Gorovja / Kamniško Savinjske Alpe / Koroška Rinka (Križ) / Ravenska Kočna - Koroška Rinka (Križ) (Slovenska pot)

Ravenska Kočna - Koroška Rinka (Križ) (Slovenska pot)

Izhodišče: Ravenska Kočna (1000 m)
Ime poti: Slovenska pot
Zahtevnost: zelo zahtevna označena pot
Ferata: B
Zemljevid: Kamniške in Savinjske Alpe 1:50.000
Priporočena oprema (poletje): čelada, komplet za samovarovanje
Priporočena oprema (zima): čelada, komplet za samovarovanje, cepin, dereze
Z avtoceste Ljubljana - Jesenice se usmerimo na izvoz Kranj - vzhod in cesti naprej sledimo v smeri Jezerskega. Na Zgornjem Jezerskem pa bomo le malo za črpalko opazili cesto, ki se z glavne odcepi v desno (smer Planšarsko jezero). Cesta nas nato vodi mimo omenjenega jezera in se za njim za krajši čas strmo vzpne. Višje se cesta položi in na začetku velikega travnika izgubi asfaltno prevleko. Makadamski cesti nato sledimo do označenega večjega parkirišča.
S parkirišča nadaljujemo po makadamski cesti za oznakami »Češka koča, Ledine« in po približno 15 minutah hoje pridemo do tovorne žičnice.
Od nekdanjega parkirišča pri tovorni žičnici se usmerimo na pot, ki gre med obema žičnicama (spodnja postaja tovorne žičnice na Kranjsko kočo je junija 2015 pogorela) in nato rahlo navzgor. Pot kmalu zapusti gozd in se nadaljuje skozi ruševje. Čez nekaj časa nas pot pripelje do grape imenovane Žrelo. Tu smo na razpotju, kjer nadaljujemo levo (naravnost pot skozi Žrelo), pot pa nato takoj postane plezalna. Pot je dobro zavarovana, a je vseeno potrebna previdnost zaradi vlažnih skal. Pot čez krajšo steno je ponekod tudi precej izpostavljena, a polna lepih razgledov. Ko preplezamo ta del se pot vrne v ruševje, skozi katerega se nato vzpenjamo po dobro nadelani poti. Nadaljujemo kar strmo navzgor in kmalu se nam z desne priključi pot skozi Žrelo. Od tu do Kranjske koče imamo le še nekaj 10 korakov lahkotne hoje.
Od koče nadaljujemo levo proti vzhodu v smeri Ledinskega vrha, Mrzle gore in Babe. Pot, ki je sprva precej zložna nas v nekaj minutah pripelje na razpotje, kjer gremo na desno pot (levo plezalna pot na Babe). Pot naprej le za malenkost postane bolj strma in nas pripelje do nekoliko težjega prehoda čez skalni usek. Tu nam je v pomoč jeklenica, a prehod v suhem ni težaven. Pot nas nato pripelje na široka pobočja pod Ledinskim vrhom, s katerih je lep pogled proti ledeniku pod Skuto, ki ga lahko vidimo na desni strani. Pot naprej se zmerno vzpenja in nas le nekaj 10 m pred Jezerskim sedlom pripelje na naslednje označeno razpotje, kjer nadaljujemo desno v smeri Koroške Rinke oz. Križa (levo Ledinski vrh, Velika Baba, Mrzla gora).
Pot naprej se zmerno vzpne čez manj strmo melišče, nato pa se priključi poti iz Logarske doline.
Pot naprej se vzpne mimo naravnega okna in nato zavije rahlo v desno ter v vzponu preči strma zahodna pobočja. Pot nato zavije v levo in se strmo vzpne ob jeklenici. Kmalu pridemo na severna pobočja gore in sledi nekaj lažjega plezanja po razčlenjenem skalovju brez varoval. Ponovno pridemo na zahodna pobočja, kjer se pot ponovno zelo strmo vzpne ob jeklenici. Od tod je tudi zelo lep pogled na prepadne stene Skute. Sledi precej izpostavljeno prečenje po zahodni strani gore, nato pa pot ponovno zavije v levo in se skoraj navpično vzpne ob jeklenici. Ponovno pridemo na severna pobočja gore in sledi še krajši vzpon ob jeklenici do vrha Koroške Rinke.
Ravenska Kočna - Ledine 2:00, Ledine - Koroška Rinka 2:15.
zemljevid poti - Koroška Rinka (Križ)
Ob poti: Kranjska koča na Ledinah (1700m)
Izlet lahko podaljšamo do naslednjih ciljev: Štajerska Rinka, Kranjska Rinka
Priporočamo: izleti z istega izhodišča, podobni izleti, panorama, vpisna knjiga
Ravenska Kočna - Koroška Rinka (Križ)1
Ravenska Kočna - Koroška Rinka (Križ)59
Ravenska Kočna - Koroška Rinka (Križ)60
Ravenska Kočna - Koroška Rinka (Križ)61
Diskusija o izletu Ravenska Kočna - Koroška Rinka (Križ) (Slovenska pot)
oiven16. 07. 2010
oj..lep dan želim..zjutraj mam namen ma Koroško rinko...upam na kakšno družbo...nasmehnasmeh
peter skala7. 08. 2010
Mi lahko kdo pove koliko je normalne hoje Križ-Turski žleb-Skuta-Cojzova koča?
grahelj7. 08. 2010
Hoje je za prb. 4 do 5 ur.
snežinka14. 08. 2010
Pozdravček.Zanima me kako težavna je pot na Koroško Rinko?Opis poti sem prebrala.Pred tednom sem bila po žrelu gor,Grintovec in po Slovenski dol-brez težav, zato me zanima, če je stopnja težavnosti ne tej poti višja. Hvala za odgovor.Lp
gasperv18. 07. 2011
Pot opravili včeraj. Prehodna brez težav. V spodnjem delu se sicer preči snežišče (z prijetnim iztekom).
Glede na oblake, ki so se privalili nad vrhove ob prihodu v dolino - je bil zgodnji start dobra odlocitev.

G.
urbancek18. 07. 2011
Če greš s Koroške naprej na Kranjsko me zanima, če se je nujno treba spustiti do markirane poti, ali gre še kje kakšna pot?

Lp!
nata2418. 07. 2011
Druge poti ni, po grebenu pa ne vem, kako bi šlo zmeden Sej ni tako velik spust, 15 minut pa si z ene na drugi Rinki.
gornica18. 07. 2011
Mislim,da je že zaradi varnosti dobro slediti markirani poti. Res je, kot pravi nata24, potrebnih dobrih 15 minut pa si na Kranjski rinki.Bila gor v soboto 16.7.2011.
metod2. 08. 2011
Sva bila včeraj gor s hčerko in je bilo lepo, le vreme ni bilo najbolj sigurno. Presenetila me je precejšnja izpostavljenost v zgornjem delu, pa sva šla dol raje na Male pode in do Cojzove. Zihr je zihrcool!
MRobin19. 08. 2011
Danes sem po poti Ravenska kočna - Slovenska pot - Kranjska koča na Ledinah izgubil ključe od avtomobila VW Polo na katere je pritrjen še en manjši srebrni ključ. Če kdo najde lepo prosim naj to sporoči na 040-860-494.

LP
Janiel7430. 09. 2011
Danes pa dal tole pot čez, dol pa šel po lovski poti preko Ledine. nasmeh Kar fajn plezalna potka, niti ne pretežka zame baby planinca nasmeh Vreme pa res enkratnonasmeh No edino Kranjska koča je bila že zaprta.
smatjaz17. 08. 2013
Včeraj sem se povzpel z Ledin, pot na nekaterih delih ni varovana in je v mokrem nevarna. Razgled fantastičen !!! Večina poti varovana z jeklenicami. zadrega
Ceri8. 08. 2014
manjše snežišče pred vstopom v steno slovenske poti do kranjske koče, medtem ko je pot skozi žrelo zaprta zaradi podora
večje snežišče tudi pred vstopom v steno rinke, ampak na bolj položnem delu in tako brez nevarnosti zdrsa
plezalni del prava poslastica in zato čista uživancija velik nasmeh
z20. 09. 2014
Pot opremljena brezhibno. Dober izlet.
fotografije
nordkap25. 09. 2014
a se da na rinke brez kompleta za samovarovanje, čelada ok, za komplet pa ne vem.
Kaj menite.
mirank25. 09. 2014
da se zagotovo, pa še ene par jih predstavlja živ dokaz za to, da se to da. Kolko je to pametno pa je že druga štorija.
jprim26. 09. 2014
Za lažjo odločitev, letos v avgustu skok na Križ, ampak iz Mrzlega dola, od koder je zelo zahtevne poti (- plezalni del) veliko več. Tisti dan smo bili samo trije na tej poti, pa je bilo lepo vreme. Sama sem občasno uporabila samovarovalni komplet, na večih mestih ga tako ne moreš uporabiti. Če sama primerjam pot iz Mrzlega dola s potjo na Triglav čez Plemenice, mi je bila ta zagotovo težja. Mož je bil brez varovanja. Naj ti bo pametna odločitev na 1. mestu.
LP!
stropci11. 08. 2015
Rad bi samo opozoril, da je okoli 100m pod vrhom plezalnega dela nad grapo izpuljen klin in je malce neprijetno prečkati za neizkušene planince. V opozorilo je še to da je nekaj skal malo pod vrhom tip pred tem da zgrmijo v dolino.

V vednost.
Pa srečno!
MarijanB13. 08. 2015
Takole je izgledalo to mesto 4.8. ko smo mi lezli gor. Varno in vse dobro vsem.
Se opravičujem, sem mislil, da se da tu naložiti sliko.
nikec71. 07. 2018
Danes prehojena pot z Jezerskega, mimo Ledin po slovenski poti in naprej na Korosko rinko. Pot izjemno zanimiva in adrenalinska, ampak izjemno nevarna. Zelo slabo varovana in nevzdrževana, na nekaterih mestih je prislo do izruvanih klinov in slabe jeklenice...ni ravno prijetno ker je to ravno na najbolj nevarnih in previsnih delih. Vsekakor svetujem previdnost. V spodnjem delu je se manjse snezisce, kaksnih 200m vendar nic nevarnega. Toliko v opozorilo ce se kdo v kratkem odpravlja na podobno odpravo nasmeh razgled je pa cudovit nasmeh
Anansie16. 07. 2018
Tudi jaz sem opravila to pot v soboto, nevarno se mi ni zdelo nikjer. Je res, da sta dva klina jeklenice izruvana, ampak jeklenica je kljub temu bp, ker sta izruvana na neizpostavljenih mestih. Zame edino malo težje - en "previsni" skok, kjer se malo zavihtiš čez prepad jeziknasmeh ampak vreme čudovito, pot tudi, le markacije so slabše, tako, da je potrebno biti bolj oprezen, da ne fališ cool
Batistuta23. 08. 2018
Pot od ledenika pod Skuto dalje je dejansko zelo zahtevna, ena najbolj zahtevnih planinskih poti v Sloveniji (sem izkušen planinec). Kot navajajo prejšnje objave, so markacije zelo zlizane, tako da sem neprestano izgubljal čas z orientacijo. Jeklenice so izruvane na treh mestih od tega na enem zelo nevarnem. Jeklenice so tudi poškodovane in razcefrane, do krvi sem se opraskal po desni dlani, podlakti ter po levem komolcu. Klini so večkrat precej preveč narazen, treba je malo prosto splezati. Na nekaterih mestih je nemogoče hoditi brez proženja kamenja, na srečo sem bil danes povsem sam.
Svetujem torej pot le za zelo izkušene planince z uporabo zaščitnih rokavic in čelade.

Okno ob poti je lahko dostopno in nujen postanek, saj je skozi fantastičen razgled na drugo stran planin. 5 minut naprej od okna sem videl čredo 6 gamsov. Prekrasno!

Na vrhu se je v 15 minutah spremenilo vreme in pot navzdol je bila tako nočna mora, saj je deževalo, grmelo in mi drselo do obupa. Na Ledine sem prišel povsem izmučen. Ne hodite gor, če napoved ni, da bo popolnoma jasno cel dan (kar pa v Sloveniji itak nikoli ni velik nasmeh ).

Srečno!
Trobec23. 08. 2018
Torej pot v enakem stanju kot lani.
felix3. 10. 2018
Pri koči na Ledinah je že dve leti obvestilo, da pot na Križ ni vzdrževana in se hodi na lastno odgovornost. To se mi zdi popolnoma neodgovorno s strani Planinske zveze Slovenije, saj po tej poti poteka SPP - nekaj zadnjih variant SPP so speljali iz Okrešlja na Ledine, od tam pa na Križ, poti pa ne vzdržujejo. Tudi precej drugih poti, kjer poteka SPP je slabo vzdrževanih - markacije so popolnoma zbledele.
ravnjak4. 10. 2018
Vse poti markacisti urejajo povsem zastonj in edino plačilo jim je naša hvaležnost. Ko si nekdo v planinah zaželi takšnega udobja, je brezveze, da je sploh tja gor šel, saj ima v mestu lepo urejene pločnike. Za vse užitke doseganja vrha se je pa menda potrebno malo potruditi. Meni je bila ta pot zelo všeč in nisem imel ravno občutka, da sem tam gor kaj dosti trpel. Markacistom in urejevalcem planinskih poti vsa slava in čast, natančno tam so klini in zajle, kjer je to potrebno, brez malo plezanja je pa enostavneje iti na sprehod v kak park, tam je vse urejeno in označeno z belimi črtami !
felix6. 10. 2018
Ja, sedaj pa sem prebral nekaj meni nepoznanega!?
Tudi sam pomagam pri urejanju poti, pri markiranju in tudi jaz delam vse zastonj. Toda poti, ki so kategorizirane kot označene, sploh pa tiste, po katerih poteka SPP morajo biti tudi normalno vzdrževane in označene. Tudi sam hodim po neoznačenih poteh, zaenkrat se še ne sprehajam po parkih! Je pa res, da je vedno manj takih, ki bi delali zastonj, Verjetno se bo v bodoče tudi na tem področju našel kak koncesionar, ki bo za plačilo urejal poti - če si bo to seveda PZS in društva lahko privoščila. Pa lep pozdrav!
Stas2. 08. 2019
Vceraj bil na Križu(koroska rinka). Iz Ravenske kocne po slovenski na ledine in naprej na vrh. Povratek po isti poti do savinskega sedla potem na ledinski vrh in nato na Babe ter v dolino... Super turca, lepo varovana sicer pa precej zračna.. Priporocam...
tvodop6. 08. 2019
Od okna do Koroške rinke in nazaj je čudovita pot za tiste, ki si želimo malo več. To ni Triglav. Veliko plezanja z možnostjo oprijema klinov in drugih nameščenih zadev ali za naravne oprimke v skalah (ponekod pa tudi to ne gre, kjer je krušljivo). Res je zelo zračna in po mojem mnenju ni za vsakogar. Lep dan je bil
maks5726. 09. 2019
Ne vem, kaj naj si mislim! Prejšnji teden sem bil na Veliki Babi s Kranjske koče. Pred kočo je opozorilo, kjer piše, da pot na Koroško Rinko ni vzdrževana in da je hoja po njej na lastno odgovornost.
Le zakaj je Koroška Rinka potem sploh v SPP? Z ene strani, kot je nekdo zapisal, pot ni bila markirana že desetletja, z druge strani pa pot ni vzdrževana!?
bbugari126. 09. 2019
Ni vprašanje zakaj je Koroška Rinka v SPP, temveč zakaj je Kranjska koča v SPP, namesto prejšnjih varijant čez Turski žleb, oz. Tursko Goro?
čebejla26. 09. 2019
maks57, očitno je preveč birokraciskega dela, da bi jo izločilimežikanjemežikanjemežikanje
maks5727. 09. 2019
Lepše bi bilo seveda, da bi pot popravili. Toda dokler je taka, karšna je, bi bilo res bolje, da bi jo izločili iz SPP.
cajer20. 10. 2019
Pot smo prehodili vceraj. Do Jezerskega sedla brez posebnosti. Od sedla naprej pa se je zacelo slabo vreme z vetrom in gosto meglo. Potrebne je veliko previdnosti, ker je pot izpostavljena in krusljiva. Visje kot smo sli, bolj mokre so bile jeklenice, kar je predstavljalo veliko tezavo na zadnjem navpicnem vzponu pod vrhom. Zares nevarno predvsem pri spustu, poleg tega je se na enem kriticnem mestu izruvan klin (??). Pot za sestop res ni prijetna, vsaj do sedla ne. Naprej gre lepo. Ne hodite gor, ce ni napovedano popolnoma suho vreme.
Za orientacijo: vzpon 4h, sestop dobre 3,5h, oboje s pocitki vred.
cen11. 08. 2020
Varovala so zaenkrat še v zadovoljivem stanju, razen treh klinov na začetku jeklenic ki so izpuljeni (kar še ni problem ker se vlečeš navzgor). Pot je zelo krušljiva, na parih mestih je videt da bo v naslednjih letih verjetno kak večji podor, kaj bo potem je vprašljivo.
Če hodite za kako drugo navezo jim pustite več minut prednosti ker stalno leti kamenje, to je skoraj neizogibno, čelada obvezna.
Ne priporočam neizkušenim, v slabšem vremenu ali za sestop, osebno se mi je zdela pot na meji med užitkom in nepotrebnim tveganjem. Razumem tudi zakaj ni več vzdrževana ker bi bilo treba zaradi krušenja skale ves čas popravljat. Na južni strani so markacije že zelo blede, bi bil že skrajni čas da jih obnovijo.
panoramik11. 08. 2020
Zanimivo pa da je pot iz Mrzlega dola do stika s tisto z Ledin v dobrem stanju,pol naprej pa se vidi da je zapuščena in nevzdrževana, a se da komot gor, za dol pa leta grem skozi Turski žleb.
G_K26. 09. 2021 19:14:59
Kot prvo naj povem, da pot ni vzdrževana in pri Kranjski koči je obvestilo, da se na pot podajate na lastno odgovornost.
Pot je vrhunsko markirana, tako da v jasnem vremenu stem ne bo težav, je pa izredno krušljiva pot, pod nogami se mi je odpeljala skala in v roki mi je ostal oprimek! Zajle so na približno polovici poti, polovica je znajdi se... če že, potem priporočam SVK in trezno glavo nasmeh Srečno!
dvojnit24. 07. 2022 08:01:24
Pot je bila letos julija popravljena in je varna, vseeno pa je primerna samo za izkušene gornike!

Od koče do začetka z jeklenicami varovanega dela pod naravnim oknom je slaba 1h hoje (odvisno od tempa), od tam do vrha 0:50h, od tega je zadnjih 15 minut navpični vzpon, kjer SVK pride zelo prav.
Kafetarca25. 07. 2022 17:30:44
Pot je letos lepo obnovljena, SVK je dokaj odveč, zelo priporočam pa čelado. Kamenje leti stalno, treba je pazit, da ne zdrsne. Proti lanskemu vzponu se mi je letošnji zdel lažji ravno zato, ker so na par zoprnih mestih bile jeklenice dejansko napete in so zdržale vlečenje navzgor.
Kljub varovalom je pot kar težja od nekaterih drugih z enako oceno, potrebna je pazljivost in premišljen korak tako pri vzponu kot pri sestopu. Res pa je, da pot ni dolgočasna... velik nasmeh
smatjaz26. 07. 2022 17:18:25
Čelada in SVK sta zelo priporočena, saj je "nagradno" vprašanje, kaj boš storil, če ti v steni na čelado ali roko prileti kamen? Pod mojim vodenjem morajo udeleženci imeti SVK in čelado. Vsak pa sam za sebe ve.