Gorovja / Julijske Alpe / Triglav / Zadnjica - Triglav (čez Komar)

Zadnjica - Triglav (čez Komar)

Izhodišče: Zadnjica (650 m)
Ime poti: čez Komar
Zahtevnost: zelo zahtevna označena pot
Zemljevid: Triglav 1:25.000
Priporočena oprema (poletje): čelada, komplet za samovarovanje
Priporočena oprema (zima): čelada, komplet za samovarovanje, cepin, dereze
Iz Kranjske Gore se čez prelaz Vršič peljemo proti Bovcu ali obratno, a le do 50. serpentine vršiške oz. Ruske ceste (v bližini vasi Trenta). Tu zavijemo na stransko cesto, ob kateri nato pa nekaj 100 metrih parkiramo na parkirišču ob cesti.
S parkirišča nadaljujemo po cesti, le ta pa nas mimo nekaj hiš (predvsem vikendi) v približno 15 minutah pripelje do mesta, kjer se cesta razcepi na dva dela (ob križišču je bilo nekoč parkirišče, danes pa je parkiranje prepovedano).
Nadaljujemo po spodnji desni cesti (po zgornji cesti prispemo do tovorne žičnice, ki pelje na Pogačnikov dom) v smeri Doliča, Luknje in Prehodavcev. Sprva zložni cesti, ki nas vodi čez razgledne travnike, višje pa skozi gozd, sledimo skoraj do njenega konca, oz. točneje do označenega razpotja, kjer se v desno odcepi markirana pešpot proti Prehodavcem (do sem potrebujemo približno 1 uro).
Slabša cesta se tu spremeni v široko vojaško mulatjero, ki sprva preči potok ter se nato za kratek čas vzpne skozi gozd. Iz gozda nas pot pripelje na travnat teren kjer je tudi nekoliko slabše označeno razpotje. Vojaška mulatjera tu zavije v levo, nas pa napis “Komar” na skali usmeri naravnost na ozko stezico, ki preko travnika vodi proti manjšemu potoku. Pot nato preči potok in se prične vzpenjati po strmem pobočju proti kapelici, ki jo lahko že vidimo pred seboj. Pri kapelici nato pot zavije desno ter tudi s pomočjo nekaj jeklenic v vzponu preči strmo pobočje proti zahodu. Pot nas nato pripelje do hudourniške grape po kateri se nato s pomočjo varoval vzpenjamo levo navzgor. Po krajšem vzponu grapo zapustimo in se usmerimo desno na ozko zavarovano polico, ki nas pripelje na strma severna pobočja. Sledi nekaj strmih vzponov ob jeklenici nato pa pot zavije nekoliko v levo in prične v rahlem vzponu prečiti izpostavljena pobočja. Takšna pot nas pripelje v še eno hudourniško grapo po kateri se nato s pomočjo varoval vzpenjamo. Grapo tokrat zapustimo na levo stran, nato pa sledi še kratko prečenje ob jeklenici, ki nas pripelje na manj strma pobočja poraščena z ruševjem in grmičevjem.
V nadaljevanju se ob lepih razgledih proti Pihavcu in Zadnjiškem Ozebniku vzpenjamo večinoma skozi ruševje. Takšna pot nas pripelje na travnata pobočja, v zgornjem delu pa postane pot vse bolj gruščnata. Ko se že povsem približamo ostenjem Kanjavca zavije pot v levo in sledi še krajši vzpon do razpotja kjer se priključimo običajni poti, ki vodi po vojaški mulatjeri.
Malo višje se v desno odcepi še pot proti Zasavski koči (pot Mire Marko Debelakove čez Kanjavčeve police).
Tu nadaljujemo levo, nas pa vse bolj razgledna in občasno prepadna pot pripelje do razpotja v bližini Koče na Doliču.
Od razpotja v bližini Koče na Doliču nadaljujemo levo proti zahodu in vzpon nadaljujemo po mulatjeri, ki se kar strmo vzpenja. Po pol ure hoje od koče se svet zravna in pot ne pridobiva več na višini. Sedaj pred seboj lepo vidimo Triglav. Naprej hodimo v smeri Triglava po podih, kjer je potrebna previdnost, da ne stopimo v kakšno luknjo in si pri tem zvijemo noge. Naprej pridemo na razpotje, kjer se nam priključi pot s Plemenic. Nadaljujemo desno po melišču navzgor vse do stene. Pot naprej se s pomočjo številnih varoval prečno vzpne in nas pripelje pod Triglavsko škrbino. Naprej se povzpnemo do škrbine, kjer pridemo na razpotje. Nadaljujemo levo navzgor (naravnost navzdol Planika) po strmi, a dobro zavarovani poti. Po nekaj minutah strmina popusti in do vrha nas čaka samo še nekaj minut vzpona po vršnem pobočju Triglava.
Zadnjica - Dolič 4:45, Dolič - Triglav 2:30.
zemljevid poti - Triglav
Ob poti: Koča na Doliču (2151m)
Priporočamo: izleti z istega izhodišča, podobni izleti, panorama, vpisna knjiga
Zadnjica - Triglav1
Zadnjica - Triglav72
Zadnjica - Triglav73
Zadnjica - Triglav74
Diskusija o izletu Zadnjica - Triglav (čez Komar)
joža x8. 08. 2013
Pot je neprimerno težja od "normalke"iz Zadnjice,preverila z ženo včeraj,na njej je veliko plezanja,čeprav je na zemljevidu P.z.s. vrisana kot neplezalna pot,kar pa je neumnost.
Bojan28578. 08. 2013
Pa si šel čez Komar? Mi namreč nismo nikjer plezali.Čavči
merkur8. 08. 2013
Ja, joža x, seveda je omenjena pot težja od zadnjiške mulatjere, ampak kakšnega plezanja pa vendarle ni. Na izpostavljenejših delih je zgledno zavarovana - tam se pač primeš. Je pa res, da se je pametno o nepoznani poti prej podrobno pozanimati, pri čemer zemljevid (dober ali slab) ni dovolj. Ne glede na vse, se nepoznane poti načeloma ne izbira za sestop, če seveda obstaja alternativa.

Pa srečno!
katty8. 08. 2013
Mogoče kaj opazil,kaka je pot proti Kanjavcu naprej?
gral8. 08. 2013
Zadnjica po mulatjeri do Doliča - lepa senčna pot. Dolič - Kanjevec brez posebnosti in pot v dobrem stanju.
katty8. 08. 2013
A na poti čez Komar ni več nč snega, pa pol prot Kanjavcu tud ne?
IgorZlodej8. 08. 2013
Sneg je v teh dneh pravi božji dar, upam, da bo vršace kmalu pobelilo, tudi Triglavmežikanje
katty8. 08. 2013
Hvala Igor za prijazen odgovor velik nasmehcool
skalaš709. 08. 2013
Mal se umiri s snegom Igoriči, sej ga bo na zimo dovolj! LPnasmeh
IgorZlodej9. 08. 2013
@katty pa saj smo vendar avgusta, ti kar hitro na Komar, ker konec meseca bo pa res zapadelmežikanje
miranm15. 08. 2014
Pozdravljeni!
Zanima me stanje poti iz Zadnjice čez Komar do Doliča.

Hvala in varen korak!
Slash1328. 07. 2017
Zanima me stanje poti iz Zadnjice čez Komar do Doliča. Kakšna je ta pot v primerjavi s Hanzovo na Mojstrovko?
simon7928. 07. 2017
Za trenutno stanje ne bi vedel, bil sem lani septembra in je bilo vse ok. Meni osebno je ta pot čez Komar veliko lažja (zelo malo prepadnih pogledov) pa tudi zanimivejša od tiste na Mojstrovko. V bistvu mi je top 3 v Julijcih, malo skrivnostna, samotna, skrita, zanimivo speljana, dopoldne prijetno senčna. Lp in srečno!
Slash1328. 07. 2017
Super, najlepša hvala simon79!
vladika6. 08. 2017
Včeraj prehodil pot iz Zadnjice čez Komar do Doliča, naprej na Triglav in nazaj na Dolič ter po mulatjeri nazaj v Zadnjico.

Opis poti skozi moje oči:
Od izhodišča (parkirišče je 100m od table Zadnjica pri 50. serpentini Vršičke ceste in ni plačljivo) se vije makedamska cesta po kateri stopamo nekje eno uro. Ko se cesta zoži v potko prispemo do razpotja čez mulatjero ali čez Komar. Pozor na razpotju ni table je le kamen na katerem piše Komar in smer. Pot čez Komar ja kar zahtevna. Vsa varovala beri klini in jeklenice so v brezhibnem stanju in so tam kjer je to potrebno. Po približno treh urah (jaz sem porabil manj) se pot priključi poti iz mulatjere in nadaljujemo do Doliča. Od Doliča do Triglava pot brez posebnosti le od Triglavske škrbine so nam v pomoč varovala. Pot nazaj do Doliča poteka po isti poti. Od Doliča po mulatjeri do Zadnjice pa priznam, da se mi je pot vlekla. Mulatjera je deloma izpostavljena in je mestoma prepadna. Naj še dodam, da je na mulatjeri polno kamenja in si lahko zvijete gleženj.
Pot ni za vrtoglave, potrebno pa je tudi nekaj kondicije, je pa ta pot vsaj meni zelo lepa. Čez Komar mislim, da sem bil sam, nikjer nobenega.
Priporočam vsem, ki še niste bili v tej smeri na Triglavu, da jo enkrat prehodite.
Še časi, ki sem jih porabil za gor in dol. Tukaj naj povdarim, da so navedeni časi, ki sem jih porabil jaz in bo nekdo hitrejši, nekdo pa bo porabil več časa za posamezni del poti.
Zadnjica - Dolič čez Komar 3h 45min
Dolič - Triglav 1h 40min
Triglav - Dolič 1h 30min
Dolič - Zadnjica po mulatjeri 3h
Skupaj pavz pa se ja nabralo za ca. 1,5h
Na pot sem se odpravil ob 05:30h in nazaj pri avtu sem bil ob 17:00h, ob pol šestih pa sem že pil kavico na Vršiču velik nasmeh .

Varen korak vsem, Vlado
VanSims15. 10. 2018
Pot čez Komar je tehnično zahtevna, spet pa ne tako hudo, še največji problem je morda ena zelo navpična zajla nekje na sredini in pa zadnja grapa kjer so na voljo le klini.

Kondicijsko je pot tudi kar zahtevna, kdor gre po njej le zaradi plezanja naj računa tudi z zadnjim delom po koncu varoval, ki te kondicijsko kar pošteno namatra, še posebej grušč tik pred priključkom na mulatjero. Če bi to vedel, ne vem če ne bi šel do Doliča kar po udobni mulatjeri.

Odcep za Komar je tam nekje kjer gledamo naravnost v slap, kake pet minut po razpotju Dolič-Prehodavci, kjer se konča cesta skozi Zadnjico. Ko se pot začenja vzpenjati stran od slapa, je že prepozno.
Zgembo5. 08. 2019
Bil v soboto na tej turi, zelo lepa vendar tudi zelo dolga nasmeh razmere fenomenalne
evo nekaj fotk
trdi5. 08. 2019
Lepe fotografije, samo po slikah sodeč je to normalna pot po mulatjeri mimo odcepa za luknjo in ne čez komar
Jernej96822. 09. 2020
Komar sem prehodil 5.9.2020 in sicer navzdol. Varovala so v dobrem stanju. Markacije pa so postavljene bolj za tiste, ki gredo navzgor (kar je logično). Dol grede je potrebna previdnost v hudourniški grapi, kjer so sledovi hoje manj vidni in bi bila kakšna dodatna markacija več kot dobrodošla.
Lenore12. 07. 2022 11:14:20
Nikjer ni vidnega razpotja čez Komar.
IZ Doliča grede je jasno, na veliko napisano.. ampak v obratni smeri iz Zadnjice gor pa ni razpotja za KOmar NIKJER.
Markacije so na splošno kar slabe tam...
miri12. 07. 2022 12:05:34
Malo truda ne škodi.Saj ni treba,da je vse prineseno na pladnju.
turbo12. 07. 2022 12:11:55
Tole fotko sem naredil v soboto, 25.6. => glej predzadnjo fotografijo v albumu !!! Vidi se velik slap, desno od njega pa kapelico (belo modro) Vidi se tudi stezica, ki gre po travah proti slapu, poetm pa višje preči grapo (potok) v desno. Orientacija je kapelica, če greš v tej smeri, prej ali slej stopiš na markirano stezo, ko prideš do stene, pa si pri prvih jeklenicah. Običajno je na odcepu poti Luknja-Dolič-Komar majhen možic, v soboto sem pozabil pogledati, lani jeseni je bil in to kar velik.

_sandra_12. 07. 2022 14:00:30
Je razpotje označeno na skali ob poti, piše gor KOMAR pa puščica je narisana.
mirank12. 07. 2022 14:48:57
Sem že večkrat napisal; če ubiraš dobro shojene bližnjice, potem tega odcepa ne boš videl. Če pa se držiš ves čas markirane poti, potem odcepa ne boš spregledal.