Ali ste že šli po Kremžarjevi poti na Grintovec?

Monte Cadria

bagi8. 11. 2017 12:41:57
Monte Cadria je s svojimi 2254 m najvišji vrh dolgega pogorja, ki obkroža dolino Val dei Concei. Dolina se nahaja tik nad jezerom Lago di Ledro, vse skupaj pa dobre pol ure vožnje od Gardskega jezera.

Midva sva se odločila za krožno pot preko Monte Vies-a z izhodiščem v vasici Lenzumo. Parkirala sva pri vaški cerkvi in čez nekaj deset metrov asfalta srečala prve oznake za Monte Cadrio. Pot kasneje dobi oznako 495B in tako je vse do prvega razpotja, kjer se usmeriva na desno pot 495. Prijetna, slikovita in občasno izpostavjena stezica naju je vodila proti brezpotnem Monte Viesu. Obisk njegovega vrha ni težaven in nama je vzel pol urice.

V nadaljevanju sva se spustila do planine Malga Vies in se po poti 423 povzpela v skrito visokogorsko krnico. Tam kraljuje Monte Cadria in nanj sva se povzpela po desni poti z oznako 423. Ta že takoj na začetku opozarja na svojo zahtevnost ( Sentiero alpinistico per esperti ). V realnosti to pomeni izpostavljeno vojaško stezico, ki preči konkretno strma pobočja. V primeru kakšnega snega to smer odsvetujem. Nekaj gornikov za nama se je že v suhem obrnilo na tej poti. Rezervni dostop poteka po mulatjeri, ki se vije po dolini. Ni markirana, a je lahko sledljiva. Midva sva jo uporabila za sestop.

Monte Cadria je izreden razglednik in se v lepem vremenu vidi daleč, daleč naokoli. Z njega poteka tudi nadaljevanje vojaške poti proti pogorju, ki obkroža dolino Val del Concel. Vendar se je kar takoj potrebno spustiti dobrih 200 m po izjemno izpostavljenem rebru z zaraščeno in komaj vidno potko. Ta naju je še najbolj spominjala na prečenje strmih trav v smeri od Koritniškega Mangarta proti Mangartu.

Zaradi pomanjkanja časa in dodatne opreme sva se tokrat odpovedala nadaljevanju po tej poti in sestopila po neoznačeni mulatjeri do planine Malga Cadria. Tam se kar sam ponuja še vzpon na greben Monte Nozolla, ki od daleč izgleda kot ementalec. Očitno je imel ta hrib v WW1 strateško lego in so vanj izkopali nešteto kavern. Vzpon nanj je netežaven in poteka po zatravelih mulatjerah.

Z Nozolle sva se vrnila nazaj do Malge Cadria in od tam po smeri jutranjega pristopa še nazaj do Malge Vies. Delala sva krožno pot in zato izbrala sestop v dolino po dovozni cesti za na planino. Tudi ta je markirana in ima oznako 423. O tej strmi, betonirani cesti ne bom izgubljal besed, sva videla že kaj lepšega.

Na kratko … tu so doma čudoviti hribi, ki kar kličejo po nadaljevanju nasmeh

Še nekaj uporabnih podatkov :

Izhodišče : Lenzumo …. 45°54'45.0"N / 10°43'37.0"E ( Google Maps_Android )
Dolžina poti : 24 km / Vzpon po poti : 1900 m
Trajanje : 9.30 ur

Monte Cadria Parkirala sva pri vaški cerkvi v Lenzumu. Parkirninih prostorov je tu dovolj1
Monte Cadria Iz parkirišča sva šla na glavno cesto, kjer se malce naprej že vidijo oznake za Monte Cadrio2
Monte Cadria Najprej sva sledila pot 495B, ki vodi čez zanimive predele. Tukaj je oznaka za bližnjo jamo3
Monte Cadria Pot 495B se kasneje odcepi na 495, ta pa z višino postaja vse bolj razgledna4
Monte Cadria Hodila sva v bistvu pa stari mulatjeri, od katere je ostala le stezica5
Monte Cadria Marsikje so še ostanki položajev iz WW16
Monte Cadria Razgledi s poti7
Monte Cadria Na vrhu Monte Viesa. Najin končni cilj se skriva tam zadaj8
Monte Cadria levo je začetni greben mini pogorja Monte Nozollo. Tega sva prečila ob povratku9
Monte Cadria Malga Vies, pomembno razpotje več poti10
Monte Cadria Pogled na Malgo Cadrio20
Monte Cadria Zatrep doline in mulatjera, ki se vije po njej21
Monte Cadria Monte Cadria, še krepko uro oddaljen od naju22
Monte Cadria Vojaška stezica poteka po izjemno strmih pobočjih in je včasih neverjetno domiselno speljana23
Monte Cadria Tudi luknje so vrtali v skalo, da so speljali pot24
Monte Cadria Na položajih iz WW125
Monte Cadria Greben pred nama26
Monte Cadria Pogled nazaj na prehojeno pot27
Monte Cadria Prav dosti ljudi tu ne hodi. Ravno toliko jih je, da se pot ne zatravi28
Monte Cadria V tem divjem okolju je speljana pot29
Monte Cadria Pogled nazaj30
Monte Cadria Greben v nadaljevanju z Monte Cadrie. Zanj je najprej potreben strm sestop po izpostavljenem rebru31
Monte Cadria Pogled nazaj32
Monte Cadria Visikogorska planina38
Monte Cadria Rumenega orla sva srečevala na vseh vojaških poteh tod okoli39
Monte Cadria Na poti proti Monte Nozolle40
Monte Cadria Hrib je preluknjan kot švicarski sir, vseh kavern se ne da prešteti41
Monte Cadria Začetni pristop na Monte Nozollo poteka po zatraveli mulatjeri, nato nadaljujeva po grebenu42
Monte Cadria Ostanki žalostnih časov43
Monte Cadria Ena od kavern, ki so jo prevrtali skozi cel hrib44
Monte Cadria Najvišji vrh v grebenu45
Monte Cadria Spominska plošča na Monte Nozzola46
Monte Cadria Pogled ina prehojeno pot. Najvišji je Monte Cadria47
Monte Cadria Vračava se proti Malgi Cadria48
Monte Cadria Povratek do spodnje planine Malge Vies poteka po isti poti kot zjutraj49
Monte Cadria Jesen50
Monte Cadria Pozna se vpliv Gardsskega jezera. Občasno sva srečala rastline, ki jih pri nas na teh višinah ni51
Monte Cadria V ozadju Monte Vies52
Monte Cadria Sva že na planini53
Monte Cadria Za povratek izbereva pot 423 proti Lenzumu. Pot je še najbolj podobna betonirani cesti na Viško planino54
Monte Cadria Greben tam zadaj naju še čaka55
Monte Cadria Stara elektrarna. Ne deluje več, a je lepo obnovljena56
Monte Cadria V ravninskem delu poti je bilo kar nekaj ogromnih skladovnic hlodov 57
Monte Cadria Zemljevid poti58
Monte Cadria Googlov pogled na najino prehojeno pot59
bagi6. 07. 2022 10:19:41
Najlepšo in hkrati tudi najdaljšo turo sva si prihranila za zadnji dan tokratnega obiska Garde z okolico. Že pred leti sva z vrha Monte Cadrie opazovala prelep greben, ki se podkvasto širi okoli doline Val dei Concei. Dolg je približno 15 km, poteka na višini okoli 2000 m in je zaradi svoje oblike idealen za krožno pot. O stanju grebenske poti ni bilo kaj dosti podatkov, še manj o trenutnih razmerah. Toda želja je bila prevelika in na koncu so klicaji premagali vprašaje velik nasmeh. Polno opremljena sva se navsezgodaj podala na pot.

Parkirala sva v dolini Val dei Concei in se po 402 povzpela do koče Rif. Nino Pernici. Tam sva želela dobiti aktualne informacije o celotni poti, a jih oskrbniki zaradi začetka sezone žal še niso imeli. Malce so tudi podvomili o najinih načrtih, predvsem ali bova to res zmogla v enem dnevu. Pač ne poznajo Slovencev velik nasmeh. Odlična jutranja kavica je odgnala še zadnje dvome in odločila sva se za nadaljevanje v mejah varnega. Še vedno se lahko obrneva ali sestopiva na primernem mestu. In sva šla nasmeh...

Celotna grebenska pot izvira iz časov prve vojne in je poleg uradnih markacij označena še z rumenim orlom. Pot je sestavljena iz dveh delov. Približno na polovici je sedlo Bocca dell'Ussol in do sem ima oznako 420, od tam naprej do Monte Cadria pa 455. Ta del ima tudi naziv Pot miru ( Sentiero della Pace ).

Prvi del - grebenska pot 420

To je izjemno lepa pot in ena najbolj uživaško panoramskih, kar sva jih hodila. Oba je močno spominjala na prelepo Karnijsko 403 ( Klik ). Poteka po frontni liniji prve svetovne vojne, po mulatjerah, stezah in jarkih, ki so jih v obrambne namene gradili Avstrijci. Dolžina poti je precejšnja, tudi višincev se kar nabere. Na nekaterih odsekih je izpostavljenost velika, a s previdnostjo se daleč pride nasmeh.

Drugi del - grebenska pot 455

Ta je zagotovo med najbolj slikovitimi in zanimivimi potmi v teh krajih, vendar tudi daleč najzahtevnejša. Vse skupaj je bolj stezica z številnimi izpostavljenimi odseki v travah in skalah. Višincev ni ne konca ne kraja, tudi vročina in že prehojeni kilometri so naredili svoje. Tukaj sva previdnost preklopila na najvišjo stopnjo. Trden korak in trezna glava so bili še kako dobrodošli. Tudi zaključni del z vzponom na Monte Cadrio je zgodba zase. Drzna pot je ponekod vklesana v skalo, drugod pa vijugasto preči izjemno izpostavljena pobočja. Ta zaključni vzpon je tudi najdaljši od vseh na poti. Končno sva le prisopihala na vrh, zaustavila pregrete konjiče in si prvič vzela čas za daljši počitek. Z Monte Cadrie sva se spustila po 423 vse do planine Cadria in v večernih urah sestopila v dolino.

Za zaključek …

Opisana krožna varianta iz doline je velikopotezna tura, ki zahteva kondicijo in izkušnje. Celotna pot je izjemno dolga, v drugem delu grebena tudi zarasla in krepko izpostavljena. Vse skupaj sva potrebovala dobrih 13 ur in pri tem se nisva kaj dosti ustavljala. Ta časovnica naj bo le informacija o zahtevnosti poti, ne pa tudi merilo. Vsak je namreč svoje sorte hodec. Še opozorilo … kljub veliki nadmorski višini in grebenski hoji je lahko pomemben faktor vročina. To se je zgodilo tudi nama, ker je bil veter ta dan na dopustu. Vode ni nikjer, manjši potoček sva našla šele pri sestopu s planine Cadria.

Celoten opisan krog priporočam predvsem gorskim skladokuscem, vajenih takih izzivov. Srečno nasmeh.

Koordinate izhodišča : 45.9283381N, 10.7345819E

Vročina narašča, ozračje postaja zamegljeno. Nič novega te dni23
Okoli vrha Dosso della Torta teren postane bolj skalnat24
Pot je še vedno odlična, teren prepaden, varoval tudi tu ni25
Orla slediva že od začetko. S to oznako je označena 420, prvi del stare vojaška poti26
Sva že na Torti. Tudi prave se ne bi branil :)27
Sonce kuri na vso moč in tale hladilnik se odlično prileže :)28
Pogled nazaj na prehojeno pot29
Pogled naprej, kar naju še čaka. Nisva niti na polovici30
Prav posebno obeležje tik nad sedlom Bocca dell'Ussol31
Notranjost skale je izvotljena in iz vojaške postojanke preurejena v kapelico32
Nadaljujeva po drugem delu poti z oznako 455, ki jo v začetku oceniva za čisto solidno33
Značaj poti se hitro spremeni. Pot postane stezica, marsikje komaj vidna34
Tudi vrhovi na tej strani grebena so skromno označeni ali sploh ne35
Markacije se izgubljajo v gostem zelenju in jih ni prav lahko slediti36
Včasih je bila to očitno dobra mulatjera, ki jo je že krepko pozobal čas37
Večinoma se drži grebena, ker so pobočja mnogo prestrma za kakšno drugo varianto38
Zvesto ji slediva in zato oblezeva vse vršičke. Drugje se niti ne da39
V skalnatem terenu so še vidni ostanki jarkov40
Tudi v nadaljevanju jih še nekaj srečava41
Ne gre drugače kot točno po grebenu. Ne predstavljam si vojakov v zimskem času42
Botanični vrt, same rožice :)43
GPS sled prehojene poti. Vse skupaj je naneslo 27 km in 2700 višincev55
Trobec6. 07. 2022 11:17:35
Lepa.

Nekaj podobnega sem imel lani nagledano...pa sem bil potem gladko preglasovan, da smo že dovolj prehodili v Dolomitih, na Gardsko jezero pa smo prišli počivat mrk pogled
panda6. 07. 2022 13:37:58
čestitke obema........zelo rad prebiram vajine potopise. nasmeh
Lenakr6. 07. 2022 15:06:44
Kako lepa tura, hvala za fotografije! Morda se nekega dne opogumim nasmeh
zokipoki6. 07. 2022 19:39:47
Res čudovita tura! Čestitke! nasmeh
saram6. 07. 2022 19:59:06
Bravo, vajine objave pa kar požiram z očmi. Srečno še naprej na vajinih poteh.
bagi7. 07. 2022 08:59:06
Hvala vsem, takega odziva res nisem pričakoval nasmeh. Lepote gora ne poznajo meja in zato rada pogledava čez plot k sosedom. Če komu s potopisi polepšava dan ali dava idejo za izlet še toliko bolje.

Emil in Mateja
MatejaP7. 07. 2022 10:15:54
Se pridružujem Emilu. Naj objave vsaj komu polepšajo dan. Marsikdo med vami ve, koliko truda je potrebno, da je lepo za oko in seveda uporabno tudi za ponavljanje.

Jaz sem se že zdavnaj odločila, da sem raje za štedilnikomvelik nasmeh ni vse za vsakega.

Letos so še veliki plani, recimo, da bomo uspešni in Emil ne bo ostal brez dela.

Varen korak vsem in se beremo naprej ali srečamo kje v živonasmeh

Mateja
montura7. 07. 2022 16:16:36
Čestitke za izčrpno gardaland reportažo v sliki in besedi. Si želim, da bi vajin zgled pritegnil tudi druge gornike k več objavam, pred leti je bil forum živahnejši,
pohodnik117. 07. 2022 16:31:20
Se strinjam, da je bilo pred leti na forumu več objav. Mnogi so forum zapustili zaradi nenehnih kritik in provokacij tistih, ki so še vedno aktivni na forumu, predvsem v smislu komentiranja, manj objavljanja.

Včasih tudi blogov ni bilo ali so bili redki. Poznam precej bivših forumašev, ki so začeli pisati blog, pa so na forumu samo prilepili link in bili okarakterizirani, da si samo delajo reklamo za blog. In so s tem prenehali. Na svojih blogih pa še vedno objavljajo, samo od tu so se čutili pregnani. Škoda. Sem redno spremljal odzive na bloge in so bili zelo dvolični, nekateri blogerji so bili hvaljeni in še vedno dobrodošli, drugi, predvsem mlajši, so pa kao "duvači"... Škoda, ampak če smo iskleni, tako je. Kaj pa je problem klikniti link in prebrati in pregledati fotke, kot bi to naredil, če bi bila objava direktno na hribi.net?
dprapr7. 07. 2022 16:41:50
V 10 oziroma v 12 letih sta skupaj objavila 8 slik.nasmeh
pohodnik117. 07. 2022 17:03:51
No, @dprapr, "statistično" je tvoja ugotovitev pravilna, ampak kar se mene tiče, aktivno je veliko let objavljala moja sopohodnica, ki je tudi zelo redko še prisotna na forumu, nisva pa nikoli v isti temi za isto turo objavljala eden za drugim vsak svoje fotke tako kot večkrat zasledim, da se dogaja. Kot bi Mateja in Emil objavila vsak svojo reportažo?!.

Drugače pa, da ne zaidemo preveč, zadnja leta je Emil vsekakor eden tistih, ki objavlja najbolj uporabne reportaže, ki jih z veseljem prebiram.
dprapr7. 07. 2022 17:43:48
Saj tudi jaz pogrešam več objav, ampak samo tarnanje ne pomaga.
Sem se v zadnjem času pogovarjal z nekaterimi, ki ne objavljajo, pa opravljajo dobre ture. Zakaj je tako, je težko reči.
Vsekakor pa Emilove objave pritegnejo, čeprav ne verjamem, da bom kdaj tam hodil. Po feratah pa sploh ne. Posebej so zanimiva stara naselja, ki jih z veseljem pogledam. Zanimivo, koliko višincev jima uspe napraviti na teh potkah. Še veliko jima jih želim. nasmeh
Jusk7. 07. 2022 21:41:48
pohodnik11,vsaj moje mnenje je da naj se na ta forum objavlja slike,ne pa samo povezav do blogov
pohodnik117. 07. 2022 23:03:27
@dprapr, tudi jaz sem se ne dolgo nazaj pogovarjal z nekaterimi, ki ne objavljajo več na tej strani. Na vprašanje zakaj tako, sem dobil nekaj odgovorov, ki so me presenetili... premalo všečkov, predvsem pa človek ne ve, kdo mu da všečka... če objavljaš na FBju in Instagramu vsaj veš, kdo ti lajka... eekzmeden

Samo še mala opomba, kar se bagijevih višincev tiče... ne eni turi sva bila s sopohodnico pozorna... on jih je nameril 1700, vsi ostali, ki smo tam hodili, samo 1300, pa ni bilo omenjenih nobenih dodatnih "ovinkov"... Sva prav namenjena ponoviti še kakšno njuno turo in izmeriti višince... point je samo v tem, da se zna kdo teh veliko višincev, ki jih v resnici morda ni toliko, ustrašiti in se ne podati na turo, za katero postane prepričan, da jo ne bo zmogel...
bagi8. 07. 2022 09:00:44
Nekaj čisto kratkih pojasnil, da ne bo zmede glede različnosti GPS podatkov. Čeprav je to cela znanost, na sled vplivajo predvsem sledeči dejavniki ...

Strojna oprema (GPS senzorji) ...

Najslabši so telefoni, nekaj boljše ročne ure, kvalitetnejše so namenske naprave. To se pozna predvsem v zaznavanju signala, posledično kako *kosmata* je sled in kako se izrišejo posamezne točke v območjih slabega signala. Zgodi se, da naprava v takih območjih potegne ravne črte ali pa naredi *sračja gnezda*. Vse to vpliva na končne podatke.

Programska oprema ...

Različne aplikacije lahko prikazujejo GPS sledi zelo različno. To velja predvsem za pametne telefone, kjer se celo identične GPS sledi izpišejo vsaka po svoje (večkrat preverjeno). To je posledica interne obdelave podatkov, ki se od aplikacije do aplikacije razlikuje, vse skupaj pa je odvisno od razvijalca programske opreme in njegovega znanja.

Teren, v katerem se GPS sled snema ...

Odprti prostori omogočajo vidnost vseh potrebnih satelitov in posledično je sled natančnejša. Obratno zaprti prostori tega ne omogočajo in je napaka večja. Tu si jaz pomagam z odlično aplikacijoi Mapy.cz, ki ima zelo natančne podatke o višinah in dolžinah. Na brezpotjih žal ne deluje.

Podatki, ki jih jaz navajam imajo vedno isto referenco. GPS sledi že nekaj let snemam z Garmin Montana 610 ( prej z Montano 600 ), sledi očistim v programu Garmin BaseCamp, za kontrolo in načrtovanje pa uporabljam že omenjeni Mapy.cz.

Na koncu pri turi seveda ne odločajo višinci na papirju, ampak le psihofizična pripravljenost pohodnika. Še moj primer … včasih se na višku sezone komaj privlečem na Šmarko, čez dober teden pa odskakljam npr. Triglav brez vsakega problema. Lepo hodite s sledmi ali brez in predvsem uživajte. Srečno nasmeh

Emil
Trobec8. 07. 2022 09:56:01
Ta o premajhnem številu všečkov mi je res bizarna...ampak žal je danes tak svet. Še vedno so, kolikor spremljam, objave na hribi.net v povprečju precej kvalitetnejše, kot tiste po raznih hribovskih fb skupinah, kjer so številne izključno namenjene pumpanju ega in zbiranju všečkov (pol slik samo selfiji in napete ritke, ali pa je edini komenntar v stilu "markirano je 8 ur, hodil/a sem samo 7, bravo jaz").

Glede blogov/svojih strani...gre za čisto praktično zadevo, vsaj pri meni. Na svoji strani lahko napišem na pol in potem nadaljujem čez par ur/naslednji dan. In ko je objava dokončana dam na hribi.net kratek opis, par slik in povezavo. Komur so dovolj slikce, bo pogledal slike, kogar pa bolj natančno zanimajo razmere pa tudi ni hudič tisti 1 klik. Je pa smešno (to sicer bolj na fb kot tu), ko se potem pod objavo znajde vprašanje "kakšne so razmere?" pa "koliko ur se hodi"...pa je vse samo 1 klik stran velik nasmeh

Glede GPS sledi je Emil zelo dobro opisal. Bi dodal samo še to, zadnje čase gpx vedno obdelam v gpx.studio. Tam hitro vidiš, če se je naprava vmes izgubljala in lahko enostavno porežeš odvečne pike. Pa tudi ko sicer zgleda vse ok, se statistika (predvsem višina, manj razdalja) hitro skrči za kakih 10%. Slabše naprave (telefoni, ure) so manj natančne in od ene do druge meritve hitro lahko skače višina par m gor in dol. Gpx.studio ne upošteva vsake posamezne točke, ampak morajo biti, mislim da minimalno 3. Potem je tudi statistika bolj realna. Ostali programi delujejo na nek podoben način.