gorovja / Julijske AlpeBivak Bernardinis / Planina Zajzera - Bivak Bernardinis

Planina Zajzera - Bivak Bernardinis (po poti 648)

Izhodišče: Planina Zajzera (1004 m)
Cilj: Bivak Bernardinis (1907 m)
Ime poti: po poti 648
Zahtevnost: delno zahtevna označena pot
Zahtevnost smučanja: delno zahtevno
Zemljevid: Julijske Alpe - zahodni del 1:50.000

Iz Kranjske Gore se čez mejni prehod Rateče zapeljemo do Trbiža / Tarvisio. Naprej se peljemo po stari cesti proti Vidmu / Udine. Že po nekaj kilometrih iz Trbiža / Tarvisio se levo odcepi cesta v Ovčjo vas / Valbruna. Tu zavijemo levo in cesti sledimo vse do planine Zajzera, kjer na velikem parkirišču parkiramo.

S parkirišča se usmerimo na pot za oznakami Rifugio Grego. Pot se ves čas vzpenja skozi gozd in nas v eni uri pripelje do koče, ki stoji na planini s katere je zelo lep razgled na severno steno Montaža.
Od koče se nekoliko spustimo po makadamski cesti do sedla Rudni vrh (Sella di Somdogna) na katerega pripelje tudi asfaltirana cesta z Dunjske doline. Pot nadaljujemo po asfaltirani cesti po kateri se spustimo nekaj ovinkov, nato pa cesto zapustimo in se usmerimo desno na ozko markirano stezo.
Pot se prične skozi ruševje strmo vzpenjati, preči nekaj hudournikov in nas pripelje do razpotja.
Desno pelje pot na Pipar (2069m) mi pa nadaljujemo levo po poti 468 proti bivaku Bernardinis. Pot, ki poteka skozi že nekoliko zaraščeno ruševje nas ponovno pripelje do razpotje. Tudi tukaj se desno odcepi pot na Pipar. Mi se usmerimo na levo pot, ki se najprej nekoliko spusti nato pa preči precej strma in krušljiva pobočja pod Piparji. Kmalu se nam z leve strani priključi še pot 605, ki pride ravno tako iz Dunjske doline, samo z nekoliko nižjim izhodiščem. Pot zavije nekoliko v desno in se prične vzpenjati proti sedlu Forc. Cianalot (1830m).
Pri sedlu se usmerimo v levo in sledi še 20 minut vzpona skozi redko ruševje in travnata pobočja do bivaka Ricovero Bernardinis.

Ob poti: Rifugio Grego (1389m), Rudni vrh (1398m)
Izlet lahko podaljšamo do naslednjih ciljev: Dve špici/Due Pizzi (1 h)
Priporočamo: panorama, podobni izleti,
Planina Zajzera - bivak_bernardinis20
Planina Zajzera - bivak_bernardinis21
Planina Zajzera - bivak_bernardinis22
Diskusija o izletu Planina Zajzera - Bivak Bernardinis (po poti 648)