gorovja / KaravankeKoča Berta / Bertahütte / Podrožca / Rosenbach - Koča Berta / Bertahütte

Podrožca / Rosenbach - Koča Berta / Bertahütte

Izhodišče: Podrožca / Rosenbach (630 m)
Cilj: Koča Berta / Bertahütte (1527 m)
Zemljevid:
Priporočena oprema (poletje): čelada
Priporočena oprema (zima): čelada, cepin, dereze

Skozi karavanški predor se zapeljemo v Avstrijo, nato pa se peljemo po avtocesti proti Beljaku, katero zapustimo na prvem izvozu. Od mesta, ko smo zapustili avtocesto sledimo oznakam za kraj Šentjakob v Rožu / Sankt Jakob im Rosental. Ko prispemo v omenjeni kraj zapustimo glavno cesto in z vožnjo nadaljujemo desno v smeri kraja Podrožca / Rosenbach. Po nekaj kilometrih nadaljnje vožnje prispemo v bližino železniške postaje v Podrožci, kjer nadaljujemo levo navzdol, nato pa v naslednjem križišču desno v smeri doline Medji Dol / Bärental. Naprej se peljemo po nekoliko ožji asfaltni cesti, kateri sledimo do prvega križišča, ob katerem opazimo planinske smerne table. Parkiramo na primernem prostoru ob cesti.
Od cestninske postaje na Hrušici do izhodišča je približno 23 km.

Z izhodišča nadaljujemo po desni cesti v smeri Koče Berta / Bertahütte in Kepe / Mittagskogel (naravnost Koča na Golici, Dovška Baba...), kjer gremo skozi nekaj podvozov. Za železniškim in avtocestnim podvozom, kjer na križiščih sledimo markacijam, nas cesta popelje v hudourniško dolino Gračenica / Gratschenichengraben, kjer je zaradi dokaj krušljivega pobočja, predvsem med in po dežju, precej povečana možnost padajočega kamenja (velika nevarnost padajočega kamenja je tudi v času, ko se tali sneg, pa tudi v lepem vremenu pot ni brez nevarnosti). Približno eno uro hodimo po omenjeni soteski, nato pa se dolina razširi, pot pa nas pripelje do označenega razpotja, kjer prehodno zapustimo makadamsko cesto.
Nadaljujemo naravnost v smeri Kepe (desno Bleščeča planina / Rossalm) ter nekaj časa hodimo ob hudourniku, kjer nekajkrat tudi prečimo potok Gračenica / Gratschenitzengraben (ob visokih vodah je varneje nadaljevati po cesti, saj je lahko markirana pot neprehodna). Po približno 20 minutah se vrnemo na cesto, po njej pa se nato v številnih serpentinah večinoma zmerno vzpenjamo. Ob občasnih razgledih, predvsem proti Kepi, po približno treh urah hoje prispemo do planine Borovščica / Ferlacher Alm.
Sledi še nekaj minut rahlega vzpona in prispemo do označenega razpotja na sedlu Borovščica / Ferlacher Sattel, ki se nahaja med Kepo na levi in Kamnico / Ferlacher Spitze na desni.
Tu gremo desno v smeri Koče Berta (levo Kepa), do katere prispemo po 5 minutah nadaljnje hoje.
Opis in slike se nanašajo na stanje leta 2018 (avgust).

Ob poti: Planina Borovščica / Ferlacher Alm (1497m), Sedlo Borovščica / Ferlacher Sattel (1500m)
Izlet lahko podaljšamo do naslednjih ciljev: Kamnica (Komnica) / Ferlacher Spitze, Kepa
Podrožca / Rosenbach - koca_berta___bertahutte1
Podrožca / Rosenbach - koca_berta___bertahutte34
Podrožca / Rosenbach - koca_berta___bertahutte35
Podrožca / Rosenbach - koca_berta___bertahutte36
Diskusija o izletu Podrožca / Rosenbach - Koča Berta / Bertahütte ()