Ali se s Krima (1107 m), vidi morje?
Seznam forumov / Slovenija / Julijske Alpe / Škrbina prednje in zadnje špranje

Škrbina prednje in zadnje špranje

triglavski16. 05. 2009 18:35:17
Ker že dooolgo nisem bil v Zajzeri pa tudi vreme je bilo v nasprotju z napovedjo se z Zajzerske planine odpravim na Škrbino prednje Špranje - Forc. Lavinal del Orso in potem še nenačrtovano na Škrbino zadnje Špranje - Forc. Mose. Seveda sem z obeh smučal. Lepo, samotno in divje. Vredno obiska. Zgoraj še prava zima v Zajzeri zgodnja pomlad, na Trbižu že skoraj poletje.
Škrbina prednje in zadnje špranje Od planine Zajzere1
Škrbina prednje in zadnje špranje čarobni gozd2
Škrbina prednje in zadnje špranje ko se odpre pogled na divja ostenja Špikov3
Škrbina prednje in zadnje špranje zeleno, belo in sivo4
Škrbina prednje in zadnje špranje prehod v Špranjo je lepo zasnežen5
Škrbina prednje in zadnje špranje in pogled z vrha dol6
Škrbina prednje in zadnje špranje čez Mojzesovo škrbino posveti sonce...7
Škrbina prednje in zadnje špranje in povabi me na sončna in zasnežena pobočja8
Škrbina prednje in zadnje špranje macesni počasi zelenijo, v ozadju Poldašnja špica9
Škrbina prednje in zadnje špranje Špik hude police - Cima di terarossa s žlebom10
Škrbina prednje in zadnje špranje tam zgoraj sem pa že večkrat hodil...11
Škrbina prednje in zadnje špranje in tadva gamsa tudi12
Škrbina prednje in zadnje špranje tole okno pa prvič vidim....13
Škrbina prednje in zadnje špranje spada pa semle pod Špik hude....14
Škrbina prednje in zadnje špranje pa gremo naprej...15
Škrbina prednje in zadnje špranje jaz bom tja gor16
Škrbina prednje in zadnje špranje Zahodno ostenje Viša17
Škrbina prednje in zadnje špranje malo se je postavilo pokonci, pa še sonce direkt v glavo18
Škrbina prednje in zadnje špranje še pogled nazaj dol...19
Škrbina prednje in zadnje špranje in že sem na vrhu škrbine20
Škrbina prednje in zadnje špranje pa še pogled na drugo stran21
Škrbina prednje in zadnje špranje in že odsmučam nazaj dol22
Škrbina prednje in zadnje špranje in že se vzpenjam na škrbino zadnje Špranje - Mojzesovo23
Škrbina prednje in zadnje špranje eden od številnih kraterjev24
Škrbina prednje in zadnje špranje pa se odpre zelena dolina33
Škrbina prednje in zadnje špranje tukaj sem pa snel smuči34
Škrbina prednje in zadnje špranje in jih tukaj spet uporabil35
Škrbina prednje in zadnje špranje tukaj se dokončno več ni dalo ne smučat, ne hodit s smučmi36
Škrbina prednje in zadnje špranje Tudi v Zajzero je prišla pomlad37
Škrbina prednje in zadnje špranje na Koncu obiščem še Kugyjev spomenik v Ovčji vesi, (postavljen 3. avgusta 2008)38
grahlck16. 05. 2009 19:36:06
Odlične slike!!!!
viharnik16. 05. 2009 20:21:11
Zelo lepa tura,poučna in prelepo podoživljanje narave,živali in vrhov nad Zajzero,hvala Triglavski!
IgorZlodej18. 03. 2010 21:45:45
Zajzera in gore nad njo vedno znova povabijo na obisk. In kot vedno je bilo tudi tokrat prelepo.
pogled proti Špranji1
še kak km in pol po tekaški16
in že sem na planini Zajzera17
IgorZlodej28. 03. 2011 17:46:38
Zajzera vabi vedno znova. Daljši opis na TK-gora.
začetek poti na planini Zajzera1
še pogled nazaj gor in...19
..in Zajzero obišče pomlad.20
zvončnica30. 03. 2011 07:26:54
Igor, ti se pa res znaš približati naravi, ko tako gledam te slike še sedeti v tej pisarni ne morem večzadrega, pobasala bi nahrbtnik in odšla tja gor, v to prelepo naravo, predvsem pa tišino, res krasne slikenasmeh
IgorZlodej26. 04. 2011 19:52:48
Dve smučarski klasiki iz doline Zajzera, ki bi ju moral opraviti vsak turni smučar, ki nekaj da nase. Ker je bila vremenska napoved spet povsem mimo, kot že nekaj zadnjih dni, se odpravim v Zajzero. Snega v dolini seveda ni več, zato smuči romajo na nahrbtnik. Sprva po cesti, zatem kar čez obširne prode do zasutega mostu, potem pa po markirani poti 616 vse do pod bivak Mazzeni na višini okoli 1600 m, kjer stopim na smuči in hkrati ugledam sledi medveda. Eni ga dobesedno pohodijo, jaz pa še nisem imel sreče ga videti v živo, zgolj dan ali dve stare sledi. Cikcakam po Špranji, vse dokler mi eden od psov ne odpove poslušnosti. Smuči spet romajo na nahrbtnik, še sreča, da se sneg nič ne predira in veselo korakam proti škrbini, ki jo kmalu tudi dosežem, pomagal pa mi je tudi medo, saj sem tu in tam hodil kar po njegovih stopinjah. Medo je prišel gor z Viške planine, kam je odhlačal iz Zajzere ve le on. Gotovo je le to, da planinske karte ni uporabljal, območje pa dobro pozna, vsekakor bolj, kot večina na forumu prisotnih. Sneg preko noči ni pomrznil, zato je več kot ugoden za dobro smuko, ki se je kar kmalu lotim, saj me čaka še ena škrbina. Resnično je bilo dobro vijuganje dol skoz, le tu in tam je majčkeno zaropatolo na kakšnem kamnu, ki se je skril v snegu. Na začetku Mojzesove škrbine se zaustavim, odložim nekaj odvečne opreme in s smučmi na nahrbtniku ponovno v breg oz. grapo, ki je v spodnjem delu še vedno lepo zasnežena, čeprav se čisto spodaj že sliši žuborenje vode. Tudi tukaj je sneg lepo uležan in dobro drži težo pohodnika. V slabi uri sem na vrhu, pogledam dol proti koči Corsi, malo posedim in odsmučam. Smuka je tukaj še boljša, kot prej s Prednje špranje, tudi kamenja skoraj ni. Spodaj na vstopu poberem opremo in odsmučam do prehoda v Špranjo, kjer je vse skupaj ena ogromna plazovina, po kateri je treba biti pazljiv, tudi nižje smučam po plazovini vse dokler gre. Sledi prečenje čez nekaj orjaških plazovin, potem pa na pot in po njej nazaj v Zajzero. Kot vedno lepo, v veličastnem okolju, ki mu ni enakega.

prečiti je treba ogromne plazovine1
most v zatrepu Zajzera, ki ga je zasul prod19
še pogled nazaj na Špike nad Špranjo20
velesa26. 04. 2011 21:13:36
Igor, bravo, bravo in hvala, da si pokazal Špik Hude police z druge strani. Za pogledati z njega v tej smeri pa ni priporočljivo, ker preži na to stran opast.
Ej, je pa že bil medo težji kot ti, da se ti ni udiralo, ko si hodil po njegovih sledeh mežikanje!
Srečno v pomladanskih turnosmučarskih užitkih!
slavi090226. 04. 2011 21:20:18
zelo lepe slike si naredil,tudi jaz ŠHP iz te strani vidim prvič...a ni ta žleb najdaljši v Julijcih,želim ti še obilo gorniških užitkov..lp Slavi
IgorZlodej5. 06. 2011 18:11:49
Ob pripravi na turo je pomembno preveriti tudi vreme. Na meteo.fvg je kazalo, da naj bi bilo na trbiškem "še kar lepo". S sabo vzamem eno, ki je sicer hitrejša od mene, poti pa ne pozna in sva šla. Seveda iz prelepe Zajzere in v njen prodnat zatrep, ter po poti proti Špranji. Že kmalu naletiva na prvo plazovino, potem pa naju rahlo poškropi in kasneje še enkrat, vendar se ne dava. Kmalu sva pod Majcnovim bivakom, ko vstopiva v Špranjo naletiva na manjši trop gamsov, ki se razbežijo naokoli, pa jim nisva nič hotela. Zavijeva na pot Carlo Chiersi, ki pa jo kmalu tudi zapustiva in po neoznačeni stezici zavijeva v desno, ter v široko grapo pod Mojzesovo škrbino. Kmalu sva na snegu, nadeneva dereze in drugo za take vzpone potrebno opremo in jo mahneva na vrh. Sneg je bil ta najboljši za tovrstne vzpone, ravno prav mehak, da se je z derezemai lepo hodilo. Na vrhu naju pozdravi pogled na kočo Corsi, misel na vzpon na Koštrunove špice pa opustiva, saj so bile ves čas v megli. Tik nad kočo, kjer se iz dimnika vije dim sva v dilemi ali naj greva takoj na desno in pod Kapno steno ali nekaj minut dol do koče, ter na pivce. Po cincanju prevlada tisto drugo. Kočo so odprli včeraj in naj bi bila v naprej odprta. Ester in Christina še ni, pa bosta prišla tudi to sezono gor. Po kratki pavzi greva naprej pod Kapno steno in gor na Škrbino prednje Špranje. Sledi spust po grapi dol v Špranjo in kmalu zaokroživa krog okoli Koštrunovih špic, sledi še sestop v dolino, spet kratka plohca in zaključek v Starem liftu na Trbižu.
po produ v Zajzerski zatrep1
kosmati možic v Zajzeri in....20
...in skrivnost zakaj je rozka @rozka21
rozka5. 06. 2011 21:27:28
Kljub napovedi, kljub vremenu...to je narobe svetvelik nasmeh in v biti v njem je nekaj posebnega...turca mi je bila zelo všeč, razgibana, malo gor, malo dol, zelo malo naravnost, kar se vremena tiče, hja, po drugem "tušu" sem nehala šteti, hehe, ostalo pa je že Igor opisal...nasmeh
izbira je velika1
zadaj Sv.Višarje22
sem še zagotovo pridem23
svicr13. 01. 2012 10:30:02
Za včerajšnje turno smučanje smo tik pred zdajci dobili dober Igorjev nasvet, kje bi bilo še kaj pršiča. Namenjeni smo bili nad Pecol, na Škrbino nad Cijanerico, vendar smo namen opustili in se odločili za njegov nasvet.
Na Škrbino Prednje špranje smo šli prek Viške planine. Cesta od rampe naprej je zaenkrat kar dobro zasnežena. Prava snežna idila se prične šele na planini. Od tu naprej do Kapne stene je vsega po malem: pršič, kloža, napihano in odpihano vse do kopnega. Nad Kapno steno smo imeli še nekaj časa sonce, potem pa nas je zazeblo. Na Škrbini Prednje špranje je bil trud poplačan z lepimi razgledi proti Montažu in našim Julijcem. Začuda, na škrbini ni bilo niti sapice, vendar se nismo zamujali in se odpravili užitkom naproti. In še za konec - bilo je supercool
pod Viško  planino se že vidijo1
užitki13
na koncu pa še presenečenje14
IgorZlodej5. 02. 2015 07:54:53
V Jezerski dolini do 40 cm snega, utrjena špura je bila do Viške planine, naprej sva izmenično potegnila novo. Trenutno možnost dostopa le na smučeh, sicer pa čudovito gorsko okolje.
na Viški planini se odpre pogled na1
v žleb2
spodaj Viška planina3
pogled čez Škrbino4
se je prašilo5
po najboljšem6
darinka47. 02. 2015 19:37:01
Kako se imenuj sedlo nekje na sredini ,če greš iz planine Pecol, proti koči Corsi .'''nasmeh
Jovan Cukut14. 06. 2015 16:22:07
Zaradi slabih razmer pri izstopu odsvetujem letos vzpon po žlebu pod Škrbino zadnje Špranje in tudi vzpon in sestom pod Škrbino prednje Špranje.

redbull14. 06. 2015 16:32:26
lepe slike in super dokumentacija.

Ce bo nuja bo ze potrebno po njem, drugace pa zagotovo ne
ZoranV14. 06. 2015 17:14:26
Pozimi je super, samo pasti ne smeš mrk pogled

dprapr14. 06. 2015 17:48:00
Jovan, v kolenu jo imaš!velik nasmeh
jax14. 06. 2015 22:31:19
Tako pač je. Škrbina prednje špranje izgleda res grdo, ampak v resnici je najbolj naraven dostop na greben Viš-Montaž (še zlasti pa sestop z njega) iz Zajzere, zato sem prepričan, da bo letos tam še marsikdo hodil. Bo pa treba bit previden.
IgorZlodej19. 02. 2016 15:00:53
Na včerajšnji sončen dan preko Viške planine na Škrbino Prednje Špranje.