Gorovja / Julijske Alpe / Orožnova koča na planini za Liscem / Ravne - Orožnova koča na planini za Liscem

Ravne - Orožnova koča na planini za Liscem

Izhodišče: Ravne (735 m)
Zemljevid: TNP 1:50.000
Z avtoceste Ljubljana - Jesenice se usmerimo na izvoz Lesce in cesti sledimo proti Bledu in naprej proti Bohinjski Bistrici. Iz Bohinjske Bistrice nadaljujemo levo v smeri Tolmina in Soriške planine. Kmalu bomo ob cesti opazili planinske oznake za Črno prst, ki kažejo proti desni, vendar mi nadaljujemo naravnost. Le malo pozneje pa pridemo do križišča, kjer nas smerokaz usmeri rahlo desno proti vasi Ravne. Naprej se peljemo mimo velikega parkirišča ob smučišču Kobla, mi pa asfaltni cesti, ki se prične strmo vzpenjati sledimo do Raven, kjer se cesta položi. Tu se peljemo še naprej vse do mesta, kjer se asfalt konča. Na mestu, kjer se asfalt konča je večje parkirišče ob gostilni Janez, kjer parkiramo na desni strani parkirišča, (parkirišče na levi strani ceste je namenjeno gostom gostilne Janez).
S parkirišča pri gostilni Janez nadaljujemo v smeri Črne prsti in Orožnove koče, kjer sprva hodimo po makadamski cesti, s katere se nam odpre lep razgled proti Triglavu. Cesta po začetnem vzponu preide v gozd ter zavije nekoliko v levo, kjer hitro prispemo na označeno razpotje.
Z razpotja nadaljujemo levo v smeri Črne prsti, planine za Črno goro in Orožnove koče (naravnost Bohinjska Bistrica in stara pot proti Orožnovi koči). Pot naprej po desni strani obide privat hišo (včasih Planinski dom dr. Janeza Mencingerja), nato pa se malo naprej priključi na kolovoz, po katerem nadaljujemo vzpon. Malo višje, na razpotju nadaljujemo desno, nato pa se pot nadaljuje skozi gozd. Še nekoliko naprej nas pot vodi mimo brunarice in križa, nato pa že prispemo na označeno razpotje, kjer nadaljujemo desno v smeri Orožnove koče (levo planina za Črno goro).
Pot naprej preči pobočja nekoliko proti desni, vmes pa se tudi vidneje spusti. Ko se spust konča, se nam z desne priključi stara pot, ki je nekoliko krajša, a uradno ne več markirana. Sledi hoja po gozdni poti, kjer prečimo nekaj kolovozov, na označenem razpotju pa nadaljujemo po desni poti. Nekaj minut višje dosežemo gozdno cesto, katero pa le prečimo (desno Orožnova koča po drči).
Sledi razmeroma strm vzpon skozi gozd, višje pa se nam z desne priključi nekoliko daljša pot po drči.
Nadaljujemo levo ter v nekaj minutah prispemo do Orožnove koče na planini za Liscem.
Opis in slike se nanašajo na stanje leta 2017 (avgust).
zemljevid poti - Orožnova koča na planini za Liscem
Izlet lahko podaljšamo do naslednjih ciljev: Rušni vrh (1 h 10 min), Četrt (2 h 10 min), Črna prst (1 h 20 min), Konjski vrh (2 h 25 min), Poljanski vrh (2 h 40 min), Matajurski vrh (3 h), Rodica (4 h 20 min)
Priporočamo: izleti z istega izhodišča, podobni izleti, panorama, vpisna knjiga
Ravne - Orožnova koča na planini za Liscem1
Ravne - Orožnova koča na planini za Liscem33
Diskusija o izletu Ravne - Orožnova koča na planini za Liscem
Gost26. 10. 2007
Izlet je enkraten, priporočam podaljšek do Črne prsti. Dom J. Mencingerja je zasebna hiša.eek Dejo
Gost27. 10. 2007
Lepo je tudi vedeti ,da je na istem mestu stala prva koča SDPja ,ki jo je postavil prav Orožen (mislim da je bil župnik) s prijatelji. Vse druge takratne koče so bile pod Avstrisko komando.Če je blo drgač me prosim popravte, al pa še kaj kori
stnega dodajte
Lp Matej
Slavc5110. 01. 2010
VABILO - IZLET NA OROŽNOVO KOČO

Rada bi vas seznanila s kočo, ki je primerna za dnevne ali dvodnevne izlete.Ker je to naša prva slovenska koča, mislim, da bi jo mladostniki morali spoznati.Koča je bila v celoti požgana in na novo postavljena pred štiri leti.Glede na to, da je dokaj nova, vam nudi udobno in prijazno nastanitev tako v jedilnih-dnevnih prostorih kot tudi na lepo urejenih skupnih ležiščih.V koči lahko prespi 26 oseb, ki so po predhodnem dogovoru tudi lepo postreženi, saj ima koča možnost kuhanja in postrežbe v spodnjem prostoru.
Orožnova koča se nahaja v Julijskih Alpah na višini 1338m in vam ponuja prekrasne poglede na celotno verigo pokljuških in triglavskih gora.
Dobro markirana pot vas po parkiranju na srednji postaji smučišča Kobla v Bohinjski Bistrici pripelje skozi gozd v 1uri in 30 min.do koče.Od tu so možni še pohod na Črno prst-1832m (1.uro 15min),planina Osredki-1400m (1ura), planina za Črno prstjo-1340m (1ura 30min) in vrh Lisec (1ura).
Če bi se za obisk odločili v nekoliko poznejših pomladnih dneh, si boste lahko ogledali manjši alpski arboretum avtohtonih raslin, med katerimi je edinstvena Alpska možina.
Vabim vas, da si ostale zanimivosti ogledate na internetni strani www.hribi.net (Orožnova koča) ali pa me pokličete na GSM 041 479190 ali 051 422550 Andreja Šivec

Razveselila se bom vsakeka vašega klica in pa obiska.

Andreja Šivec
nisa11. 01. 2010

Ali to vabilo za obisk Orožnove koče pomeni da je koča odprta tudi v zimskem času, npr. ob sobotah in nedeljah, ali samo po predhodnem dogovoru.

Pozdrav vsem planincem in varen korak v letošnjem letu.
Slavc5125. 01. 2010
Vsem pohodnikom sporočam, da je pot od Raven-srednja postaja žičnice Kobla pa do Orožnove koče zelo dobro uhojena in narejena lepa gaz v snegu, tako da je dostop do koče neproblematičen.
Koča je načeloma odprta med lepimi vikendi-to soboto 30.1 bo odprta zagotovo ( v nedeljo ne-pa tudi naslednji vikend vse tri dni s praznikom vred torej 6.2.,7.2 in 8.2.Predlagam pa, da pokličete na 041 479190 ali 051 422550.Za obisk se priporočam.
peter225. 01. 2010
Od pohodov ki jih omenjate je napisana tudi planina za Črno prstjo 1.30 min). Verjetno ste mislili na planino za Črno goro. Sicer od Orožnove koče ni ravno izhodišče za to planino, lažje se je tja napotiti že z zgornje ceste ali pa si jo vzeti za povratek s Črne prsti.
Alpska možina pa v spomladanskih mesecih še ne cveti. V najlepših barvah jo najdemo zadnje dni julija in v avgustu.
Lepo in pohvalno, da bo koča odprta med lepimi vikendi pozimi. Se vidimo!
Slavc5127. 01. 2010
Veselim me, da spremljate komentarje.Prav vesela sem, da popravljate moje napake in se zanje tudi opravičujem.Saj veste, človek se skozi vse življenje uči.
Pa nasvidenje na koči.
Andreja
dogna28. 01. 2010
Zelo sem vesela, da nas oskrbnica takole obvešča o svoji koči.Tako res vidiš, da si zaželen v koči. Je pa res lepo in vsi zelo prijazni. Za zimske razmere je za nas, ki ne maramo ledu in nevarnosti, pot v kočo za Liscem prav super. Se vidimo.Bilo bi super, da se tudi drugi oskrbniki potrudijo in nas tudi na ta način obveščajo o stanju v kočah.Lep pozdrav.
peter28. 02. 2010
Obljuba dela dolg, zato sva danes obiskala Orožnovo kočo in spoznala nova prijazna oskrbnika. Ker pot do koče poteka po senci je prijetno vstopiti v toplo kočo. Moč pa je dobiti tudi kaj za pod zob.
Pod kočo je bila megla, nad njo pa lep sončen dan. Snega je okrog 70 cm in je precej razpihan.
S krpljami sva se podala le kakšnih 100 višinskih metrov višje, kjer sva na sončni polički uživala v deviški snežni belini. Zaradi novozapadlega in nesprejetega snega obisk okoliških vrhov odsvetujeva!!
Par slik pa je tukaj: http://www.petersfoto.si
Mihc809. 02. 2010
No pozdravljeni. nasmeh
Tudi midva s punco sva jo v soboto 6.2. mahnila proti Orožnovi koči. Nastanjena sva bila v Boh. Bistrici, ker pa nama vreme za smučarijo ni bilo po godu, sva šla pa malo v hrib. Namen je sicel bil malo se razmigat, ker pa se je dalo kar lepo hodit po utrjeni gazi (sicer rahlo zametani s parimi centimetri novega snega) sva potegnila kar do koče. Tam pa na najino presenečenje naletiva na odprta vrata, topel prostor, še toplejši čaj in zelo prijetno vzdušje ob klepetu s Slavcem in (mislim da) Andrejo nasmeh. Koča je res zelo lepo dodelana, tako da vikend preživet v njej oz. njeni okolici je res pravo doživetje.
Izlet je enkraten, pot pa (tudi v snegu) ne pretežka, ker oskrbnika ob petkih "poskrbita" za prvo gaz (no vsaj pri nama je bilo tako). nasmeh
Z derezami in palicami lep izlet, če so pa zraven še krplje, ti pa pred kočo prihranijo še kakšen atomček moči več.

Lep pozdrav,
Miha
savka11. 02. 2010
Tudi naša družba je prebila pol dneva v koči- ja kar pol dneva, ker sta oskrbnika tako prijetna, da je čas kar mineval. Lepo smo bili postreženi, oskrbnica se je izredno trudila! Prijetno je bilo pogovarjati se z njima, ker ne da sta oskrbnika - gostinca, ampak prava hribovca, ki sta nam veliko svetovala glede naših nadaljnih "podvigov". Prehodila sta že vse podolgem in počez - splača se ju vprašati za nasvet. Vzdušje je res domače, prijetno, poskrbela sta za pot - naredila gaz, res se trudita - vse pohvale! Upam, da se kmalu spet vidimonasmeh
Slavc5113. 02. 2010
Danes pot od Raven do koče na novo pregažena,pri koči pa vas že ob 11.ih pričakuje sonce.Ta in naslednji vikend sva zagotovo v koči.Pričakujeva vas.
Andreja Joj, hvala za vse vspodbudno pohvalne besede.
Andreja
Slavc5113. 03. 2010
Danes na novo prehojena pot iz doline pa vse do koče.Sicer meter in pol snega,sonce,torej kaj še čakate.......
Slavc5127. 04. 2010
Tudi za 1.in 2.maj bo koča odprta.jezik
olđi3. 05. 2010
24. in 25. aprila smo se pri Andreji in Slavcu - novima oskrbnikoma Orožnove koče -imeli jako fajn. Bili smo druščina 16 ljudi in sta nam postregla z božanskimi ajdovimi žganci in seveda zraven z vsemi mesnimi in zelenjavnimi pritiklinami. Tudi zalili smo dobro. Sicer pa smo se morali podpreti, saj je bilo na poti proti vrhu še kar nekaj snega in kar dobro se je vdiralo. Zgoraj pa ... uf sonce, malce oblačkov, Črna prst kot na dlani. Prespali smo in posteljce so bile prav dobre, že kar razkošne za kočo. Naslednji dan je bil pa šajba. Tako, pot je dobro uhojena, sneg pa bo najbrž kar hitro stopil. Splača sevelik nasmeh
maremw22. 05. 2010
danes smo šli mimo koče(in notri seveda) na črno prst.sneg je proti vrhu na nekj mestih.derez ni bilo potrebno uporabit.vrnili smo se po drugi poti mimo črne gore.prelep izlet,tudi vreme super za hojo
Kriška23. 05. 2010
Nič mi ni jasnozmeden. 20.5. je šel po tej poti Parkeljc (glej komentar izleta malo nižje), pa je trenutne razmere opisal povsem drugače. mrk pogled
Kozorog23. 05. 2010
Kriška poglej si tudi na forum trenutne razmere pod "Črna prst" prispevek GITE iz 19.5.2010, tam so tudi slike... morda bo najbolje tako.. je pa tako, če je jutro bolj hladno je sneg vedno trd in ponekod leden... pa potem je še en zapis ampak brez slik... so pa zapisi bolj na koncu tako da jih na prvi strani ne vidiš.. lp
Kriška23. 05. 2010
Ja, saj ... Seveda sem videla tudi Gitin opis, ki se kar lepo ujema s tistim, ki ga je napisal Parkeljc. Tale, ki sem ga komentirala, pa se od obeh precej razlikuje.
Kozorog23. 05. 2010
mogoče pa je sneg čudežno izginil....velik nasmeh
Slavc516. 12. 2010
Po dolgem času vam spet sporočam,da je zima in okrog koče je več kot 1m snega.Do koče vodi dokaj solidna gaz,tako da je vzpon do koče možen tudi v takih vremenskih razmerah.Vsekakor pa pred vzponom pokličite na GSM,če je koča odprta.Ta vikend je bila,na Novega leta dan 1.1.2011 pa bo prav tako.
Pohodnica565. 03. 2011
Danes v prekrasnem vremenu odšla gor. Sledi gasi so še, vendar je kar nekaj novega snega.Pot vseeno dobro vidna. Srečala samo enega pohodnika, ki me je prehitel, hja mlaši z več kondicije. Koča zaprta. Glede na poste, bi pričakovala da je odprto, sicer so tudi v Ravnah dejali, da je skoraj celo zimo zaprta.
Na oknu ob vhodnih vratih stoji steklenička z domačim žganjem, prijetno presenečenje, za dušo "prvezat". Naprej proti Črni prsti ni nič shojeno, nihče ni šel po tej smeri zadnje dneve. Toda dan je bil prekrasen, brez gužve in predvsem veliko miru.
velkavrh16. 06. 2011
Danes dopoldne šel mimo te koče na poti na Črno prst. Pred davnimi desetimi leti se šel zadnjič tu mimo in se res spomnim smo skromnega pastirskega stanu pod kočo, ki še danes ni nič drugačen. Koča se je ponovno zgradila 2004, leta 1944 pa je pogorela. Lepo, da so jo spet postavili, ker je to bila prva koča slovenskega planinskega društva zgrajena pred 1900. Danes ni bila odprta, naj bi se pa jutri odprla. Največja zanimivost pa je arboretum avtohtonin alpskih rastlin, poudarek na rožah. Arboretum je urejen ob poti na Črno prst nekako dvajset minut naprej. Najdete lične tablice z napisi rastlin od košutnika do potočne sretene. V glavnem že cvetijo. Košutnik cveti kasneje, spoznamo ga po velikih listih. Za botanične navdušence je to čudovita zadeva. Tak arboretum najdemo samo še na Velem polju pod Vodnikovo kočo.
jprim17. 06. 2011
Misliš tega nad kočo, malo višje, če imaš tega v mislih ..., tam so še samo ostanki zbledelih tabel, skratka lani ko sem se malo povzpela čez ta vrt, ni bilo kaj videt.
LP!
peter217. 06. 2011
Ena botanična pot je v dolini, na hribčku Goričca ob kampu Danica, druga pod Črno prstjo ob poti z Orožnove koče, tretja je predvidena na Velem polju, ne vem pa, ali je ta že postavljena.
jprim17. 06. 2011
Ta botanični vrt nad kočo, kjer je bila posneta tudi TV-oddaja, sem jo tudi gledala, ni dolgo, vsaj tako je rekla oskrbnica Vodnikovega doma, ampak lani ga niso več vzdrževali.
velkavrh17. 06. 2011
Stanje v naravnem arboretumu je čisto v redu. Primer rože z tablo je na forumu pod Julijci-Črna prst. Vse table so lepo vidne. Meni se ni zdelo nič zanemarjeno.

Ko sem bil lani pri Vodnikovi koči je bil pred kočo pano ,ki je vabil na ogled arboretuma. Čez kak teden se odpravljam tudi k Vodnikovi koči in si bom sigurno to ogledal.
lučo22. 08. 2011
Planinska koča vredna obiska;urejenost,prijazno osebje,lokacija,ponudba,......
andrejcica26. 04. 2012
Obveščam vse planince, da bo koča odprta vse od 27.4.2012 do vključno 2.5.2012.
Obiščite nas,morda vam ne bo žal.
Andreja in Slavc
Irina26. 04. 2012
Hvala za povabilo.
peter21. 05. 2012
Danes sva se odzvala povabilu v Orožnovo kočo. Sva pa izbrala nekoliko nenavaden zavijanje z očmi pristop s planine Za Črno goro, čez sedlo na Homah, proti planini Za Liscem. Menda je včasih vodila tam stara pot, ki sva jo sledila edino nekaj metrov na zahodni strani v gozdu. Sicer pa je strmo brezpotje.
V koči pa je bilo kot ponavadi zelo prijetno.
Par slik: http://www.petersfoto.si
velkavrh24. 04. 2014
Včeraj sem šel na planino Za Liscem. Pot je pri Mencigerjevim domom zaprta, vsaj tako je obvestilo. Zakaj je tako si lahko preberete na Forumu pod Razno-Slovenske planine v vseh letnih časih.Tu so opisane tudi trenutne razmere na poti.Na planini, v gozdu pred planino in na sami Črni prsti pa so še popolne zimske razmere.
mmcajna30. 04. 2014
Velkavrh,ali mi lahko poveš kakšne so razmere iz Podbrda čez Črno prst na Orožnovo kočo? Jutri bi namreč rada šla tam čez.Samo na severni strani se bojim da so plazovi.Hvala za odgovor Majda.
otiv30. 04. 2014
Majda verjetno ne spremljaš vse Velkavrhove prispevke, da sprašuješ za stanje poti na Črno prst s Podbrda. Sam je šel z Bohinjske Bistrice da Orožnove koče, kjer se je obrnil, zaradi snega. Z njegove slike se vidi, da je severna stran še dobro zasuta s snegom in sigurno zahteva zimsko opremo. Na južni strani po moji oceni ne more biti več veliko snega. Morda se kdo oglasi z doline Bače kjer z okna vidi Črno prst. nasmehmežikanje
mpp14. 06. 2015
Zelo od daleč je Koča lepa...
...vse dokler ne opaziš BELIH PLASTIČNIH OKEN! eek

Kje so imeli pamet!?
edoo14. 06. 2015
Svet je pa res postal zakompliciran. Ob kaj vse se ljudje spotikajo. Grozno kam to pelje.
Orožnova koča20. 06. 2015
Svet je popoln, le ljudje znamo biti, no saj sami veste.

Le pogumni in zvedavi ljudje vedo kam vodijo poti. Tina in Lojze, oskrbnika Orožnove koče (koča bo stalno odprta od 20.junija do konca avgusta) vabiva vse, ki pogumno stopate po poteh do koče ali mimo nje, da se ustavite, po potrebi okrepčate ali prespite, morda ostanete nekaj dni. Verjemite, čeprav smo na dobri polovici poti iz Bohinjske Bistrice do vrha Črne prsti, lokacija Orožnove koče ponuja kopico zelo lepih in zanimivih tur. Še najlepša je botanična pot, ki se prične prav pri naši koči.
Pridite, ne bo vam žal!

Za kakršne koli informacije sva dosegljiva na tel. 051 442 550 ali klem.lojze@gmail.com,
spremljate pa naju lahko tudi na Facebooku: https://www.facebook.com/OroznovaKocaNaPlaniniZaLiscem

Za vse, ki jih zanima nekaj več o prvi slovenski koči, ki je bila uradno odprta že 15. junija leta 1894, 1944 požgana in novo postavljena leta 2006, lepo poročilo RTV SLO.
in

Pridite,
Tina in Lojze
iUnknown22. 07. 2019
Ta teden bi šel do te koče in bi avto pustil na omenjenem parkirišču. V Googlu je naslov parkirišča Ravne v Bohinju 23a Parking.

Mogoče kdo ve, ali imajo tam kakšen parkomat oz. ali pobirajo parkirnino in koliko približno stane parkirnina. Sprašujem zato, ker sem pred časom na drugem koncu Bohinja plačeval z bankovcem za 20 EUR in parkomat ni vračal drobiža. Običajno nimam gotovine, ker vedno plačujem s kartico.
Enka22. 07. 2019
Evo, pa si dal Bohinjcem dobro idejonasmeh.
peter222. 07. 2019
Brez skrbi, parkiranje tam je brezplačno. nasmeh
iUnknown22. 07. 2019
Hvala za informacijo.
Murka BB10. 06. 2020
Verjetno je koča sedaj odprta čez vikend. Kaj toplega za na žlico priporočate v tej koči?
Ali so severna pobočja Črne prsti še v snegu, mislim tam v žlebu.
Rožice okoli koče in višje gor pa verjetno tudi že cvetijo.nasmeh