Gorovja / Kamniško Savinjske Alpe / Šoštanj / Ribiška koča Šoštanj - Šoštanj (Trška pot okoli Šoštanja)

Ribiška koča Šoštanj - Šoštanj (Trška pot okoli Šoštanja)

Izhodišče: Ribiška koča Šoštanj (358 m)
Ime poti: Trška pot okoli Šoštanja
Zemljevid: Šaleška dolina z okolico 1:50.000
Priporočena oprema (zima): dereze
Avtor: as7780
a) Iz smeri Maribora se peljemo po avtocesti do izvoza Arja vas, kjer nadaljujemo desno v smeri Velenja oz. Slovenj Gradca. Peljemo se skozi Veliko Pirešico, Črnovo in Vinsko Goro do Velenja, kjer nadaljujemo naravnost mimo tovarne Gorenje v smeri Šoštanja. Malo za Velenjem v rondoju zavijemo v smeri Šoštanja, pri Termoelektrarni zavijemo na most in peljemo skozi center Šoštanja. Pri Kajuhovem domu zavijemo desno čez železniško progo in nato takoj za železniško progo zopet desno, ter sledimo cesti. Pri Tresimirjevem parku zavijemo zopet desno in cesti sledimo do konca, ko se pripeljemo na veliko parkirišče pred ribiško kočo.
b) Iz smeri Ljubljane se peljemo po avtocesti do izvoza Šentrupert, kjer že vidimo oznake za Topolšico. Nato se peljemo skozi Preserje, Male Braslovče in Letuš proti Šmartnemu ob Paki. Od tu nadaljujemo do vasi Gorenje, kjer zavijemo desno na magistralno cesto proti Velenju. Malo pred Velenjem v rondoju zavijemo v smeri Šoštanja, pri Termoelektrarni zavijemo na most in peljemo skozi center Šoštanja. Pri Kajuhovem domu zavijemo desno čez železniško progo in nato takoj za železniško progo zopet desno, ter sledimo cesti. Pri Tresimirjevem parku zavijemo zopet desno in cesti sledimo do konca, ko se pripeljemo na veliko parkirišče pred ribiško kočo.
Leta 1994 je PD Šoštanj markiralo pot po mejah mesta Šoštanj iz časa srednjega veka in jo poimenovalo Trška pot okoli Šoštanja. Pot je lahka krožna pot, dolga dobrih 13 kilometrov, primerna tudi družinam, saj lahko na posameznih odsekih pot tudi zaključimo in se vrnemo proti Šoštanju. Za celotno prehojeno pot potrebujemo 3 do 4 ure. Pot ima 5 kontrolnih točk, po celotni trasi je označena s Knafelčevo markacijo. V ribiški koči lahko brezplačno dobimo tudi dnevnik poti s kratkim opisom in zemljevidom poti.

Pot začnemo pri ribiški koči v Šoštanju, kjer je tudi prva kontrolna točka poti. Od koče nadaljujemo v smeri Družmirskega jezera (na smerni tabli Trška pot – Vrhovnik). S poti se nam odpre razgled na razvaline Pustega gradu, ki ga bomo kasneje obiskali. Najprej nekaj časa hodimo po nasipu jezera, kmalu pa se spustimo do sprehajalno-kolesarske poti Velenje - Šoštanj, ki je že prej potekala vzporedno. Pot nadaljujemo proti vzhodu v smeri Velenja. Na desno nas skozi spremljajo mogočni objekti Termoelektrarne Šoštanj, železniška proga Celje – Velenje in reka Paka. Po slabem kilometru pridemo do ograje v bližini deponije pepela, kjer zapustimo sprehajalno-kolesarsko pot in nadaljujemo desno pod transportnim sistemom premoga in pepela v TEŠ. Tu prečimo industrijsko območje in železniško progo, zato nekoliko previdnosti ni odveč. Pot nadaljujemo skozi manjšo industrijsko cono do glavne ceste Velenje – Šoštanj, še prej prečimo reko Pako. Cesto prečimo in nadaljujemo desno, kjer hodimo približno 100 m ob njej. Ob poti se lahko ustavimo pri Tresimirjevem studencu, vendar voda v studencu ni pitna! Kmalu se z glavne ceste odcepi steza v gozd, ki ji sledimo. Ko strmina steze popusti pridemo do križišča, kjer bi lahko naravnost nadaljevali proti Gori Oljki, mi pa se usmerimo v desno nazaj v strmino. Kmalu pridemo do asfaltirane strme ceste, po kateri se vzpenjamo do zadnje hiše. S poti se nam odpre lep razgled na Šaleška jezera (Družmirsko, Velenjsko, Škalsko), Velenje in nekoliko manj na degradirano območje ugreznin, deponijo premoga in rudniške objekte Premogovnika Velenje. V daljavi lahko občudujemo vrhove Pohorja, nekoliko bližje Paškega Kozjaka in Radojč-a. Pot se nadaljuje v gozd mimo novejšega vikenda do prve hiše na nasprotni strani gozda. Skozi gozd lahko opazujemo mogočne hladilniške stolpe Termoelektrarne Šoštanj. Pot se nato nadaljuje po asfaltirani cesti po grebenu, kjer na levi strani opazujemo posamezne kmetije sosednje vasi Lokovica in vrh Gore Oljke s cerkvijo sv. Križa. Kmalu se asfaltirana cesta začne spuščati in ponovno pridemo na "Šoštanjsko" stran hriba, kjer nas zopet pričaka pogled na TEŠ in daljnovode. Za lepši pogled v daljavi poskrbita vrhova Smrekovca in Uršlje gore, nekoliko bližje pa sv. Križ nad Belimi Vodami, Lomek (Lom) nad Topolšico, kmetije po vaseh Bele Vode, Topolšica, Zavodnje, Ravne in Razbor, ter mestno središče Šoštanja. Še vedno sledimo spuščajoči se asfaltirani cesti do križišča nad katerim stoji Oražnov križ. Če želimo končati pohod, se lahko v tej točki po cesti spustimo do centra Šoštanja (20 min) ali pa pot nadaljujemo naravnost po stezi v gozd. Poti sledimo do pašne ograje pod kmetijo Vrhovnik, ki jo je potrebno prečiti. Na kmetiji je druga kontrolna točka poti. Pot nadaljujemo po spuščajoči se asfaltirani cesti do križišča štirih cest ob katerem je velika lepo obnovljena kapelica. Nadaljujemo levo po zelo strmi spuščajoči se asfaltirani cesti Talcev proti Šoštanju (na smerni tabli Trška pot – Pušnik). Na zelo ostrem ovinku zavijemo levo, se nekoliko spustimo in kmalu desno na gozdno pot, ki nas kmalu pripelje do razvalin Pustega gradu. Tudi tukaj lahko zaključimo s potjo in se spustimo v Šoštanj (10 min) ali pa nadaljujemo po Trški poti naravnost mimo Pustega gradu. Priporočam pa postanek pri Pustem gradu s katerega je zelo lep razgled na mesto Šoštanj in okolico. V nadaljevanju se vzpenjamo mimo posameznih skal skozi gozd do velikega travnika. Tu pot nadaljujemo nekaj časa ob njem, nato pa kmalu zavijemo desno v gozd. Pri odcepu moramo biti nekoliko previdni, saj je nekoliko slabše viden, a označen (bela puščica). Pot nadaljujemo po stezi, ki vijuga skozi gozd do pašnika nad kmetijo Pušnik s katerega se nam odpre lep razgled na sosednje vasi Skorno, Florjan in Topolšico, ter vrhova Smrekovec in Uršljo goro. Spustimo se po pašniku navzdol, kjer nas na kozolcu pričaka skrinjica z žigom. Pot nadaljujemo po makadamski cesti navzdol do odcepa levo označenega s smerno tablo Trška pot – Falent. Nadaljujemo po strmi gozdni cesti, s katere se kmalu v desno odcepi zelo strma steza, ki nas po nekaj 100 m pripelje do reke Pake. Tu pot nadaljujemo desno skozi dvorišče hiše in do glavne asfaltirane ceste. Če želimo pot zaključiti lahko po cesti nadaljujemo naravnost do Šoštanja (15 min) ali pa se usmerimo desno čez reko Pako in železniško progo do križišča pod župnijsko cerkvijo sv. Mihaela. Če želimo lahko pot nadaljujemo levo v smeri Rotovnikove jame (10 min), ki pa je žal že nekaj let zaprta za obiskovalce in si jo ne moremo ogledati, je pa kontrolna točka poti. Pot nadaljujemo desno (Trška pot – Falent). V križišču s posajeno lipo zavijemo desno skozi naselje Florjan do mosta čez potok Toplica. Če želimo pot zaključiti lahko zavijemo desno in po kolesarski poti nadaljujemo proti Šoštanju (15 min) ali pa Trški poti sledimo levo po cesti proti Topolšici. V krožnem križišču nadaljujemo naravnost, nadaljujemo po asfaltirani cesti do levega odcepa gozdne ceste. Sledimo gozdni cesti, ki mestoma prehaja v stezo in vijuga skozi gozd. Pot nas vodi mimo zanimive zgradbe vile Široko in se nadaljuje skozi gozd do manjšega ribnika. Tu nadaljujemo levo po makadamski cesti navzdol, kmalu pridemo iz gozda do nogometnega igriška NK Usnjar. Tudi na tem mestu lahko pot zaključimo in gremo mimo nogometnega igrišča proti Šoštanju. Trška pot pa se nadaljuje, kjer zavijemo levo skozi manjše močvirje ob potoku Bečovnica, nadaljujemo ob njivah do Falenta, kjer je naslednja kontrolna točka, žal pa brez žiga v skrinjici. Od Falenta nadaljujemo desno po asfaltirani cesti, kjer pri tabli Šoštanj zavijemo levo, lahko pa nadaljujemo naravnost proti centru Šoštanja in zaključimo s potjo. Če smo se odločili za nadaljevanje poti zavijemo levo in nato kmalu desno, nadaljujemo po cesti med hišami in nato kmalu v gozd. Po krajšem vzponu skozi gozd pridemo do travnika nad mestom Šoštanj, ki ga domačini imenujejo Gorice (nekoč porasel z mogočnimi vinogradi). Nadaljujemo desno ob travniku, levo pot pelje do razvalin gradu Forhtenek, ki leži visoko v zaselku Pristava nad Ravnami pri Šoštanju. S poti se nam odpirajo razgledi na Smrekovec, sv. Križ nad Belimi Vodami, Lomek (Lom) nad Topolšico in Uršljo goro. Na vrhu Goric nas pot pelje mimo velikega križa in obeležja, ki je bil postavljen v spomin na povojne poboje na Goricah leta 1945. Ko pridemo do asfaltirane ceste, se samo še spustimo do centra mesta Šoštanj, s poti pa se nam odpira lep razgled na mestno jedro Šoštanja, okoliške vasi, Pusti grad in Šoštanjsko graščino. V križišči zavijemo levo proti jezeru, pri vrtičkih zopet desno in pot nadaljujemo mimo blokov do Tresimirjevega parka z igrali za otroke. Tu zavijemo desno in že smo na izhodišču pri ribiški koči v Šoštanju.
zemljevid poti - Šoštanj
Ob poti: Ribiška koča Šoštanj (358m), Družmirsko jezero (358m), Termoelektrarna Šoštanj (358m), Premogovnik Velenje (400m), Pusti grad (grad Šoštanj) (497m), Rotovnikova jama (362m), Župnijska cerkev sv. Mihaela (360m), Vila Široko (440m)
Priporočamo: izleti z istega izhodišča, podobni izleti
Ribiška koča Šoštanj - Šoštanj1
Ribiška koča Šoštanj - Šoštanj91
Ribiška koča Šoštanj - Šoštanj92
Ribiška koča Šoštanj - Šoštanj93
Diskusija o izletu Ribiška koča Šoštanj - Šoštanj (Trška pot okoli Šoštanja)
ločanka2. 05. 2021 17:44:00
Če si že tu, se je dobro podat tudi na oglede Šaleških jezer. In sicer so tri: Družmirsko jezero (Šoštanjsko), ki je menda najgloblje v Slovenij, potem Velenjsko, ki je največje slovensko jezero in pa Škalsko. Vsako je nekaj posebnega, a vsa zanimiva. Ob Velenjskem jezeru je tudi uradno kopališče. Šoštanjsko pa ni primerno za kopanje.

Jezera so nastala po udoru tal zaradi izkopavanj lignita. Midva sva za hojo okrog vseh treh jezer namerila okoli 15 km.
Primerno tudi za opazovanje raznih ptic.