Gorovja / Karavanke / Božičev vrh / Boschitzberg / Železna Kapla / Bad Eisenkappel - Božičev vrh / Boschitzberg (Türkenkopf Klettersteig)

Izhodišče: Železna Kapla / Bad Eisenkappel (555 m)
Ime poti: Türkenkopf Klettersteig
Zahtevnost: izjemno zahtevna označena pot
Ferata: D/E
Priporočena oprema (poletje): čelada, komplet za samovarovanje
Priporočena oprema (zima): čelada, komplet za samovarovanje, cepin, dereze
Avtor: Griha
Čez mejni prehod Jezersko ali čez Pavličevo sedlo nadaljujemo vožnjo do konca naselja Železna Kapla / Eisenkappel, kjer parkiramo pri opuščeni mizarski delavnici na levem bregu reke Bele. Nad parkiriščem se vidi utrdba (turška stražarnica) z zastavo.
S parkirišča se usmerimo v smeri reke ob mizarski delavnici, kjer zagledamo jeklenice in kline.
Začetna prečnica (C) se kmalu navpično vzpne (C/D), pri čemer nam je za napredovanje v pomoč le jeklenica ter tu in tam kakšna skoba. Stena je vseskozi navpična. Sledi dolga prečnica (C) v levo, ki nas iz vertikale pripelje v prijeten gozdiček, kjer lahko počivamo. Takoj nastopi naslednji zahteven odsek, ki nas pripelje na kratek, rahlo previsen raz (C/D), kateremu sledi navpičnica (C) usmerjena nekoliko v levo, ki se izteče v gozdičku. Tu smo na dobri polovici plezalne poti. Pred nami pa je najzahtevnejši odsek, ki se začne z navpičnim stebrom (C), za katerim se začne najzahtevnejše mesto. V konkretnem previsu (D/E) se vzpenjamo levo navzgor, v pomoč nam je nekaj skopo odmerjenih skob (precej narazen druga drugi - težava za manjše planince). Tu imamo večino teže na rokah in komu z manj moči ali plezalske tehnike je ta odsek lahko nepremagljiv. Izjemno zahtevno je predvsem prepenjanje vponk samovarovalnega kompleta, ko se je potrebno držati jeklenice le z eno roko. Smer zavije desno, težavnost pa do konca prečenja v desno ne popusti. Zelo priporočljiva je uporaba popkovine ali gurtne za morebiten počitek sredi najtežjega dela, saj je napredovanje čez najzahtevnejši del brez počitka mogoče le za zelo močne plezalce. Najhuje je za nami, sledi le nekaj krajših srednje zahtevnih mest (C) v dobro razčlenjeni skali, pot nato preči gozdna pobočja in kmalu je tudi jeklenice konec. Do tu (konca plezalne poti) sta potrebni dobri dve uri vzpona. Od tu lahko nadaljujemo pot na Božičev vrh (sledimo avstrijskim markacijam desno navzgor), ali pa sestopimo do izhodišča.
Podroben zemljevid opis najdete na http://bergsteigen.at/pic/pdf/2140_Topo_80d228b2-3713-4335-b373-bb8bb658dfba_tuerkenkopf.pdf
zemljevid poti - Božičev vrh / Boschitzberg
Priporočamo: izleti z istega izhodišča, podobni izleti
Železna Kapla / Bad Eisenkappel - Božičev vrh / Boschitzberg1
Železna Kapla / Bad Eisenkappel - Božičev vrh / Boschitzberg74
Železna Kapla / Bad Eisenkappel - Božičev vrh / Boschitzberg75
Železna Kapla / Bad Eisenkappel - Božičev vrh / Boschitzberg76
Diskusija o izletu Železna Kapla / Bad Eisenkappel - Božičev vrh / Boschitzberg (Türkenkopf Klettersteig)
Prikaži starejša sporočila
geppo1. 09. 2011
Za plezalke je dobro, da imaš sabo serveto ali brusačo iz blaga, da si med potjo večkrat obrišeš podplade namazane z zemljo.
Keko9. 09. 2011
Vidim da se je razvnela debata o teh ekstremnih feratah in ker je podobna ferata, vendar krajša, bila odprta tudi v Sloveniji (Vinska gora - Gonžarjeva peč) me zanima primerjava težavnosti. Naj spomnim, da je Gonžarjevka že zahtevala svoj krvni davek kmalu po odprtju. Preizkusil sem jo tudi sam in lahko rečem, da je to res samo vlečenje po jeklenici.
geppo9. 09. 2011
Večkrat berem, da gre pri ferratah samo za "vlečenje" po jeklenicah.
Pri težavnosti E je to res ( moje osebno mnenje ). D se da pa lepo plezati, če znaš uporabljati, kaj ti nudi teren.
Ko sem konca maja 2011 ponavljal Železno in sem prišel tja z veliko večjim znanjem in iskušnjami sem jo preplezal z užitkom. Brez utrujenosti v rokah in če bi bila višja ( ta je cck. 290m )bi ne imel nobenih težav.
Več sem uporabljal noge, nisem hitel, ( čas je bil, kot piše da je potreben za to ferrato.
Skratka, velik napredek od takrat ko sem šel l. 2010 prvič in sem čisto izmozgan se privlekel na vrh...
LP
geppo9. 09. 2011
Keko - pozabil sem pa odgovoriti na tvoje vprašanjezmeden
Gonžarica je proti Železni težja, čeprav je krajša. Na najtežjem delu Železne so potem dodatno montirali eno skobo, kar znatno olajša tisti previs. Gonžarica je pa brez vsega. Tako se res moraš s silo mišic spraviti čez najtežji del ( je pa kratek ). Tisti, ki Gonžarico nekajkrat preplezal, lahko gre mirne duše plezat v Železno.
Keko9. 09. 2011
Geppo hvala za odgovor. Če mi bo čas dopuščal, jo bova z ženo še letos sprobala.
Keko25. 09. 2011
Včeraj sva z ženo, ne bom rekel preplezala, temveč se nekako prevlekla preko vsek ovir in preprek, ki jih srečaš na tej poti. Ferata se mi zdi vsekakor zanimivo speljana, vseskozi poteka v levo da je dokaj varna pred padajočim kamenjem, ki bi ga eventuelno sprožali feratarji pred nami. Če moči človek enakomerno porazdeli se mi ne zdi niti pretežka, saj sva z ženo po končani turi ugotovila, da bi še lahko kar nekaj časa nadaljevala če bi bila ferata daljša. Ker vidim da kar nekaj forumašev nasprotuje takšnim feratam v Sloveniji se mi zdi zanimivo predvsem to, da so od štirih parkiranih vozil v tem času bila kar tri s slovensko registracijo. Zanimanje torej vsekakor je, primernega terena pa pri nas tudi ne manjka. Mislim da ne bi bilo slabo če bi tudi pri nas naredili še kakšno podobno ferato, ki bi bila nekoliko daljša od Gonžarice
neph25. 09. 2011
Zanimanje gotovo je, tudi šolska feratta v Lavamündu je zelo dobra obiskana s strani Slovencev. Podpiram izgradnjo tovrstnih poti predvsem oz. zgolj v nižjeležečih področjih. V gore za moje pojme ne sodijo. Gotovo pa je tudi za takšne "objekte" pri nas prostor!
jurakjernej18. 10. 2011
pozdravljeni
danes sem se prvič povzpel na to ferato, je zelo navita in primerna za vse željne adrenalina.jezik
šerpa22. 05. 2012
V nedeljo sem splezal tole ferratico (pa upam, da se spet kdo ne obesi na besedo "plezati", saj nima smisla več razglabljati komu pripada primat uporabe te besede). Težko bi ocenil resnično težavnost, saj je le ta v precejšni meri odvisna od subjektivnih okoliščin, vsekakor pa je lepa, drzno speljana in balzam za dušo pravega ferratarja. Vsekakor se gor še vrnem. Pa mogoče res ne bi bilo odveč še kakšno v Sloveniji naredit, ker gor smo bli v nedeljo sami slovenci.
alzu21. 09. 2012
Zmagova! Lepa tura. Kratk pa jedrnat!
robter21. 09. 2012
alzu: komentar geppo 9.9.2011 me navdaja z upanjem, da prihodnje leto ne bova tako izmozgana; vmes pa kvihtat
pinny2. 10. 2012
Ma tole pa zgleda noro ni kj. Morda kdo rabi kakega sotrpina za tle gor it, ker mene tudi vleče, pa se sam tkole nebi podal? nasmeh Drugače pa sem bolj nov v tem, Gonžarjevo peč preplezal 7x, pa mi je nekako že dolgočasna velik nasmeh
peterr7. 10. 2012
Kljub prehladu me je včerajšnje lepo vreme opoldne zvabilo in sem se nahitro odločil, da grem zopet pogledat ferato v Turški glavi v Železni kaplji. Kljub obilici avtomobilov na parkirišču gneče (večja skupina Mariborčanov je bila bolj zgodnja) ni bilo. V steni sem bil deležen tudi nekaj toplih sončnih žarkov. Ker pa Gorenci slovimo kot šparovni ljudje sem se odločil, da izkoristim lepo vreme in vajo ponovim pa sem se na hitro odpravil še enkrat. V malo manj kot treh urah sem zaključil in se zadovoljen odpeljal nazaj na Gorenjsko.
Kita24. 03. 2013
Gonžarjeva nikoli ni dolgočasna pa če bi jo 20x splezu saj plezanje ferat je edini pravi trening za feratarja,Gonžarjeva peč pa odličen poligon za trening...
pinny13. 04. 2013
Jaz mislim da grem ravno danes po dolgem času preplezat Gonžarco nasmeh.

Je morda kdo letos že bil na Božičevem vrhu? Je zadeva sploh že varna za plezati? .... že staljen sneg, teren suh ali je še vse razmočeno?
klemen12514. 04. 2013
Pinny kako je stanje na plezalni poti?
oybl15. 04. 2013
Sem bil na tej poti 8.aprila, in ni nobenih problemov.
redbull16. 04. 2013
in koliko časa ste porabili za to ferrato?

Branee16. 04. 2013
uro je prblizn
oybl17. 04. 2013
Priblizno uro pa pol do vrha
pinny23. 04. 2013
Pravte uro uro pa pol do vrha, se nazaj vračate po ferrati, ali po kaki potki?

klemen125 .... Gonžarca je tipi topi, tako kot lani kot sem bil nazadnje, torej vse vredi, bp nasmeh. Te dni grem spet malo naokoli nasmeh
Keko23. 04. 2013
Pot je krožna. Nazaj se vrneš po lažji poti, ki jo nekaj časa spremlja jeklenica, zadnji del poti je pa pohoden.
kitina9. 06. 2013
Vceraj sem se tudi jaz prvic povzpel cez tole ferato!Lepa ampak tezka!Lp.
Kita24. 06. 2013
Pravo težavnost D/E občutiš šele takrat ko v tistem previsu v levo izpustiš vse skobe z uporabo skob je pa to čisti D...velik nasmeh
Marco-Slo31. 08. 2013
Danes sem na hitro sprobal to ferato.
Od jutri dalje bo onemogočen dostop do parkirišča. Bil je nekdo pri mizarski delavnici in pri mostu izdeloval leseno rampo. Na koncu ko sem odhajal pa je še povedal da od jutri dalje ni več parkiranja.
slavi090231. 08. 2013
in kje bomo lahko parkirali,če bomo hoteli na to ferato
Misantrof31. 08. 2013
Kakšno vprašanje pa je to? Se bo pač treba odpeljati naprej v Železno Kaplo in parkirati na primernem mestu ...
slavi09021. 09. 2013
sem predvidevala da bo nekaj takegajezik
Sopke4. 10. 2013
Meni se pa tole zdi bolj kod atletska steza ne pa zavarovana plezalna pot mežikanje
nasmeh
pinny26. 03. 2014
Je že kdo plezal letos v železni kapli kj? nasmeh
Bojan_A30. 04. 2014
Danes sva bila s kolegom v tej ferati.

POROČILO: http://bojanambrozic.wordpress.com/2014/04/30/ferata-v-zelezni-kapli/

Pot je dobro zavarovana in brez posebnosti.
kitina4. 05. 2014
Danes sem tudi jaz zlezel ferato.Pri
mizarski delavnci se da spet parkirat!Lp
jan123427. 06. 2014
Jah po kateri poti greš pa nazaj do izhodišča nasmeh
geppo27. 06. 2014
Do izhodišče se spustiš po poti, ki je tudi na nekaterih delih varovana. Je lahko sledljiva in ni težav.
jan12345. 07. 2014
Sej to je markirana 3 ure gor in nazaj ane . al je več
geppo5. 07. 2014
Vzpon in sestop od 2 do 3 ure vsega skupaj.
marko77713. 06. 2017
Bil v soboto prvic v ferati Ž.kapla.
Kljub 200 slikcam ,sem za vzpon in spust porabil skoraj 2h.
Meni je bila vsec ferata,sem prav uzival!!!!
Priden sigurno se kdaj!!!!!!nasmeh
marko77713. 06. 2017
Bil v soboto prvic v ferati Ž.kapla.
Kljub 200 slikcam ,sem za vzpon in spust porabil skoraj 2h.
Meni je bila vsec ferata,sem prav uzival!!!!
Priden sigurno se kdaj!!!!!!nasmeh
anze r29. 05. 2019
A se skala v ferati hitro suši?
VanSims25. 06. 2019
Kaj je že rekel žal že pokojni Igor Zlodej? Odnehati pravočasno je največja zmaga! Tega sem se držal včeraj. Prišel do (in čez) prvega previsa (C/D) s skobami. Potem pa videl da ne bo šlo.

Ja, ja prišel bi do tistega D/E previsa, brez skrbi, a čez njega ne vem če bi. Morda sicer bi a morda ni zadosti. In če bi se tam ustavil bi zelo težko prišel nazaj dol. Prometa sicer ni bilo.

Vzroki: vročina, dve ferati prejšnjega dne in sestavljanje novega trenažerja še prejšnjega dne kjer so roke pridno privijale kopico šraufov. nasmeh Bo treba ponoviti jeseni in s frišno energijo.

Parkirati se da pri tisti delavnici. Je bil celo nekdo tam in mi pomahal ko je odhajal. nasmeh Torej očitno ni problema.
VanSims28. 07. 2019
V hribih gre ponavadi že v drugo rado in tako je bilo tudi sedaj. Tokrat je bilo kljub vročini in grozečim popoldanskim nevihtam, parkirišče polno tudi še opoldne ko sem se že vračal.

Kaj naj rečem? Absolutno najtežje kar sem do sedaj zlezel. Konstanta navitost, ki razen na dveh, treh mestih ne pade pod C zahteva seveda moč, na kateri je zelo težko šparati s kakim prostim poplezavanjem, kvečjemu da se z eno roko držiš za zajlo, z drugo pa malo probaš prosto. Počitek vsake toliko časa, še pred najtežjim delom, tudi če še nismo zmatrani (če pa smo pa se nam zgoraj slabo piše mrk pogled ), pride tam prav.

Slavni detalj pa se je pojavil pred mano kot iz neba ! eek nasmeh Zdelo se mi je, da bo do njega še kar nekaj. No, strinjam pa se z vsemi, ki pravijo, da to ni D/E. Res je, še D morda komaj. D/E na recimo Lisci,je vsaj od začetka težji. Je pa ta seveda daljši in kljub temu kar pobere nekaj moči. In ko že prideš v B/C prečnico nad njim in si misliš, da je najhujšega konec, te malo višje preseneti še en, sicer zelo kratek detajl (po moje kar D), kjer se moraš ornk potegniti in ki ni nikjer omenjen.

Glavna težava je tu torej konstantna težavnost in manj tisti najtežji del, ki se ga vsi bojijo. To je glavnokar je treba vedeti (šparanje z močmi, počivanje, počivalka, razen za Herkulese, obvezna)
don kihott29. 07. 2019
Tisti 3-metrski skok (D) na Lisci sploh ni primerljiv z to previsno prečnico D/E v Železni kapli,že zaradi same dolžine in izpostavljenosti,pa še dobro,da je v prečki v Ž.kapli toliko skob saj drugače bi bil to kar zahteven (E) prehod...mežikanje
dprapr29. 07. 2019
"...kvečjemu da se z eno roko držiš za zajlo, z drugo pa malo probaš prosto."nasmeh
don kihott29. 07. 2019
Ta izjava je pa že za (BOB) leta...Pa saj prav kaj bi ljudje brez domišlije...mežikanje
MiAn29. 07. 2019
Zakaj domišlija, če je to vidno na profilni sliki..velik nasmeh
m3pisnik12. 06. 2020
zanima me, če se ta previs na železni kapli lahko primerja z previsom iz zadnjega okna proti škrbini iz prisojnika?
janezs7313. 06. 2020
Nikakor. Noben del po slovenskih zavarovanih planinskih in zavarovanih plezalnih poteh (z izjemo desne Zelenice, ki je za slovenske razmere itak kot z drugega planeta) ni primerljiv s tem delom v Železni kaplji. Pa ne le ta del, nad njim je še en navit del.

NE strinjam se z VanSimsom, da tole ni D/E. Najtežji detajl tega prehoda je čisti D/E. (Čeprav je prvih nekaj m zaradi skob D)
Naj ponovim, kar sem že večkrat napisal: na podlagi svojega občutka (ponavadi dobro uplezanih in natreniranih posameznikov) je za druge zelo nevarno zniževati ocene. Ne delajte tega, ker potem tisti, ki nimajo občutka za kaj gre, tam obvisijo in ne morejo nikamor.

Pozimi sem iz zgornjega dela (nad to slavno previsno prečko) zaradi podobnega razloga dobesedno vlekel ven dva Avstrijca.
Tal2. 05. 2021 14:27:32
Kako bi ferato primerjali z Jermanom, ki naj bi bila na enem mestu celo E? Zasledil sem, da naj bi bile v tujini podobne ocene ferat precej težje kot pri nas.
don kihott3. 05. 2021 14:52:32
Jermanca je bistveno krajša in dosti lažja...Zaradi ogromnega števila skob(na katerih lahko naenkrat stojita dve normalni osebi) sm mnenja,da najzahtevnejši odseki na Jermanci,kjer so skobe malo bol narazen dosežejo švoh (D?)...Oceno (E) na Jermanci občutimo le v primeru,če ne pohodimo nobene skobe med vzponom ..
don kihott3. 05. 2021 15:23:10
Jermanca je bistveno krajša in dosti lažja...Zaradi ogromnega števila skob(na katerih lahko naenkrat stojita dve normalni osebi) sm mnenja,da najzahtevnejši odseki na Jermanci,kjer so skobe malo bol narazen dosežejo švoh (D?)...Ocena (E) je izmišljena...Podobne ocene v tujini so dejansko na večini ferat bistveno zahtevnejše kot pri nas,izjema sta le Zelenica (E) in Gonžarjeva peč (D/E),ki sta redki izjemi z realnimi ocenami pri nas...