Gorovja / Dolomiti / Catinaccio d'Antermoia / Kesselkogel / Rifugio Gardeccia - Catinaccio d'Antermoia / Kesselkogel

Rifugio Gardeccia - Catinaccio d'Antermoia / Kesselkogel

Izhodišče: Rifugio Gardeccia (1950 m)
Zahtevnost: zelo zahtevna označena pot
Ferata: B
Zemljevid: Tabacco 06 1:25.000
Priporočena oprema (poletje): čelada, komplet za samovarovanje
Priporočena oprema (zima): čelada, komplet za samovarovanje, cepin, dereze
Dostop z Gorenjske: Skozi Karavanški predor se zapeljemo v Avstrijo, nato pa z vožnjo nadaljujemo proti Spittalu in naprej proti Lienzu (nekoliko za Spittalom se avtocesta konča). Naprej se peljemo po razmeroma lepi in široki cesti skozi Dravsko dolino, ki nas pripelje v Italijo. Cesta nas v nadaljevanju vodi mimo krajev Dobbiaco / Toblach in Brunico / Bruneck. Le malo za zadnjim omenjenim krajem, mimo katerega vodi obvoznica, pa zavijemo levo v dolino Val Badia. Naprej se peljemo po omenjeni dolini mimo krajev La Vila ter Corvara. Sledi vzpon preko prelaza Passo Campolongo ter Passo Pordoi. S prelaza Passo Pordoi se nato spustimo na zahodno stran v dolino Val di Fassa. Nadaljujemo do kraja Pera di Fassa kjer parkiramo na večjem parkirišču pri spodnji postaji sedežnice »Pera Vajolet 1«.
Od tu je nato organiziran prevoz z minibusom do koče Rifugio Gardeccia. Cena povratne karte je 10€ (julij 2015). Minibus začne voziti ob 7:00, zadnja vožnja od koče Gardeccia pa je ob 19:00. Cesta do koče je sicer zaprta za javni promet.
S primorske strani: Iz Nove Gorice se zapeljemo v Italijo ter se naprej po avtocesti peljemo proti Benetkam / Venezia. Pri kraju Portogruaro zapustimo avtocesto proti Benetkam in nadaljujemo desno po avtocesti proti kraju Pordenone. V naslednjem avtocestnem križišču v bližini kraja Conegliano nadaljujemo desno proti kraju Belluno. Avtocesti sledimo do izvoza za Belluno. Ko zapustimo avtocesto pridemo do večjega krožnega križišča, katerega zapustimo na izvozu za Belluno ter kraj Feltre. V manjšem krožnem križišču v kraju Belluno nato nadaljujemo desno proti kraju Agordo. Tej cesti nato sledimo vse do kraja Moena v dolini Val di Fassa. V kraju Moena nato nadaljujemo desno proti kraju Canazei, vendar le do kraja Pera di Fassa kjer parkiramo na večjem parkirišču pri spodnji postaji sedežnice »Pera Vajolet 1«.
Od koče Rifugio Gardeccia se usmerimo na makadamsko cesto proti koči Vajolet. Cesta nas najprej vodi mimo koče Rifugio Stella Alpina ter nas pripelje v redek gozd. Tu se cesta nekoliko vzpne, redek gozd pa se hitro konča in odpre se nam pogled proti koči Rifugio Preuss, ki je lepo vidna na vrhu pečine. Ob omenjeni koči se nahaja tudi koča Rifugio Vajolet. Razgledna cesta nato za nekaj časa postane položnejša, nato pa zavije levo pod pobočja vrha Cima Catinaccio in se prične nekoliko strmeje vzpenjati. Cesta se nato vzpenja vse do koče Rifugio Vajolet od koder je zelo lep razgled proti stolpom Torri del Vajolet.
Malo za kočo se desno odcepi pot Sentiero Don Guido proti vrhu Cima Scalieret, mi pa nadaljujemo po razmeroma široki poti proti koči Rifugio Passo Principe. Pot nas nato kmalu pripelje do še enega označenega razpotja. Tokrat se levo navzgor odcepi pot proti kočama Rifugio Re Alberto in Rifugio Passo Santner. Mi pa še naprej nadaljujemo po dokaj položni poti 584 proti koči Rifugio Passo Principe. Pot tu ves čas poteka proti severu po dolini Val di Vajolet in odpirati se nam prične tudi vse lepši razgled proti najvišjemu vrhu v gorski skupini Catinaccio d'Antermoia (Kesselkogel). Na koncu doline postane pobočje za odtenek bolj strmo, vendar vzpon ni težaven. Po široki poti nato kmalu dosežemo kočo Passo Principe, ki se nahaja na istoimenskem sedlu na zahodni strani vrha Catinaccio d'Antermoia.
Od koče nadaljujemo za oznakami »585 Kesslkogel«. Pot se od koče kjer je razpotje vzpne po melišču proti zahodnemu ostenju gore. Na melišču je pot označena z velikimi rdečimi puščicami. Ko se približamo steni pot zavije v levo in nas vodi po polici kjer je dokaj nizek prehod. Pot nato zavije v desno in strmeje vzpne po grapi. Na tem delu pot še ni zavarovana zato je potrebno nekaj več previdnosti. Pot nas nato kmalu pripelje do začetka zavarovanega dela. Tu se nekaj časa rahlo vzpenjamo po polici na južni strani gore. Vmes se tudi malenkost spustimo po kratki lestvi. Pot nato zavije levo in se prične nekoliko strmeje vzpenjati ob jeklenici. Višje nas pot pripelje na zahodno stran gore kjer prečimo pobočje po polici. Tu je v zgodnjem poletju lahko na poti tudi še sneg. Polica nato preide v grapo ob kateri se nekaj časa vzpenjamo. V nadaljevanju se pot večinoma vzpenja ob jeklenici, vzpon pa ni pretirano zahteven in je primerljiv z zavarovanimi potmi v slovenskih gorah. V zadnjem delu nas pot pripelje na greben po katerem kmalu dosežemo vrh. Pri hoji po grebenu je potrebno nekaj več previdnosti saj greben v zadnjem delu ni zavarovan.
Sestopimo lahko po poti vzpona ali pa nadaljujemo po zavarovani poti na vzhodno stran in se nato preko sedla Passo di Antermoia vrnemo nazaj proti koči Passo Principe.
zemljevid poti - Catinaccio dAntermoia / Kesselkogel
Ob poti: Rifugio Stella Alpina (1960m), Rifugio Preuss (2243m), Rifugio Vajolet (2243m), Rifugio Passo Principe / Grasleitenpasshütte (2601m)
Priporočamo: izleti z istega izhodišča, podobni izleti, panorama
Rifugio Gardeccia - Catinaccio d'Antermoia / Kesselkogel1
Diskusija o izletu Rifugio Gardeccia - Catinaccio d'Antermoia / Kesselkogel
Paglia6. 09. 2020
Čao !

Včeraj smo opravili vzpon na to lepo goro v osrčju Dolomitov.
V petek popoldne smo se odpravili od doma in v kraju Pera di fassa se je treba peljati po glavni cesti še malce naprej od na desno spodaj ležeče postaje žičnice dokler ne opazimo na svoji levi strani majhno tablo via Gardeccia ter po tej cesti se po nekaj kilometrih ustavimo na koncu zaselka Muncion, kjer parkiramo ob cesti. Naprej peš po dolgočasni asfaltiranijezencesti do koče Gardeccia že v temi prispemo v kočo. Prijetna velika koča ponuja dvoposteljne sobe za 40 eur po osebi z bogatim zajtrkom ( brez zajtrka 36 eur).Popust z izkaznico z A članirono žal ne velja
Zjutraj po zajtrku se v prekrasnem dnevu odpravimo naprej mimo koče Vajolet ter višje prispemo do zadnje koče pred vzponom na vrh, Rifugo Passo Principe, ki slikovito leži v skalah.
Čeprav smo imeli z seboj tudi pasove, mislim da za malce bolj izurjene planince niso potrebni, odvisno od posameznika, čeprav jih domorodci skoraj vsi uporabljajo.
Da si boste lažje predstavljali tako vzpon kot sestop po drugi strani je težavnost lahko primerljiva z našo zavarovano potjo npr. od Češke koče na Kočni.
Torej po levi poti na vrh krasna na novo lepo opremljena ferata, tik pred vrhom ozek grebenček, na vrhu pa enkratni, čudoviti razgledi.nasmeh
Sestop nadaljujemo naprej od začetka še krajši del po vršnem grebenu nato pa se zavarovana pot strmo spusti navzdol, ta del je na momente bolj zračen kot vzpon, a tehnična zahtevnost ne prekaša zahtevnosti pri vzponu. Ko prispemo skoraj do dna se pot odcepi ostro desno in žal se moramo še dobrih dvajset minut po melišču povzpeti na sedlo Antermonia, od tam pa ponovno spustiti do koče Passo Principe.
Od tam nazaj mimo koče Vajolet, kjer naredimo še en krasen počitek v enkratnem okolju, navzdol do Gardeccie ter žal ( drugače se ne da ) po asfaltu do avta.

Prvi dan smo porabili dobro uro hoje, drugi dan pa s počitki vred dobrih 8 ur.

Poskusite , ne bo vam žal, koč v tem koncu je veliko, včeraj so bile še vse odprte za prenočevanje, do kdaj bodo, se nisem pozanimal, inf. najdete na internetu.
Če bi šli še enkrat da bolje razporediš hojo, bi raje prespali v koči Vajolet ali pa celo v Passo Principe,če pa ima kdo še kakšno vprašanje, bom z veseljem odgovoril.nasmeh
Borut129. 07. 2021 21:35:43
Minibus od spodnje postaje sedežnice (kot piše v opisu dostopa do izhodišča) že nekaj let več ne vozi. Namesto tega prevoza lahko kupimo karto za sedežnico do druge postaje (povratna vozovnica za odraslega stane 13 Eur). Zadnja vožnja v dolino je ob 18 uri. Od druge postaje sedežnice do koče Gardeccia je še 40 minut hoje po široki in zložni poti.