Gorovja / Kamniško Savinjske Alpe / Matkov kot / Robanov kot - Matkov kot (pot RMK)

Robanov kot - Matkov kot (pot RMK)

Izhodišče: Robanov kot (700 m)
Ime poti: pot RMK
Čas hoje: 21 h
Zahtevnost: zelo zahtevno brezpotje
Zemljevid: Kamniške in Savinjske Alpe 1:50.000
Priporočena oprema (poletje): čelada
Priporočena oprema (zima): čelada, cepin, dereze
Avtor: medo*
Zapeljemo se v smeri Logarske doline, kjer zavijemo levo proti Robanovem kotu. Parkiramo na parkirišču pred Robanovo kmetijo.
Andrej Stritar v vodniku Kamniško - Savinjske Alpe, 2003, str. 199, opisuje Pot KK, po brezpotju iz Matkovega kota v Robanov kot. Ko sem tako raziskoval te konce, se mi je utrnila nova, malo drugačna povezava med Matkovim in Robanovim kotom. Želel sem čim bolj direktno smer po najlepših brezpotjih, obiskom lepih krnic in da vodi pot tudi čez vrhove. Tako se moja pot precej razlikuje in zaradi težavnosti hoje navzdol skozi Hudi prask sem obrnil tudi smer poti iz Robanovega v Matkov kot. Zato sem svojo prehojeno pot poimenoval v »Pot RMK« - iz Robanovega v Matkov kot, ki se jo prehodi v treh dneh oziroma rundah, lahko pa tudi postopoma po delih. Prespi se lahko v Koči na Klemenči jami in na Okrešlju.

Prva runda - Krofička:
Robanov kot - Črni hriber - Ute - greben Krofičke - Krofička - po lovski v Škrbino - Klemenča jama

Od Robanove kmetije pridemo po slabi uri hoje do planšarije. Tu se usmerimo desno in gremo po poseki, kjer ob koncu zavijemo levo v gozd. Steza se prične kakih 150 višinskih metrov nad dolino, na vrhu trikotne vzpetine, ki se jo vidi od planšarije. Na njo pridemo po levi strani. V gozdu se držimo desno in se vzpnemo po sprva široki grapi, ki se zgoraj zoži. Na sedlu zagledamo značilno pokončno skalo in nasproti nje je začetek steze. Nato sledimo dokaj dobro vidni stezi čez strme trave. Ko prispemo do sedla, kjer je na drugi strani široka grapa, napredujemo v desno, po manj izraziti poti. Naslednje ključno mesto je odcep na neizrazitem travnatem svetu, kjer skrenemo desno in zapustimo pot čez Črni hriber. Prečimo krajši poraščen travnik in pot nadaljujemo po gozdu. Pot nas pripelje do strmejšega melišča, kjer se napotimo navzgor do travnika in se napotimo po njem v desno smer, kjer kmalu spet zasledimo stezico. Prečimo v desno pod stenami dokler ne vstopimo v zagruščen in poraščen graben in se povzpnemo po njem. Tu nas med potjo pozdravi potoček, kjer pa ni vedno vode. Na vrhu grabna se svet odpre v slikovito krnico, kjer je včasih bival Robanov pastir in sedaj stoji obnovljena kočica pod Utami. Potem nadaljujemo navzgor do sedla na vrh grebena, ki nam odpre pogled v Logarsko dolino. Spustimo se v levo, kjer podrto deblo nudi enega lepših razgledov na Logarsko dolino. Prečimo po travah pod grebenom v smeri Krofičke. Ko postane greben položnejši, poiščemo prehod med ruševjem na vrh grebena. Sedaj hodimo bolj ali manj po grebenu, če postane svet težavnejši, se spustimo bolj v desno. Tako pridemo do naslednjega vrha v grebenu - Travnik, 2029 m. Kmalu se greben izravna in je na desni odsekan, na levi pa močno poraščen z ruševjem. Iščemo prehode med ruševjem ali se mu umaknemo nekaj deset metrov nižje. Malo pred vrhom Krofičke se vzpenjamo po levi strani grebena, vrh dosežemo po desni. Nato se najprej nekaj metrov spustimo po isti poti v široko nagruščeno grapo pod vrhom. Prečimo pod vršnjim delom Krofičke skozi ruševje nadelano pot. Ko prispemo mimo gladkih plošč, sledi strm spust med ruševjem in travnato - skalnim svetom. Ko strmina popusti, se v desno smer pomaknemo na travnike in se narahlo spuščamo do ruševja, kjer poiščemo stezico. Po nekaj metrih prispemo do skoraj navpičnega kamina, ki je visok približno 10 m, in se ob poškodovani jeklenici spustimo na manjše sedlo. Nadaljujemo naravnost po sedlu v ruševje in sestopamo po grebenu zavarovanem z jeklenico v grapo, kjer je spominska plošča. Desno ob skalah Škrbine dosežemo markirano pot na Ojstrico. Tu zavijemo desno do Koče na Klemenči jami.

Posebnosti: orientacijsko zahtevna tura, priporočljiva zaščita proti klopom in dolge hlače za hojo skozi ruševje, nevarnost zdrsa na strmih travah, tehnično zahteven spust po lovski poti iz Krofičke v Škrbino.

Druga runda - Rjavčki vrh:
Klemeča jama - Rjavčki vrh - čez Grlo na Pasje sedlo - Okrešelj

Od Koče na Klemenči jami gremo po markirani poti na Ojstrico čez Škarje. Na sedelcu pod Rjavčkim vrhom pred značilno skalo zavijemo z markirane poti ostro desno po stezici navzgor. Pot vodi čez malo krničico z bujno travo. Sledi še približno 50 m vzpona do Rjavčkega vrha. Po isti poti se vrnemo nazaj na markirano pot in na sedelcu zavijemo desno pod ostenje Rjavčkega vrha. Spustimo se v krnico in se držimo desne strani precej strmega pobočja. Prečimo dva manjša melišča. Pod krnico v ruševju poiščemo kar precej dobro vidno stezo, saj je včasih tu vodila markirana pot, zato so ponekod še vidne zbledele markacije. Ko nižje postane na travniku pot položnejša, prečimo levo proti steni Planjave. Pobočje se zoži v krajši skok, ki ga preplezamo v ključih s pomočjo klinov. Pod njim se spustimo po stezi v travi levo od nagruščene grape. V dolini zopet obrnemo navzgor levo čez melišča pod Planjavo proti Pasjemu sedlu, sprva je vzpon bolj položen, potem vedno bolj strm. Na vrhu sedla se prečno spustimo do markirane poti na Kamniško sedlo, kjer zavijemo desno na Frischaufov dom na Okrešlju.

Posebnosti: tehnično je zahtevnejši spust skozi Grlo, veliko melišča.

Tretja runda - Krnička gora:
Okrešelj - Hudi prask - Latvica - Krnička gora - Matkova krnica - po spodnji poti v Matkov kot

Od Frischaufovega doma na Okrešlju gremo po markirani poti proti Mrzli gori. Ko prečimo drugo hudourniško strugo, zavijemo desno v gozd, kjer sledimo precej dobro vidni stezici. Ta nas pripelje do trikotnega melišča pod Hudim praskom. Spominska plošča na skali pred tem, nam potrdi, da smo na pravi poti. Takoj na začetku je treba preplezati skalni skok II. stopnje, potem se grapa razširi. Zavijemo desno in hodimo najprej po precej krušljivem skrotju, nato se grapa zoži v žleb. Pod vrhom grebena zavijemo levo in prečimo po lažjem terenu do naslednje grape. Na vrhu te grape se po stezici napotimo proti skali pokončne štirioglate oblike, ki jo obidemo po levi strani in splezamo proti vrhu grebena. Malo pod njim v ruševju poiščemo pot v levo, kjer spodaj zagledamo značilno škrbinico skozi katero moramo iti. Nato se spustimo na sedelce in nato še nižje ob steni do ruševja, skozi katerega pridemo na travnik. Povzpnemo se direktno na vrh grebena, kjer je prehod na Latvico. Spustimo se na markirano pot za Mrzlo goro, po kateri gremo malo nižje. Prečimo v smeri Krničke gore po zelo krušljivi stečini, ki preči pod dobro vidnim odlomom. Ko prispemo na travnat svet, se med ruševjem povzpnemo naravnost navzgor na sedlo pred začetek grebena Mrzle gore. Spustimo se na avstrijsko stran in hodimo desno proti ruševju. Nato se dvignemo na greben in plezamo po njem, ruševju se umikamo na levo. Na vrh Krničke gore se povzpnemo po široki polici. Z vrha nadaljujemo naprej tako, da se najprej malo spustimo in nato zopet rahlo povzpnemo prečno levo po ruševnatem žlebu. Ponovno se spustimo in nato prečno plezamo po žlebičih. Prestopimo še manjšo škrbinico in smo na grebenu Krničke gore. Naprej se držimo desne po grebenu, kasneje leve. Ob koncu grebena se ob ruševju spustimo do značilne škrbine poraščene z ruševjem. Tu se prične izpostavljeno plezanje II. stopnje skozi lusko na krušljivem terenu ali pa se spustimo ob vrvi. Ob vznožju se nam na desni odpre pogled v idilično Matkovo krnico. Med ruševjem poiščemo prehod do ostankov kočice Matkovega pastirja. Pot nadaljujemo med ruševjem po vpadnici, kjer je začetek stezice. Kasneje nas vodi v levo pod ostenjem do grape, ki jo prečimo in zavijemo desno dol. Stezica pelje vzporedno z grapo po travi na levi. Kasneje ponovno prečimo grapo in hodimo po desni. Malo nižje zopet prečimo grapo v levo ob tolmunčkih. Nekaj časa še hodimo po strmih travah, nato se spustimo v gozd. Prečimo še nekaj grap, ponekod skozi nje teče voda. Steza se rahlo spušča in se izgubi pri značilnem štoru, 60 višinskih metrov nad kolovozom. Spustimo se na kolovoz in dvakrat zavijemo desno, da pridemo ven v Matkovem kotu ob začetku markirane poti na Mrzlo goro.

Posebnosti: tehnično najbolj zahtevna tura na opisani poti, alpinistični vzpon do II. stopnje, skala je ponekod precej krušljiva, potrebno je varovanje, za neizkušene spremstvo vodnika. Orientacija je prav tako zahtevna.
zemljevid poti - Matkov kot
Ob poti: Robanova kmetija (650m), Robanova planina (890m), Robanovega krnica (1700m), Krofička (2083m), Škrbina (1792m), Koča na Klemenči jami (1208m), Rjavčki vrh (Planinšca) (1898m), Dno poti skozi Grlo (980m), Pasje sedlo (1636m), Dom na Okrešlju (1396m), Vrh Hudega praska (1800m), Latvica (1750m), Sedlo med Mrzlo in Krničko goro (1900m), Krnička gora (2064m), Krničko sedlo (1811m), Matkova krnica (1700m), Matkov kot (920m)
Priporočamo: izleti z istega izhodišča, podobni izleti
Robanov kot - Matkov kot1
Robanov kot - Matkov kot124
Robanov kot - Matkov kot125
Robanov kot - Matkov kot126
Diskusija o izletu Robanov kot - Matkov kot (pot RMK)
pika14. 08. 2013
Medo, čestitke, in hvala za izčrpen opis poti.
garmont14. 08. 2013
Lažji ( in priporočljivejši ) vstop v Hudi prask je levo od spominske plošče. V desnem vstopu sta nad prvo skalno stopnjo dva klina za varovanje - priporočljivo v mokrem.
dprapr14. 08. 2013
Zanimiva "pot"!
Kljub zelo obiskanemu območju se izogne v samotne predele nad dolinami RK, LD in že tako manj obiskanemu MK.
Lepo pripravljen opis!
medo*14. 08. 2013
Hvala, Pika in Dprapr nasmeh
Garmont, vem za levi prehod v Hudem prasku in tudi pod grebenom Krničke gore se lahko naredi obvoz po »poti« iz Belske Kočne in tako najti lažji prehod na sedlo nad Matkovo krnico in se izogniti plezanju po krušljivi luski… po brezpotju je itak več variant, a nekje je treba potegniti črto. Vendar se meni zdi pot po grebenu zelo lepa in mal začinjenosti mora bit, da je runda bolj okusna mežikanje
pohodnik3815. 09. 2013
31.8.se povzpel po delčku te poti to je skozi Hudi prask do Latvice.Kasneje sem nadaljeval v smer Mrzle gore.Navdušen nad potjo na terenu je res včasih kaj drugače zato pa velja izkušenost in pustolovski duh.

SLIKE in osebni vtis z ture

Lp! Tone
pohodnik3821. 09. 2013
Pred časom se povzpel na Krničko goro ki se najde v tem opisu in iz smeri Latvice pa zanimivem in zahtevnem prehodu.

Nekaj vtisov in občutkov z ture tukaj

Lp! Tone
pohodnik388. 07. 2014
Pred časom sem se zopet povzpel po enem delu te poti to je čez Črni hriber na Krofičko ki pa na cca polovici zavije v desno in nas na koncu pripelje do pstirskega stanu pod Utami.