Gorovja / Kamniško Savinjske Alpe / Krvavec / Markova raven - Krvavec (po nemarkirani poti čez Razor)

Markova raven - Krvavec (po nemarkirani poti čez Razor)

Izhodišče: Markova raven (980 m)
Ime poti: po nemarkirani poti čez Razor
Zemljevid: Kamniške in Savinjske Alpe 1:50.000
 1 osebi je objava všeč
a1) Najprej se zapeljemo v Kamnik, nato pa vožnjo nadaljujemo v smeri Kamniške Bistrice in prelaza Črnivec. Pri naselju Stahovica zapustimo glavno cesto proti prelazu Črnivec in nadaljujemo levo v smeri Kamniške Bistrice in žičnice na Veliko planino. Nekaj 10 metrov pred velikim parkiriščem Kraljev Hrib (parkirišče se nahaja v bližini spodnje postaje nihalke na Veliko planino), pa zavijemo levo na makadamsko cesto, ki se najprej spusti do reke Kamniške Bistrice, katero preko mostu tudi preči. Na drugi strani mostu prispemo v dolino Korošice, po kateri nadaljujemo z vožnjo. Že kmalu se v desno odcepi prva cesta, mi pa nadaljujemo naravnost (na Markovo raven lahko prispemo tudi po desni cesti opis a3) do naslednjega križišča, kjer pa zavijemo levo (naravnost Markova raven opis a2). V nadaljevanju se nekaj časa prečno vzpenjamo proti levi, nato pa cesta zavije ostro desno ter nas naprej vodi preko več hudournikov (v času po močnejšem deževju ali po neurju je cesta težko prevozna ali pa sploh ni). Peljemo se še nekaj kilometrov, nato pa s pobočja prispemo v dolino Korošice, kjer cesta zavije ostro desno, sredi ovinka pa se v levo odcepi širok kolovoz oz. slabša cesta. Parkiramo na primernem mestu ob cesti, ali pa se po slabši cesti zapeljemo še nekaj 10 metrov naprej do še enega manjšega "parkirišča".
a2) Najprej se zapeljemo v Kamnik, nato pa vožnjo nadaljujemo v smeri Kamniške Bistrice in prelaza Črnivec. Pri naselju Stahovica zapustimo glavno cesto proti prelazu Črnivec in nadaljujemo levo v smeri Kamniške Bistrice in žičnice na Veliko planino. Nekaj 10 metrov pred velikim parkiriščem Kraljev Hrib (parkirišče se nahaja v bližini spodnje postaje nihalke na Veliko planino), pa zavijemo levo na makadamsko cesto, ki se najprej spusti do reke Kamniške Bistrice, katero preko mostu tudi preči. Na drugi strani mostu prispemo v dolino Korošice, po kateri nadaljujemo z vožnjo. Že kmalu se v desno odcepi prva cesta, mi pa nadaljujemo naravnost (na Markovo raven lahko prispemo tudi po desni cesti opis a3) do naslednjega križišča, kjer pa tudi nadaljujemo naravnost (levo Markova raven opis a1). Nekaj časa se še zmerno vzpenjamo ob potoku Korošica, nato pa cesta postane zelo strma in deloma tudi razrita (po močnejšem deževju dostikrat tudi neprevozna). Višje se nam z desne priključi še makadamska cesta (opis a3), nato pa se po nekaj 100 metrih ponovno prične v serpentinah strmo vzpenjati. Ko prispemo do levega ovinka sredi katerega se v desno odcepi širok kolovoz oz. slabša cesta, smo na Markovi ravni. Parkiramo na primernem mestu ob cesti, ali pa se po slabši cesti zapeljemo še nekaj 10 metrov naprej do še enega manjšega "parkirišča".
a3) Najprej se zapeljemo v Kamnik, nato pa vožnjo nadaljujemo v smeri Kamniške Bistrice in prelaza Črnivec. Pri naselju Stahovica zapustimo glavno cesto proti prelazu Črnivec in nadaljujemo levo v smeri Kamniške Bistrice in žičnice na Veliko planino. Nekaj 10 metrov pred velikim parkiriščem Kraljev Hrib (parkirišče se nahaja v bližini spodnje postaje nihalke na Veliko planino), pa zavijemo levo na makadamsko cesto, ki se najprej spusti do reke Kamniške Bistrice, katero preko mostu tudi preči. Na drugi strani mostu prispemo v dolino Korošice, po kateri nadaljujemo z vožnjo. Že kmalu prispemo na prvo križišče, kjer nadaljujemo ostro desno (naravnost Markova raven opis a1 in a2). Po krajši vožnji hitro prispemo na pobočja nad reko Kamniško Bistrico, kjer na bližnjem križišču nadaljujemo levo (naravnost vodi cesta, ki se vrne na glavno cesto proti Domu v Kamniški Bistrici). Pot naprej se nekaj časa vzpenja ob hudourniškem potoku, nato pa zavije levo ter preči pobočja Mokrice. Nekoliko naprej se v desno odcepi cesta, ki se po nekaj 100 metrih konča v gozdu, mi pa nadaljujemo naravnost do mesta, kjer se priključi cesti, ki vodi po dolini Korošice (opis a2). Tu nadaljujemo rahlo desno, cesta pa se višje vzpne preko nekaj strmih serpentin. Ko prispemo do levega ovinka sredi katerega se v desno odcepi širok kolovoz oz. slabša cesta, smo na Markovi ravni. Parkiramo na primernem mestu ob cesti, ali pa se po slabši cesti zapeljemo še nekaj 10 metrov naprej do še enega manjšega "parkirišča".
b1) Iz Gornjega Grada se preko prelaza Črnivec ali iz Luč preko prelaza Volovljek peljemo proti Kamniku, mi pa se po glavni cesti peljemo do konca naselja Stahovica, kjer zavijemo desno proti Kamniški Bistrici in žičnici na Veliko planino. Nekaj 10 metrov pred velikim parkiriščem Kraljev Hrib (parkirišče se nahaja v bližini spodnje postaje nihalke na Veliko planino), pa zavijemo levo na makadamsko cesto, ki se najprej spusti do reke Kamniške Bistrice, katero preko mostu tudi preči. Na drugi strani mostu prispemo v dolino Korošice, po kateri nadaljujemo z vožnjo. Že kmalu se v desno odcepi prva cesta, mi pa nadaljujemo naravnost (na Markovo raven lahko prispemo tudi po desni cesti opis b3) do naslednjega križišča, kjer pa zavijemo levo (naravnost Markova raven opis b2). V nadaljevanju se nekaj časa prečno vzpenjamo proti levi, nato pa cesta zavije ostro desno ter nas naprej vodi preko več hudournikov (v času po močnejšem deževju ali po neurju je cesta težko prevozna ali pa sploh ni). Peljemo se še nekaj kilometrov, nato pa s pobočja prispemo v dolino Korošice, kjer cesta zavije ostro desno, sredi ovinka pa se v levo odcepi širok kolovoz oz. slabša cesta. Parkiramo na primernem mestu ob cesti, ali pa se po slabši cesti zapeljemo še nekaj 10 metrov naprej do še enega manjšega "parkirišča".
b2) Iz Gornjega Grada se preko prelaza Črnivec ali iz Luč preko prelaza Volovljek peljemo proti Kamniku, mi pa se po glavni cesti peljemo do konca naselja Stahovica, kjer zavijemo desno proti Kamniški Bistrici in žičnici na Veliko planino. Nekaj 10 metrov pred velikim parkiriščem Kraljev Hrib (parkirišče se nahaja v bližini spodnje postaje nihalke na Veliko planino), pa zavijemo levo na makadamsko cesto, ki se najprej spusti do reke Kamniške Bistrice, katero preko mostu tudi preči. Na drugi strani mostu prispemo v dolino Korošice, po kateri nadaljujemo z vožnjo. Že kmalu se v desno odcepi prva cesta, mi pa nadaljujemo naravnost (na Markovo raven lahko prispemo tudi po desni cesti opis b3) do naslednjega križišča, kjer pa tudi nadaljujemo naravnost (levo Markova raven opis b1). Nekaj časa se še zmerno vzpenjamo ob potoku Korošica, nato pa cesta postane zelo strma in deloma tudi razrita (po močnejšem deževju dostikrat tudi neprevozna). Višje se nam z desne priključi še makadamska cesta (opis b3), nato pa se po nekaj 100 metrih ponovno prične v serpentinah strmo vzpenjati. Ko prispemo do levega ovinka sredi katerega se v desno odcepi širok kolovoz oz. slabša cesta, smo na Markovi ravni. Parkiramo na primernem mestu ob cesti, ali pa se po slabši cesti zapeljemo še nekaj 10 metrov naprej do še enega manjšega "parkirišča".
b3) Iz Gornjega Grada se preko prelaza Črnivec ali iz Luč preko prelaza Volovljek peljemo proti Kamniku, mi pa se po glavni cesti peljemo do konca naselja Stahovica, kjer zavijemo desno proti Kamniški Bistrici in žičnici na Veliko planino. Nekaj 10 metrov pred velikim parkiriščem Kraljev Hrib (parkirišče se nahaja v bližini spodnje postaje nihalke na Veliko planino), pa zavijemo levo na makadamsko cesto, ki se najprej spusti do reke Kamniške Bistrice, katero preko mostu tudi preči. Na drugi strani mostu prispemo v dolino Korošice, po kateri nadaljujemo z vožnjo. Že kmalu prispemo na prvo križišče, kjer nadaljujemo ostro desno (naravnost Markova raven opis b1 in b2). Po krajši vožnji hitro prispemo na pobočja nad reko Kamniško Bistrico, kjer na bližnjem križišču nadaljujemo levo (naravnost vodi cesta, ki se vrne na glavno cesto proti Domu v Kamniški Bistrici). Pot naprej se nekaj časa vzpenja ob hudourniškem potoku, nato pa zavije levo ter preči pobočja Mokrice. Nekoliko naprej se v desno odcepi cesta, ki se po nekaj 100 metrih konča v gozdu, mi pa nadaljujemo naravnost do mesta, kjer se priključi cesti, ki vodi po dolini Korošice (opis b2). Tu nadaljujemo rahlo desno, cesta pa se višje vzpne preko nekaj strmih serpentin. Ko prispemo do levega ovinka sredi katerega se v desno odcepi širok kolovoz oz. slabša cesta, smo na Markovi ravni. Parkiramo na primernem mestu ob cesti, ali pa se po slabši cesti zapeljemo še nekaj 10 metrov naprej do še enega manjšega "parkirišča".
Z izhodišča nadaljujemo po širokem kolovozu oz. slabši cesti, ki nas po nekaj 10 metrih pripelje do drugega "parkirišča" oz. obračališča, od koder nadaljujemo naravnost na nekoliko ožji kolovoz, ki zavije levo. Po nekaj minutah se kolovoz razcepi na dva dela, mi pa nadaljujemo po desnem markiranem, po katerem pa tudi hodimo le nekaj minut saj nas markacije povedejo še nekoliko bolj desno na markirano stezo proti Kamniškemu vrhu, Krvavcu in planini Koren (odcep ni posebej označen, tako, da moramo pazljivo slediti markacijam), ki se prične vzpenjati skozi gozd. Pot naprej se vzpenja po desni strani bližnjega hudournika in se kar strmo vzpenja, mi pa po njej hodimo do naslednjega, tokrat nekoliko bolje označenega razpotja.
Na razpotju nadaljujemo desno v smeri napisa "ZA VRATA" in pot nadaljujemo skozi postopoma manj strnjen gozd, tako, da mestoma prečimo kakšno jaso, travnik ali pa krajše melišče, od koder se nam odpre lep razgled predvsem na vrhove okoli doline Korošice. Pot naprej nas pripelje pod vznožje krajše stene, kjer se desno navzgor odcepi neoznačena pot proti planini Koren in tudi prečna lovska pot proti Medvedji jami.
Z omenjenega razpotja nadaljujemo po levi poti, ki po levi strani obide bližnjo pečino. Nekoliko naprej sledi rahel spust in pot nas pripelje do manjšega osvežujočega studenčka, ki pa v sušnih dneh žal presahne. V nadaljevanju preidemo na levo stran studenčka ter se ponovno pričnemo vzpenjati. Sledi vzpon skozi kratek pas ruševja, nato pa pot preide na travnato pobočje, kjer postane težje sledljiva, a v pomoč so nam sicer redke markacije. Po približno 20 minutah vzpona od studenčka prispemo do manjše lovske koče, nad katero pot zavije v levo ter se priključi bolj uhojeni in prav tako markirani poti, ki vodi od Kriške planine proti planini Koren.
Ko dosežemo omenjeno markirano pot nadaljujemo desno in se prečno vzpenjamo skozi gozd. Pot iz gozda hitro preide med grmičevje in ruševje, nato pa nas preko pašne ograje postopoma pripelje do naslednjega neoznačenega razpotja, katero pa se nahaja ravno sredi ostrega desnega ovinka.
Markirana pešpot proti planini Koren se nadaljuje ostro desno, mi pa nadaljujemo naravnost na manj uhojeno, a še vedno lepo sledljivo stezico, ki v nadaljevanju proti levi preči pobočja pod Velikim Zvohom. Med prečenjem kaj kmalu prečimo manjšo grapo, preko katere prehod v kopnem ne predstavlja težav, v primeru, da je v grapi še sneg, kar se lahko zgodi v pozni pomladi ali zgodnjem poletju, pa je prehod nevaren saj se grapa konča s skokom. V nadaljevanju se pot prečno vzpenja, mi pa lahko poleg lepih razgledov občudujemo tudi različno gorsko cvetje (kranjska lilija, turška lilija...). Višje nas steza vodi preko manjšega melišča in zanimive skalne pečine. Pečino, na kateri se nahaja spominsko obeležje, obidemo po levi strani, nato pa postopoma preidemo v pas, kjer je steza prehodno nekoliko bolj zaraščena. Ko se zaraščen del konča nadaljujemo rahlo desno, nato pa se po slabše vidni stezici v nekaj minutah povzpnemo do roba krvavških smučišč.
Smučišče dosežemo na sedlu Razor, kjer moramo najprej prečiti varnostno ograjo, nato pa nadaljujemo levo proti Krvavcu in Domu na Krvavcu (desno Veliki Zvoh in planina Dolga njiva) ter pot nadaljujemo po cesti, katera pa se že hitro razcepi na dva dela. Na razpotju izberemo zgornjo levo cesto (rahlo desno Dom na Krvavcu) in se po njej v slabih 10 minutah povzpnemo na vrh Krvavca.
zemljevid poti - Krvavec
Ob poti: Razor (1809m)
Priporočamo: izleti z istega izhodišča, podobni izleti, vpisna knjiga
Markova raven - Krvavec1
Markova raven - Krvavec48
Markova raven - Krvavec49
Markova raven - Krvavec50
Diskusija o izletu Markova raven - Krvavec (po nemarkirani poti čez Razor)
velkavrh4. 08. 2013
To pot iz Kamniške Bistrice ne poznam, vem pa kje se pride na sedlu Razor gor, ker sem že pred leti videl nekega gospoda, ki se je naenkrat znašel pred mano na sedlu Razor.Poznam pa tistega , ki pride s Kamniškega sedla prvo na Kriško planino in nato naprej; pa z Štefane gore, kjer prideš gor pri zgornji postaji gondolske žičnice; pa od Ambroža, kjer prideš gor na planino Jezerce pa pol naprej; pa tudi od Zoisove koče prek Kalcev in prek celotnega Kalškega grebena sem že šel na Krvavec;pa s Kokre prek planine Dolge njive.Vem pa tudi za pot iz Kamniške Bistrice, ki te pripelje pri lovski koči pod Kriško planino in smo v dvajsetih minutah na tej planini.Torej dostopov na Krvavec kolikor hočeš. Lepo pa je , da je že nekaj let na vrhu Krvavca tudi žig z vpisno knjigo.
garmont13. 08. 2022 16:16:33
Zelo zahtevna označena pot?zmedeneek
Tadej13. 08. 2022 16:42:39
Hvala za opozorilo. Sem popravil.