gorovja / Julijske AlpeKrsteniški Stog / Stara Fužina - Krsteniški Stog

Stara Fužina - Krsteniški Stog

Izhodišče: Stara Fužina (600 m)
Cilj: Krsteniški Stog (1879 m)
Zemljevid: Triglav 1:25.000

Z avtoceste Ljubljana - Jesenice se usmerimo na izvoz Lesce in cesti sledimo proti Bledu in naprej proti Bohinjski Bistrici. Z vožnjo nadaljujemo proti Bohinjskemu jezeru (Ribčev laz), pri katerem pridemo na križišče, kjer nadaljujemo desno v smeri Stare Fužine. V Stari Fužini pa v križišču pri kapelici zavijemo ostro levo na vzpenjajočo cesto v smeri planine Blato, planine Vogar in doline Voje. Tej cesti nato sledimo do parkirišča, kjer pobirajo cestnino in parkirnino.

S parkirišča nadaljujemo desno v smeri korit Mostnice po široki poti, po kateri v nekaj minutah prispemo do Hudičevega mostu, s katerega že lahko uzremo prvi pogled v korita. Pri mostu stopimo na slabšo cesto, kateri sledimo v levo, po njej pa hodimo le kratek čas, saj nas nato oznake za korita usmerijo desno na lepo urejeno turistično pot. Pot naprej nas kmalu pripelje do osrednjega korit, ob katerih se nato zložno vzpenjamo. Med vzponom ob koritih naletimo na oznake "Slonček" (skala, ki jo je izdolbla voda v obliki slončka - vredno ogleda). Pot naprej se še nekaj časa vzpenja ob Mostnici, nato pa zavije nekoliko proti levi, kjer nas po nekaj minutah nadaljnje hoje pripelje do gozdne ceste, ki vodi proti zatrepu doline Voje. Cesti sledimo v desno, le ta pa nas hitro pripelje do spomenika NOB (do sem lahko tudi z avtom, to nam pot skrajša za približno 45 minut).
Pri spomeniku zapustimo cesto in pot nadaljujemo levo po zložnem kolovozu, le ta pa nas hitro pripelje na manjše razpotje, kjer nadaljujemo po levi markirani poti. Vzpon nadaljujemo po zmerno strmi poti, ki nas po krajšem vzponu pripelje na z gozdom poraščen greben. Tu pot zavije v desno ter se prehodno položi. Nekoliko naprej bomo ob poti opazili manjši križ, pot pa od tu naprej postaja vse bolj strma.
V nadaljevanju se kar nekaj časa strmo vzpenjamo skozi strnjen gozd. Na nadmorski višini približno 1300 m, se pot položi, le ta pa nas nekaj višinskih metrov višje pripelje do mesta, kjer prečimo nemarkirano pot planina Blato - planina Zgornja Grintovica. Prečenje omenjene poti je skoraj neopazno, saj je ravno na tem delu veliko podrtega drevja, ki prekriva obe poti.
Tu nadaljujemo v isti smeri in že kmalu ponovno stopimo na lepo sledljivo, a slabše markirano pot. Pot naprej se še nekaj časa vzpenja skozi strnjen gozd, nato pa se počasi približuje bližnji planini. Višje gozd postaja vse redkejši, pot pa vse manj strma. Še nekoliko naprej pa le izstopimo iz gozda, kjer se pred nami odpre neporaščen svet planine Krstenica. Ponovno slabše vidna stezica, se tu obrne rahlo proti levi in nas sprva v zmernem vzponu, nato pa v rahlem spustu pripelje do pastirskih stanov na planini Krstenica.
Od pastirskih stanov se vrnemo nekoliko proti vzhodu, nato pa vzpon nadaljujemo po razglednem travnatem slemenu, ki se zmerno dviga proti severu. Na zgornjem delu planine bomo ponovno stopili na lepo vidno stezico, ki tik pred strmimi pobočji Krsteniškega Stoga zavije desno. Pot naprej preči manjše melišče, nato pa se v zmernem vzponu nadaljuje čez razgledna ter deloma travnata pobočja, s katerih se nam odpira lep razgled na Tosc in dolino Voje. Višje se pot obrača vse bolj v levo, tako da kmalu preidemo na severna pobočja, le ta pa so občasno tudi nekoliko bolj strma, a ne izpostavljena. Ko stopimo na severno stran Krsteniškega Stoga, se nam odpre tudi lep pogled na Jezerski Stog in Triglav, mi pa zmerno strmi poti sledimo do glavnega grebena Stogov, le tega pa dosežemo nekoliko južneje od sedla med Krsteniškim in Jezerskim Stogom. Ko stopimo na greben nadaljujemo levo ter vzpon nadaljujemo po sprva slabše vidni stezici, ki se naprej vzpenja skozi pas rušja. Pot naprej zavije rahlo proti levi, nato pa nas po kratkem strmem vzponu pripelje na greben, kjer hitro stopimo na predvrh Krsteniškega Stoga. Sledi rahel spust in nato še zložen vzpon do bližnjega vrha po zelo razglednem ter na nekaj mestih rahlo izpostavljenem grebenu.

Ob poti: Planina Krstenica (1670m)
Priporočamo: panorama, podobni izleti, izleti z istim ciljem
Stara Fužina - krsteniski_stog1 Stara Fužina - krsteniski_stog2 Stara Fužina - krsteniski_stog3 Stara Fužina - krsteniski_stog4 Stara Fužina - krsteniski_stog5 Stara Fužina - krsteniski_stog6 Stara Fužina - krsteniski_stog7 Stara Fužina - krsteniski_stog8 Stara Fužina - krsteniski_stog9 Stara Fužina - krsteniski_stog10 Stara Fužina - krsteniski_stog11 Stara Fužina - krsteniski_stog12 Stara Fužina - krsteniski_stog13 Stara Fužina - krsteniski_stog14 Stara Fužina - krsteniski_stog15 Stara Fužina - krsteniski_stog16 Stara Fužina - krsteniski_stog17 Stara Fužina - krsteniski_stog18 Stara Fužina - krsteniski_stog19 Stara Fužina - krsteniski_stog20 Stara Fužina - krsteniski_stog21 Stara Fužina - krsteniski_stog22 Stara Fužina - krsteniski_stog23 Stara Fužina - krsteniski_stog24 Stara Fužina - krsteniski_stog25 Stara Fužina - krsteniski_stog26 Stara Fužina - krsteniski_stog27 Stara Fužina - krsteniski_stog28 Stara Fužina - krsteniski_stog29 Stara Fužina - krsteniski_stog30 Stara Fužina - krsteniski_stog31 Stara Fužina - krsteniski_stog32 Stara Fužina - krsteniski_stog33 Stara Fužina - krsteniski_stog34 Stara Fužina - krsteniski_stog35 Stara Fužina - krsteniski_stog36 Stara Fužina - krsteniski_stog37 Stara Fužina - krsteniski_stog38 Stara Fužina - krsteniski_stog39 Stara Fužina - krsteniski_stog40 Stara Fužina - krsteniski_stog41 Stara Fužina - krsteniski_stog42 Stara Fužina - krsteniski_stog43 Stara Fužina - krsteniski_stog44 Stara Fužina - krsteniski_stog45 Stara Fužina - krsteniski_stog46 Stara Fužina - krsteniski_stog47 Stara Fužina - krsteniski_stog48 Stara Fužina - krsteniski_stog49 Stara Fužina - krsteniski_stog50 Stara Fužina - krsteniski_stog51 Stara Fužina - krsteniski_stog52 Stara Fužina - krsteniski_stog53 Stara Fužina - krsteniski_stog54 Stara Fužina - krsteniski_stog55 Stara Fužina - krsteniski_stog56 Stara Fužina - krsteniski_stog57 Stara Fužina - krsteniski_stog58 Stara Fužina - krsteniski_stog59 Stara Fužina - krsteniski_stog60 Stara Fužina - krsteniski_stog61 Stara Fužina - krsteniski_stog62 Stara Fužina - krsteniski_stog63 Stara Fužina - krsteniski_stog64 Stara Fužina - krsteniski_stog65 Stara Fužina - krsteniski_stog66 Stara Fužina - krsteniski_stog67 Stara Fužina - krsteniski_stog68 Stara Fužina - krsteniski_stog69 Stara Fužina - krsteniski_stog70 Stara Fužina - krsteniski_stog71 Stara Fužina - krsteniski_stog72 Stara Fužina - krsteniski_stog73 Stara Fužina - krsteniski_stog74 Stara Fužina - krsteniski_stog75 Stara Fužina - krsteniski_stog76 Stara Fužina - krsteniski_stog77 Stara Fužina - krsteniski_stog78 Stara Fužina - krsteniski_stog79 Stara Fužina - krsteniski_stog80 Stara Fužina - krsteniski_stog81 Stara Fužina - krsteniski_stog82 Stara Fužina - krsteniski_stog83 Stara Fužina - krsteniski_stog84 Stara Fužina - krsteniski_stog85 Stara Fužina - krsteniski_stog86 Stara Fužina - krsteniski_stog87 Stara Fužina - krsteniski_stog88 Stara Fužina - krsteniski_stog89
Diskusija o izletu Stara Fužina - Krsteniški Stog ()