija / Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago

Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago

bagi26. 05. 2022 06:52:04
Camino Olvidado je skupaj s Caminom del Norte in Caminom Primitivo ena od prvotnih poti, ki so jo okoli 10. stoletja uporabljali romarji iz smeri Atlantika za hojo v Santiago de Compostela. Z umikom Mavrov iz Iberskega polotoka so jo nadomestile bolj udobne poti, zato se je nanjo sčasoma pozabilo.

Nekaj let nazaj so jo obudili v življenje in ji nadeli ime Camino Olvidado, tudi Camino Viejo, oziroma Pozabljena pot. Dolga je 530 km in ima 11.000 višincev. Sedaj je v celoti označena, nekje bolje, nekje slabše. Začetek je v mestu Bilbao, zaključek pa na Francoski poti v vasi Villafranca del Bierzo poleg Ponferrade. Je pa ta pot izziv za vsakogar in nikakor ni prva, ki bi si jo želeli prehoditi v Španiji velik nasmeh. Pesti jo predvsem pomanjkanje infrastukture za peregrine, zato se je potrebno zanesti na privatne namestitve in poceni hotele. Od njih so velikokrat odvisne tudi dolžine posameznih etap, te pa lahko dosežejo konkretne razdalje. Tudi vmesni postanki v okrepčevalnicah in trgovinah niso ravno samoumevni. Malo jih je in še ti delujejo na principu zelo ohlapnega španskega delovnega časa. Morda je odprto, morda tudi ne nasmeh.

To starodavno pot sva nameravala prehoditi že v letu 2020, kar nama je za nekaj časa preprečila Covid zgodba. Ta se je končno toliko umirila, da sva letos lahko računala na ponoven obisk Španije. Pot je slabo poznana, zato je bila pred odhodom nujna domača naloga z načrtovanjem okvirnih etap. Ta je zajemala spisek vseh potencialnih prenočišč, razdalj med posameznimi kraji in kje bi lahko obnovila zaloge. Toliko časa za logistiko nisem porabil še pri nobeni drugi poti. Za vsak slučaj sem dodal še dan za rezervo, potem pa bo kar bo.

In se je izšlo. Noge so nama pridno služile, teže nahrbtnikov po nekaj začetnih dneh nisva več čutila. Vreme je odlično sodelovalo s hladnimi in večinoma suhimi dnevi. Le občasno rahlo in kratkotrajno rosenje naju je prisililo k prezračevanje dežne opreme. Konkretnega dežja na srečo ni bilo nikoli. Sva pa pelerino večkrat uporabila kot učinkovito dodatno oblačilo v mrzlih jutrih s temperaturami okoli nule.

Prva dva dneva sva hodila po asfaltu, kasneje je bila podlaga bolj prijazna. Pot se skozi kilometre pošteno dvigne, saj večji del poteka nad 1000 m. Menjajo se številne pokrajine, ogromno je odročnih vasi, tudi kakšna manjša mesta se pojavijo. Ljudje so izjemno prijazni, a večinoma ne znajo besede angleško. Svetle izjeme bi lahko preštela na prste ene roke. Kljub temu sva se vse zmenila velik nasmeh. V nadaljevanju sta dve varianti poti. Ena gre čez gorske prelaze med 1400 in 1600 m višine, druga je obvozna po nižjih predelih. Midva sva izvedla kombinacijo obeh. Prvi dan čez prelaze je bil krasno doživetje, drugi dan pa sva najvišjo točko poti zaradi novega snega in viharnega vetra morala izpustiti. Vsekakor gorske variante ne gre zamuditi.

Potovanje je postalo rutina. Zjutraj takšen ali drugačen zajtrk, včasih tudi brez njega, pakiranje nahrbtnikov in hajde v nov dan. In čisto vsak dan je bil nova zgodba. Nisva vedela ne imena dneva v tednu, kaj šele kateri datum je. Hodiš kilometer za kilometrom, opazuješ svet okoli sebe in predvsem uživaš. Izučilo naju je, da se vsak dan ustaviva v prvi odprti okrepčevalnici. Naslednje morda niti ne bo, tudi nekaj deset kilometrov ne. Vsakih nekaj ur sva temeljito prezračila čevlje, obvezno opravilo na tako dolgih poteh. Zvečer sva poiskala prenočišče in prav nič po špansko hodila spat s kurami. Tako nama je mineval dan za dnem, kilometrov že davno nisva štela več. V sebi čutiš mir, pomemben je samo trenutek ki ga živiš. Neprecenljivo nasmeh.

Še nekaj zaključnih besed … Camino Olvidado je še vedno izjemno neznan, saj sva na celotni poti srečala le dva peregrina. To je hkrati tudi njegova prednost za tiste, ki ne marajo množično obiskanih poti. Potrebno pa je imeti dovolj izkušenj za samotno potovanje in raznovrstne improvizacije. Prenočišča so dražja, okoli Velike noči marsikje tudi razprodana. Španci namreč praznujejo vse sorte praznikov že teden prej in še kakšen dan kasneje. Midva imava tako izkušnjo iz Camina Lebaniego, ko sva zaradi praznikov za dva dni obtičala v Potesu. Tokrat sva bila bolje pripravljena.

Camino Olvidado na svoji poti sreča tudi več drugih poti in sicer Camino del Norte (KLIK), Camino Lebaniego (KLIK), Camino Vadiniense (KLIK), Camino del Salvador (KLIK) in Camino Frances (KLIK). Kot vedno je minil prehitro, zato sva ob njegovem zaključku nadaljevala po še eni krasni poti ... Camino Invierno (KLIK).

Drobec vtisov s potovanja po Camino Olvidado sledi v fotozgodbi. Kdor rabi dodatne informacije se lahko brez zadržkov obrne name. Buen Camino nasmeh.
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago Nahrbtnika že večer pred odhodom nestrpno čakata pred vrati :)1
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago Prevoznik za na letališče naju pobere ob nehumani uri, malo čez polnoč2
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago Letališče Marko Polo v Benetkah. Covid izgublja moč, potniki se vračajo3
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago Volotea je nizkocenovnik in ima ugodne cene, predvsem pa direkten let v Bilbao4
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago Na letalu zahtevajo FPP2 maske, drugih Covid dokumentov pa ne5
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago Hladna fronta nad Evropo je obilno pobelila tudi vršace v Španiji6
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago Letališče Bilbao je majhno in izjemno prijetno7
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago Tukaj se šolajo bodoči piloti :)8
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago V mesto Bilbao naju pelje letališki avtobus. Potrebuje vsega 20 minut 9
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago No, pa sva po dveh letih odlaganja končno tukaj :)10
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago Bilbao je bil včasih industrijsko mesto, sedaj kar sije od čistoče11
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago Uradni začetek najine poti, katedrala Sv. Jakoba v starem delu mesta12
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago Še obvezna školjka na pločniku. Tudi smerne table se najdejo13
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago Del poti je skupen s Camino del Norte, na robu mesta se razcepita14
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago Ups, ni za sramežljive :)15
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago Telovadni pripomočki. Vsepovsod so, skoraj vsaka večja vas jih ima16
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago Še obvezno razmigavanje, pot bo dolga, dolga :)17
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago Ob poti. Niso Niagarski slapovi, so pa vseeno lepi18
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago Veliko je umetnih stranskih kanalov neznanega namena19
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago Nekaj malega pršenja občasno prinese tudi od zgoraj20
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago He, he … vse jim prav pride :)21
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago Dopoldne je še hladno, popoldne pa špansko sonce zakuri na vso moč22
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago Najino prvo prenočišče, izjemno lepa privatna namestitev. O albergih ni ne duha, ne sluha23
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago Preventiva pred dolgo hojo. Compeed obližev se izogibava, Leukoplast je zakon24
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago Hladna jutra so kar stalnica, dopoldanska oblačnost na srečo tudi25
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago Končno prva okrepčevalnica ta dan, če bo le odprta26
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago Vaška scena. Ponekod imajo čez vas potegnjen asfalt, drugod še tega ne27
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago Arnoud iz Nizozemske, legenda španskih Caminov. Ta je že njegov štirideseti !28
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago Ojoj, ravno tu čez gre najina pot. Hvala aplikacijam, že iščeva obvozno pot …29
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago Zelo malo domačinov srečujeva. Vasi so kot izumrle30
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago Še ena od telovadnic, ki jih nihče ne uporablja31
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago Podobno kot v Sloveniji ima tudi tu skoraj vsaka vas svojo cerkev32
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago Tale je deloma potopljena zaradi zajezitve reke33
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago Po dolgem času spet prečiva lokalne hribčke34
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago Razgled je odličen, hoja po takem terenu je pravi balzam za najini duši35
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago Kratek pomenek in greva naprej :)36
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago Tako nekako izgleda marsikateri slap :)37
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago Motoviljenje po cesti, ki je deloma postala struga :)38
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago Svetla izjema, lepo urejena vas39
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago Siva pot, vodi me …..40
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago Nič novega za te kraje. S traktorjem gre brez problema, peš malo težje41
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago Običajna oprema. Voda, šuhe in tri štruce kruha za hude čase :)42
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago Videla sva kar nekaj jezov. Tukaj greva najbližje mimo43
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago Tole je obsežno vodovje za jezom. Pozna se dolgotrajna suša44
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago Poleg vasi so običajno še cerkvica in vaško pokopališče45
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago Nadaljujeva svojo pot po neskončni pokrajini46
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago Krepko posodobljen stari rimski most47
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago Avto je na makadamski cesti redkost. Običajno sva kar sama, le kakšen sprehajalec se najde48
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago Večerna preobrazba. Nahrbtnike osvobodiva teže, sledijo priprave za naslednji dan49
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago Jutranje temperature so že nekaj dni tako nizke, razmere za hojo pa odlične50
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago V Španiji se jutra prebujajo dobro uro za Slovenijo51
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago Gozdna pot. Živali redko srečaš, a bližnje srečanje z divjim prašičem nama je le uspelo :)52
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago Srečava Španko Julijo z istimi nameni, kot jih imava midva. Takoj smo se povohali :)53
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago Pokrajina šele zeleni, saj se gibljemo krepko nad 1000 m nadmorske višine54
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago Julija govori angleško, saj je 15 let živela v Kanadi. Skupaj ostanemo kar nekaj časa55
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago V mali vasici odkrijemo prvi odprti bar ta dan. Ker smo eksoti, se nam kmalu pridružijo še domačini56
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago Jutra so tako mrzla, da so oblekli celo drevesa :)57
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago Še ena od mnogoterih vasi. Marsikatera je kot iz prejšnjega stoletja58
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago Oznake so odvisne od lokalnih zanesenjakov. Nekje so odlične, drugje jih skoraj ni59
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago Zapuščava vasico, kjer smo potešili želodčke in končno obnovili zaloge60
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago Posledice nočnega dežja. Zjutraj se je vreme popravilo, nebo očistilo61
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago Tudi to je posledica nočnih nalivov :)62
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago Še nekaj vzpona in zaključila bova še en dan63
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago Večina namestitev je privatne sorte in tudi ta ni izjema64
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago Jutro sledečega dne. Vsepovsod vladata mir in spokoj65
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago Tudi vodna površina je mirna kot olje66
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago Cvetoče grmovje je še najbolj podobno naši resi, le da meri dober meter v višino67
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago On the road again ….68
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago Španci so ljubitelji močnih barv. Velikokrat sva videla tudi kričeče modre odtenke69
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago Umetelno izklesano in pobarvano. Lepo :)70
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago Tudi štorklje so stalnica. Vsepovsod so. Toliko jih na vseh svojih poteh nisem videl še nikjer71
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago Pomemben razcep. Desno gre gorska varianta, a zaradi previdnosti na začetku ni oznak72
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago V nadaljevanju jih je dovolj. Smer ni nikjer vprašljiva, potka je uhojena73
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago Nekaj za naju :) Po dolgih nižinskih odsekih se odlično prileže74
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago Pot je klasično gorska in zahteva vso potrebno spoštovanje75
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago Današnji dan je izjemno lep z odličnimi pogoji za hojo. Ponoči je žal napovedano sneženje76
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago Gore kljub izgledu gore niso iz apnenca, ampak iz neke sorte rahlo temnejših kamnin77
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago Obnovljena gorska vasica, sedaj bolj vikendaško naselje78
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago Prihajava do zaključka današnjega dne v pohodniško vas Vegacervera79
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago V parku je lepa prestavitev gorske variante, kot tudi celoten potek Camina Olvidado80
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago Najino prenočišče, privat albergo Cueva de Valporquero 81
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago Ob tem letnem času sva edina gosta. Postrežba je kljub temu odlična82
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago Preiskušeno najboljša izbira … dežna oblačila za jutranji mraz :) 83
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago Pridruži se nama tudi Julija, ki je izbrala drugo prenočišče84
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago Cesta je samo za nas. O avtomobilih ni ne duha, ne sluha85
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago Počasi se vzpenjamo in za zgodnje jutro je to ravno prav86
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago Nočne padavine so že davno odšle, a sonce le počasi segreva ozračje87
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago Skupna. Kljub soncu smo debelo oblečeni zaradi močnega in mrzlega vetra88
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago Tudi tukaj vodi Camino Olvidado89
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago Soteska je podobna našemu Vintgarju, le mnogo krajša je90
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago Zadovoljna Julija :) Tudi ona je prvič tukaj91
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago Nadaljevanje po izjemno lepo urejeni poti92
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago Še dobro da je pred nami makadam. Vse naokoli kar čofta od vlage93
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago Glavni dobitek, odprta trgovina. Še nasvet … nikoli ne kupuj s praznim želodčkom :)94
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago Rudarsko mesto, stisnjeno med strme bregove95
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago Marsikateri rudarski rekvizit je razstavljen kot spomenik zgodovini kraja96
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago Še skupna z Enderjem, idejnim vodjem in gonilno silo Camina Olvidada97
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago Novo jutro, nove zgodbe …98
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago Ta dan bo še zanimiv. Kmalu naju zajame snežni metež99
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago Sneg gre svojo pot, mraz in veter bosta sopotnika cel dan100
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago Joj, kolk se to prileže, kar ne da se nama iz tople gostilne. Hitro naročiva še eno rundo :)101
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago Čebelnjaki po špansko. Naše sorte v Španiji nisem še zasledil102
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago Ena od vasic, kjer se čas že dolgo ni premaknil 103
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago V marsikateri hiši še živijo104
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago Tukaj je že malo bolje, čeprav je samo fasada prebeljena105
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago Današnji dan je izjemno dolg. Sence so že dolge in se le stežka vlečejo za nama. Tako kot midva :)106
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago Prvi pravi albergo za peregrine v katerem bova prespala. Nahaja se v Fasgarju107
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago Preurejen je iz stare vaške učilnice. Spalnica v sosednji sobi je tokrat samo najina :)108
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago Novim dogodivščinam naproti :)109
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago Prečiva prelaz in se znajdeva pred globoko, zaprto dolino110
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago Iz nje prideva po več kilometrov dolgi soteski. Steza je kamnita, večkrat tudi poledenela111
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago Kar oddahneva si, ko prideva na makadam in kasneje na asfalt. Tudi tega sva vesela :)112
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago Ledeno okrasje ob 11. uri. Neverjetno113
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago Pomembno razpotje večih smeri. Midva nadaljujeva levo po Pozabljeni poti114
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago Kilometrov že davno ne štejeva več, niti dnevov. Samo hodiva in uživava115
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago Nedeljski zbor vaščanov. Vsi so zelo prijazni in ustrežljivi116
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago Še celo cerkev imajo odprto, kar je prava redkost117
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago Po zračnem hlajenju je prišlo na vrsto še vodno. Trajalo je le kratek čas118
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago Ne, to niso noge ostrižene ovce :) To sta dva hrasta plutovca brez spodnjega dela lubja119
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago Oznak je v zadnjem delu poti več kot dovolj120
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago Rio Sil blizu Ponferrade. Prvi del najine poti se bliža zaključku121
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago V daljavi Ponferrada. Tam čez se zgrinjajo množice po Caminu France122
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago Še zadnje prenočišče na Camino Olvidado. Na hitro izprazniva nahrbtnika in greva po opravkih123
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago Avtomatska pralnica je zakon. Hitro in kvalitetno sva zrihtala oblačila za nadaljno pot124
Camino Olvidado - pozabljena pot v Santiago RUMENA je sled Camina Olvidada. Dolga je 530 kilometrov od skupnih 800 km125
ločanka26. 05. 2022 15:19:01
Bravo, bravo! To pa je podvig po res lepi pokrajini!
geppo26. 05. 2022 20:23:53
Zanimivo in lepo opisano!!
lp obema
felix26. 05. 2022 20:26:36
Bagi, čudovito! Čestitke obema!
bagi27. 05. 2022 07:06:38
Hvala vsem. Naložil sem še drugi del poti, Camino Invierno. Uživajte nasmeh.
MatejaP27. 05. 2022 11:23:15
Hvala vsemnasmeh
Meni je lažje, ker sem hodila samo v Španiji, Emil je hodil še tri tedne, ko je urejal fotke.

Dolge poti te enostavno prepričajo in vsako leto traja manj, da padeš v španski tempo, težje se je vrnit v pisarno, ko si spet cel dan zaprt in greješ svojo ....

Ampak planov ne manjka, samo zdravje naj nam vsem skupaj služi. Tako malo človek rabi, da je res zadovoljen in hvaležen za vsako drobno stvarvelik nasmeh predvsem kakšno nepričakovano kavico, ki je bila letos res bolj sreča kot pravilo.

Radi se imejmo in veliko se smejmo pa je vse še za polovico lepševelik nasmeh

Mateja
madeira27. 05. 2022 11:54:09
Smo uživali. Čestitke za prehojeno pot in oba čudovita prispevka.
2061alessio27. 05. 2022 20:21:28
sem brez besede , hvalamežikanje
cebelca28. 05. 2022 17:37:25
Čudovita reportaža, sem kar odplavala. nasmeh
nenap29. 05. 2022 09:55:37

Velike Čestitke za prehojene KM in Višnce velik nasmeh objavi velik nasmeh Nevenka
gely29. 05. 2022 13:51:28
lepo napisano in čestitke za prehojene km....... želja velika po Caminu nasmeh ... a dopust že težko za 14 dni sfehtam mrk pogled