Seznam forumov / Slovenija / Kamniško Savinjske Alpe / Podvežak-Lastovec- Deska-Veliki vrh-Vodotočnik-Podvežak

Podvežak-Lastovec- Deska-Veliki vrh-Vodotočnik-Podvežak

geppo25. 01. 2016 17:52:50
Zadnji januarski ponedeljek v tem letu smo pošteno izkoristili.
Cesta do Podvežaka je prevozna. Do Planinšeka je kar normalno vozna, naprej se pa tudi da... Malo nas je skrbela velika količina kamenja na cesti pod stenami. Izgleda, da pri odjugi precej leti na cesto!!!
7:30uri parkiramo in po sipkem snegu proti planšariji. Snega, tam do 15cm. Ko zagledamo Veliki vrh (8:30uri ) pade odločitev, da se povzpnemo najprej na njega. Gremo desno ( čez Vrtače/Dolge trate ) in po SV strani na vrh. Ko se pričnemo vzpenjati nataknemo dereze. Višje ko smo, bolje se sliši zavijanje vetra nad nami.
Opazujemo na vrhu "pometanje" ( zavese ), SZ veter. Ko prilezemo na vrh (10:30uri) tako piha, da pripnem rugzok za škatlo vpisne knjige. Opotekamo se v hurikanskem vetru, naredimo par posnetkov in takoj po zahodni steni spust proti Molički. Povzpnemo se na Črni vrh in potem iščemo prehode proti Vodotočniku. Vmes zapojemo v telefon kolegici ( vse najboljše..)velik nasmeh. Tudi ona ta trenutek planinari, samo v Julijcih.coolzavijanje z očmi
Ne gremo do Vodotočnika, ampak direkt proti vrhu Deske. Od Deske proti Lastovcu in spust po grebenu do koče pod njem. Še nekaj minut in zopet na izhodišču, kjer imamo parkiran avtomobil.
Za celotno pot porabili 6:30ur. Razmere zelo spremenljive:poledenelo, napihan sneg, južen sneg. Snega ni veliko, razen tam, kjer so nanosi.
lep zadnji januarski ponedeljek je bil!!cool
Podvežak1
Konec31
Velika planina čisto blizu32
MatejaP26. 01. 2016 08:04:01
Očitno ste imeli pevske vaje, da ste mi tako ubrano zapeli. Hvala še enkrat in tortice že čakajonasmeh
JTrogar26. 01. 2016 19:38:25
Mateja ane, da smo bili dobri. Še nam je bilo všeč.velik nasmehvelik nasmeh
Še nekaj slikovnega materiala h Zlatkovemu opisu.
Lp in varen korak vsem izpod lepih Golt, Janez
Vodotočnik30
pokuk proti Škarjam31
lepo32
Kalški greben, Storžič, Triglav, Grintovec, Skuta, Planjava, Vilice, Lučka kopa, Presedljaj, Vežica33
Konj, Rzenik, Lučka kopa, Presedljaj, Krvavec34
Velika planina35
Speči menih36
Dleskovška planota, Golte37
Bbrina27. 01. 2016 08:10:13
Krasne fotografije sta naredila, že same fotografije me kar vlečejo tja gor.
Lp vsem
pika22. 02. 2020 18:19:31
Da malo osvežim razmere. Cesta bp, snega malo. Od Podvežaka na Desko, Tolsti vrh, nazaj preko Lastovca. Pod Lastovcem je velik vetrolom vse do lovske koče, zato se je najbolje držati kar nove gozdne ceste.
proti Deski1
Veliki vrh2
Ojstrica3
vetrolom4
jprim23. 02. 2020 17:47:49
Malo levo in malo desno, pa gre tudi mimo ali čez podrta drevesa. Ta vetrolom je že kakšni dve leti. Tako da je novo uhojena pot kar sledljiva, seveda pozimi manj opazna.
Lp!
palček plezalček6. 06. 2020 21:12:55
Ni čisto prava tema, a bo morala biti. Danes s parkirišča pod planino Podvežak do lovske koče in naprej proti Lastovcu. Zavijem levo in prečim pod njim ter na Starih stalah naletim na presenečenje. Namesto travnika ugledam presihajoče jezero. nasmeh Nadaljujem mimo Vodotočnika na Desko, kjer se je dokončno vse ovilo v meglo. Malo levo, malo desno in hitro najdem dobro vidno grebensko pot čez Lastovec, po kateri kmalu dosežem stezico, ki me pripelje nazaj do lovske koče in izhodišča.
Pod Lastovcem1
Pogled nazaj14
geppo7. 06. 2020 08:01:03
palček plezalček
v teh koncih se v gosti megli ni priporočljivo potepat, hitro se zgodi, da ne veš, kje se nahajaš....?
upam, da si izbrala pot iz Starih štal ob grapi z vodo navzgor. Zelo slikovita z mnogimi tolmunčki in majhnimi slapovi.
ločanka7. 06. 2020 11:14:51
Ravno tako turo sem enkrat delala, samo v obratni smeri. Mi je ostala v zelo lepem spominu, vredna ponovitvenasmeh.
zokipoki7. 06. 2020 12:49:52
Super fotografije palček!nasmeh na dvojki se prav vonja samota te lepe poti... Lp
palček plezalček7. 06. 2020 17:11:09
Geppo, hvala za skrb. Sem šla ob vodi navzgor in potem malo po svoje pred Desko. Sestopa z Deske čez Lastovec nisem poznala, zato sem šla malo 'povohljati' in če ne bi takoj našla stezice, bi se vrnila in sestopila po markirani na Podvežak.

Ločanka, se strinjam, da je turca vredna ponovitve. Sem imela v načrtu še nekaj, a ravno zaradi megle sem se odločila, da bo raziskovalni dodatek prišel na vrsto drugič. Torej bo treba ponoviti nasmeh

Zokipoki, saj je težko verjeti, a ni bilo tako samotno, kot se zdi.
j.13. 05. 2022 19:09:37
V sredo, 11. maja od konca ceste v Lučki Beli do planine Šibje. Ob grebenu do poti čez Grofov štant, na Lastovec, Desko in Tolsti vrh ter nazaj mimo Vodotočnika in čez Grofov štant in navzdol do markane poti, ki po dolini Lučke Bele vodi na Korošico.

Avto sem pustil pri začetku markirane steze. Nad slepo gozdno cesto, pelje v smeri proti vrhu Brežiči sem našel komaj zaznavno prečno stezico, ki kakih dvesto višinskih metrov nad Lučko Belo vodi proti planini Šibje. Potka večkrat izgine v gozdnih podrtijah.

V gozdu nad Šibjem (kjerkoli ta planina že je) je bila na stmem bregu nekoliko desno od grebena vidna le lahna udorina, bolj stečina kot pot. Po strmih žlebovih sem se nekako prebil mimo skalne zapore. Na zahtevnejših mestih je bila sledička precej uhojena in sem si z njo pomagal pri iskanju prehodov.

Na grebenu na okrog 1470 metrov sem zagledal komaj vidno stičišče poti. Desno in navzdol je vodila proti dolini Lučke Bele, levo čez rob nekam v prepad in desno navzgor proti vrhu Lastovca. Sledil sem slednji, mestoma čez neuhojene strme trave me je čez slabe pol ure res pripeljala do prečne lovske poti. Na Lastovec sem se napotil kar naravnost navzgor. Čista osamljena in nedotaknjena divjina je tam. Izza skal pod Lastovcem so me radovedno gledali gamsi. Vse naokrog je pogorišče. Požar je tod divjal menda okrog leta 2000, pa se požgano ruševje še do danes ni niti malo zaraslo. Na površini, veliki kakih 500 krat 500 metrov v nebo žalostno štrlijo ostanki pred več kot dvajsetimi leti zgorelih vej, mogoče poleti skromno ozelenelih s travo. Čeznje ni najbolj prijetno hoditi, tudi brezpotno skrotje mi ni bilo ravno v veselje. Zgoraj sem se vršnemu skalovju umaknil nekoliko desno, nato pa skozi zaplato gostega ruševja na temenu gore poskušal najti prehod na vrh. Pa brez uspeha. Podobno tudi na vzhodni in severni strani.

Po stezi naravnost navzgor sem nadaljeval na Desko, od nje pa po snežišču na sosednji udobno zleknjen Tolsti vrh. Na Ojstrici in Planjavi so bila številna snežišča, Krofička je izgledala bolj kopna. Rzenik na drugi strani Bele je kazal svojo dvoobrazno podobo. Na eni strani neusmiljen, podirajoč se prepad, na drugi prijazna pobočja kopnega zelenega ruševja.

Od Vodotočnika sem se po deloma travnatih, deloma rušnatih brezpotnih pobočjih spustil na lovsko pot pod Lastovcem. Po prečenju melišča se potka stisne pod stene in preko imenitnih prehodov pripelje do gozda. Tam se ostro desno odcepi varianta, po kateri sem prišel pred nekaj urami in sem se sedaj vračal po njej. Strme trave so se mi zdele lažje kot zjutraj, vseeno pa jih v mokrem ne bi priporočil.

Na okrog 1470 metrih me je izzvala stezica, ki levo od grebena vodi v prepad nad območjem Grofovega štanta. Čez strmo in mestoma izpostavljeno ruševje sem ji sledil kakšnih 50 metrov, ko se je končala na razglednem mestu. Štant? Nekaj vej je bilo tam porezanih, a nižje doli se je ruševje umaknilo krušljivim stenicam, čez katere nisem videl prehoda. Vrnil sem se nazaj na greben, od tam pa po res slabo vidni, a nekoč najbrž uhojeni stezi levo navzdol proti dolini. Čez kakih 150 metrov se je steza izgubila pod podrtim drevjem. Previdno sem nadaljeval po strmem, gozdnatem žlebu naravnost navzdol in z malo sreče naletel na stezico po kateri sem hodil zjutraj.

Po svoji jutranji sledi sem se počasi spustil na markirano pot, ki vodi na Korošico in po njej do vodnate dolinice, ki pod Lučko Kopo vodi v smeri desno od Presedljaja. Levo od nje pod Kopo menda pelje precej opuščena lovska pot. A o planini Šibje, o majhni jasi, od katere se odcepi pot in o ostankih stavbe ni bilo nikjer ne duha ne sluha.

Lep dan je bil za mano, a nekaj je manjkalo. Nič pomembnega, veličastnega, ampak vendarle.. Morda pa se takšen občutek zaseje kar tako, preprosto kot priročen izgovor, da si popotnik te prečudovite, osamljene kraje še kdaj, še bolj podrobno in s še večjim veseljem ponovno ogleda in jih užije.

Nad 1800 metri so velike zaplate južnega snega, gamaše so zato kar primerne. Za obisk Ojstrice, Planjave in podobnih lepotic pa cepin najbrž ne bo odveč.

Malo daljši opis pa na Modrini neba.
Prečna pot do Šibja je ponekod vzdrževana.1
Prehodi nad Šibjem: po strmini naravnost navzgor.2
Na tem mestu se odcepi potka do razglednika.3
Strme trave.4
Pogled z Lastovca proti Brežičem.5
Pogorela žalost.6
Presedljaj, levo Lučka Kopa, Konj in zadaj Rzenik. Malo zasnežen Kalški greben.7
Jadralni padalec nad Lastavcem. Kako se pride na vrh?8
Simpatične trave z dolgo grivo.25
Takoj za skalo se ostro desno odcepi pot proti Šibju.26
Strme, neuhojene trave na zgornji prečni poti.27
Pri tem drevesu (1470m) gre pot na razgledišče nad prepadom. Morda tudi še kam naprej...28
Dolinica od Lučko Kopo.29
Sled.30
zokipoki13. 05. 2022 20:50:23
Odlična tura j..
lubadar13. 05. 2022 21:52:49
V kakšnem stanju pa je cesta v Lučko belo?
j.13. 05. 2022 23:08:00
Hvala, Zoki!
Lubadar, cesta je v redu.
Srečno obema!
n3jc9. 10. 2022 16:50:12
Vceraj nekaj cez poldne s psom krenem iz Lucke Bele in v uri in pol dosezem razpotje blizu Vratc, od koder se usmerim po precni stezi pod Lastovcem. Precenja se lotiva skrajno previdno in najina pot v prvem delu mineva brez posebnosti, vse dokler ne dosezeva mesta, kjer se stecina iztece v policko za katero se znajdeva pred strmim travnatim odsekom, po katerem bo treba poplezati, da dosezeva nadaljevanje steze, ki se ga je nekaj minut nazaj se jasno videlo tam nekje zgoraj, iz najinega mesta pa prehod do gor ni ociten. Opala ...

Nekajminutna pavza je rodila trezen premislek, da s psom v tisti travnati strmali nimava kaj iskati in tako sva obrnila, mislec, da greva domov. Po povratku iz policke pa doziviva prijetno presenecenje - le malo nad vhodom v policko se skriva (oziroma prav nic skriva) pravo nadaljevanje poti. Odlociva se za nadaljevanje in kmalu dosezeva votlino z "mozicem" - pastirskim klobukom in malo zatem se odcep poti cez Grofov stant. Nadaljujeva po precni stezi skozi prelepa pobocja Lastovca, za katera sem bil vceraj preprican, da so najlepsi koticek, kar sem ga kdaj odkril v hribih, trave v jesenskih barvah so v popoldanskem soncu celo pobocje obarvale v zlate odtenke in vladala je tisina, tako znacilna za jesenske popoldneve v gorah.

Po nekaj precenja dosezeva planino (Lastovka?) s pozganim rusjem in nadaljujeva proti severu. Dosezeva vrh Deske, se spustiva do planine Vodotocnik in kmalu zatem zavijeva na pot v Lucko belo.

Na celi turi nisva srecala cloveske duse. Precne steze okoli Lastovca zaradi izpostavljenosti ne bi upal priporociti vsakomur in ne vsakemu psu. Deli opisane ture so taki, da ne bi hotel, da me tam dobi megla ali tema.