Gorovja / Karavanke / Boč / Zgornje Poljčane - Boč (mimo Doma na Boču in po plezalni poti)

Zgornje Poljčane - Boč (mimo Doma na Boču in po plezalni poti)

Izhodišče: Zgornje Poljčane (360 m)
Ime poti: mimo Doma na Boču in po plezalni poti
Zahtevnost: zelo zahtevna označena pot
Ferata: C/D
Zemljevid: Posavsko hribovje – Boč – Bohor – 1 : 50 000
Priporočena oprema (poletje): čelada, komplet za samovarovanje
Priporočena oprema (zima): čelada, komplet za samovarovanje, cepin, dereze
Avtor: Skovik
Z avtoceste Ljubljana - Maribor izberemo izvoz Slovenske Konjice, Poljčane. V prvem križišču zavijemo levo proti Poljčanam (desno Slovenske Konjice). Peljemo se skozi vasi Žiče, Loče, Podpeč ob Dravinji do večjega križišča, kjer nam oznake kažejo levo za Poljčane, ampak mi gremo desno proti Zgornjim Poljčanam. Kmalu pridemo v omenjeno naselje, se vozimo po glavni cesti in nas rjav znak za Boč na desni strani ceste usmeri levo v hrib. Po tej cesti se peljemo nekaj minut do prvih planinskih oznak kjer tudi parkiramo.
S parkirišča gremo mimo table za gozdno učno pot, ki je lepo vidna in označena. Po približno 10 minutah hoje prečimo asfaltirano cesto in nadaljujemo pot skozi gozd. Vzpenjamo se po označeni poti dokler ne pridemo do kolovoza, kjer se lahko pot nadaljuje direktno na vrh Boča, a mi gremo desno po kolovozu v smeri planinskega doma na Boču. Sledimo markacijam, enkrat se zavije levo s kolovoza na gozdno pot. Po približno slabe pol ure pridemo do planinskega doma na Boču.
Za domom je drevored do spomenika pri katerem zavijemo levo. Steza se razširi v širšo pot, katera se pridruži poti čez Balunjačo.
Kmalu pridemo do jeklenic ob katerih se lahko nadaljuje pot po lahki, označeni poti, a mi se ustavimo ob napisu na desni »Zelo zahtevna plezalna pot«, nadenemo pas, samovarovalni komplet, čelado in nadaljujemo naravnost navzgor. Smer je takoj navpična, vlečenje z rokami, da verjetno odvrne morebitne planince, ki bi znali to zamenjati za zelo zahtevno pot. Hitro pridemo na širšo stopnico, jeklenica nas popelje v desno in navzgor. Na določeni točki je zadeva rahlo nagnjena nazaj in si moramo precej pomagati z rokami. Nekaj minut kasneje smo že na vrhu kratke (približno 10-15 min) a adrenalinske poti, ki jo spet označuje tabla o zelo zahtevni plezalni poti.
Pot nadaljujemo mimo jeklenice, se praktično takoj spet pridružimo lahki, označeni poti, ki nas popelje mimo vojaškega območja ob ograji do razglednega stolpa na vrhu Boča.
zemljevid poti - Boč
Ob poti: Dom na Boču (698m)
Priporočamo: izleti z istega izhodišča, podobni izleti, panorama, vpisna knjiga
Zgornje Poljčane - Boč1
Zgornje Poljčane - Boč25
Zgornje Poljčane - Boč26
Zgornje Poljčane - Boč27
Diskusija o izletu Zgornje Poljčane - Boč (mimo Doma na Boču in po plezalni poti)
avalic12. 09. 2016
S prijatelji smo izkoristili včerajšnje dopoldne. Z avtom smo se pripeljali do doma, saj nam je bil cilj samo premagati plezalni del. Pot je dokaj zahtevna, ker je na dveh delih težje dostopna in proti vrhu rahlo previsna. Ampak če premoremo malo moči, načeloma ne bi smelo biti problema.
Tu je še povezava od našega podviga. Smo v večini bolj neizkušeni, sam imam malo fobije pred višino, ampak se počasi privajam.

slystone8. 03. 2017
8.3.2017 smo našli avtomobilske ključe na plezalni poti na Boč. Ključi so od Škode z obeskom od maye maye. Najdete jih v planinskem domu.
VanSims3. 05. 2017
Opis dostopa do ferate je nekoliko pomanjkljiv in tudi ne vem zakaj avtor svetuje na desno na kolovoz saj je po direktni poti dostop mnogo enostavnejši in še povrhu vseskozi markiran. No, ferata se (z malo volje) že najde, tako da to ni tak problem.

Huje je da močno zavaja oznaka 'zelo zahtevno' in lahko kakega manj izkušenega feratarja zavede na ferato, ki ji ne bo kos in bi bilo bolje da je ne bi našel.

Pot je po lestvici tega portala 'IZJEMNO ZAHTEVNA.' Gre za eno težjih 'na novo postavljenih' ferat pri nas in je tudi mene nekoliko presenetila. Je kar še nekoliko težja (čeprav mnogo krajša) od npr. Mojstranske, ki je tudi označena kot 'izjemno zahtevna'.

Prosim moderatorja, da nemudoma popravita oznako!
don kihott8. 05. 2017
V Sloveniji po mojem mnenju med izjemno zahtevne poti/ferate spadata trenutno le Gonžarjeva peč in desni krak ferate Spodnji plot na Zelenicimežikanje
Skovik5. 06. 2017
@VanSims - ko sem naredil opis poti sem izbral zahtevnost "izjemno zahtevna", ker po moji presoji ne more biti samo "zelo zahtevna", saj je omenjena pot na Boč vsaj na eni točki nagnjena nazaj in visiš skoraj v celoti na rokah. Se pravi plezaš, ne hodiš kot pri zahtevnih in zelo zahtevnih poteh. Četudi samo ene 2-3 metre.
Ko so mi administratorji odobrili javno objavo poti pa sem opazil, da so mi spremenili zahtevnost na zelo zahtevno. Ja ok... Že vejo.

Za dostop do ferate možno, da je kak boljši, krajši. Sem navedel samo pot po kateri se prav tako pride.

Kolikor vem so poti vedno kategorizirane po najtežjem delu poti. Se pravi je lahko 10 km lahke označene pot, pa če je vmes 10 metrov jeklenice s težavnostjo D/E, je to pač športna ferata. Ravno z razlogom VanSimsa - da se NE zavaja ljudi. Tako, da bi feratama don kihohta dodal še ferato na Lisco kot pod Češko kočo - obe imata kratek D/E del, ki je kar zahteven in ni za vsakogar.
don kihott6. 06. 2017
Se strinjam,da omenjeni dve ferati nista za vsakogar...Lisca 5 sektor povprečen D,Češka pa po mojem mnenju doseže maximalno oceno C/Dmežikanje
Skovik7. 06. 2017
Drugače je po moje ocenjevanje težavnosti ferat lahko zelo hitro preveč subjektivno nasmeh Češka je precej šudrasta in hitro blatna, zato postane hitro težja/bolj nevarna. Gonžarjeva je suha, lepa, zelo kratka a te lahko lepo navije, da o zračnost ne govorim nasmeh Lisca je za moje pojme idealna za koga, ki bi rad sprobal kako se kaj počuti v ferati, preden bi šel na pravo nasmeh
Mira.k14. 11. 2017
Zanima me kakšne so razmere za plezalno pot. Imam
jo namen obiskati ta vikend. Hvala
Smilodon2. 03. 2019
Bil danes, odlična ferata, varovala v dobrem stanju. Za primerjavo, če bo komu v pomoč, vsekakor težja od Hanzove na Mojstrovko in od poti preko Vrbanovih špic do Doma Valentina Staniča.

Glede dostopa: ovinek do doma je odveč. Mi smo šli po Detičkovi poti gor in nato sledili oznakam za vrh Boča. Pod vrhom pa je dostop do ferate na razcepu označen. Mimo doma smo se vrnili nazaj grede. Od parkirišča ob začetku učne poti do ferate je slaba ura hoje.
garmont16. 03. 2019
Če želiš sestopiti po ferati, odcep iz zgornje markirane poti ni označen. Zanimivo, da tudi markacij na tem zahtevnem delu poti ni.zavijanje z očmi
Jurcekk16. 01. 2020
Veliko sem v hribih pa kaj takega se nisem videl. Prehodil sem hrib po dolgem in počez pa nisem našel te ferate. Potem sem šel ravno čez gozd proti stolpu da sem vsaj prišel na vrh..potem sem po opisu
poskusil najti iz zgornje smeri ferato. Tudi tukaj nic označeno kje skrenes. Dobro da je predhodnik napisal da ni in sem odšel po občutku po ne označeni da sem našel. Katastrofa. Očitno jim je pomembneje podpret cel Boč dreves kot pa narediti nekaj uporabnih označb.
edelweiss9616. 01. 2020
S spodnje strani in od planinskega doma je do ferate odlično označeno, samo nekaterim nobena markacija in tabla ne pomaga, na žalost...
jprim17. 01. 2020
Sem večkrat na Boču in vem, da je z oznakami bolj slabo. Sama nimam težav, imajo jih pa lahko drugi, ki so prvič na Boču.
Iz zgornje poti čez Balunjačo nobene oznake, samo po uhojeni potki lahko predvidevaš, da je to pot do ferate. Obstaja oznaka za pot čez Balunjačo, vendar bi se ob tej tabli lahko pripisalo še ferata.
Me pa zanima, če so že popravili na začetni tabli višino, saj je navedena napačno.
Lep pozdrav.
Amad3us21. 05. 2020
Bil danes tam. Super zadeva za sprobat, a le če si vsaj "pripravljen" za plezanje.
Drugače moram pripomnit da je rahlo tako tako z oznakami, problem pa so neoznačene poti, katere te lahko hitro zmedejo. velik nasmeh
AleksanderJ18. 09. 2021 19:03:52
Še moje mnenje, glede da mi je to najbližja ferata ter jo uporabljam za trening, da dobim mal oprijema za gore.

Sam bi jo priporočal tistim, ki si želijo mir, da ni neke gneče na ferati. Danes je bila sobota, v tem času sem šel 17 krat na njo, 8,5 gor dol ter v tem času sem srečal samo okoli 6 feratarjev. Tako da za razliko drugih, kjer je več ljudi tudi med tednom, ta po mojih izkušnjah celo med vikendom nima gneče ter je lep trening.

Sama jeklenica je napeta, ni ohlapna, se lahko kombinira jeklenico z oporo na skali do neke meje. Torej klinov ter skob je dovolj, lahko pa deloma tudi uporabljaš skalo, če hočeš malo popestrit zadevo. Samo zadnji del pred vrhom(recimo začetek zadnje tretjine ferate) je tak, da se je dobro mal potegnit po jeklenici gor na začetku(malo več zanašanja na roke torej), drugače nič posebej, dokaj je kratka. Zaradi kratkosti pač greš večkrat gor dol, oziroma po želji. Samo trajanje feratanja je po moji oceni okoli 15-20 minut, lahko pa se jo naredil v 10 minutah, odvisno. Na vrhu ferate je soliden razgled na okolico, za kaj več pa je potrebno it na stolp. Obvoz je speljan, tako da se lahko gre na začetek ferate z vrha le te po krožni poti. Menim, da je dobra krožna tura, v kolikor se gre na ferato ter pol naprej na razgledni stolp uživat v razgledu. Od razglednega stolpa pa dol do planinskega doma po okrepčilo ter nazaj do avtomobila. Odvisno kje parkiraš avtomobil. V kolikor ga parkiraš na parkirišču ob koncu naselja pred začetkom vzpona(pred začetkom gozda je sedaj neko novo parkirišče blizu zadnje hiše) je malo več za hodit, lahko pa se gre z avtomobilom po asfaltirani cesti vse do planinskega doma ter je manj hoje. Seveda parkirišče ni ob glavni cesti iz Poljčan, ampak se iz le te zavije levo ter se gre po asfaltirani cesti navzgor mimo kar nekaj hiš to zadnje hiše, parkirišča na desni strani pred začetkom gozda.

Nek opis pristopa do začetka ferate bi bil, da se takoj ob začetku gozda, kjer se začnejo označene table z smermi, ne zavije skrajno desno(ena označena pot) niti ne levo, kjer je cesta ter ena neoznačena pot, ampak se gre po sredini doline, gozda po označeni poti. Potem pa se višje gor skos drziš markiranih poti na levi strani, torej levo. Seveda vodi tudi vmes ena neoznačena potka(deluje kot mala cesta), shojena na levo stran, vendar ne it na njo, držite se markiranih poti na levo ter tako pridete do začetka ferate.

Zastonj navigacijska opcija je, da se preko podatkovne povezave uporabi aplikacijo na telefonu;
Sama ferata ni označena, vendar je tik ob kratki poti(obvozu) ferate, torej poti z prekinjenimi črtami. Sam te navedene aplikacije ne uporabljam razen okvirnega načrtovanja, tako da ne morem povedat kako se obnese v praksi(določanje lokacije na terenu), ker uporabljam drugo aplikacijo(Locus Map), ki pa zal nima dovolj natančnega zemljevida za to področje, oziroma obvoz ferate ter ferata ni vrisana, samo glavna pot. Dodal bi da so po mojem mnenju na aplikaciji mapzs.pzs.si časovne razdalje preveč optimistične, vsaj po mojih izkušnjah ter za gore ne držijo ter se ni dobro zanašat da je od 1 točke do druge potrebno res toliko časa, lahko koga zavede, oz. take so moje izkušnje, drugače pa je dobra moderna aplikacija z solidnim opisom težavnosti ter razdalj.

Sam sem bil ponovno presenečen, ko vidim ljudi brez samovarovalnega kompleta, ki gredo na to ferato. Enemu sem rekel, a kr brez samovarovalnega kompleta? Odvrnil mi je, da je potrebno vase zaupat, da če sm prvič gor. Rekel sm da ne, da sam vprašam. Seveda se je nadobudnež razvešal na izpostavljenem mestu ter delal selfi ali neko fotografijo brez nekega varovanja ter kot sem videl je komaj prilezel gor 1 krat. Sam sem bil 17 na njej v tem dnevu. Sam začuden sem. Še bolj me je začudilo, ko so šli 3 otroci gor, en fant brez samovarovalnega kompleta, mogoč celo pod 10 let, seveda sem spet rekel a kr brez samovarovalnega kompleta ter mal skomignil z glavo, če mu bo dal to kaj za mislit. Sam rečem no. Odraslih ni bilo zraven teh otrok na ferati, 2 od treh - deklica ter še en mlajši krhek fant, skoraj otroček sta le imela samovarovalni komplet ter čelado, vendar sta ga napačno, oziroma tvegano uporabljala (torej mlada krhka deklica je takoj po zadnjem previsu odpela samovarovalni komplet, vsaj 1,5 metra bi lahko potegnila stran od izpostavljenega mesta. Zelo mlad fant, pa je dal kr dve vponke naenkrat na drug del jeklenice, seveda vmes ni bil varovan ter sem ga opozoril na to ter je rekel samo na vrhu, odvrnil pa sem, da take stvari vodijo v slabe navade. Več pač ne bom rekel o tej temi.

Seveda Vam želim vse najbolje, varen korak, varno plezanje ter obilo užitkov v lepotah naše domovine.
balon7. 04. 2023 07:12:21
Pozdravljeni,

ali je še kaj snega na BOču?

Hvala,

Alen
jprim7. 04. 2023 08:39:00
14 dni nazaj sva bila na Boču. Ni snega,
razen če je kaj med tem časom zapadel.nasmeh
balon7. 04. 2023 08:42:49
O super, hvala za odgovor.