gorovja / Zasavsko - Posavsko hribovje in DolenjskaZasavska Sveta gora / Mlinše - Zasavska Sveta gora

Mlinše - Zasavska Sveta gora

Izhodišče: Mlinše (388 m)
Cilj: Zasavska Sveta gora (852 m)
Zemljevid:

a) Z avtoceste Ljubljana - Maribor, se usmerimo na izvoz Trojane, nato pa z vožnjo nadaljujemo v smeri Izlak in Zagorja. Na koncu kraja Izlake zavijemo desno proti Moravčam, mi pa cesti sledimo do kraja Mlinše, kjer se takoj za športnim igriščem v levo odcepi cesta proti Zasavski Sveti gori. Ob izhodišču ni primernih parkirnih mest, oz. so ta namenjena gostom bližnjega lokala.
b) Iz Zasavja se najprej zapeljemo v Zagorje, nato pa z vožnjo nadaljujemo proti Izlakam. V križišču na začetku Izlak nadaljujemo levo v smeri Moravč, mi pa cesti sledimo do kraja Mlinše, kjer se takoj za športnim igriščem v levo odcepi cesta proti Zasavski Sveti gori. Ob izhodišču ni primernih parkirnih mest, oz. so ta namenjena gostom bližnjega lokala.

Iz vasi Mlinše, se usmerimo na asfaltno cesto v smeri Zasavske Svete gore. Cesta nas sprva vodi mimo nekaj hiš, nato pa se vzpne do sosednje vasi Zabava, kjer v križišču ob kapelici nadaljujemo desno. Nadaljujemo skozi vas, cesta pa se na koncu vasi spremeni v kolovoz, kateri nas vodi čez razgledne ravnike. Višje prispemo v naslednjo vas oz. do zaselka Breznik.
Tu najprej prečimo bližnjo cesto, nato pa se vzpnemo preko nekaj dvorišč, do slabše uhojene stezice, ki se vzpne čez travnik do bližnjega pobočja, preko katerega se prične prečno vzpenjati. Nekoliko višje nas steza pripelje na kolovoz, kateremu sledimo v desno, le ta pa nas hitro pripelje do vasi Ravne pri Mlinšah. Ko že prehodimo vas in ko cesta zavije nekoliko v desno, pa se nam z leve priključi markirana pot z Izlak.
Tu nadaljujemo naravnost do bližnjega križišča pri kapelici, kjer tudi opazimo nekaj planinskih smernih tabel.
Nadaljujemo naravnost preko ceste na markirano pešpot v smeri zasavske Svete gore. Pot nadaljujemo po kolovozu, ki hitro preide v gozd ter zavije v desno. Naprej se vzpenjamo po starem kolovozu, kateremu na razpotjih sledimo v smeri kamor nas usmerjajo markacije. Višje se kolovoz razcepi na dva dela, mi pa izberemo desnega (levo Planinski dom na Zasavski Sveti gori 5 minut), kateri se hitro spremeni v nekoliko ožjo stezico, po kateri se v 5 minutah nadaljnje hoje povzpnemo na vrh Zasavske Svete gore.

Ob poti: Zabava (425m), Breznik (510m), Ravne pri Mlinšah (595m)
Priporočamo: panorama, podobni izleti, izleti z istim ciljem
Mlinše - zasavska_sveta_gora1
Mlinše - zasavska_sveta_gora40
Mlinše - zasavska_sveta_gora41
Mlinše - zasavska_sveta_gora42
Diskusija o izletu Mlinše - Zasavska Sveta gora ()