Veliki in Tolsti vrh

bruny9. 06. 2013 17:06:37
Pohodniško aktivnost bi lahko imenoval tudi mežikanje ŠTORE - CELJE. Nad Štorami se planinske poti izrazito zgostijo, ker svet Voglajne prehaja proti Savinji, Savi in povezava Štore-Celje omogoča kar nekaj kombinacij. 09.06.2013 odločitev za eno od daljših variant in osnovno vodilo pred aktivnostjo je bila nekolika bolj konkretna in daljša povezave občine Štore in mestne občine Celje in pa kot glavno vodilo še povezava najvišjih vrhov obeh - občine Štore - Veliki vrh 807 m.n.v. in mestne občine Celje - 834 metrov visoki vrh - Tolsti vrh. Start ob Voglajni v jutranjih urah v Štorah –Železniška postaja in potem v nadaljevanju proti Svetini preko Kompol in Šentjanža nad Štorami na Velikiki vrh, ki leži jugozahodno nad Svetino. Vrh ni preveč izrazit, ne nudi praktično nobenih razgledov je pa že nekoliko proti Lisci oziroma Bohorju...Ob povratku nazaj v naselje Svetina še postanek ob grobu velike popotnice in humanistke Alme Karlin, ki počiva na pokopališču in je še danes navdih za ,,potohodce,,.

V nadaljevanju seveda proti že omenjenemu Tolstemu, nekateri viri ga imenujejo tudi Tovstemu vrhu. Danes vzpon iz severovzhodne smeri - Pečovnika oziroma Grmade in ta pot mi je ljubša od vzhodnega pristopa-trasa Celjske planinske poti iz smeri Svetine, ker vodi bolj po gozdu in je ena bolj interesantnih po videnem v tem delu sveta nad Celjem. Na vrhu, ki ne nudi razgledov vpis v planinsko knjigo, klepet še z nekaj pohodniki oziroma planinci in potem sestop po delno novih variantah po grebenu nad Celjsko kočo, tudi gobarski učni poti...in v nadaljevanju pod vrhom Vipota in tudi ,,nagledava,, poti za spust v Tremarje mežikanje kdaj drugič v novi varianti poti nad Savinjo & Savo...Srečal kar nekaj hoje željnih. Končni sestop v dolino ob Pečovniškem potoku,(most preko Voglajne je še vedno v obnovi) in zato končni kilometer ob starem nogometnem stadionu na skalni kleti v center Celje ob železniški postaji...

Trasa:Veliki in Tolsti vrh, 09.06.2013

Poti so bile pošteno razmočene, tudi blatne in po videnem - veliko nanosov materiala je predvidevam včeraj bil v tem delu močan naliv, kar so mi potrdili tudi domačini, ki so hiteli sušiti seno. Klen možakar, ki vztraja na osamljeni domačiji nad Svetino mi je v pogovoru dejal, da imajo nevihte na Velikem & Tolstem vrhu ,,ta mlade,, in ,,zna hudičevo vrezavati,,. Razdalja nekaj nad polmaratonom - po korekciji 23,50 kilometrov/1200 višincev, primerno za drugo junijsko nedeljo leta 2013 in nekaj drobnih utrinkov v pogovoru z domačini in bolj zvestimi obiskovalci teh krajev...vsekakor dovolj za nekaj ,,kamenčkov v mozaiku,, spoznanj dela Slovenije nad Štorami & Celjem v trikotniku proti Svetini. LP Bruno/bruny
Veliki  in Tolsti vrh Svetina1
bruny12. 06. 2013 23:08:36
Navkljub temu, da sem Geopedijo pošteno ,,prečekiral,, sem bil nekoliko v dilemi ,,če je to!? to!?.In v sredo 12.06.2013 sem uradno preveril na občino Štore nekoliko iz štosa pa tudi firbca in kmalu dobil povratni odgovor, da imam nasmeh prav. Veliki vrh z višino 807 metrov je najvišji vrh oziroma točka. Po območju Štor sicer poteka pot - http://www.store.si/po_storah/ katere oznake in table sem videval in je tudi označena ampak seže samo nekje do centra naselja Svetina.mežikanje Za nekaj časa dovolj južnih območij Celja & Štor...Lp
bruny8. 09. 2013 21:33:02
Danes ,,V,, - pogled v eni kratki pohodniški aktivnosti med Štorami in Celjem. V tej nekoliko bolj direktni varianti so me zanimale predvsem tri zadeve in sicer planinska pot preko ,,Žlajfe,, 781 metrov visoka Ramanca in najvišji vrh mestne občine Celje, 834 metrov visoki Tolsti vrh. Primarna je bila pot ,,Žlajfa,, ki me je lepo presenetila z dinamičnostjo in lepimi prehodi med gozdovi in travniki, pašniki. Pot je po videnem kar v uporabi in prav je tako. Tudi dostop do poti je zanimiv saj poteka praktično skozi kompleks stare štorske železarne, kjer se z lahkoto sledi ,,patini,, preteklih desetletij in razvoju...Ramanca nekako spotoma in Tolsti vrh kot logika najvišjega vrha v hribih nad Celjem. Poti suhe, nekaj lahnega vetra zahodnih smeri in menjave sonca in oblakov, temperatura idealna. Trasa GPS:Štore - Celje preko ,,Žlajfe,, 08.09.2013Lp
Pot ,,Žlajfa,, osnovno vodilo današnje poti...1
...start poti danes...2
...gozd, pašniki, travniki, gozd...3
...pot uporabljajo in prav je tako...4
...iz leve tukaj priključi pot iz Štor preko Šentjanža in Resevne, nadaljujem desno danes...5
...Almin dom neposredno pod Ramanco, žal zaprt...6
...13
...preko Voglajne...14
...15
...ŽP Celje po treh urah in en nov soliden  ,,V,, - pogled med Štorami in Celjem je za mano....Še nekaj navijaškega vzdušja v Celju in odhod domov...Lp16
bruny17. 11. 2013 22:46:49
Danes ,,O,, - pogled v eni kratki popoldanski pohodniški aktivnosti, predvsem nad Štorami in nekaj malega nad Celjem...Iz Štor povezava najvišjega vrha mestne občine Celje...Tolsti vrh 834 m.n.v. in najvišjega vrha občine Štore...Veliki vrh 808 m.n.v. in to iz Štor po poti ,,mimo Marije,, in povratek - sestop v Štore po poti ,,preko Šentjanža,,. Poti sta skrajno zahodna in vzhodna iz Štor in predvsem preko Šentjanža je ,,zelo naokoli,,. Še kar nekaj zanimivih točk ob poti, tereni zelo razmočeni, blatni in zdrsljivi...Po popravkih 21,40 kilometra. Sonce je bilo mežikanje malo, medtem ko Celje z okolico spodaj je po videnem v soncu bilo...

Nekaj današnje poti mi je bilo znano iz predhodnih aktivnosti, nekaj novih odsekov hodil prvič. To je nekje najvišji svet nad Štorami in Celjem in zelo enostaven. Na poti se mi je pridružil kolega Vinko za katerega je bila večina trase neznana. V ožjem območju Tolstega vrha srečala nekaj rekreacije željnih medtem ko na širših povezavah nikogar. Rahlo samoten je to svet, poti korektno označene in tudi vzdrževane. Morda kakšen opis poti, ker foto materiala se je nekaj nabralo, vtisov pa tudi. Tura tudi eko – z vlakom, kar je za predizhodišče Poljčane vsekakor optimalno...Trasa:Tolsti in Veliki vrh, 17.11.2013Lp Bruno/bruny
Svetina, nekje povezovalna točka med Tolstim in Velikim vrhom...1
...start seveda v železarsko/jeklarskih Štorah...2
...še malo v Bojanski graben ob hudourniškem potoku, kolega Vinko še ni bil v tej soteski...3
...in že na poti ,,mimo Marije,,...4
...ob poti tudi postanek na pokopališču Svetina...13
...neposredno pred vrhom...14
...še en pogled na Veliki vrh 807 m.n.v....15
...še nekoliko po poti za Kanjuce oziroma Jurklošter, Lisco, Bohor, ampak ne prav daleč...tudi pot 14. divizije...16
...in ponovno preko Svetine neposredno pred žal zaprtim in zapuščenim Alminim domom...17
...in konkretno zastavljena pot za Šentjanž v dolino...18
...pot delno urbana in potem po gozdu, vzhodni greben Ramance nekje...19
...in na asfaltu in ostro desno20
Sv. Janez Krstnik, Šentjanž nad Štorami tudi vrh...21
...imenovan Turn 513 m.n.v., ločen od cerkve po legendi iz časa vpadov turkov, bi se nanj zatekali  ob nevarnosti...22
...in hiter spust  v Kompole...23
...cerkev Kompole nad Štorami, Sv. Lovrenc nad Štorami tudi imenovana...24
...še naselje Draga, neposredno pred Štorami...25
...ŽP Štore in zaključek poti danes.26
lozga17. 12. 2013 17:30:38
Današnji razgled s Tolstega vrha in Grmade.
bruny9. 03. 2014 19:31:30
Danes osnovni cilj, 700 metrov visoki Srebotnik, verjetno najbolj zanimiv vrh v celotnem Celjskem hribovju, v vzponu iz smeri Svetina in sestop proti Štoram. Z Velikim in Tolstim vrhom bi tvoril lep trikotnik zanimivih stranic Pot nekoliko naokoli za nabiranje kilometrine in višinskih metrov, pester vpogled v svetu nad Štorami predvsem danes. Navzgor po poti v celjsko hribovje preko Opoke, Kompol, Šentjanža, razpotji Dobošek in Ramanca, spust od Alminega doma na Svetini in nato še vzpon na Srebotnik in sestop v Celje preko Starega gradu na Grajskem hribu Kljub nižji višini bolj zanimiv, v določenih delih prepadni vrh z dokaj markantno lego. Razmere idealne za prve dni v marcu, nekaj prijetnih ur v svetu nad Voglajno…
Trasa:Srebotnik med Štorami in Celjem, 09.03.2014
Neposredno pod vrhom, nekaj ,,zajl,, iz smeri Svetina oziroma Grmada...1
...Štore 11:16 začetek, dobro staro izhodišče...2
...Opoka...3
...Kompole in cerkev Sv. Lovrenc...4
...Po poti čez Šentjanž in Turn Sv. Janez Krstnik5
...tudi pot 14. divizije, pred 70 leti je vršila čez te kraje preboj, februar 1944...6
...razpotje Dobošek...7
...nekje ob 15:40 zaključek, dovolj je bilo...20
...med železniško postajo in McD....21
bruny9. 11. 2014 19:32:59
Veliki vrh danes ni bil točka na poti. Tolsti vrh je bil... Več...Tolsti vrh nad Celjem,09.11.2014.Lp
Tolsti vrh1
Suhi potok, spust ob strugi navzdol8
Celjski stari grad na Grajskem hribu9
Razpotje v Osenici in smer levo v Teharje navzdol10
Izhodišče oziroma danes nekje zaključek bolj konkretne aktivnosti v Teharju ob mostu11
In ,,štancam,, asfalt po Teharski cesti v Celje12
Celje, zaključek poti danes...Ja in prav prijetno je bilo.13
bruny11. 11. 2014 17:36:24
Almin dom na Svetini je ponovno odprt...VIR: Tudi osebno mežikanje preveril v nedeljo. Prijetna točka visoko v Celjskem hribovju je dolgo samevala. Trenutno je do Alminega doma, sedaj Doma na Svetini ,,speljanih,, devet uradnih poti/izletov, sedem iz moje strani in še kar nekaj dodatnih ob njem kot točki ob poti. Vsekakor prijetno za jesensko, zimski izlet...Lep pozdrav
Almin dom, sedaj dom na Svetini...pogled iz smeri Vrunčevega doma, Štor/čez Žlajfo... iz vrha neposredno nad njim, 781 metrov visoke Ramance.1
bruny30. 04. 2016 15:34:21
Veliki vrh nad Svetino807 osnovni cilj poti višje v svet Celjskega hribovja. Iz Štor, ker je to tudi najvišji vrh občine Štore. Po višini je 27 metrov nižji od Tolstega vrha, ki je najvišji vrh hribovja. Tolsti vrh je v mestni občini Celje. Sestop opravila s kolegom Vinkom, veteranom PD Poljčane v Celje. Poti v osrednjem delu blatne, višje tudi zasnežene. Rekreacije željnih še ni bilo na poteh. Vreme sončno, zjutraj razmeroma hladno z nekaj slane v bolj izpostavljenih legah. Veliki vrh ni izrazito znan, je geodetsko označen in kar nekoliko izven osrednjega dela hribovja nad Celjem. Vseeno zanimiv in nanj vodi pet uradno opisanih poti na tem portalu iz moje strani. Štiri iz Štor, ena iz Celja...Strava/Štore - Marija pod Srebotnikom - Veliki vrh nad Svetino - Marija pod Srebotnikom - Osenca - Stari Celjski grad - Celje, 30.04.2016Lp
Veliki vrh nad Svetino, osnovni cilj poti...1
...travniška planjava neposredno pod Velikim vrhom...9
...takoj za križem desno in ob domačiji...10
...vrh je zelo blizu, v gozdu, razgledov ne omogoča...11
...vrh je nekje obdan z štirimi bukvami in mejnim/geodetskim kamnom v sredini...12
andi220. 04. 2021 19:43:29
Imamo na tele hribčke tudi cca sedem različnih odprtih tem, pa ne bom odpiral novenasmeh včeraj prijetno potepanje v dežju in mrazu čez ta nadelano grapo potoka na Tolsti vrh in čez ta Suho nazaj. Pa je vmes oko zatavalo po strminah. Zato danes še na eno dodatno potepanje. Lepi kraji in veliko idej za nadaljnje raziskovanje. Prijeten klepet na vrhu. Varno po poteh!