gorovja / KaravankeTegoška planina / Pod Krnico - Tegoška planina

Pod Krnico - Tegoška planina

Izhodišče: Pod Krnico (1250 m)
Cilj: Tegoška planina (1430 m)

Z avtoceste Ljubljana - Jesenice se usmerimo na izvoz Podnart (Ljubelj), nato pa z vožnjo nadaljujemo po hitri cesti proti Ljubelju in Tržiču. Ko se hitra cesta konča, bomo na desni strani opazili črpalko, pred katero zavijemo desno navzdol proti Tržiču. Naprej se peljemo skozi Tržič, mi pa ožji cesti sledimo proti Dovžanovi soteski in nato skozi vasi Dolina in Jelendol do zaselka Medvodje. Tu v prvem križišču nadaljujemo levo v smeri Košutnika, Dolge njive, Košutnikovega turna, Šije, Kofc in Velikega vrha. V nadaljevanju se peljemo po vzpenjajoči makadamski cesti, po kateri prispemo do križišča pri Košutniku (hiša v bližini). S križišča na nadmorski višini 1080 metrov nadaljujemo desno, mi pa se po nekoliko slabši makadamski cesti peljemo do parkirišča pri nekakšnem kamnolomu oz. plazu.

S parkirišča se usmerimo na kolovoz, ki se odcepi levo od ceste. Kolovoz gre v gozd in se zmerno vzpenja, pri tem pa najprej preči manjši in nato večji potoček. Kolovoz, ki ima nekaj bližnjic naredi nekaj ovinkov in nas po dobrih 15 minutah pripelje na pašnike planine Spodnja Dolga njiva.
Po kratki hoji po planini pa nas pot pripelje do razpotja, kjer so smerokazi.
Nadaljujemo levo v smeri Košutnikovega turna in Kofc (naravnost planšarija na planini Spodnja Dolga njiva 1 minuta) po poti, ki se prečno vzpne v gozd. Ko stopimo v gozd najprej prečimo pašno ograjo, nato pa v nekaj minutah prispemo na naslednje razpotje.
Tokrat nadaljujemo naravnost (ostro desno Košutnikov turn) in pot nadaljujemo po stezi, ki proti levi preči občasno bolj strma pobočja Košute. V nadaljevanju nas pot vodi preko nekaj razglednih pobočij in se nadaljuje z nekaj krajšimi vzponi in spusti. Ko pot čez čas prehodno preide v strnjen gozd pa se razcepi na dva dela.
Desna markirana pot se nadaljuje proti Kofcam, mi pa nadaljujemo naravnost po nemarkirani stezici, na katero nas usmeri tabla z napisom Tegošče - koča. Pot naprej ni markirana, je pa označena z roza puščicami. Po krajšem prečenju skozi gozd prispemo na večjo poseko, kjer sledimo puščicam (tu se steza zaradi več podrtih dreves prehodno izgubi). Ko se poseka konča steza postane razločnejša, le ta pa nas nekoliko naprej pripelje na kolovoz, po katerem hodimo le nekaj korakov, nato pa nas puščice usmerijo desno na slabše uhojeno, a lepo sledljivo stezico. Nekoliko naprej prispemo na drug kolovoz ter nato še enega prečimo. Pot se vrne vrne v gozd in s pomočjo manjše lojtre preči žičnato ograjo. V nadaljevanju se pot vrne na kolovoz ter se še nekaj časa nadaljuje skozi gozd. Pozneje se gozd razredči in pot nas pripelje na Tegoško planino.

Ob poti: Planina Spodnja Dolga njiva (1400m)
Izlet lahko podaljšamo do naslednjih ciljev: Planina Pungrat (30 min), Planina Ilovica (1 h 25 min), Dom na Kofcah (1 h 35 min), Zavetišče na planini Šija (1 h 20 min)
Pod Krnico - tegoska_planina1
Pod Krnico - tegoska_planina38
Pod Krnico - tegoska_planina39
Pod Krnico - tegoska_planina40
Diskusija o izletu Pod Krnico - Tegoška planina ()