gorovja / Julijske AlpeZadnjiški Ozebnik / Trenta - Zadnjiški Ozebnik

Trenta - Zadnjiški Ozebnik

Izhodišče: Trenta (620 m)
Cilj: Zadnjiški Ozebnik (2084 m)
Zemljevid: Trenta 1:25.000

a) Najprej se zapeljemo v Kranjsko Goro, nato pa z vožnjo nadaljujemo preko prelaza Vršič proti Bovcu. Kmalu za 50. serpentino cesta preči reko Krajcarico, od koder se peljemo še približno 1 km do mesta, kjer se v levo odcepi z rampo zaprta gozdna cesta. Parkiramo nekaj metrov pred rampo na primernem mestu ob cesti.
b) Zapeljemo se v Bovec, nato pa z vožnjo nadaljujemo proti Trenti. Ko Prispemo v Trento, bomo še pred središčem kraja opazili gozdno cesto, ki se z glavne odcepi ostro v desno. Na omenjenem križišču, katero se nahaja nekaj 100 metrov pred središčem Trente zavijemo ostro desno in nato parkiramo na primernem mestu ob cesti.

Od rampe nadaljujemo po gozdni cesti, le ta pa se zložno vzpenja in nas pripelje do križišča, ob katerem je manjše "parkirišče". S križišča nadaljujemo po spodnji desni cesti za oznakami Prehodavci, mi pa po njej hodimo le kratek čas, saj nas nato oznake povedejo levo v gozd. Pot naprej nas vodi mimo hiše ter se za njo ponovno prične vzpenjati. V nadaljevanju se vzpenjamo ob potoku Beladovec, na katerem lahko opazimo nekaj lepih manjših slapov. Med vzponom ob potoku pot postopoma postane manj strma, nato pa zavije rahlo v levo, kjer se še dodatno položi. Sledi nekaj minut povsem lahkotne hoje, nato pa se pot, ki poteka po stari mulatjeri prične zmerno vzpenjati v ključih. Nekaj časa se še vzpenjamo skozi gozd, nato pa, ko smo že visoko nad potokom, se tudi gozd postopoma prične redčiti. Sledi še nekaj minut hoje in pot nas pripelje do lovske koče v Trebiškem dolu.
Pot naprej se še vedno nadaljuje po mulatjeri, le ta pa nas vodi pod grebenom Špičja na desni in Veliko glavo in Velikim Konjem na levi. Zmerno strma pot, ki se nadaljuje po razgledni dolini, pa se malo višje razcepi na dva dela.
Nadaljujemo po levi spodnji poti (desno Prehodavci), po kateri hitro prispemo do sedla Čez dol.
Na travnatem sedlu, točneje pri možicu zapustimo markirano pot in se usmerimo na sprva komaj vidno stezico, ki preči zaraščeno travnato sedlo Čez Dol. Na severni strani sedla Čez Dol, prispemo na južna pobočja Zadnjiškega ozebnika oz. sprva še pobočja Velikega Konja. Sprva še komaj vidna stezica nas v nadaljevanju vodi čez travnata pobočja porasla s pasovi ruševja. Višje nas pot pripelje v krajšo neizrazito dolinico, iz katere s pomočjo nekaj možicev prispemo na greben Zadnjiškega Ozebnika. Tu nadaljujemo desno ter pot nadaljujemo po zelo razglednem grebenu. Vrh, katerega že vidimo pred seboj, pa dosežemo po približno 5 minutah nadaljnje hoje.

Ob poti: Planina Lepoč (1090m), Planina Trebiščina (1412m), Čez Dol (1632m)
Trenta - zadnjiski_ozebnik1 Trenta - zadnjiski_ozebnik2 Trenta - zadnjiski_ozebnik3 Trenta - zadnjiski_ozebnik4 Trenta - zadnjiski_ozebnik5 Trenta - zadnjiski_ozebnik6 Trenta - zadnjiski_ozebnik7 Trenta - zadnjiski_ozebnik8 Trenta - zadnjiski_ozebnik9 Trenta - zadnjiski_ozebnik10 Trenta - zadnjiski_ozebnik11 Trenta - zadnjiski_ozebnik12 Trenta - zadnjiski_ozebnik13 Trenta - zadnjiski_ozebnik14 Trenta - zadnjiski_ozebnik15 Trenta - zadnjiski_ozebnik16 Trenta - zadnjiski_ozebnik17 Trenta - zadnjiski_ozebnik18 Trenta - zadnjiski_ozebnik19 Trenta - zadnjiski_ozebnik20 Trenta - zadnjiski_ozebnik21 Trenta - zadnjiski_ozebnik22 Trenta - zadnjiski_ozebnik23 Trenta - zadnjiski_ozebnik24 Trenta - zadnjiski_ozebnik25 Trenta - zadnjiski_ozebnik26 Trenta - zadnjiski_ozebnik27 Trenta - zadnjiski_ozebnik28 Trenta - zadnjiski_ozebnik29 Trenta - zadnjiski_ozebnik30 Trenta - zadnjiski_ozebnik31 Trenta - zadnjiski_ozebnik32 Trenta - zadnjiski_ozebnik33 Trenta - zadnjiski_ozebnik34 Trenta - zadnjiski_ozebnik35 Trenta - zadnjiski_ozebnik36 Trenta - zadnjiski_ozebnik37 Trenta - zadnjiski_ozebnik38 Trenta - zadnjiski_ozebnik39
Diskusija o izletu Trenta - Zadnjiški Ozebnik ()
30.6.2013
Zadnjiški Ozebnik, možic je na sedlu čez Dol, potka pa je kar lepo vidna, razen rušje tja in sem ponagaja