Seznam forumov / Slovenija / Splošni pogovori / Pohodi upokojenskih skupin po Sloveniji

Pohodi upokojenskih skupin po Sloveniji

vandica120. 02. 2024 23:21:56
En mali popravek, vas se imenuje KolombaN, zaselek KolombaR pa se nahaja pod Tinjanom.
velkavrh21. 02. 2024 06:09:39
vandica hvala za poprave.Uporabljam desetprstni slepi sistem tipkanja -naučen pred 50. leti v ekonomski šoli in gre enostavno prehitro. Nato pa zgleda , da premalo prekontroliram.

Smo pa malo drugače naredili to pot kot lani.Prek Resljevega gaja smo šli po desni strani, tako , da nismo videli označenih dreves. Izognili smo se griča na katerem so oddajniki.Tudi zaključili smo turo popolnoma drugače kot lani.Pred rtičem smo zavili na bolnico in seveda prišli na obalo.Prečenje skalnate obale je bilo zahtevno, ker kamni malo plešejo pod nogami.Pred okljuko rtiča pa mimo mladinskega kotička po asfaltu strmo navzgor.Malo sem se na poti lovil-tudi vprašal sem domačine, če gremo prav.Smo pa hodili prek teh vasi prav.Tokrat ni bilo italijanskih karabinjerjev nikjer. Lani sem bil vodnik pomočnik in sem pazil na zadnje pohodnike.Tokrat sem bil v vlogi glavnega vodnika in sem moral vseskozi paziti, da se kolona pohodnikov ni preveč trgala.Že se je na pohodih zgodilo, da so zadaj preveč zaostali in zavili malo narobe-pol je bil pa šmorn-mobiteli ne lovijo povsod-komedije .No mi vodniki pa smo usposobljeni za vodenje in vse zagate na poti zmerom uspešno rešimo.
velkavrh22. 02. 2024 18:51:42
Popravek

Pojavljajo se dileme tam okrog Tinjana . Res je,da ima vas Tinjan spodnji del vasi-zaselek , ki se imenuje Podgorci- tudi Plužna . Na hišah so hišne številke Tinjana .

Kolombar pa je vas nižje. Ko se spuščamo iz visokega Tinjana navzdol proti Škofijam nas cestni smerokaz usmeri najprej v vas Slatine in nato v vas Kolombar.
velkavrh1. 03. 2024 05:46:07
Včeraj pa smo imeli Četrkovci-sekcija upokojencev pri PD Škofja Loka dvojno turo naenkrat v glavnem zato, da ni bilo prehitro konec.

Prvo smo si šli ogledat skrivnostni svet Rakovega ŠKocjana .Zapeljali smo se v gozd po makadamski cesti na izhodišče označene poti po tem kraškem svetu polnem teh kotanj.Celoten ogled traja nekako dve ure.Ogledamo si tako dva naravna mosta.Vse globine so dobre varovane .Ob poti je polno tabel, ki nas poučijo o klori in favni tega divjega sveta.Ogledali smo si ruševine cerkvice .Hodimo ob kar mogočni reki.Ne bom govoril kaj teče po reki.Srečali smo celo skupino šolarjev.

Nato pa smo naredili premik na ogled Cerkniškega jezera. Parkirali smo pri informacijskem centru parka.Od tu pa na označeno pot mimo kar štirih razglednih točk.Na koncu je celo večmeterski leseni stolp. Pri teh točkah je polno tabel , ki prikazujejo predusem ptičji svet jezera. Po tej ozačeni poti ravno tako hodiš dve ure. Ta čas je pogled na to naše celinsko morje res prečudovit. na vodi smo že vodeli labode in bele čaplje.
Rakov Škocjan.1
Po označeni poti .2
Izhodišče.3
Na pot.4
Kar malo se nam je skrilo vse skupaj.5
Naravni most.6
Tako to zgleda.8
Ob poti.9
Polno je tabel, ki nas seznanjajo kaj živi v vodi , po gozdu in leta po zraku.10
Drevo je umrlo.11
V gozdu.12
Gasilska .13
Pri razvalinah cerkvice.14
POvsod je polno vode.16
Pri osamljenem hotelu v Rakovem Škocjjanu pa se je končala naša raziskovalna pot po tem divjem kraškem svetu.17
Obiskali smo še Cerkniško jezero.18
Presenečajo nas prve spomladanske rožce -to je torilnica .29
Pomorska nostalgija .30
velkavrh4. 03. 2024 18:02:55
Dane pa smo upokojenci PD Škofja Loka -sekcija Pondeljkovci obiskali Krajinski park Planinsko polje.
Prispeli smo v Planino.1
Moč vode.12
Vstop v vamo.13
V jami.14
Konec-naprej ne gre -za ogled cele jame se je treba naročiti.Treba j eimeti lučke .16
Mimo Ravbarjevega stolpa.17
Ravbarjev stolp.18
Ob reki Unici.19
V bližini je izvir Unice.20
Pri hudourniški vodi Škratovki.21
Ta čas tu vode ni.22
Pri hiši muzeju.23
Polno je sksponatov , ki pričajo kako so še pred 200 leti živeli in kaj so uporabljali.24
Razvaline gradu Haasberg (Hošperk).27
Požgan je bil leta 1944.29
Gasilska .31
Mogočna drevesa pred razvalinami grdu.Ta mogočneže vidimo tudi v Preddvoru pri gradu.32
Tu pa smo imeli toplo malico-priporočam!33
velkavrh13. 03. 2024 06:52:42
Enkrat na mesec s kolegom Janijem popeljeva DU Medvode na pohod. Ta pohod je že v drugo malo zavil v Italijo.Program pohodov naredim jaz konec leta .Tokrat sva jih popeljala po Živem muzeju Krasa -štart je bil na parkirišču pri gasilnem domu v Sežani.Nekako dva kilometra poteka popolnoma naravnost po široki madamski cesti.Ob tej poti si eden za drugim sledijo vse zanimivosti. V glavnem so na levi strani ceste . Če hočeš vse videti bi ti vzelo to po mojem več kot eno uro in pol.To je dejansko makadamska cesta , ki gre naprej proti Bazovici. Torej po dveh km zavijemo na desno mimo bivše orleške smodnišnice in naprej v vas Orlek.Smodnišnica je delovala v času med dvema svetovnima vojnama .Od nje ne vidimo niti ruševin.Gremo nato prek vasi Orlek, kjer naletimo v križišču na velik kamnit križ, ki je tudi nekaj posebnega.Naprej naletimo na spomenik NOB.Nadalje hodimo ob železniški progi .Enkrat gremo čez nadvoz , drugič pod nadvoz.Tako nekako pridemo pred mejni prehod Frenetiči.Do križišča ni pločnikov, cesta je precej prometna . Nato pa sledi prečenje na levo stran proti mostu nad velikim terminalom .Ni nobenega označenega prehoda za pešce-malo zoprno.Nekako po kilometru in pol naletimo na desni strani ceste začetek označene poti na Veliki Medvejk (Monte Orsario-472m).V eni uri smo na vrhu markantnega vrha . Višinske razlike je le dobrih sto metrov.Potka je dobro označena .Pod vrhom so pod potko ruševine kar velike recimo karavle.Karavla je imela imela kar veliko dvorišče .Tam že ugledamo majhen stolpič na vrhu Medvejka. Na vrhu so imeli Italijani kar več vojaških stavb na katere spominjajo le temelji.To je bila res odlična opazovalna točka . Razgledi sežejo daleč na vse strani.Tokrat sem vpisal našo upokojensko skupino v zveščič . Tu je tudi žig.V Fernetiče se vrnemo po isti poti. Lahko pa se spustimo dol po precej strmi potki na veliko makadamsko cesto , ki v končni fazi pripelje v Sežano.Tu sva šla dol z domačinko na ogledni.Nam je vzela pot gor in dol kar več kot štiri ure s postanki .Nikakor ne more držati podatek , da pot v eno smer tarja le dve uri in pol.Nevem kako so to ugotovili.

Veljalo bi si ogledati ta Živi muzej Krasa z vsemi označenimi stranpoti z vsemi zanimivosti in verjamem , da si bomo to enkrat ogledali.
Moja skupina pohodnikov DU Medvode si je priščila toplo malico v Sežani v gostilni Pri Dragici-zelo priporočam.

Na srečo smo imeli suho deloma tudi sončno vreme , čeprav napovedi niso bile tako obetavne .
2 km je tega makadama.1
Gasilska naše male skupinice.8
Dol po isti poti.9
jerque15. 03. 2024 11:30:01
Pripomba verjetno leti name kot avtorja opisa iste poti. Predvsem čas vzpona naj bi bil zelo "šprinterski".

Podatek o dolžini velja za eno smer od parkinga pri sežanskih gasilcih do vrha. Ocenil sem ga sam na podlagi GPS tracka. Kot se vidi, je na poti kar precej deviacij do raznih zanimivosti, ki sem jih pač ocenil bolj čez palec in odštel od skupnega časa 3h in še nekaj. Ne dam pa roke v ogenj, da se nisem kje zaračunal že zaradi tistega nesrečnega 60tiškega sistema pri časovnih enotah...

Udaril sem tudi nekaj bližnjic. Najprej kar občutno med Orlekom in Fernetiči, potem že kar precej visoko z it. poti 3 do 45 in tudi do samega "stolpa" sem stopil direkt po označeni poti, ki ne pelje čez slovensko ozemlje. Pravih postankov vse do vrha ni bilo, če ne štejemo branja tabel in slikanja, tempo recimo da je bil primeren neki povprečni odrasli osebi, morda sem malo bolj "stekel" samo čez same Fernetiče zaradi prometnih cest.

Mmg., tista prva bližnjica ni bila zaradi same bližnjice temveč zaradi dostopa do Orleške drage, morda še najmarkantnejše kraške zanimivosti ob celotni poti. Gre za neke vrste lažjo verzijo Unške koliševke, kamor se zlahka spustimo po spiralnem kolovozu, žal pa ni tunelov. nasmeh Morda je to lahko podaljšek izleta v sam ŽMK, čeprav uradno ni njegov del.

Glede morebitnih ponovitev pa predlagam planiranje v jesenskem času, ko se Kras obarva rdeče in rumeno.

Za konec, če je ocena časa res napačno izračunana ali če je moj tempo res preveč nestandarden, vidim, da imam še možnost popravljanja opisa poti, in lahko debato nadaljujemo pod njim.
velkavrh22. 03. 2024 19:57:22
Včeraj pa smo Četrkovci -upokojenska sekcija PD Škofja Loka obiskali malo manj znani del Slovenije . Štart je bil v Vitovljah. Prvo smo si ogledali Vitovsko jezero in Vitovsko cerkvico . Nato pa smo imeli kar dolg pohod k naravnem oknu Skozno.Bližje k njemu se spustimo z dveh smeri celo po plastičnih jeklenicah.Pri njem najdemo celo žig in vpisno knjigo.Celoten pohod s postanki je trajal kar šest ur. Na koncu v Vitanjih pa smo celo plesali.Vožnja do tja je dolga ,vendar se splača.
Prispeli smo v Vitanje .1
Imeli smo slavljenca in s sabo celo harmonikaša.25
S slavljencem je plesala večina udeleženk.Vedno se imamo lepo-ni kaj.26
tulipan22. 03. 2024 20:43:41
Branko, kaj pa če ste bili v Vitovljah in ne v Vitanjah?mrk pogled
velkavrh16. 04. 2024 08:12:40
Včeraj smo Pondeljkovci -upokojenska skupina PD Škofja Loka pohajali po Krasu.Kot prvo smo šli v Cerje in si ga ogledali.Tam je nastala naša gasilska.Na Cerje smo šli kar peš iz vasi Lokvica . Nato smo šli v jamo Pečinko. Za ogled jame se je treba seveda predhodno dogovoriti v Lokvici pri gostišču v vasi. Skrbnik jame, ki je obenem tudi oštir, vinogradnik, imajo tudi oljčnik nam je odprl jamo ,nas popeljal po jami in nam obširno razlagal o njenem pomenu v I. sv. vojni.Jama je osvetljena, ampak se vseeno priporoča imeti sijalke.Na koncu te jame je precej dolg izhod po rovu-polnem kapnikov-prelepo.Na koncu se po stopničkah povzpneš na plano. Sledil je še pohod do Borojevičevega prestola . To je bil avstroogerski general , ki je vodil boje tu okrog v I. sv. vojni.Peš smo se nato odpravili prek tega kraškega sveta mimo oljčnikov v vas Lokvico na degustacijo vin in oljčnega olja. Na lične krožničke nalijejo oljčno olje in pridenejo skuto-zelo dobro in okusno. Tu smo vino in olje lahko tudi kupili.Zaključek smo imeli v Senožečah pri gostilni Na Ravni.Ta gostilna je na koncu Senožeč. Žal je druga odlična gostilna v Senožečah zaprta-škoda.
Pripeljali smo se v vas Lokvico.1
Naš prvi cilj  je bil Cerje.2
Tja morda kdaj drugič.3
Drevored Hvaležnosti.4
Cerje in naša gasilska .6
Kustisinja Cerja nam je predstavila z videoprojekcijo zgodovino Cerja .7
Za obisk se je treba predhodno naročiti in plača se vtopnina za ogled.8
Imajo ljubko trgovinico.9
V večih nadstropjih je predstavljena zgodovina I. sv. vojne v teh krajih in tudi še kaj zraven.10
Pogled z vrha stolpa..11
Cenik--za obisk se je treba predhodno naročiti.31
Zodiak-moj rak.32
Pri gostišču-češnje bodo.33
Zaključek v Senožečah pri gostilni Na Ravni-žal imajo v torek, sredo in četrtek zaprto.34