Gorovja / Severne apneniške Alpe / Alpspitze / Parkirišče Alpspitzbahn - Alpspitze (Alpspitz Ferrata)

Parkirišče Alpspitzbahn - Alpspitze (Alpspitz Ferrata)

Izhodišče: Parkirišče Alpspitzbahn (760 m)
Ime poti: Alpspitz Ferrata
Zahtevnost: zelo zahtevna označena pot
Ferata: B
Višinska razlika po poti: 1900 m
Zemljevid:
Priporočena oprema (poletje): čelada, komplet za samovarovanje
Priporočena oprema (zima): čelada, komplet za samovarovanje, cepin, dereze
Skozi Karavanški predor se zapeljemo v Avstrijo, nato pa z vožnjo nadaljujemo proti Spittalu in naprej proti Lienzu (nekoliko za Spittalom se avtocesta konča). Naprej se peljemo po razmeroma lepi in široki cesti skozi Dravsko dolino, ki nas pripelje v Italijo. Cesta nas v nadaljevanju vodi mimo krajev Dobbiaco / Toblach in Brunico / Bruneck. Še naprej nadaljujemo po glavni cesti in se nato priključimo avtocesti proti Avstriji (smer Brenner, Innsbruck). V Innsbrucku nadaljujemo po avtocesti, ki poteka proti zahodu ob reki Inn (na avtocestnem križišču smer Garmisch). Avtocesto nato kmalu zapustimo na izvozu za Garmisch. Cesta se nato prične vzpenjati proti prelazu Scharnitz kjer je meja med Avstrijo in Nemčijo. S prelaza se nato spustimo na nemško stran in sledimo oznakam za Garmisch-Partenkirchen. Ko se peljemo skozi omenjen kraj sledimo oznakam za Avstrijo in kraj Ehrwald. Malo pred koncem kraja Garmisch-Partenkirchen pa zavijemo levo kamor nas usmerijo oznake »Alpspitze«. Tej cesti nato sledimo do velikega parkirišča pri spodnji postaji žičnic Alpspitzbahn in Kreuzeckbahn.
S parkirišča se usmerimo proti spodnji postaji žičnice Alpspitzbahn in najprej prečimo železniško progo, nato pa se usmerimo na makadamsko cesto, ki poteka med obema žičnicama. Na začetku nas makadamska pot vodi mimo nekaj hiš, ob poti pa bomo opazili tudi smerokaze, ki označujejo pot proti koči Kreuzeck. Cesta nato zavije levo in se prične strmo vzpenjati skozi gozd. V nadaljevanju cesta poteka občasno po smučišču s katerega se nam odpre pogled proti kraju Garmisch-Partenkirchen nato pa ponovno skozi gozd.
Kasneje nas pot pripelje na širšo makadamsko cesto po kateri nadaljujemo desno za oznakami »Kreuzeck«. Položni široki cesti sledimo le kratek čas, saj nas smerokazi kmalu usmerijo levo na strmejšo cesto ob smučišču. Tu nas pot vodi mimo umetnega jezera Speichersee kasneje pa se ponovno priključi širši cesti. Nekaj časa ponovno hodimo po omenjeni cesti, nato pa nas oznake za Kreuzeck usmerijo desno na peš pot.
Tu se nato vzpenjamo v ključih skozi gozd, kmalu pa pridemo ponovno iz gozda in odpre se nam tudi pogled proti vrhu Zugspitze. Sledi še kratek vzpon ob smučišču in pot nas pripelje do privat koče Trögelhütte.
Pri koči nadaljujemo desno po ozki makadamski cesti, katero pa nato po krajšem vzponu zapustimo in nadaljujemo po peš poti. V nadaljevanju se vzpenjamo skozi gozd ob poti pa bomo opazili tudi table na katerih so zapisani različni verzi. Višje nas pot pripelje do planine Kreuzalm kjer se ponovno priključimo makadamski cesti. Na planini kjer se nam odpre lep razgled proti vrhu Alpspitz nadaljujemo desno po makadamski cesti po kateri kmalu pridemo do koče Kreuzeckhaus kjer je tudi zgornja postaja žičnice Kreuzeckbahn.
Na križišču, ki se nahaja malo pod kočo nato nadaljujemo levo proti planini Hochalm. Pot se od križišča rahlo spusti in nas vodi mimo razgledne točke ob kateri so tudi različne table. Tu se nam najprej z leve priključi peš pot od skakalnic v kraju Garmisch-Partenkirchen ter nato še z desne pot od kraja Hammersbach. Mi nadaljujemo po makadamski cesti, ki nas kmalu pripelje do še enega križišča.
Na križišču nadaljujemo levo po položni cesti proti planini Hochalm, desno navzgor pa vodi nekoliko daljša pot preko vrha Längenfelder prav tako do planine Hochalm. Od križišča cesta poteka proti jugu in z leve se nam priključi še pot Bernadeinsteig od koče Stuibenhütte. Cesta se v nadaljevanju še rahlo vzpne in nas pripelje do koče na planini Hochalm.
Na razpotju na planini nadaljujemo rahlo levo po cesti za oznakami »Osterfelderkopf«, desno pa vodi cesta proti žičnici Längenfelder ter nekoliko strmejša peš pot proti vrhu Osterfelderkopf kjer je tudi zgornja postaja gondolske žičnice Alpspitzbahn. Od razpotja se cesta prične nekoliko strmeje vzpenjati proti jugu in nas vodi mimo manjše koče Bergwachthütte. V nadaljevanju postane cesta položnejša in kmalu se nam odpre pogled na prepadno severno steno vrha Bernadeinkopf po kateri poteka tudi izjemno zahtevna zavarovana pot (težavnost D/E). Položna cesta nas nato pripelje do označenega razpotja. Najprej se nam z leve priključi pot iz doline Reintal ter koče Bockhütte, le malo za tem pa pridemo do še enega razpotja. Tokrat se levo odcepi pot Schöngänge proti vrhu Alpspitze ter tudi že omenjena izjemno zahtevna zavarovana plezalna pot na Bernadeinkopf. Mi na razpotju nadaljujemo rahlo desno po makadamski cesti, ki poteka ob smučišču. Tu imamo s poti zelo lep razgled na severne stene vrhov Bernadeinkopf ter Alpspitze, ob poti pa so postavljene tudi številne table, ki na zanimiv način opisujejo okolico. Kasneje cesta zavije v desno in nas vodi skozi manjšo škrbino s katere se nam odpre pogled proti vrhu Osterfelderkopf.
V nadaljevanju pot zavije rahlo v levo in se nato vzpenja po travnatih pobočjih proti vrhu. Višje se nam priključi še strmejša pot s planine Hochalm in sledi le še kratek vzpon do vrha Osterfelderkopf pri katerem je tudi restavracija Alpspitz ter zgornji postaji žičnic Alpspitzbahn ter Hochalmbahn.
Od restavracije Alpspitze nadaljujemo levo po položni in široki poti, ki preči pobočja proti jugu. Naša pot nato preči ograjo in kratek čas še preči pobočja proti jugu, nato pa nas pripelje do označenega razpotja.
Mi na razpotju nadaljujemo levo, desno pa vodi pot preko škrbine Rinderscharte v dolino Höllental. Od razpotja najprej sledi kratek vzpon s pomočjo nekaj jeklenic, nato pa nas ponovno manj strma pot pripelje pod pobočja vrha Alpspitze kjer je še eno razpotje.
Levo vodi nekoliko lažja pot Nordwandsteig proti vrhu Alpspitze, mi pa nadaljujemo desno proti zavarovani plezalni poti kamor nas usmerijo oznake »Alpspitz - Ferrata«.
Zavarovana pot se v začetnem delu nekajkrat kar strmo vzpne s pomočjo številnih skob (težavnost do B). Po začetnem nekoliko strmejšem delu nas nato pot pripelje do vpisne skrinjice. V nadaljevanju se nato vzpenjamo po nekoliko manj strmem pobočju, ki pa je še vedno večinoma zavarovano z jeklenico. Višje sledi še nekaj kratkih strmejših vzponov s pomočjo skob, nato pa nas pot pripelje na severozahodni greben s katerega se nam odpre lep razgled proti vrhu Zugspitze. Z grebena nas pot pripelje na strmejša zahodna pobočja katera v rahlem vzponu prečimo proti jugu. Dobro zavarovana pot nas nato pripelje do razpotja malo pod vrhom Alpspitze.
Desno vodi zahtevnejša pot Jubiläumsgrat, ki poteka po grebenu proti vrhu Zugspitze (težavnost do D). Mi na razpotju nadaljujemo levo za oznakami »Alpspitz - Gipfel« in se pričnemo vzpenjati s pomočjo številnih skob. S poti, ki postane manj strma, kmalu zagledamo križ na vrhu. Do vrha nato sledi le še kratek vzpon ob razglednem grebenu.
Z vrha sestopimo proti vzhodu po poti Ostgrat ali po poti Ostflanke. Nižje ko se poti združita se nato vrnemo po poti Nordwandsteig do zgornje postaje gondolske žičnice Alpspitzbahn.
zemljevid poti - Alpspitze
Ob poti: Speichersee (1230m), Trögelhütte (1436m), Kreuzeckhaus (1652m), Hochalm (1705m), Osterfelderkopf (2033m)
Priporočamo: izleti z istega izhodišča, podobni izleti, panorama
Parkirišče Alpspitzbahn - Alpspitze1
Parkirišče Alpspitzbahn - Alpspitze133
Parkirišče Alpspitzbahn - Alpspitze134
Parkirišče Alpspitzbahn - Alpspitze135
Diskusija o izletu Parkirišče Alpspitzbahn - Alpspitze (Alpspitz Ferrata)
VanSims10. 10. 2013
Za izkušene ferratarje mala malica, za začetnike pa dober učni poligon saj ni pretežka(B) in vsebuje domala vse feratne elemente(jeklenice, skobe, lestve,...).

Sestopimo lahko po Ostgratu in potem na križišču po Nordwandsteig(levo) ali pa po Schöngänge(desno, malce težje). Sestop po sami ferrati se zaradi nasprotnega prometa odsvetuje.

Do restavracije Alpspitze lahko pridemo z žičnico in si prišparamo čas, po opisani poti pa se lahko po obisku vrha spustimo do parkirišča.
onsight10. 10. 2013
Za koliko pa skrajšaš pot, če greš z žičnico do restavracije?
Rok10. 10. 2013
Od restavracije (Osterfelderkopf) do vrha je približno 2 ure.
VanSims11. 10. 2013
Dve uri je po moje za izkušene, ki se ne samovarujejo oz. morda le na nekaj ključnih mestih v spodnjem delu. Drugače pa ker je ferata praktično vseskozi zavarovana, čas s stopnjo varovanja narašča. Za nekega začetnika, ki se praktično povsod varuje z dvema karabinoma lahko znaša čas tudi tja do 3h.
Kita26. 10. 2013
Zelo lepa visokogorska ferata ni kej,bo treba probat sodeč po slikah je so razgledi prečudoviti in tudi pot ni prezahtevna...
velik nasmeh
acjom11. 08. 2016
Pozdravljeni, v soboto se prvič odpravljamo po omenjeni ferati na vrh Alpspitze. Ali je žičnica v neposredni bližini restavracije Osterfelderkopf, pa je morda komu znana tudi povratna cena vozovnicezmedennasmehhvala