Ali ste že bili na Plačkem vrhu (510 m)?
Gorovja / Julijske Alpe / Dom Valentina Staniča pod Triglavom / Stara Fužina - Dom Valentina Staniča pod Triglavom

Stara Fužina - Dom Valentina Staniča pod Triglavom

Izhodišče: Stara Fužina (600 m)
Zemljevid: Triglav 1:25.000
Priporočena oprema (poletje): čelada, komplet za samovarovanje
Priporočena oprema (zima): čelada, komplet za samovarovanje, cepin, dereze
Zapeljemo se v Bohinjsko Bistrico, nato pa z vožnjo nadaljujemo v smeri Bohinjskega jezera. V Ribčevem Lazu iz križišča ob začetku Bohinjskega jezera nadaljujemo desno v smeri Srednje vasi, Studorja in Stare Fužine. Cesta nas nato vodi čez most in mimo cerkve sv. Janeza Krstnika, nekaj 100 metrov naprej pa že prispemo v Staro Fužino. V Stari Fužini se najprej peljemo mimo penziona Lipa, apartmajev Triglav, avtobusne postaje, trgovine Mercator, nato pa prispemo do križišča, ob kapelici, kjer nadaljujemo na levo cesto v smeri parkirišča, korit Mostnice, Hudičevega mostu ter planinskih poti na planini Blato in Vogar in poti v dolino Voje. Od križišča sledi še nekaj vzpona, ko se naselje konča, pa prispemo do plačljivega parkirišča, kjer parkiramo.
S parkirišča nadaljujemo desno v smeri korit Mostnice, kjer hodimo po široki poti, ki nas v nekaj minutah pripelje do Hudičevega mostu, s katerega že lahko uzremo prvi pogled v korita. Pri mostu stopimo na slabšo cesto, kateri sledimo v levo, po njej pa hodimo le kratek čas saj nas oznake za korita usmerijo desno na lepo urejeno turistično pot. Pot naprej nas hitro pripelje do osrednjega korit, ob katerih se nato zložno vzpenjamo. Med vzponom ob koritih naletimo na oznake "Slonček" (Slonček je skala, ki jo je izdolbla voda in je v obliki slončka). Pot naprej se še nekaj časa vzpenja ob Mostnici, nato pa zavije nekoliko proti levi, kjer nas po nekaj minutah nadaljnje hoje pripelje do gozdne ceste, ki vodi proti zatrepu doline Voje. Cesti sledimo v desno, le ta pa nas hitro pripelje do Planinske koče na Vojah (do sem lahko pridemo tudi z avtom, to nam pot skrajša za približno 45 minut).
Od koče nadaljujemo po zložni makadamski cesti, ki nas naprej vodi ob robu obsežnih pašnikov doline Voje. Nekoliko naprej se cesta razcepi na dva dela, mi pa lahko nadaljujemo tako po levi cesti (smer Velo polje) ali pa po nekaj minut daljši desni cesti, ki nas ob zatrepu doline pripelje do slapu Mostnice.
Če smo si ogledali slap, se vrnemo nekaj metrov nazaj, nato pa se preko mostička priključimo "levi" nekoliko krajši poti. Pot naprej preide v strnjen gozd, kjer se najprej vzpne nad slap, nato pa postopoma zavije precej v levo, kjer se vzpenja po razmeroma strmih pobočjih. Po približno enournem vzponu skozi gozd pot zavije desno ter nas po nekaj minutah prečnega vzpona pripelje iz gozda na planino Spodnja Grintovica, kjer se nahaja korito z vodo (zaradi možnosti zmrzali je pipo možno odpreti le v poletnih mesecih).
Pot naprej se vrne v gozd, kjer se ponovno prične strmeje vzpenjati. Precej enolična pot nas za tem pripelje v neizrazito dolinico (Jurjevčeva vrtača), kjer se postopoma položi. V nadaljevanju gozd postane nekoliko redkejši, pot pa zavije rahlo proti desni, kjer po nekaj minutah nadaljnje hoje prispemo na slabše označeno razpotje.
Nadaljujemo po desni poti (levo planina pod Mišelj vrhom, Malo polje in Velo polje), ki se ponovno prične vidneje vzpenjati. Naprej se vzpenjamo ob neizrazitem grebenu manj znanega vrha Na Zagonu (1824 m), nato pa se pot položi in nas v nekaj korakih nadaljnje hoje pripelje do mesta, kjer se priključimo občutno bolj uhojeni poti s Pokljuke.
Nadaljujemo v smeri Vodnikovega doma ter vzpon nadaljujemo po zložni poti, ki preči pobočja Tosca (2275 m). Pot naprej preči še nekaj manjših melišč (v zgodnjem poletju so tu še možna snežišča), nato pa nas hitro pripelje do Vodnikovega doma na Velem polju.
Od doma nadaljujemo naravnost v smeri Triglava (desno navzgor Bohinjska vratca).
Nadalje se zmerno vzpenjamo in prečimo pobočja pod Vernarjem (2225 m). Že kmalu naletimo na prvo jeklenico, ki nam pomaga premagati kratko polico. Pot naprej se vzpenja po melišču in nas pripelje do strmega skalnega skoka. Dobro zavarovana pot nas po strmih stopnicah pripelje na vrh tega skoka. Sledi nekaj metrov prečenja po strmem pobočju, nato pa nas pot pripelje na prostrana območja v bližini Konjskega prevala, katerega dosežemo po krajšem spustu.
S Konjskega prevala nadaljujemo v smeri Kredarice in Staničevega doma (levo Planika, desno Krma), mi pa široki poti proti Kredarici sledimo le še nekaj korakov, nato pa nas napis na skali Staničev dom usmeri rahlo desno na lepo sledljivo, a slabše uhojeno stezico. Pot naprej z nekaj krajšimi vzponi in spusti preči pobočja proti desni, pri tem pa preči nekaj grap, ki so lahko v zgodnjem poletju še pod snegom. Pot naprej preči pas ruševja, za tem pa preide na travnato pobočje preko katerega se prečno vzpnemo. Pot se za tem položi in le malo naprej preči pot, ki vodi iz Krme preko Kalvarije na Kredarico.
Nadaljujemo v smeri Staničevega doma (napis na skali) ter vzpon nadaljujemo po zmerno strmi poti, ki se vedno bolj približuje meliščem pod Ržjo. Po prijetni poti čez Ržke pode, pa prispemo na že omenjena melišča, preko katerih se pričnemo prečno vzpenjati. Ko prispemo na drugo stran melišča pot zavije rahlo levo ter se prične strmo vzpenjati po razčlenjenem skalovju. Strmina hitro popusti in po nekaj minutah nadaljnje hoje se priključimo poti, ki vodi iz Krme.
Nadaljujemo v smeri Staničevega doma ter v nekaj minutah zmernega vzpona prispemo na neizrazit greben, kjer se v desno odcepi markirana pot na Rjavino. Nadaljujemo naravnost ter poti, ki se prične zmerno spuščati, ob pogledih na Triglav, Begunjski vrh in Visoko Vrbanovo špico, sledimo do Doma Valentina Staniča pod Triglavom, le tega pa dosežemo po približno 10 minutah spusta.
Izhodišče - Koča na Vojah 45 minut, Koča na Vojah - Spodnja Grintovica 2:00, Spodnja Grintovica - Vodnikov dom 2:00, Vodnikov dom - Staničev dom 3:00.
zemljevid poti - Dom Valentina Staniča pod Triglavom
Ob poti: Koča na Vojah (690m), Planina Spodnja Grintovica (1175m), Vodnikov dom na Velem polju (1817m), Konjsko sedlo (2020m)
Priporočamo: izleti z istega izhodišča, podobni izleti, panorama, vpisna knjiga