gorovja / Zasavsko - Posavsko hribovje in DolenjskaKoča na Bohorju / Stara Žaga - Koča na Bohorju

Stara Žaga - Koča na Bohorju (preko Skalice in V. Javornika)

Izhodišče: Stara Žaga (518 m)
Cilj: Koča na Bohorju (896 m)
Ime poti: preko Skalice in V. Javornika
Zemljevid: Celjska kotlina, 1:50000
Avtor: zdejan

Na Kočo na Bohorju se lahko povzpnemo tudi s Planine pri Sevnici oziroma iz zaselka Stara Žaga pod njo, kjer je ob avtobusni postaji večje parkirišče z nameščenimi kažipoti proti Skalici, Koči na Bohorju in Lisci. Sem se lahko pripeljemo iz Sevnice, Šentjurja ali iz Rimskih Toplic skozi dolino Gračnice.

Z izhodišča Stara Žaga začnemo skladno s kažipoti proti Skalici po asfaltni cesti proti Bohorju. Že kakšnih 100 metrov pozneje cesto za hišami zapustimo v desno in se po prijetni gozdni poti povzpnemo do jase z lovsko opazovalnico in krmilnico. Nato nas zopet sprejme gozd. Višje dosežemo makadamsko cesto, ki je sprva prečimo, nato pa sledimo, v zadnjem delu tudi rahlo navzdol. Prispemo do Lovskega doma Bohor, ki stoji na sedlu pod Vrhom Možnice. Po gozdni cesti skladno s kažipoti nadaljujemo proti Skalici. Pred njo pridemo na večje razpotje. Desna pot vodi na prepadni vrh Skalice, mi pa jo uberemo po levi poti proti Velikemu Javorniku (in naprej do Koče na Bohorju).
Nadaljujemo proti vzhodu. Kmalu stopimo na cesto in pridemo do razpotja pod Velikim Javornikom, na katerega se povzpnemo po kolovozu in strmi stezi. Na vrhu nas pozdravi velik travnik, kjer je na najvišji točki postavljen betonski steber s vpisno skrinjico in žigom. Vrh žal ni razgleden, v ta namen je vredno prečiti travnik proti zahodu, kjer se odpre odlična razgledna točka s klopco in razgledom proti zahodu.
Z najvišje točke Bohorja nadaljujemo skladno s kažipoti navzdol v gozd proti vzhodu. Kmalu stopimo na cesto, po kateri skladno s kažipoti prispemo do Koče na Bohorju.

Ob poti: Vrh Možnice (926m), Lovski dom Bohor (842m), Skalica (Bohor) (951m), Mali Javornik (989m), Veliki Javornik (Bohor) (1023m), Koprivnik (982m)
Izlet lahko podaljšamo do naslednjih ciljev: Koprivnik (Bohor), Veliki Javornik (Bohor)
Stara Žaga - koca_na_bohorju1
Stara Žaga - koca_na_bohorju40
Stara Žaga - koca_na_bohorju41
Stara Žaga - koca_na_bohorju42
Diskusija o izletu Stara Žaga - Koča na Bohorju (preko Skalice in V. Javornika)