Gorovja / Kamniško Savinjske Alpe / Krofička / Na Razpotju - Krofička (Greben Krofičke)

Na Razpotju - Krofička (Greben Krofičke)

Izhodišče: Na Razpotju (770 m)
Ime poti: Greben Krofičke
Čas hoje: 9 h
Zahtevnost: zelo zahtevno brezpotje
Zemljevid: Grintovci 1:25.000
Priporočena oprema (poletje): čelada
Avtor: medo*
Zapeljemo se v Luče (do sem iz Mozirja ali čez Kranjski rak) in naprej proti Logarski dolini. Kmalu za vasjo Solčava pridemo na križišče, kjer se levo odcepi cesta v Logarsko dolino. Zavijemo levo proti Logarski dolini (plačilo cestnine) in se peljemo po cesti do oznak za kočo na Klemenči jami. Parkiramo na parkirišču v bližini penziona Na Razpotju. Pred penzionom je dovoljeno parkiranje le gostom.
S parkirišča se usmerimo na gozdno cesto v smeri Klemenče jame. Po nekaj minutah hoje se levo odcepi široka pot h Klemenči jami. Usmerimo se na to pot, ki se začne vzpenjati. Kar precej strma pot nas kmalu pripelje na strma pobočja, kjer s pomočjo jeklenice prečimo rahlo izpostavljeno grapo. Pot, ki se še naprej vzpenja nas kmalu pripelje do mesta, kjer nam stena zapre pot. Pred seboj zagledamo lepo narejen predor, kjer nam je v pomoč jeklenica. Na drugi strani po široki poti v rahlem vzponu prečimo izpostavljeno polico. Pot naprej gre v gozd in se še naprej vzpenja po strmih pobočjih, ki so v mokrem nevarna za zdrs. Naprej preko mostička prečimo še eno grapo, nato pa nas pot pripelje na manj strm del poti, kjer se nam priključi pot od doma Planincev. Nadaljujemo rahlo navzgor po široki poti, ki nas kmalu pripelje iz gozda. Sledi le še krajši vzpon po travnatem pobočju do koče na Klemenči jami.
Od koče nadaljujemo naravnost v smeri Ojstrice po poti, ki gre po nekaj deset metrih v gozd. Pot, ki se zmerno do strmo vzpenja skozi gozd nas višje pripelje pod skalne pečine, ki pa niso pretirano krušljive. Pot se nato pečinam umakne v desno in nas pripelje do razpotja, kjer nadaljujemo levo v smeri Ojstrice po Kopinškovi poti (desno Škarje). Naprej preidemo iz gozda na razgledna z rušjem in posameznimi macesni porasla pobočja, s katerih se nam odpre lep pogled proti severni steni Ojstrice. Naprej postanemo pozorni saj se kmalu v levo, z markirane poti na Ojstrico odcepi neoznačena lovska pot na Krofičko. Ko opazimo možic (približno 10 minut preden Kopinškova pot preide na drugo stran grebena) se usmerimo levo na slabo vidno stezico, ki nas čez deloma kamnito in deloma travnato pobočje obdano z rušjem in posameznimi drevesi pripelje pod vznožje severozahodnih pečin Krofičke. Naprej se vzpnemo po široki gruščnati grapi, s katere se kmalu ob spominskem obeležju na desno odpre zavarovan in izpostavljen prehod. Sledi kratek zelo strm vzpon, ki ga premagamo s pomočjo jeklenice in pot nas pripelje na sprva ozek in izpostavljen greben. Greben, ki je rahlo porasel z rušjem se nato hitro razširi in nas s pomočjo nekaj varoval pripelje do kamina. S pomočjo jeklenice se povzpnemo po skoraj navpičnem in izpostavljenem kaminu, ki je visok približno 10 m. Strmina nato popusti in pot nas pripelje na sončne travnike (pobočje se imenuje Zadnji travnik), kjer se pot postopoma izgubi. Vzpon nadaljujemo prečno v smeri sever do severovzhod po postopoma vse bolj strmem pobočju. Prehode iščemo poševno navzgor, kjer sledimo gamsjim stečinam ali sledem naših predhodnikov. Če svet postane težje prehoden, se pomikamo bolj proti desni. Na vrh pridemo po grapi desno - torej jugovzhodno - od glavnega vrha, do kamor je le še nekaj metrov.
Sestop začnemo najprej nekaj metrov po isti poti, kjer smo prišli gor. Zahtevni spust poteka po vrhu grebena, potem se držimo desnih pobočij in po strmem svetu ob grebenu iščemo prehode med travami in ruševjem do naslednje škrbine pod vršnim delom Krofičke. Tu se greben izravna in je močno poraščen z ruševjem. Po levem pobočju grebena lahko iščemo prehode med ruševjem, ki se mu ne bomo mogli povsem izogniti ali se spustimo nekaj deset metrov nižje tako da se ruševju izognemo. Tako pridemo do naslednjega vrha v grebenu, Travnika, 2029 m.
Naprej se spuščamo po vrhu grebena in iščemo prehode po skrotju in med ruševjem. (Čez pobočja levo nekaj deset metrov nižje pod grebenom menda poteka tudi v ruševje vsekana stezica, ki so jo najverjetneje nadelali lovci.) Čez nekoliko strmejši svet pridemo do manjšega sedelca. Za nadaljevanje poti sestopimo po travnati grapi na desno, Robanovo stran. Ko se svet odpre, se držimo levo in prečimo travnato pobočje pod zadnjo steno grebena Travnika, ki jo obidemo dokler se ne vrnemo nazaj na sedlo glavnega grebena, 1929 m. Ta je širok in travnat. Če gremo nekaj deset metrov naravnost, pridemo do lepega razgledišča proti Logarski dolini.
Greben Ut je zelo zahteven, saj postaja vedno bolj ožji in zelo izpostavljen na obe strani, varoval ni. Ruševje izgine in pri plezanju se moramo zanesti samo na trden korak na goli skali, zato naj se ga lotijo samo zelo dobro izurjeni. Po isti poti se vrnemo nazaj na sedlo.
Na sedlu se brez posebnih težav spustimo po prehodnem pobočju na Robanovo stran. Svet nas postopoma obrne levo v zanimivo krnico pod previsno steno Ut, kjer je nekoč domoval Robanov pastir. Sedaj (september 2009) njegovo skromno kočico obnavljajo. Krnica je neverjetno slikovita, eden od najbolj zanimivih kotičkov Savinjskih Alp. Od kočice pelje rahlo navzgor dobro vidna pot proti strmim, z macesni poraslim pobočjem. Nato se spuščamo in prečimo strma pobočja nad Robanovim kotom. Najbolj zahtevno je prečenje nad ozko škrbinico, kjer je pot sedaj zasilno varovana z vrvjo. Sledi še vzpon po Vratnem žlebu, kjer se zgoraj na škrbini že odpre pogled na Strelovec. Težav je tu konec, dobro uhojena steza nas pripelje na Movznik, kjer se kmalu priključimo na markirano pot. Tu obrnemo levo, prečimo pobočja Ut do Puklovca in se spustimo na Klemenčo jamo in v Logarsko dolino.
zemljevid poti - Krofička
Ob poti: Koča na Klemenči jami (1208m)
Izlet lahko podaljšamo do naslednjih ciljev: Matkov kot
Priporočamo: izleti z istega izhodišča, podobni izleti, panorama, vpisna knjiga
Na Razpotju - Krofička1
Na Razpotju - Krofička189
Na Razpotju - Krofička190
Na Razpotju - Krofička191
Diskusija o izletu Na Razpotju - Krofička (Greben Krofičke)
medo*11. 10. 2009
Pot prehodil 29.9.2009. Od Škrbine do Movznika je zelo zahtevno brezpotje, kjer se steza večkrat izgubi. Nekatere zajle od vstopa v Škrbini so poškodovane. Večkrat je treba poplezati na izpostavljenih mestih. Pot je orientacijsko zahtevna, ponekod zaraščena z ruševjem in hitro se lahko zaide v težavnejši svet. Pot je opisana v vodniku Kamniško Savinjske Alpe (Andrej Stritar), str.160. Sam sem sicer poleg opisanega preplezal še greben Ut, katerega naj se lotijo samo dobro izurjeni, sicer ga je bolje izpustiti in takoj za koncem grebena Travnika zaviti proti krnici pod previsno steno Ut. Med priporočljivo opremo bi dodal tudi daljnogled.
EUGEN2. 11. 2009
Včeraj šel od Strelovca do bivaka Ute.
Varovanje pride zelo prav , sploh če je spolzko.Čestitke kateri obnavljajo bivak.
Jany2. 11. 2009
Z zanimanjem sem pregledal opis poti in vse fotke, ker sem del te poti (na vrh Krofičke po lovski čez Škrbino) letos že prehodil in vsekakor znam sedaj prav ceniti opisan "podvig". ČESTITKE!

Ocenjujem, da je opisano brezpotje iz vrha do Ut zame prezahtevno, ker sem se že v prvem delu nekajkrat "zahodil" in uspel šele v drugem poskusu.
Še več takih opisov si želim, ker me brezpotja vedno bolj privlačijo.

Vsekakor še enkrat vse čestitke za podvig - "medo*"
medo*2. 11. 2009
Tudi meni ni uspelo v prvo. Temu "podvigu" sam pravim, da mi je Krofička dopustila v svoje naročje in mi razkrila del svoje skrivnosti...
Vem tudi, da nekateri niso navdušeni nad tako podrobnim opisom brezpotij... vendar se ne bojim, da bi zaradi tega ratala "gneča", ki bi kalila gorski mir samotnih poti. Če pa slike komu kej pomagajo, je namen dosežen.
geppo3. 11. 2009
Smatram, da kljub opisu gneče ne bo! Tisti redki obiskovalci, ki pa tam hodijo pa ohranjajo sledi poti, ki je vidna le iskušenim. Že pogled na oster in dolgi greben odvrne marsikoga!
Behemot3. 07. 2011
26.06.2011 sva z ženo opravila kompletno turo, razen vzpona na vrh Ut. Veličastna tura, ki terja kot sem pričakoval kar nekaj smisla za orientacijo. Na tem mestu moram pohvaliti izjemno dober opis poti(Stritarjev opis v 111 izletih se lahko skrije), ki se nahaja na vašem portalu in seveda fotografije, kjer so med drugim natančno poslikane vse ključne orientacijske točke na poti. Na začetku izstopnega kamina sva na odtrgani jeklenici dodala svojo rdečo "šlingo-trak", ker je obstoječa že v tako slabem stanju.
ljubitelj gora16. 08. 2013
Zakaj se tej krožni poti reče brezpotje, če pa je na slikah vidna steza.
Če ima kdo namen it tole, bi se priporočal za skupno turo, več pa na ZS. LP
jasminka16. 08. 2013
Pozdrav! Mi smo bili u lipnju 2012., po "lovski" poti na vrh Kroficke ( treba dobro paziti kod skretanja sa puta na Ojstricu!!!!), tamo je bilo par sajli (vidi se u kakvom stanju!!), ali dalje nema oznacenog puta do vrha! Od vrha dalje smo isli po grebenu i sami trazili najbolji put ( imali smo opis i slike sa Hribi.),nismo se popeli na vrh Ut! Spust prema Robanovoj kucici jako strm!
Znaci, stvarno je BREZPOTJE, ali prekrasno za proci, iako i dosta naporno ( nama je trebao cijeli dan od Koce na Klemenci jami po cijeloj Kroficki natrag na kocu!). Nadam se da cete uzivati, sretno!! nasmehnasmeh
Slike ( mozda pomognu) su na https://picasaweb.google.com/JSinkov/KrofickaPoGrebenuLovskaPotIBrezpotje?authuser=0&feat=directlink
dprapr16. 08. 2013
V zgornjem delu lovske poti na Krofičko je brezpotje, prav tako greben do pastirskega stanu pod Utami! Drugje je res dobro vidna stezica.
nincokl6. 08. 2014
Zanima me če ima kdo kakšne sveže informacije o stanju na tej poti (sneg).Šel bi to soboto.Hvala
ljubitelj gora9. 11. 2015
Včeraj 8.11 iz Robanovega kota na Strelovec, nato na greben Ute - Travnik - Krofička. Z vrha sestopil po markirani do razpotja in nazaj na greben pod Strelovcem. Po počitku, malici še sestop v dolino. https://picasaweb.google.com/114400986607884783562/GrebenKroficke8112015
mukica23. 06. 2016
Včeraj iz Doma planincev do koče na Klemeniči jami in po lovski poti na Krofičko kjer si privoščimo malce pavze in uživanja v razgledih.Pot nadaljujemo po grebenu proti Travniku in naprej do Ut ...sem pa tja se sicer lepo uhojena pot izgubi, prične se borba z rušjem, ki pa je tukaj še kako dobrodošlo...Na Ute sestopimo mimo Oltarja ,malce počitka in naprej proti Movzniku ter sestop do koče in v dolino...popolna tura , ki terja zbran korak in nekaj veščin v orentaciji in iskanje ugodnih prehodov.
skokec19. 08. 2019
Včeraj smo opravili to lepo pot.. Pot se zarašča-ruševje najbolj.. Nihče ne obžaga zato bo vsako leto težje. Spustili smo se pa mimo Plesnikove planine do Plesnika. Te poti pa ne priporočam saj je z izjemo nekaj novejših KM zanemarjena.
jprim19. 08. 2019
No, ja, hočeš povedati, da je pot nezdrževana. O tem govorim že nekaj časa. Pa nič ne de, se mi fučka ....
Pravi ena pesemvelik nasmehzmedenmežikanjejezikjezik
biba20. 08. 2019
Jprim, gre za zelo zahtevno brezpotje in ne za markirano pot! Pričakuješ tudi brezpotja očiščena?
jprim20. 08. 2019
@ biba
Naj bodo to različna pričakovanja, morda tvoja, morda moja,...
Koliko bistroumnih glav ....zavijanje z očmi
Lp!

dprapr20. 08. 2019
Eni bi kar sekali in rezali po brezpotjih, ne glede na lastnino zemljišča.
Pot pod Rkljevo pečjo pa je ena boljših, ravno prav vzdrževana. SVK pač ne pride v poštev!