Gorovja / Kamniško Savinjske Alpe / Kocbekov dom na Korošici / Za Loncem - Kocbekov dom na Korošici

Za Loncem - Kocbekov dom na Korošici

Izhodišče: Za Loncem (980 m)
Zemljevid: Kamniške in Savinjske Alpe 1:50.000
Dostop iz Luč: V Lučah se usmerimo na cesto v smeri Kamnika in cesti naprej sledimo mimo gostilne Gams in naprej čez most potoka Lučka Bela. Le nekaj deset metrov za mostom pa se desno odcepi cesta v dolino Lučke Bele. Usmerimo se na to cesto in ji sledimo do parkirišča pri oznakah Korošica 3:30.
Dostop iz Kamnika: Iz Kamnika se zapeljemo v Stahovico in naprej proti prelazu Črnivec. Le malo pred prelazom pa se ostro levo odcepi cesta h Kranjskemu Raku. Usmerimo se na to cesto, ki nas pripelje do prelaza na Kranjskem Raku. Naprej se usmerimo v smeri Luč in vožnjo nadaljujemo po cesti, ki se spušča. Ko nas cesta pripelje v dolino bomo na levi strani ceste opazili smerokaze za Korošico. Usmerimo se na to cesto in ji sledimo do parkirišča pri oznakah Korošica 3:30.
S parkirišča se usmerimo na pot v smeri Korošice. Sprva široka in zložna pot nas kmalu pripelje v strma pobočja, kjer se pot strmeje vzpenja. Pot, ki se vzpenja skozi gozd nekoliko višje preči manjšo jaso, kjer strmina za krajši čas popusti. Pot gre nato ponovno v gozd, kjer preči hudournik in se za tem strmo vzpne. Nekoliko višje se nam odpre lep razgled proti Lučki kopi in Konju. Pot naprej počasi preide med rušje, kjer se nadaljuje do manjšega razpotja na Vratcih. Nadaljujemo naravnost v smeri Korošice sprva rahlo navzdol (pot desno preči izpostavljena pobočja pod Lastovcem). Že po nekaj korakih pa nas pot pripelje do presihajočega jezera na Starih Stalah. Tu lahko poleg jezera pogosto opazimo skupino svizcev, ki se podijo po travnatih pobočjih. Pot naprej se ponovno začne zmerno vzpenjati in nas kmalu pripelje do potočka, ki je med najvišjimi v Sloveniji. Potoček ima nekaj manjših slapičev, ki na tej višini pridejo še posebej do izraza. Nekoliko višje nas pot, ki še vedno poteka med rušjem pripelje na razpotje, kjer nadaljujemo po levi poti (desno Vodotočnik). Pot se nato po vse manj poraščenem pobočju vzpne do Praga (1910m), kjer se nam odpre pogled proti ravnici Korošice. Na levi strani ravnice zagledamo dom na Korošici do katerega se spustimo in ga v nekaj minutah tudi dosežemo.
zemljevid poti - Kocbekov dom na Korošici
Ob poti: Šibje (1210m), Vratca (1655m), Stare Stale (1640m), Prag (1910m)
Izlet lahko podaljšamo do naslednjih ciljev: Lučki Dedec, Ojstrica, Planjava
Priporočamo: izleti z istega izhodišča, podobni izleti, panorama, vpisna knjiga
Za Loncem - Kocbekov dom na Korošici1
Za Loncem - Kocbekov dom na Korošici20
Diskusija o izletu Za Loncem - Kocbekov dom na Korošici
petruša17. 05. 2010
V soboto bi radi šli z družino na Korošico, pa me zanima če je dom že odprt in če še je kaj snega.lp
petruša19. 05. 2010
Kako pa je kaj s snegom na poti.lp
zamet19. 05. 2010
Danes 19.5. sem bil na Korošici,sneg se prične na približno tretini poti,šel sem popoldan,tako da se je malo pogrezalo.Lp
Slike so na "Trenutne razmere"
gorazdjustinek10. 06. 2010
pozdravljeni,

mene pa zanima ali je ima kdo mogoče kontakt odgovorne osebe ali infomracijo o tem ali je mogoče najeti kočo pri vodotočnem jezeru oz. ali je tam mogoče prespati. Nikjer ne najdem kontaktov niti od gospoda, ki skrbi za kočo na planini Podvežak. Hvala. lp, Gorazd
irska11. 07. 2011
Te poti kot kaže že dolgo ni nihče uporabljal mežikanje ... Že kolovoz je bolj primeren za terence kot kakšne "navadne" avtomobile. To soboto sva s prijateljico podali na Lučkega Dedca s tega izhodišča in parkirali na mestu, kjer je oznaka "Lonec 5 min", kar je pomenilo 25 minut hoje. Ampak tu označenih 3h30min od smerokaza naprej je pa zelo sprehajalnih mežikanje...midve sva bili na križišču za Lučkega Dedca v 2 urah (vključno s 25min hoje po kolovozu! mežikanje Tudi na PZS je zapisano, da je do koče 2h30min. Je pa lepoooo!!! In že dolgo nisva srečali toliko prijaznih planincev kot tu na Savinjskem koncu!
danicak11. 08. 2011
Po zgornjem opisu poti me zanima, kako izpostavljen je del "prečiti izpostavljeno pobočje pod Lastovcem", je tu pot vklesana ob skalah,morda varovalne vrvi...nimam še mnogo izkušenj,sicer pa veliko željo obiskovat naše lepe gore.
Vsaka informacija mi bo pomagala pri odločitvi.Hvala
ben11. 08. 2011
Sicer te prečnice pod Lastovcem ne poznam, ampak ta del tudi nima nobene veze s to potjo. Tu piše, da na Vratcih lahko zavijemo na pobočja pod Lastovcem, naša pot pa gre naravnost proti Starim Stalam.Zgoraj omenjeno pot sem prehodil in razen nekaj večje strmine, tam približno pri 6.in 7.sliki, ni nobenih izpostavljenih delov. Pa srečno!!! nasmeh

Lp B
danicak12. 08. 2011
ja,super,hvala za razlago, sama strmina ni problem.
Tole je naslednja pot v gore.
Lep podaljšan vikend,
D.
otiv12. 08. 2011
Svoje čase je bila le cesta ob Lučki Beli bolj slaba,še posebno ob kakih nalivih. Drugače pa lepa pot iz doline na Korošico, brez kakršnih problemov.Nekoč sem celo tu videl planike v dolini in skoraj nisem verjel očem.
garmont12. 08. 2011
Če želiš prečiti pobočja pod Lastovcem gre za neoznačeno lahko sledljivo pot. Najprej se spusti pod steno, katero potem v rahlem vzponu preči. Na poti ni varoval, je pa precej lep razgled na Konja in Rzenik. Same izpostavljenosti ja za cca 150 metrov. Seveda pa z vrtoglavostjo tu nimaš kaj iskati.
miha8921. 10. 2011
Lep pozdrav mene pa zanima kolk je ta pot zahtevna za vzpon po snegu? Hvala
otiv21. 10. 2011
@miha89
Sam sicer nisem hodil v pravi zimi,sem bil pa večkrat spomladi in pri prvem obisku je bilo kar nekaj težav z orientacijo.Če si bil poleti,potem ne bo težav.Glede nevarnosti plazov težko ocenim,morda je nevaren del predno prideš na Stare stale,kjer je pot srmejša.Naprej pa ni težav,če le poznaš smer poti.Seveda je potrebno v zimi začeti že v dolini na začetku makadamske gozdne ceste.Zato se turni smučarji raje poslužujejo ceste, ki pelje na Podvežak in se po njej peljejo do Planice,do koder pa je tudi cesta splužena.
miha8922. 10. 2011
Hvala otiv smo poskusli danes pa nam žau ni uspelo malo pod presihajočim jezerom smo zgubili sled za merkacijami in se potem komaj prebili čez borovce do jezera. Kjer smo se potem zaradi časa in ker je začelo snežiti obrnili nazaj. nasmeh
otiv22. 10. 2011
Mi je žal,da ti ni uspelo in kakor sem že napisal je dobro,da to pot obiščeš poleti,ko je lažje slediti stezi.Tudi sam nisem prvikrat prišel do Korošice,naslednjič pa že.
Drugače pa je to lepa pot,malce manj razgledna,toda še vedno nudi gorniku to, kar išče v gorah.
Irina23. 10. 2011
miha89 22.10.2011

@otiv ti je zelo prav svetoval. Pot opravi najprej v poletnem času, oz., ko je kopno.
Markacije so zelo zbledele in jih skoraj ni ali pa so kažipoti provizorično privezani kar h količku in na tleh. Pod snegom jih tudi slučajno ne moreš videti. Ravno tako so markacije večidel, kar jih je, "talne". Skratka neuporabno. O tem sem tarnala že poleti, ko sem se po tej poti podala na Korošico.
Do presihajočega jezera je še najlažje priti, naprej je še bolj sitno, še posebaj, če ne veš kje pot pelje.

V kolikor imaš res željo prehoditi pot še to zimo, predlagam, da poišči koga v PD Luče. Prav gotovo so tam gorniki, ki tudi pozimi obiskujejo svoje bližnje vrhove in prav gotovo pot dobro poznajo.
redbull11. 02. 2012
prosim če kdo poroča tle, če je nevarnost plazov na tej poti velika ali ne, zdej po 11.februarja, ko je mal več snega zapadlo. Zdej bo lepše vreme pa bo treba mal naokol.
hvala že vnaprej za informacije

dejan
tisa11. 02. 2012
Dejan za plazove ne vem,mislim pa, da je pot za pravo zimo kar dolga,edino če ne misliš bivakirati na Korošici.Pot boš moral začeti že v Podvolovjeku,ker gozdne ceste verjetno ne plužijo.
Irina12. 02. 2012
redbull 11.2.2012
Pot je res dolga in menim, da pozimi ni ravno obiskana, tako, da bi te čakala hoja po celem snegu. Če je nisi prehodil poleti in je ne poznaš dobro, bi ti jo odsvetovala.
Smerokazi na tej poti so prava redkost in še tisti, ki so, so privezani ob kolu na tleh!! Tudi talnih oznak je bore malo, a te tako in tako pozimi ne pridejo v poštev. Tarnala že poleti.
Za obisk Korošice-Ojstrice imaš na voljo drugo pot, veliko bolj prijazno in obiskano tudi v zimskem času. S planine Podvežak.
Mimogrede, na nekaterih delih poti ni GMS signala.
redbull12. 02. 2012
ok hvala za informacije
redbull26. 02. 2012
me zdej zanimajo razmere,zdej pa je ziher že prevozna cesta do lonca.
če lahko kako poročate
tisa26. 02. 2012
Cesta leži v senci,tako je sigurno sneg na njej,verjetno pa ne veliko.
redbull26. 02. 2012
ok hvala tisaa
redbull5. 04. 2012
v soboto nameravam po vsej verjetnosti po tej poti, zanima me če hodite kaj tle,je normalno markirana ali se lahko izgubiš-prosim poročajte čimprej

U&Q5. 04. 2012
jaz sem šla lani po tej poti. Na delu poti so markacije na tleh (na skalah) in niso prav pogoste. Sama sem pot gor našla, navzdol pa sem se malo lovila.
redbull5. 04. 2012
Ka slučajno veš,kje bi se lahko to pozanimal,kakšna je pot. Pozna kdo kakšnega ki je blizu tam doma(izhodišče pred loncem) hvala lp dejan
U&Q5. 04. 2012
Jz ne bi vedla, upam da dobiš odgovor
francimedved5. 04. 2012
Kar korajžno v Podvolovjeku pri spomeniku zaviješ v Dolino Lučka Bela, čez lesen most pa naravnost navzgor, ne levo, preko pašnih vrat Voziš se še kakšnih 5 kmKjer boš za enim levim ovinkom in strmim klancem zagledaš na levi travnik s tablo Korošica, parkiraš in po markirani poti naprej. Ko prideš do Vratc 1655, prideš na en večji travnik prečiš ga po desni strani in tam zoped zegledaš markacije za Korošico, Kmalu prideš do razpotja kjer desno steza vodi na Vodotočnik levo pa do Kocbekovega doma.
ok hvala ti
donat7. 04. 2012
Dost nas ima že GPS naprave, zato bi predlagal, da se ob opisu izleta navede tudi koordinate izhodiščne točke.
Dostkrat ne veš, kje moriš parkirat oz. iščeš začetek poti.
l.p.
bostjan858. 04. 2012
se strinjam z tabo Donat
redbull9. 04. 2012
Irina9. 04. 2012
Bravo! Res ste face.
keti127. 07. 2012
A je kdo morda pred kratkim prehodil pot iz Lučke Bele proti Korošici oz. tudi na Lučkega Dedca? Pred leti sem tam že hodila. Me zanima samo, če je kaj posebnega, ker sem nekje zasledila informacije, da je podrto drevje, itd.
Hvala.
rokštrajhar19. 06. 2017

Včeraj sem se odpravil na Korošico po tej poti " za Loncem ". Moram pa vam povedat , da tako slabe, neprehodne, ponekod zaraščene poti še nisem videl!!!jezen Tu se vidi, da markacisti PD Celje ne delujejo tako kot je potrebno! Ne vem zakaj ?jezenjezen
sifamora28. 06. 2018
Je v zadnjem času kdo šel po tej poti? Lahko pove v kakšnem stanju je le ta?
Hvala
Hriboholic21. 04. 2019
Danes sva šla po tej poti, pot je slabo urejena, markacije so zbledele...
Načeloma se pa ob dobri pozornosti brez težav pride do cilja... Ko se spustiš do jezera je bil sneg. Tam je bilo potrebno malce improvizacije in iskanje poti... ravno tako malo nad jezerom.
Ampak ker sem pot pred izletom preveril na zemljevidu ni bilo večjih težav. Kljub snegu in pomanjkanju markacij (ker so prekrite s snegom)
se je dalo priti do pogorelega doma.
zdejan29. 04. 2022 19:22:09
Poskusil danes po tej poti. Že čez 15 minut zgubil pot zaradi padlih dreves. Vztrajal sem naprej po grapi in brezpotju, ven sem prišel pri Vodotočniku. Naprej nisem mogel zaradi snega nad 1800 m, saj sem se ugrezal do pasu, nobeden še ni zgazil poti, pa sem se raje obrnil. Nazaj grede sem našel pravo pot navzdol. Pot je v slabem stanju, prekrita z listjem in rastlinjem, markacije so zbledele, smerokaz le enkrat.