Gorovja / Dolomiti / Cima Nove / Neunerspitze / Rifugio Pederü - Cima Nove / Neunerspitze

Rifugio Pederü - Cima Nove / Neunerspitze

Izhodišče: Rifugio Pederü (1548 m)
Zahtevnost: zelo zahtevna označena pot
Ferata: B/C
Zemljevid: Tabacco 07 1:25.000
Priporočena oprema (poletje): čelada, komplet za samovarovanje
Priporočena oprema (zima): čelada, komplet za samovarovanje, cepin, dereze
 1 osebi je objava všeč
a) Iz Kranjske Gore preko Korenskega sedla do Avstrije, kjer v prvem večjem križišču nadaljujemo levo proti Podkloštru / Arnoldstein in Trbižu / Tarvisio. Ob koncu kraja Podklošter nas oznake za Šmohor / Hermagor usmerijo desno na regionalno cesto, po kateri se mimo omenjenega kraja peljemo do konca Ziljske doline, oz. točneje do kraja Kötschach-Mauthen, kjer zavijemo desno proti kraju Oberdrauburg. Pot naprej nas vodi čez alpski prelaz Gailbergsattel (982 m), za katerim se spustimo v omenjeni kraj. Za tem, ko prečimo most preko reke Drave, nadaljujemo levo proti kraju Lienz. V glavnem krožišču v Lienzu nadaljujemo "levo" v smeri kraja Sillian in Italije. Naprej prečimo državno mejo med Avstrijo in Italijo, mi pa glavni cesti sledimo mimo krajev Dobbiaco / Toblach, Villabassa / Niederdorf, Monguelfo - Tesido / Welsberg - Taisten, Brunico / Bruneck. Le malo za zadnjim omenjenim krajem, mimo katerega vodi obvoznica, pa zavijemo levo v dolino Val Badia. Naprej se peljemo po omenjeni dolini in v kraju Longega zavijemo levo proti kraju San Vigilio. V San Vigiliu pa nato v križišču zavijemo levo za oznakami »Pederü«. Po približno 200 metrih pa nato zavijemo desno prav tako za oznakami »Pederü«. Tej cesti nato sledimo vse do velikega parkirišča pred kočo Rifugio Pederü.
b) Iz Nove Gorice se zapeljemo v Italijo ter se naprej po avtocesti peljemo proti Benetkam / Venezia. Pri kraju Portogruaro zapustimo avtocesto proti Benetkam in nadaljujemo desno po avtocesti proti kraju Pordenone. V naslednjem avtocestnem križišču v bližini kraja Conegliano nadaljujemo desno proti kraju Belluno. V bližini Belluna se avtocesta konča, mi pa v naslednjih križiščih nadaljujemo v smeri Cortine d'Ampezzo. Ko prispemo v Cortino d'Ampezzo, pa se držimo oznak za alpski prelaz Passo Falzarego. Na prelazu Passo Falzarego (2105 m) zavijemo desno v smeri prelaza Valparola in naprej proti Alta Badii. V kraju La Villa zavijemo desno proti kraju Brunico. Cesti nato sledimo do kraja Longega kjer zavijemo desno proti kraju San Vigilio. V San Vigiliu pa nato v križišču zavijemo levo za oznakami »Pederü«. Po približno 200 metrih pa nato zavijemo desno prav tako za oznakami »Pederü«. Tej cesti nato sledimo vse do velikega parkirišča pred kočo Rifugio Pederü.
S parkirišča nadaljujemo do razpotja za kočo. Smerokazi nas usmerijo rahlo desno na peš pot proti kočama Lavarela in Fanes, levo pa vodi pot proti koči Fodara Vedla. Položna pot najprej preči potok in cesto, nato pa se prične nekoliko strmeje vzpenjati skozi ruševje. Po začetnem nekoliko strmejšem delu postane pot v nadaljevanju položnejša, na krajšem delu pa se tudi nekoliko spusti. Pot se nekajkrat tudi za kratek čas priključi cesti, nato pa ponovno poteka večinoma skozi ruševje na desni strani doline.
V nadaljevanju pot zavije nekoliko v desno in odpirati se nam pričnejo tudi vse lepši razgledi na okoliške vrhove. Kasneje se ponovno priključimo gorski cesti, ki poteka ob potoku Rü dal Plan. Rahlo vzpenjajoča se cesta nas nato pripelje do križišča.
Levo vodi cesta proti koči Rifugio Fanes (5 minut), mi pa nadaljujemo desno proti koči Rifugio Lavarela. Cesta nas še naprej vodi ob potoku in pašnikih in nas kmalu pripelje do koče.
Pri koči nadaljujemo desno in po kratkem vzponu po travnatem pobočju pridemo do razpotja. Levo vodi pot št. 12 proti sedlu Ju dla Crusc ter Forcela de Medesc, mi pa nadaljujemo desno po poti št. 13 proti sedlu Ju de Sant Antone.
Od razpotja se pot še naprej vzpenja po travnatem pobočju proti severu in nas kmalu pripelje do še enega razpotja. Levo se odcepi še pot št. 7 proti sedloma Ju dla Crusc ter Forcela de Medesc, mi pa ponovno nadaljujemo desno proti sedlu Ju de Sant Antone. V nadaljevanju kar nekaj časa hodimo po dokaj položnih travnatih pobočjih proti severu. Razgledna pot se nato približa ograji, ki je namenjena živini, ki se tu pase v poletnih mesecih. Kasneje pot tudi preči omenjeno ograjo in nas pripelje na melišča na jugozahodni strani vrha Piz Sant Antone. Pot nato v vzponu preči melišča vse do sedla Ju de Sant Antone na katerem je postavljena tudi kapelica posvečena svetemu Antonu. Kapelica lahko služi tudi kot zasilno zavetišče v primeru slabega vremena.
Na sedlu kjer se nam s severa priključi še pot iz doline Val de Fanes, nadaljujemo levo navzgor kamor nas usmerijo oznake »Cima Nove, Neunerspitze«. Pot se sprva vzpenja proti zahodu nato pa zavije nekoliko v levo in nas pripelje na strmejša pobočja. Pot je tu označena z rdečimi pikami ter nekaj možici. V nadaljevanju večinoma v vzponu prečimo pobočje, ki ni zavarovano in je zato potrebno tudi nekaj previdnosti. S strmejših pobočij nas nato pot pripelje na položnejši teren na južni strani grebena. Pot zavije v desno in poteka po večinoma travnatem terenu proti grebenu. Pot je tu nekoliko slabše uhojena, pri orientaciji pa so nam v pomoč številni možici. Ko dosežemo greben nadaljujemo levo, travnata pobočja pa preidejo v skalnato. V nadaljevanju hodimo ob grebenu, ki je na južno stran sprva še položno in vzpon ni zahteven. Nekoliko višje pa postane greben strmejši in kmalu vstopimo v zavarovani del poti. V nadaljevanju je priporočljiva uporaba samovarovalnega kompleta.
Sprva se nekaj časa vzpenjamo po grebenu, ki je zavarovan z jeklenico, nato pa se pot za kratek čas umakne grebenu na levo stran in preči strme gladke plošče. Sledi precej strm vzpon nazaj proti grebenu, zaradi razmeroma ohlapne jeklenice in dolgih raztežajev pa je na tem delu potrebno še nekaj več previdnosti. V nadaljevanju nato pot poteka ves čas ob grebenu in je še naprej zavarovana z jeklenico. Na nekaj mestih se pot še nekoliko strmeje vzpne nato pa postane greben položnejši in zavarovana pot se konča.
Greben v nadaljevanju je na severno stran še naprej prepaden, mi pa se vzpenjamo po položnejšem terenu na južni strani grebena. Steza je na tem delu ponovno slabše vidna še naprej pa so nam v pomoč možici. Vzpon v nadaljevanju ni več zahteven in vse bolj razgledna pot nas kmalu pripelje do vrha na katerem je postavljen večji križ.
Sestopimo po poti vzpona.
zemljevid poti - Cima Nove / Neunerspitze
Ob poti: Rifugio Lavarella (2042m), Ju de Sant Antone (2466m)
Priporočamo: izleti z istega izhodišča, podobni izleti, panorama