Selca - Sleme (Površnica)

Izhodišče: Selca (424 m)
Izhodišče Širina/Dolžina: 46,2237°N / 14,2045°E
Cilj: Sleme (Površnica) (883 m)
Zemljevid: Škofjeloško in Cerkljansko hribovje 1:50.000
Priporočena oprema (zima): dereze, cepin

a) Zapeljemo se v Škofjo Loko, nato pa z vožnjo nadaljujemo proti Železnikom. Ko prispemo do naselja Selca, parkiramo na parkirišču pod župnijsko cerkvijo.
b) Najprej se zapeljemo v Železnike, nato pa z vožnjo nadaljujemo proti Škofji Loki. Ko prispemo do naselja Selca, parkiramo na parkirišču pod župnijsko cerkvijo.

S parkirišča nadaljujemo po pločniku in hodimo ob cesti v smeri proti Železnikom. Nasproti trgovine Mercator Selca pri prehodu za pešce previdno prečimo glavno cesto, nato pa gremo za trgovino desno na cesto v smeri Lajš. Ko malo naprej cesta proti Lajšam zavije desno, gremo levo na stransko cesto, ki nas vodi še mimo nekaj hiš in se postopoma prične vzpenjati. Za zadnjo hišo se v desno odcepi uhojena neoznačena stezica, ki nas sprva vodi ob robu gozda, nato pa zavije desno v gozd skozi katerega se vzpenja po in ob kolovozu. Višje prečimo asfaltno cesto ter se še naprej vzpenjamo po najbolje uhojeni stezici. Po nekaj minutah še enkrat prečimo asfaltno cesto, pot pa postopoma preide na gozdnat greben, po katerem se vzpenjamo do prihoda na senožet, s katere se nam odpre lep razgled, ki seže vse do Alp. Na senožeti nadaljujemo levo, kozolec pa obidemo po desni strani, malo naprej pa že stopimo na kolovoz, ki se prečno vzpenja. Nekoliko naprej prispemo do naslednje senožeti, katero pa prečimo ob skrajnem levem robu, steza pa se nato nadaljuje skozi gozd do prevala severozahodno od Lepega brda.
Tu se pri manjšem znamenju ostro v desno odcepi kratka pot, ki vodi na Lepo brdo, mi pa nadaljujemo rahlo levo ter s hojo nadaljujemo po kolovozu.
Na sedlu se nam prehodno odpre lep razgled pot pa nato preide v gozd, kjer iz križišča nadaljujemo desno (naravnost Kališe), nekaj korakov naprej na razcepu pa izberemo zgornjo levo cesto, s katere gremo desno na uhojeno pešpot, ki se prične strmo vzpenjati skozi gozd. Po nekaj minutah strmega vzpona stopimo iz gozda, kjer se pot položi, nas pa do cerkve Sv. Križa, ki jo že vidimo pred seboj, loči le še dobra minuta hoda.
Od cerkve nadaljujemo po razglednem slemenu, nato pa preidemo v gozd, kjer nadaljujemo po uhojeni stezi, po kateri hitro prispemo do asfaltne ceste. Kratek čas nadaljujemo po asfaltni cesti, ko cesta zavije levo pa nadaljujemo naravnost na pešpot, ki se nadaljuje skozi gozd. V nadaljevanju prečimo pobočja Rožnika, kjer nas pot vodi čez senožet, ko se vrnemo v gozd pa pot preide na greben. Malo naprej zapustimo gozd in se čez travnik sprehodimo do najvišje točke Slemena oz. Površnice.
Selca - Sv. Križ 1:15, Sv. Križ - Sleme 0:20.

Ob poti: Sveti Križ nad Selcami (860m)
Selca - sleme_povrsnica1
Selca - sleme_povrsnica45
Selca - sleme_povrsnica46
Selca - sleme_povrsnica47
Diskusija o izletu Selca - Sleme (Površnica) ()