Ali ste že bili na Rombonu (2208 m)?
Seznam forumov / Slovenija / Julijske Alpe / Montaž (2753 m) - Via Kugy-Horn

Montaž (2753 m) - Via Kugy-Horn

Filip_Culjak8. 07. 2020 13:14:49
V petak, 3.7. smo pozno popoldan začeli z vožnjo iz Zagreba proti Zajzeri in tam prespali. Vstajanje v soboto, 4.7. je bilo ob petih, nekaj mal smo zajtrkovali, počasno preverjali vso potrebno opremo in ob 6:30 štartali proti bivaku Stuparich. Čez eno uro normalne pot proti Stuparichu zavije odločno v levo, mi pa nadaljujeva pa poti 639 naravnost skozi nekakšno hudourniško grapo katerem strmem skalnem skoku se potka izogne desno. Poti 639 sledimo vse do višine 1600 m kje potka zavije odločno v desno, mi se usmerimo v prej omenjeno hudourniško grapo naravnost skozi nekaj manjših skalnih skokov (II, največ III, če izbiraš težavnejše skoke). Tu treba biti malo previden zaradi zelo gladkih balvanov katere je potrebno preplezati. Skozi par minut lažjega poplezavanja po balvanih se grapa položi in mi nadaljujemo v smeri naslednje grape ki pada med Zmajevim grebenom in Krničkim Turnom (2048 m). Grapi sledimo do njeneg konca na škrbini Forca del Montasio. V grapi je kar precej nestabilnih balvanov in polno grušča. Na škrbini si usmerimo v levo na Zmajev greben. Tu se začne plezalni del ture. Plezamo kakšnih 200 metrov višinske razlike ves čas težavnosti II, nekaj je delih III. Na začetku je plezanje precej zračno in dokaj krušljivo, v drugi polovici se pobočje mal položi. Čez par minut pridemo do izrazitega kamina, kateremo preplezamo naravnost (kakšnih 15-20m, III+) in je to detajl prvega dela ture. Če smo izven kamina, se obrnemo nazaj in ustavimo da smo mal višje od višine Krničkega Turna. Na desni ugledamo možica ki nas vodi sa severneg proti zahodnem ostenju Montaža. Tu se začne znamenita polica imenovana Cenge di Walhalla ki preči precej časa proti skalnatem pleču imenovam Jof Moz. Do police Walhalla je potrebno sestopiti kakšnih 30 m (urejeno precej dotrajalo sidrišče za abzajl). Možno je odplezati navzdol, saj je skala tu dobra in težavnost na presega II. Je pa kar nekaj izpostavljeno. Polica Walhalla sprva zgleda res hudo, ampak ko pridemo nanj je pravzaprav zelo udobna in večino časa hojna, na največ 2 mesta je potrebno si pomagati z rokami. To je najlepši del ture in tudi največ uživaški. Hodimo v neverjetnem ambijentom ogromnih sten in nebotičnih stebrov, ki so značilni za Montaževo zahodno stran. Razgledi so čudoviti. vse se vidi od Dolomitov, Karnijskih Alp do Visokih Tur. V kakšnih 20 minut lagodne hoje pridemo do pleča Jof Moz. Tu je 1903. znameniti Julius Kugy končal svojo avanturo in obrnil. Leta 1911. je še en vrsni mojster, Ferdinand Horn speljal zgornji del smeri do stika s Via Dognom pod Sfingom. Mal se spustimo po izpostavljeni travnati polički do izrazitega žleba. Njega preplezamo po zglajeni beli skali, še par metrov navzgor in se usmerimo rahlo desno navzgor v sistem prečnic in manjših zajed vse do drugega žleba. Vstop v ta žleb je mal zoprn, gre prečno mal v previs, ampak počasi in ne bo problema. V drugem žlebu so številni tolmunčki in je žleb precej splozek. Čez nekaj minut plezanja skozi žleb nam nadaljevanje prepeči črni splozki previs. Njemu se izognemo v levo in nato prečkamo nazaj v žleb po zelo delikatni prečki (IV-). Ko pridemo nazaj v žleb so možne dve varijanti. Prva je da tu gremo van žleba v desno v jasno viden sistem kaminov naslednjih 80 metrov (IV, največ IV+ če mal zajdemo od idealne linije). Druga možnost je nadaljevati do žleba, preplezati en večji balvan in ko so pred ogromne črne, mokre in previsne stene se usmerimo v desno steno (v italijanskih zapisih je to III+ do IV-). Midva sva izbirala prvo varijanto zaradi dva previsna snežišča katera so preprečila nadaljevanje v žlebu. Čeprav smo imali dereze in cepine, so snežišča zgledala res neplezljivo. V nezgrešljivim kaminima plezamo rahlo proti desni (konstanta IV, res dobra skala). In ko smo izven zadnjega previsnega kamina se pobočje mal položi. Tu smo pospravili vrv in nadaljevali prečkati desno navzgor po strmem skalnem pobočju ki je ves časa krušljivo in zelo izpostavljeno. Tu je potrebno peverjati vsaki oprimek. Hitro dobivamo na višini in smo pri travnati polički katera okrožuje vršno steno Sfinge. Tu je potrebno biti previden zaradi izredne izpostavljenostih travnatih pobočjih, na nekaj mestih je potrebno splezati mal navzdol ali navzgor in smo hitro pri stiku s poti Via Dogna. Nadaljevanje do stika z Via Amalio je brez posebnosti, snežišča proti Suringarju ni. Na drugo stran proti Spalla Nord kje Amalia zavije na severno stran ga ima, ampak se da obvoziti. Findenegg je v celoti kopen. Snega na markirani poti ni. Z vrha Montaža spust po Pipanovi lestvi proti Pecolu in navzdol do Sella Nevee (Na Žlebeh) kje smo imali rezervacijo v hotelu Canin za prenočitev. Po prespavani noči in bogatem zajtrku sva se usmerila mal peš, mal z avtoštopom proti Zajzeri. V Zajero sva prišli ob 12 ur. Nepozabna tura, ena izmed redkih ki ponuja občutek prvih plezalcev in te navduši.
Montaž (2753 m) - Via Kugy-Horn Sobotnje jutro z pogledom na mogočno Montaževo severno ostenje.1
Montaž (2753 m) - Via Kugy-Horn Z parkirišča se rahlo spustimo proti široki strugi. Razgled na ostenje grebena Poliških Špikov.2
Montaž (2753 m) - Via Kugy-Horn Hitro pridemo van iz gozda in nam se odpre razgled proti škrbini Forca del Montasio med Zmajevim grebenom in Krničkim Turnom v daljavi.3
Montaž (2753 m) - Via Kugy-Horn Na tem mestu je razcep poti, v levo se gre proti Stuparich, mi greva naravnost po potki 639.4
Montaž (2753 m) - Via Kugy-Horn Idiličen alpski ambient.5
Montaž (2753 m) - Via Kugy-Horn Razgled proti vstopu v pot Via Amalia.6
Montaž (2753 m) - Via Kugy-Horn Pot 639 na višini 1600 m zavije odločno v desno, mi nadaljujeva naravnost skozi hudourniško grapo čez manjše skoke prek balvanov.7
Montaž (2753 m) - Via Kugy-Horn Mlajši brat Tomi v akciji plezanja grape.8
Montaž (2753 m) - Via Kugy-Horn Ko pridemo iz grape van se nam odpre jasno vidno nadaljevanje proti naslednji grapi ki pada sa škrbine Forca del Montasio.9
Montaž (2753 m) - Via Kugy-Horn Grapa med Montažem in Krničkim Turnom. Midva sva se držala desne strani grape, ampak si vsako lahko izbira svojo varianto.10
Montaž (2753 m) - Via Kugy-Horn Razgled proti Velikom Nabojsu (2313 m) in Višu (2666 m). Res so nekaj posebnega ti Zahodni Julijci.11
Montaž (2753 m) - Via Kugy-Horn V grapi je precej nestabilneg kamenja.12
Montaž (2753 m) - Via Kugy-Horn Pogled sa škrbine Forca del Montasio proti vstopu v plezalni del ture (vstop v Zmajev greben).13
Montaž (2753 m) - Via Kugy-Horn V začetku je plezanje precej zračno in z precej nestabilnih oprimkov, tu treba biti zelo previden.14
Montaž (2753 m) - Via Kugy-Horn Nadaljevanje. Skala je precej razčlanjena in je potrebno slediti najlažjim prehodima.15
Montaž (2753 m) - Via Kugy-Horn Krušljivi kamin ki ne predstavlja večjo težav. Previdno da ne bi prožili kamenja.16
Montaž (2753 m) - Via Kugy-Horn Po izstopu iz krušljivega kamina pobočje postaja manj strmo za nekaj časa.17
Montaž (2753 m) - Via Kugy-Horn Pogled proti Krničkem Turnu z druge strane škrbine Forca del Montasio. Krnički Turn je tudi orijentir v prvem delu ture. Če smo mal višje od njega, se usmerimo odločno desno.18
Montaž (2753 m) - Via Kugy-Horn Tomi si ogleda nadaljevanje poti.19
Montaž (2753 m) - Via Kugy-Horn Stena se spet ustrmi in smo pri vstopu v kamin (III ) ki je najtežavnejše mesto prveg dela ture.20
Montaž (2753 m) - Via Kugy-Horn Tomi v kaminu. Odlična skala in krasna plezarija.21
Montaž (2753 m) - Via Kugy-Horn Po izhodu iz kamina zapustimo plezanje v Zmajevom grebenu in se usmeriva v desno proti sončnem pleču.22
Montaž (2753 m) - Via Kugy-Horn Še vedno prečimo v desno proti zahodu. Zadaj Strma Peč (2380 m).23
Montaž (2753 m) - Via Kugy-Horn Tu nam se odpre pogled proti nadaljevanju naše poti. Strašljiva polica Cenge di Walhalla.24
Montaž (2753 m) - Via Kugy-Horn Do police Walhalla je potrebno rahlo sestopiti po travnati polički posuti z drobirjem.25
Montaž (2753 m) - Via Kugy-Horn In odplezati kakšnih 20-30 metrov navzdol. Sreča je tu skala dobra. Možen je in abzajl.26
Montaž (2753 m) - Via Kugy-Horn Polica Walhalla ni več tako grozljiva. Pravzaprav je večinoma hojna z izjemoma par mestih kje vporabimo roke. Je pa izredno izpostavljena.27
Montaž (2753 m) - Via Kugy-Horn Jasno vidna travnata polička po kateri se pride do Walhalle. Po travnati polički je potrebno splezati navzdol levo od snežišča na sliki ki se obide od spodaj.28
Montaž (2753 m) - Via Kugy-Horn Polica postaja vse ožja. Trebušasti prehod je najtežavnejše mesto na polici.29
Montaž (2753 m) - Via Kugy-Horn Tomi pri trebušastem prehodu. Super oprimki, nič težavnega.30
Montaž (2753 m) - Via Kugy-Horn Ko obidemo ta rogljič smo končali z prvim, ožjim delom police Walhalla.31
Montaž (2753 m) - Via Kugy-Horn Pogled nazaj proti prehojenem delu police.32
Montaž (2753 m) - Via Kugy-Horn Drugi ovinek police Walhalle. Precej širši kot prvi, bi se dalo tudi z kolesom pripeljat.33
Montaž (2753 m) - Via Kugy-Horn Prekrasna široka polica.34
Montaž (2753 m) - Via Kugy-Horn Polica Walhalla se konča pri tej skalnati glavi, Jof Mozu.35
Montaž (2753 m) - Via Kugy-Horn Pri Jof Mozu smo odpočinuli veliko časa in si ogledali nadaljevanje vzpona.36
Montaž (2753 m) - Via Kugy-Horn Razgled proti Jof di Miezu (1974 m) v ospredju in Strmi Peči (2380 m) zadaj z Jof Moza.37
Montaž (2753 m) - Via Kugy-Horn Rahlo izpostavljena travnata polička ki pripelje z Jof Moza proti vstopu v prvi žleb.38
Montaž (2753 m) - Via Kugy-Horn Predivno po travnati polici zaradi mokrih trav in drobirja.39
Montaž (2753 m) - Via Kugy-Horn Tu gremo v to zglajeno belo skalo pri levem koncu slike. Ko jo preplezamo se usmerimo navzgor rahlo v desno. Potrebno se je držati levo od črnih previsa.40
Montaž (2753 m) - Via Kugy-Horn Tomi pleza zglajeno belo skalo v prvem žlebu.41
Montaž (2753 m) - Via Kugy-Horn Rahlo desno navzgor proti sistemu prečnic i zajed ki pripeljejo v drugi žleb.42
Montaž (2753 m) - Via Kugy-Horn Pol travnata pol skalnata zajedica. Tu sva se navezala in nadaljevala tako do konca težav. Klini v smeri skoraj ni. V celotni smeri sem ih videl 2-3. Frendi vsih veličin pridu ravno prav.43
Montaž (2753 m) - Via Kugy-Horn Pokuk navzdol proti Jof Mozu in lepo vidni polički ki pripelje do prvega žleba.44
Montaž (2753 m) - Via Kugy-Horn Sitna prečka do naslednje zajedice.45
Montaž (2753 m) - Via Kugy-Horn Zajeda katera pripelja do vstopa v drugi žleb. Plezanje tu ne presega III. stopnjo.46
Montaž (2753 m) - Via Kugy-Horn Malce zoprn vstop v drugi žleb.47
Montaž (2753 m) - Via Kugy-Horn Nadaljevanje žleba. Taj kje je splozko se izognemo žlebu v levo. 48
Montaž (2753 m) - Via Kugy-Horn Zelo delikatna prečka nazaj v žleb (IV-). Na sliki ne zgleda ni približno kot v resnici.49
Montaž (2753 m) - Via Kugy-Horn Po vstopu nazaj v žleb se usmerimo v desno v jasno viden sistem strmih kaminov. Skala je tu ves čas solidna.50
Montaž (2753 m) - Via Kugy-Horn Tomi pleza v kaminu. Težavnost je konstanta IV pri italijanskim vodnikima.51
Montaž (2753 m) - Via Kugy-Horn Pridemo van iz prveg kamina in se usmeriva v drugi. Na sliki v ta desni ki gre rahlo v levo in je rahlo previsen pri izstopu. Izstop iz tale kamina je omenjeno kot najtežavnejše mesto smeri.52
Montaž (2753 m) - Via Kugy-Horn Ključni kamin od spodaj.53
Montaž (2753 m) - Via Kugy-Horn Tomi prihaja skozi kamin. Čeprav je omenjen kot najtežavnejše mesto smeri, meni je bil všeč in pravi užitek za plezanje. Najtežavnejša mi se zdela prečka nazaj v drugi žleb.54
Montaž (2753 m) - Via Kugy-Horn Divje Montaževe vertikale. Nad njimi je Velika Polica.55
Montaž (2753 m) - Via Kugy-Horn Po izstopu iz ključnega kamina se gre v lažjo zajedo.56
Montaž (2753 m) - Via Kugy-Horn Izstopimo in zajede in pobočje postaja lažje. Tu se razveževa in nadaljujeva rahlo v desno navzgor.57
Montaž (2753 m) - Via Kugy-Horn Dobro skalo tu zamenja podrtija.58
Montaž (2753 m) - Via Kugy-Horn Še vedno greva rahlo v desno spodaj jasno vidnega rogljiča.59
Montaž (2753 m) - Via Kugy-Horn Čeprav je pobočje lažje, ni nič manjše izpostavljeno.60
Montaž (2753 m) - Via Kugy-Horn Po obvozu rogljiča pridemo na travnato poličko.61
Montaž (2753 m) - Via Kugy-Horn In zagledamo vršno zgradbo Sfinge pod katero moramo priti.62
Montaž (2753 m) - Via Kugy-Horn Travnata polička se nadaljuje naravnost in čeprav se zdi kot logično nadaljevanje poti, potrebno jo je zapustiti in se usmeriti v tale žleb ki pripelja točno pod Sfingo.63
Montaž (2753 m) - Via Kugy-Horn Sfingo obkružujemo po še eni travnati polički po kateri je potrebno malce splezati gor ali dol64
Montaž (2753 m) - Via Kugy-Horn Krajši sestop pri obvozu Sfinge.65
Montaž (2753 m) - Via Kugy-Horn Tomi še vedno na polički katera obkružuje Sfingo.66
Montaž (2753 m) - Via Kugy-Horn In pridemo do stika z potjo Via Dogna.67
Montaž (2753 m) - Via Kugy-Horn Razgled proti polički ki obkružuje Sfingo in pripelja do stika s Via Dogno.68
Montaž (2753 m) - Via Kugy-Horn Snežišče pri stiku s potjo Via Amalia. Mogoče ga je obvoziti od spodaj.69
Montaž (2753 m) - Via Kugy-Horn Lažje poplezavanje proti bivaku Suringar.70
Montaž (2753 m) - Via Kugy-Horn Prekrasno Montaževo Sfingo smo pustili daleč spodaj.71
Montaž (2753 m) - Via Kugy-Horn Ozek del Velike Police tik pred Suringarjem.72
Montaž (2753 m) - Via Kugy-Horn Pred bivakom so nas dočakali prijatni domačini.73
Montaž (2753 m) - Via Kugy-Horn Razgled proti Kaninskem pogorju.74
Montaž (2753 m) - Via Kugy-Horn Nisva se preveč zadržala pri Suringara, saj smo bili zelo pozni in se usmeriva proti Findeneggu. Pot gre desno od tega snežišča.75
Montaž (2753 m) - Via Kugy-Horn Leva poletna originalna varianta Findenegga in desna zimska varianta. V zimski je še sneg, v poletni ga ni.76
Montaž (2753 m) - Via Kugy-Horn Pri tem grušču se usmeriva v levo proti izstopu iz Findeneggovog ozebnika.77
Montaž (2753 m) - Via Kugy-Horn Tomi gre počasi proti izstopu iz ozebnika.78
Montaž (2753 m) - Via Kugy-Horn Izraziti Severni Stolp (2680 m).79
Montaž (2753 m) - Via Kugy-Horn Spektakularen prizor pri izhodu iz Findenegga in vstopu na severni Montažev greben.80
Montaž (2753 m) - Via Kugy-Horn Še malo je do vrha.81
Montaž (2753 m) - Via Kugy-Horn Kratek, ponekod precej ozek in izredno razgleden je ta severni Montažev greben.82
Montaž (2753 m) - Via Kugy-Horn Vrh ima eno obiskovalko.83
Montaž (2753 m) - Via Kugy-Horn Lepotička.84
Montaž (2753 m) - Via Kugy-Horn Z Pecola so se začele nabirati meglice in nam se ukazala Gloria na vrhu Montaža.85
Montaž (2753 m) - Via Kugy-Horn Brata na vrhu Montaža. Zame najlepše mesto na svetu. Devetič sam gor. Naslednjič pa upam da Diretta Kugy za jubilarno desetko :)86
Montaž (2753 m) - Via Kugy-Horn Lepotička še vedno v svojem filmu. Nič jo ne moti najino prisustvo v njenem kraljevstvu.87
Montaž (2753 m) - Via Kugy-Horn Mladi plezalec v akciji.88
Montaž (2753 m) - Via Kugy-Horn Po polurnem počitku na vrhu greva navzdol. Še kar nekaj sestopa nas čaka do Sella Nevee.89
Montaž (2753 m) - Via Kugy-Horn Spektakularen razgled nazaj proti vrhu Montaža.90
Montaž (2753 m) - Via Kugy-Horn Tudi Viš je pokukal skozi meglice.91
Montaž (2753 m) - Via Kugy-Horn Pipanova lojtra. Še vedno obstaja.92
Montaž (2753 m) - Via Kugy-Horn Stražar nad Pecolom.93
Montaž (2753 m) - Via Kugy-Horn Edino snežišče pri sestopu. Mehko in ne predstavlja težav.94
Montaž (2753 m) - Via Kugy-Horn Slovo od današnjeg dneva.95
Montaž (2753 m) - Via Kugy-Horn Nedeljno jutro in razgled proti Montažu z terase hotela.96
Montaž (2753 m) - Via Kugy-Horn Jalovec (2645 m) je pokukal nad Rabeljskim jezerom.97
Montaž (2753 m) - Via Kugy-Horn Jerebica (2126 m).98
Montaž (2753 m) - Via Kugy-Horn Peklena vročina v Trbižu.99
Montaž (2753 m) - Via Kugy-Horn In smo nazaj v Zajzeri. Vsi pogledi so usmerjeni proti mogočnem Montažu :) upam da skoraj spet pridemo gor.100
dprapr8. 07. 2020 14:10:44
Uh, ta drugi del zgleda krasno.
Lepo sta ga zaokrožila.
Shkaro8. 07. 2020 14:16:06
Maestralna tura, bravo! velik nasmeh
Janez Seliškar8. 07. 2020 14:16:51
Tomi, Filip, odlično narejeno in predstavljeno!!
Filip_Culjak8. 07. 2020 14:55:34
Hvala vsem. Končno so se vse slike uploadale in upam da so sedaj vse vidne. Celotna tura je name naredil močan vtis. Čudovit ambient.
Dr.ejči8. 07. 2020 15:05:12
Uff!...vse bolj se mi dozdeva, da sem že malo prestar za takole?...čestitke!
Filip_Culjak8. 07. 2020 15:48:22
Hvala za čestitke nasmeh verjajem da niste prestari. Kad gledam vajine podvige, meni je potrebno še kar precej tura da prišel na približno vajino razino.

V sliki prilagam vrisane dve varianti zgornjega dela vzpona.